לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

האנייה

רשמים על פוליטיקה, מזרח תיכון, תקשורת וכל מה שאקטואלי


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יולי 2016    >>
אבגדהוש
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

7/2016

המשחק התקשורתי הכפול עם השד העדתי


בשבוע האחרון יש אחדות די מרגשת בתקשורת בזעזוע מהשד העדתי. "שד עדתי? אנחנו? לא מכיר את הדבר הזה..." ומפוליטיקאים שמנצלים אותו: "מירי הרגב הזו, איך היא מעזה להשתמש בסטריאוטיפים כדי לקדם את המטרות שלה... אני מ זו ע זעת."

 

***

 

זה די מצחיק כי בתקשורת, מעצם היותה גוף אמורפי ובלתי מאורגן, אפשר ליצור את כל הסטריאוטיפים על מזרחים שיש: בפרסומות, בקומדיות, בסאטירות ובדרמות. מה שמעורר תחושות ביזוי, תסכול ואי מסוגלות אצל חלק מהמזרחים(שהם האוכלוסייה הכי מגוונת שיש - אולי בגלל זה - היא מאוד חלשה פוליטית). מה שמנוצל ע"י פוליטיקאים למטרות פריימריז.

 

***

 

ואחרי כל זה באותו גוף אמורפי ובלתי מאורגן אפשר להזדעזע ש"איך יכול להיות? אנחנו? זה דיון ישן." וכדומה. חייב להודות שחלק מזה מוצדק: פוליטיקאים שמנצלים רגשות שליליים הם דבר מגונה בעיני. כמו גם, הרבה דברים השתפרו מאז שנות החמישים.

אבל עדיין יש מה לשפר. בעיקר ביחסים שבין פריפריה למרכז ולכול מיני ישובים קהילתיים. אבל גם בעיקר במערכת החינוך: לטעמי, ישראל צריכה להתרכז יותר בהקניית כלים לתלמידיה מאשר תוויית סיפור לאומי: הבנת הנקרא, לוגיקה, שפות, מתמטיקה ועושר תרבותי. אותו יוכלו להעשיר עוד יותר עם הכלים האחרים. ואת אותה לאומיות ממש שמשרד החינוך מגונן עליה.

 

***

 

במובן זה, הדיון על וועדת ביטון פספס את עצמו ויצר מסגרת של "איזון בכוח", במקום "גיוון". וגיוון אכן דרוש במקצוע ההיסטוריה. לא רק בנושא מזרחים-אשכנזים אלא בעיקר בתחום יהודים-עולם. לרוב תלמידי ישראל אין מושג מה קורה מסביבם, איך התפתחו אירופה או סין, בטח על דתות אחרות.

כשבודקים מה גרם לשקיעה של אימפריות המוסלמיות או הקיסרות הסינית, מוצאים שאחד הדברים זה סגירות תרבותית ומחשבה של "כולם מסביב ברברים". מה שמונע פתיחות לרעיונות חדשים ומהפכניים. ומערכת החינוך, יוצרת לצערי סגירות דומה. חבל, כי העובדה שיהודים הם ציר בין מזרח למערב הפכה אותם לאנשים המבריקים בהיסטוריה. בניגוד לישראלים.

נכתב על ידי , 18/7/2016 19:22  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



לדף הבא
דפים:  

Avatarכינוי: 

בן: 32

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

קוראים אותי
1,183
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , 20 פלוס , מדעי הרוח
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות להאנייה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על האנייה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)