לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

ערוץ 66 - ערוץ קבלה לעם


"ערוץ 66 - ערוץ קבלה לעם" הוא ערוץ טלוויזיה ישראלי, משדר חינם, 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע וכולל מגוון רחב של תוכניות - אקטואליה, לימוד, אירוח, משפחה, בידור, ילדים ועוד - המבוססות כולן על הרעיונות המרכזיים בחכמת הקבלה ומיועדות לצופים בכל טווח הגילאים.

Avatarכינוי:  "ערוץ 66 - ערוץ קבלה לעם"

מין: זכר

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

במה תתחדשו השנה ?


 

נצחיות, שלמות, אושר, אהבה – אין מי שהיה דוחה כזאת הצעה. אותן משאלות שעולות בנו ביתר שאת בתחילתה של כל שנה, באות להזכיר לנו את ההתחדשות הפנימית, שאליה שואפת הנשמה.

 

מאת : שלי פרץ

 

אני נכנסת לקניון רמת אביב, ונשטפת מיידית באין ספור מבצעים, הטבות, מתנות לראש השנה. האוויר מלא מסרים של איבוד חושים. כל שעליי לעשות הוא להתמכר לריח הבזבוזים, ולשחרר את הרגל ממעצור המזומנים. אני הולכת להתחדש השנה, ככה החלטתי, מאל"ף ועד לכל התווי"ם שקיבל בעלי לחגים.

לאחר שלוש שעות, אני מגששת אחר המכונית עמוסת שקיות בחניון החשוך. התעייפתי. ושוב אני חווה את העניין המצער בשופינג - עכשיו, כשהכול ארוז אצלי בשקיות, המטרה נכבשה והיא כבר לא מענגת כפי שנראתה לפני כן. הרצון שלי התמלא, ועם המילוי אבדה ממני תחושת התענוג.

מה שעדיין מסב לי הנאה, הן בעיקר המתנות שקניתי לבעלי ולילדים. אני מדמיינת את השמחה שלהם, וזה עושה לי טוב.

מתניעה את האוטו, והראש מתחיל לחשוב על כל ההכנות לסעודה המשפחתית המפוארת שתחול אצלי השנה. מאיפה להתחיל ? ולמה רק כשאהיה זקנה יהיה לי סיכוי לקבל איזו עוזרת בית קבועה ?

אחסוך מכם את מסע שלושת הימים המפרך של בישולים, ילדים שזקוקים לגירויים בלתי פוסקים, ובעל שהמילה מטבח מעוררת בו בהלה. שרדתי את כל אלה, והנה ערב החג ! כולם מגיעים חגיגיים, ההתרגשות באוויר, נשיקות, חיבוקים (אמיתיים ומזויפים), אוכלים, נחים ועוד רגע מנות אחרונות. שִבְעים ושתיים שעות של עבודה בלתי פוסקת וקרוב ל-3,000 ₪ הגיעו למימושם. והשנה החדשה ? היא כבר נכנסה לה בשקט, בלי שמישהו טרח אפילו לקום ולפתוח לה את הדלת.

בזמן שאני חולמת על הרגע בו אשכב לנוח, אדליק את המזגן על טמפרטורה של עשרים מעלות ואתכסה בשמיכת הפוך המפנקת שקניתי במבצע אחד פלוס אחד, חוצה אותי במהירות האור מחשבה מקפיאה - אז מה השתנה בשנה שחלפה ? ובמה תהא יפה ושונה השנה אשר מתחילה לה היום ? ולְמה אני בכלל מפללת ?

אם נסתכל על תקציר חיינו נראה, שאנו נעים במרדף תמידי אחרי תענוג שלא יגמר. אלא מה ? בכל פעם שאני משיגה את מה שכל כך רציתי, תחושת העונג חולפת, ואני כבר מחפשת אחר העונג הבא.

אם השתוקקתי במשך חודשים לשמלה מסוימת, אז ברגע שקניתי אותה הרצון שלי "התמלא". התוצאה : נהניתי לזמן קצר, ואחרי הופעת בכורה אחת או שתיים, הצורך בשמלה נעלם, ועימו נעלמה גם הרגשת התענוג מהרכישה. בפועל המנוחה והנחלה לעולם אינן מגיעות, והנה - אופס, חלפה לה עוד שנה.

לצד האגו המתעצם, מפעם בלבנו גם ניצוץ חיים חדש, שבוער בקרב רבים מאיתנו. ניצוץ פנימי זה דוחף אותנו לחפש אחר אושר, אמיתי, לא כזה זמני. הוא משתוקק להפוך לאור גדול שיאיר את העולם כולו.

אבל איך עושים את זה ?

 

לצפייה בקליפ - איך אני יכול להגיע לאושר?

נכתב על ידי "ערוץ 66 - ערוץ קבלה לעם" , 1/9/2009 01:22   בקטגוריות אדם, אהבה, אהבת הבריות, אהבת הזולת, בית, בית קבלה לעם, בני ברוך, בריאות, הורים, החיים, הרב מיכאל לייטמן, הרב לייטמן, התפתחות, התפתחות אישית ורוחנית, ז'בוטינסקי, זוגיות ואהבה, חברים, חגי ישראל, חגים, חגים ומועדים, חינוך, חינוך ומשפחה, חכמת הקבלה, טלוויזיה, יחסים, יחסים וזוגיות, ילדים, להיות אדם, לייטמן, מי אני?, מערכת יחסים, מקובלים, משבר, משמעות החיים, משמעות, משפחה, מתחברים לטוב, סיפוק, סמיון וינוקור, עידן חדש, ערוץ 66, פתח תקווה, קבלה, קבלה לעם, קריירה, רוחניות, רוחניות והחיים, תוכניות טלויזיה, אהבה ויחסים, אופטימי  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



מי אני?


לצפייה בקליפ - מי אני?

 

אֲנִי מַרְגִיש וְיוֹדֵעַ,
שֶאֲנִי תוֹפֵס
מָקוֹם בָּעוֹלָם,

וַאֲנִי מוּצָק,
וַאֲנִי חָם,
וַאֲנִי חוֹשֵב,
וְכַדוֹמֶה
מִגִילוּי פְּעוּלוֹת מַהוּתִי,

 

אֲבָל אִם תִשְאָלֵנִי
מַה מַהוּתִי עַצְמִי,
שֶכֹּל אֵלוּ הַגִילוּיִים
נִמְשָכִים מִמֶנוּ,
אֵינִי יוֹדֵעַ מַה לְהַשִיב לְךָ.

 

מתוך משלים וכתבי מקובלים

נכתב על ידי "ערוץ 66 - ערוץ קבלה לעם" , 26/8/2009 23:42   בקטגוריות מי אני?, בני ברוך, החיים, הנקודה שבלב, הרב לייטמן, הרב מיכאל לייטמן, התפתחות, התפתחות אישית ורוחנית, ז'בוטינסקי, חכמת הקבלה, טלוויזיה, לייטמן, מקובלים, מקובלים כותבים, משמעות החיים, משפחה, מתחברים לטוב, סמיון וינוקור, סיפוק, ערוץ 66, פתח תקווה, קבלה, קבלה לעם, רוחניות, רוחניות והחיים, תוכניות טלויזיה, אופטימי, אקטואליה, בית קבלה לעם, חינוך ומשפחה, סשה דמידוב  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



מהי משמעות החיים ?


 

אתם ביחד כבר שנים. את יודעת בדיוק איך הוא אוהב את הקפה שלו ומה מוציא אותו מדעתו. את קוראת אותו כמו ספר פתוח וקולטת בדיוק מה עובר לו בראש.הוא הגבר שלך ואת מכירה אותו הכי טוב בעולם.  

 

אחרי שנים של שגרה, כשנדמה שכבר גיליתם הכול זה על זה ואין יותר מקום להפתעות, פתאום משהו משתנה. אולי זה באשמת השיער שמתחיל להתדלדל או שאולי נמאס לו  לשחק בספיידר סוליטר, הוא מחליט שיש בחיים משהו מעבר לבית, עבודה, כדורגל ומחשב. די לשגרה, די לבורגנות הנעימה, הוא יוצא למסע חיפוש אחר משמעות החיים והוא לא ינוח וישקוט עד שימצא תשובה לשאלה המטרידה.

 

אולי הוא יחליף את הסטייק בחסה אורגנית, את הנופש השנתי שלכם בויפסאנה, ויתחיל לזמזם "אום שנטי" בזמן שהוא מתרגל מדיטציות בסלון.מה שזה לא יהיה, את לא מבינה מה עובר עליו.

 

האמת שזה מלחיץ ומבלבל שאדם שנמצא איתך כל-כך הרבה זמן מתחיל להשתנות,אבל

אי אפשר לצפות שבן אדם יישאר כל החיים אותו דבר ולא יתפתח וישתנה. בדיוק כמו שאת עברת את החיפושים שלך (שאמנם היו בגיל 16, אבל היו) ושלך חשוב להתפתח מבחינה אישית, גם לו יש צורך לחקור ולמצוא את דרכו בחיים. מי שרוצה "ללכת על בטוח" יכול לאמץ חתול במקום להתחתן, אבל מי שבוחר לחיות עם בן זוג צריך לקחת בחשבון שזאת לא "תוכנית כבקשתך".

 

הרי להילחם בטבע זה כמו להיאבק בתחנות רוח, וטבע האדם הוא לנוע קדימה ולהתפתח. השאלה על משמעות החיים היא בלתי נמנעת וכשהיא מתעוררת באדם, היא לא מרפה עד שתימצא לה תשובה. כל אותם שלבים שונים ומשונים הם חלק מתהליך טבעי של התפתחות ולכן מאבקים ומריבות לא יועילו.

 

אז אפשר להתמרמר, אפשר לשבור את הכלים ושכל אחד ימשיך לדרכו, אבל עדיף לנסות לקבל זאת בהבנה.

 

ומוסר ההשכל הוא : אם הזוגיות חשובה לך, תני לגבר שלך להתפתח !

 

 

לצפייה בקליפ - משמעות

 

נכתב על ידי "ערוץ 66 - ערוץ קבלה לעם" , 21/8/2009 12:09   בקטגוריות אהבה, אהבת הבריות, אהבת הזולת, בית קבלה לעם, בני ברוך, הנקודה שבלב, הרב לייטמן, הרב מיכאל לייטמן, זוגיות ואהבה, זיווג, טלוויזיה, יחסים, יחסים וזוגיות, ילדים, לייטמן, מדיטציה, מערכת יחסים, משבר, מתחברים לטוב, פתח תקווה, קבלה, קבלה לעם, רוחניות, רוחניות והחיים, תוכניות טלויזיה, אהבה ויחסים, אופטימי, אקטואליה, החיים, בריאות, טיפוח, קריירה, חברים, משפחה, בית, סיפוק, משמעות החיים, משמעות, גברים, נשים, מדיטציה, ויפאסאנה, הורים, ז'בוטינסקי, חברות, חכמת הקבלה, לימודים, סמיון וינוקור, ערוץ 66, התפתחות  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , משפחתי וחיות אחרות , פילוסופיית חיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות ל"ערוץ 66 - ערוץ קבלה לעם" אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על "ערוץ 66 - ערוץ קבלה לעם" ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)