לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

סיפורי ניו זילנד


חיי בניו זילנד

כינוי: 

בן: 76





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
6/2008

רוכשים מכונית


היו לנו מקומות מוזמנים במוטל מקומי, ואחרי שנת הלילה הראשונה, קמנו ודבר ראשון שהוחלט עליו היה לרכוש רכב, הוזמנה מונית ( בניו זילנד לא עומדים ברחוב וקוראים למונית עוברת) והנהג התבקש לקחת אותנו למקום ששם ניתן לרכוש רכב. הובאנו לעיר המכוניות המרכזית, ברח' אנדרסונס ביי  שבדרום העיר( אח'כ למדנו שיש עוד כמה ) ושוטטנו בין מגרשים וסוכנויות. בכולם ראינו מכוניות חדשות, אך מהתבוננות בפתקים על המכוניות ראינו שבעיקר מדובר במכוניות יד שניה מיובאות מיפן,קוריאה,אירופה, ועוד. הוחלט שרוכשים מכונית 5 דלתות שבשעת הצורך תשמש כסטיישן. הוחלט גם שבכסף שמכרנו בארץ את מכונית היונדאי אקסנט מודל 99 שהיתה לנו  נרכוש מכונית בניו זילנד. במגרש השלישי נכנסנו לסוכנות המוכרת יונדאי ומזדה חדשות לחלוטין מהמפעל וכמובן גם רכבי יד שניה מיובאות מח"ול, ואז  עשינו טעות פאטאלית: משום  שהתקציב שעמד לרשותנו 20000 דולר מקומי איפשר לנו לאחר התמקחות מאוד עדינה, (כי מראש  הודעתי למוכר, שהתגלה כאחד הבעלים, מה התקציב שלנו למכונית) לרכוש עוד הפעם יונדאי חדשה שנת 2003 , כמובן אוטומטית לחלוטין, מה אני צריך צרות? גם לנהוג בצד ההפוך (שמאל) וגם לערבב את הבנזין עם ידית? אז רק אוטומטית! ההתמקחות היתה דרושה כי המכונית עמדה בתצוגה לרשות הקהל, לצורך התרשמות ומחירה הרשום היה 23990$ . כן המכוניות כאן זולות יותר בערך ב30% מאשר בארץ. אז מה הטעות? "אסור"  לרכוש מכונית חדשה כי אחרי שנה כשרציתי להחליף למכונית מתאימה יותר לעסק שפתחנו, הוצע לנו חצי מחיר!!!!   מה שאח'כ למדנו שאפשר לקנות מכונית מצויינת יד שניה עם אחריות, בחצי המחיר ואף בפחות. לקנות מכונית חדשה זה מתאים בעיקר או למי שמוכן להפסיד הרבה, או מתכנן לנסוע במכונית שנים רבות.

אז לאחר שהחלטנו איזה רכב קונים,הבעלים לקח אותנו היישר לבנק להוצאת המחאה בנקאית, הרכב עבר בינתיים רישוי, ובגלל שלא היתה לנו כתובת מקומית, קיבלנו לצורך הסדרת הענין והרישוי את כתובת סוכנות הרכב. הלכנו לעשות ביטוח בחברה מקומית, והתברר שהביטוח במושגים מקומיים מאוד יקר. מה הסיבה? הקשינו, ונאמר לנו כי בגלל שאין להם פרטים על ההיסטוריה הביטוחית שלנו, נחוייב מחיר מלא: 730 דולר!

2200 שקל) הביטוח כולל חובה- צד ג'- וביטוח מקיף. מה עלינו לעשות כדי להנות ממחיר רגיל? פשוט מאוד, לבקש מסוכן הביטוח בארץ אישור על העדר תביעות, והכל יסודר. פקס לארץ, ואחרי חודש קיבלנו את האישור, ומיד קיבלנו החזר. עכשיו הביטוח מחירו הרגיל לנהגים מצויינים כמונו, הוא 330 דולר (כ אלף שקל).

נו, אז עכשיו יש לנו רכב, ואפשר להתחיל לתור את הסביבה.

 

נכתב על ידי , 1/6/2008 19:22  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



455
הבלוג משוייך לקטגוריות: משפחתי וחיות אחרות , החיים מעבר לים , מסעות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות ליעקב לא קרוב אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על יעקב לא קרוב ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)