לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

עוד לא נשוי


מחפש בת-זוג מלאה ומאוד נשית למטרה רצינית בלבד (עוד על הנושא במאמרים שבצד ימין מתחת לכותרת "מומלץ לקרא"). בגלישה מסלולרי נא לבחור בגירסה הלא-סלולרית(!) כדי לראות הבלוג נכון. הדוא"ל שלי לפניות: [email protected]


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
1/2021

"מדעי היופי" + אני מחפש בת-זוג (מלאה ונשית)


לא ממש אכתוב כאן את כל מה שאני יודע בנושא (אם מקריאה יזומה ברשת או בספרים, הרצאות ואם מהתבוננות והתנסות אישית) אבל אדון בכמה אספקטים של הנושא.

 

אין בכלל ספק שמראה הוא גורם קריטי. בספר "הישרדותם של היפים ביותר" שחיברה פרופ' ננסי אטקוף למשל, מתואר איך מראה חיצוני יכול להשפיע בתחומים שאולי מצפים שמראה לא ישפיע, למשל החלטות בית משפט ועוד ועוד. מנגד, החשיבות שניתנת למראה יכולה להשתנות מאדם לאדם וגם על ציר הזמן (למשל, ואני מניח שזה מייצג, כנראה שככל שאכיר אדם יותר זמן, כך המראה פחות ישפיע עלי).

 

אני לא פעם שומע (או קורא) את המשפט "אני נראה טוב", "היא נראית טוב" או הפוך ("הוא (תמיד עדיף שזה יהיה מישהו/י אחר...) נראה על הפנים"). לתחושתי (ותחושתי היא כמובן סובייקטיבית) זה שאדם, אישה או גבר, חושב שהוא נראה טוב, לא בהכרח מעיד שזה נכון (וגם להיפך, קרי אדם בעל דימוי עצמי נמוך ללא הצדקה).

 

עם דימיון קל ולהבדיל, כמו באחד הפוסטים שלי לאחרונה בעניין קיום האל, בו ציינתי שלפני שבכלל אפשר לדון בקיום/אי-קיום, צריך להגדיר מהי מהות האלוהות, כך אנסה לתת הגדרה משלי (לא ממש שלי, היא מבוססת על תובנות ממחקרים ועוד) למהו "יפה".

 

ראשית, יש להבדיל בין גברים ונשים. תכונה גברית לגבר היא דבר יפה, תכונה נשית לאישה היא גם דבר יפה, אבל תכונה גברית לאישה ו/או תכונה נשית לגבר, הם כבר עניין שכנראה יעורר מחלוקת (יהיו/תהיינה שיחשבו שזה יפה, אבל לדעתי לא תהיה הסכמה גורפת).

 

שנית, יש כמה מאפיינים שהולכים יד ביד עם מראה שנחשב יפה. לדעתי הם תנאי הכרחי אבל לא מספיק. למשל: גיל צעיר (מתקשר לפיריון), סימטריה ומראה בריא (למשל גוון עור שמעיד על זרימת דם (או היעדר אנמיה)/שיזוף ולא עור חיוור מידי. מנגד למשל, שיניים חסרות לא תחשבנה למשהו מושך..).

 

שלישית, על משקל "פורנוגרפיה היא עניין של גיאוגרפיה", כך יופי ביבשת/תרבות X ייתכן שיהיה שונה במקצת מיופי ביבשת/תרבות Y.

 

כעת נוכל לנסות להגדיר מה יחשב, כנראה (!, זו לא הגדרה לגמרי מבוססת או מדעית, זו יותר השערה הגיונית) יפה. בהינתן לנו אוכלוסיה מספיק גדולה, למשל מדינה או קבוצה אתנית וכד', נחשב את המראה הממוצע (מיד אפרט מעט), כאמור לנשים בנפרד ולגברים בנפרד. כך בפנים וכך במבנה גוף. למשל גודל העיניים היפה ביותר אצל נשים סביר שיהיה הגודל הממוצע, או אם אדייק, אז ייתכן שקרוב לממוצע (כמדומני, למשל גבר שהוא מעט (דגש על מעט) גבוה מהממוצע יחשב לבעל גובה אידיאלי (בעיני נשים) ולגבי נשים דווקא אישה שמעט (כנ"ל) מתחת לממוצע תחשב לבעלת גובה אידאלי (בעיני גברים). הכל כאמור בעיני המין הנגדי). ידוע כבר שנים רבות שממוצעוּת היא אטרקטיבית, כמוסבר למשל כאן.

 

את היופי הנ"ל אני נוהג להגדיר כ"אובייקטיבי", אבל יש גם רכיב נוסף ליופי אותו אני מכנה "סובייקטיבי", למשל אני חושב שאישה עם עור בהיר (ממוצע), שיער כהה ועניים כהות היא יותר יפה ממישהי עם שיער בלונדיני עם עיניים כחולות. כנראה שבארצות סקנדינביה יחשבו ההיפך ממני, בפרט סביר למשל שגברים עם עיניים כחולות (לא כמוני..) יעדיפו נשים עם עיניים כחולות כמוסבר במחקר הזה (נטען שם שזה יאפשר להם, הסתברותית, לזהות את מידת אבהותם לצאציהם). כנ"ל לגבי מבנה גוף, לא כל הגברים אוהבים מבנה גוף כמו שאני אוהב אצל אישה, למעשה אני די בטוח שרובם המכריע מעדיפים מבנה גוף שונה קצת (יותר רזה כנראה).

 

מעבר לדיון ביופי יש אנשים (ואף תוכנות) שמנסים ומצליחים(/ות) לזהות תכונות אישיות רק על סמך מבנה הפנים. עשיתי פעם ניסוי קטן עם עצמי, הצצתי באיזה אתר הכרויות וניסיתי לזהות את ההעדפה המינית של הבחורה (סטרייטית, דו-מינית, לסבית וכד') לפני שעיינתי במלל של הפרופיל והצלחתי באחוזים גבוהים לדייק. יש עוד תכונות (הפעם בחיי היום יום, ללא קשר למרשתת) שהצלחתי לזהות וזה די מרתק.

 

 

אני מחפש בת-זוג (מלאה ונשית)

כדרכי בקודש אני שם כאן את הציור של מה שאני מחפש חיצונית בבת-זוג. אז הנה דוגמא לבחורה (דימיונית) שהיא בערך הטעם שלי, לפחות כללית עם דגש על מבנה גוף:



כאמור זה תיאור כללי (כלומר יש 'דרגות חופש' לטעם שלי ואין מודל אחד ויחיד) של מה שאני מחפש חיצונית בבת-זוג ומה מושך אותי. אני תמיד מדגיש שאני מחפש מישהי אך ורק למטרה רצינית (אז... אני חוזר על זה שוב). על הצדדים האחרים (שלא פחות חשובים) של מה שאני מחפש בבת-זוג כתבתי בקישור *הזה* . עלי כתבתי בקישור *הזה*  (שני הנ"ל מקושרים כאן בבלוג ברשימות מצד ימין). האי-מייל שלי (לבחורות מתאימות, או מי מטעמן) לפניות הוא [email protected].



לילה טוב וסגר נעים לכם/ן קוראי וקוראותי החביבים והחביבות.
נכתב על ידי , 8/1/2021 01:24   בקטגוריות אבולוציה, אהבה ויחסים  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



Avatarכינוי: 

בן: 62




הבלוג משוייך לקטגוריות: יחסים ואהבה , דייטינג
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לעוד לא נשוי אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על עוד לא נשוי ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)