לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

עוד לא נשוי


מחפש בת-זוג מלאה ומאוד נשית למטרה רצינית בלבד (עוד על הנושא במאמרים שבצד ימין מתחת לכותרת "מומלץ לקרא"). בגלישה מסלולרי נא לבחור בגירסה הלא-סלולרית(!) כדי לראות הבלוג נכון. הדוא"ל שלי לפניות: [email protected]


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
10/2020

להעריך ולהאריך ימים + אני מחפש בת-זוג (מלאה ונשית)


disclaimer: אינני איש מקצוע בתחומים שאני כותב בהם בפוסט זה (רק קורא ולומד, באופן חובבני, כמו רבים, מהמרשתת), לכן אין באמור משום המלצה או ייעוץ. יש להיוועץ במומחים/ות מוסמכים/ות בתחומים הרלוונטים לפני כל מהלך/שינוי וכד'.

 

ה"להעריך" בכותרת הפוסט הוא בעצם חלק ממשחק מילים. עיקר הקטע יעסוק בלנסות להאריך ימים, אבל גם להעריך זה חשוב. זה חלק מהרווחה (Well Being) של האדם. כמו כן, ממה שאני זוכר שקראתי (וקראתי מעט בנושא) זה גם חלק של הפסיכולוגיה החיובית והעיסוק באושר, קרי הוכרת התודה. לגבי הקשר של הנ"ל לתוחלת החיים: אם נניח שהערכה/הוכרת-תודה קשורה או דומה לאופטימיזם, אז מצאתי שני מחקרים סותרים... לפי זה (כתבה מ-2013 על מחקר גדול) דווקא אנשים פסימיים חיים יותר (כנראה בגלל זהירות יתר והתכוננות לקשיים/מכשולים) ומנגד (כצפוי?...) לפי זה (כתבה מ-2019 על מחקר גדול אחר) דווקא אנשים אופטימיים חיים יותר (זה בולט במיוחד אצל נשים (אכן אימי ז"ל למשל, אולי בניגוד אלי (פסימיסט?) היתה אדם אופטימי מטבעה ויחסית לתוחלת החיים הממוצעת, האריכה ימים)).

 

אתחיל בתזונה (שוב, אני מזכיר את הdisclaimer לעיל), בזמנו פורסמה בווינט כתבה על פירמידת המזון של מאריכי הימים. בדקו מה אוכלים באוכלוסיות מסויימות שיש בהן תוחלת חיים גבוהה במיוחד (מה שקרוי Blue Zones) וגילו, שלא במפתיע, שרוב התזונה שלהם היא צמחונית, אם כי הם לא בהכרח נמנעים לגמרי מבשר (רק ממעיטים באכילתו) ומוצרי חלב והם עשויים דווקא לצרוך דגים באופן יומיומי, כלומר זה לא לגמרי טבעונות או צמחונות. כנראה שזה משהו דומה לדיאטה הים-תיכונית.

 

אתמול בלילה צפיתי בהרצאה מעניינת של חוקר בכיר בנושא הארכת תוחלת החיים (מי שרוצה להתעמק בנושא צריך/ה לצפות בהרצאה במלואה). המרצה, בין היתר, הזכיר דברים שכבר ידעתי עליהם, למשל: צום לסירוגין והחומר שנקרא NMN חומר שהופך בגוף ל-NAD (או +NAD?).

 

צום לסירוגין (Intermittent Fasting) והגבלה קלורית (Calorie Restriction) ידועים כעשויים לתרום לאריכות ימים.

לפי זה הדרכים להעלות את הNAD לעיל יכולות לכלול צום, פעילות גופנית וכן מזונות מסויימים שמכילים NMN (אם כי כנראה בכמויות קטנות. יש גם תוספים) למשל מלפפונים, אבוקדו, ברוקולי, כרוב, עגבניות ועוד.

 

זה הזכיר לי כתבה בווינט על האיש המבוגר בישראל, בן 117, שנפטר ממש לא מזמן. נכדו מספר בכתבה שהמעיט באכילה וצעד הרבה.

 

ברור שגם גנטיקה (וכמוסבר בסירטון לעיל, האפיגנטיקה) היא מאוד משמעותית בתוחלת החיים, גם מזל משחק תפקיד וגם מה שבורא עולם החליט.

 

 

אני מחפש בת-זוג (מלאה ונשית)
כדרכי בקודש אני שם כאן את הציור של מה שאני מחפש חיצונית בבת-זוג. אז הנה דוגמא לבחורה (דימיונית) שהיא בערך הטעם שלי, לפחות כללית עם דגש על מבנה גוף:



כאמור זה תיאור כללי (כלומר יש 'דרגות חופש' לטעם שלי ואין מודל אחד ויחיד) של מה שאני מחפש חיצונית בבת-זוג ומה מושך אותי. אני תמיד מדגיש שאני מחפש מישהי אך ורק למטרה רצינית (אז... אני חוזר על זה שוב). על הצדדים האחרים (שלא פחות חשובים) של מה שאני מחפש בבת-זוג כתבתי בקישור *הזה* . עלי כתבתי בקישור *הזה*  (שני הנ"ל מקושרים כאן בבלוג ברשימות מצד ימין). האי-מייל שלי (לבחורות מתאימות, או מי מטעמן) לפניות הוא [email protected].


לילה טוב לכם/ן קוראי וקוראותי החביבים והחביבות.
נכתב על ידי , 12/10/2020 22:40   בקטגוריות אהבה ויחסים, אבולוציה, אופטימי, פסימי  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



Avatarכינוי: 

בן: 62




הבלוג משוייך לקטגוריות: יחסים ואהבה , דייטינג
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לעוד לא נשוי אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על עוד לא נשוי ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)