לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

עוד לא נשוי


מחפש בת-זוג מלאה ומאוד נשית למטרה רצינית בלבד (עוד על הנושא במאמרים שבצד ימין מתחת לכותרת "מומלץ לקרא"). בגלישה מסלולרי נא לבחור בגירסה הלא-סלולרית(!) כדי לראות הבלוג נכון. הדוא"ל שלי לפניות: [email protected]


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
3/2018

אני מחפש בת-זוג מלאה ונשית + קצת על פערי שכר גברים-נשים


אני מחפש בת-זוג (מלאה ונשית)

מכיוון שזה יותר חשוב מהרהורים פילוסופיים וכד'.. אני שם בפרונט (תרתי משמע?..) את החלק עם הציור של מה שאני מחפש חיצונית בבת-זוג ורק אח"כ את שאר. אז הנה דוגמא לבחורה (דימיונית) שהיא בערך הטעם שלי, לפחות כללית עם דגש על מבנה גוף:




כאמור זה תיאור כללי (כלומר יש 'דרגות חופש' לטעם שלי ואין מודל אחד ויחיד) של מה שאני מחפש חיצונית בבת-זוג ומה מושך אותי. אני תמיד מדגיש שאני מחפש מישהי אך ורק למטרה רצינית (אז... אני חוזר על זה שוב). על הצדדים האחרים (שלא פחות חשובים) של מה שאני מחפש בבת-זוג כתבתי כאן (בגלישה מסלולר נא לבחור דווקא בגירסה לא סלולרית). עלי כתבתי כאן (שני הנ"ל מקושרים כאן בבלוג ברשימות מצד ימין). האי-מייל שלי (לבחורות מתאימות, או מי מטעמן) לפניות הוא [email protected].

 


קצת על פערי שכר גברים-נשים

אקדים ואכתוב שאינני מתיימר להיות מומחה לנושא הזה. לא חקרתי אותו, אין לי רקע השכלתי (או אחר) בנושאים שקשורים לזה וכו' וכו' ועדיין אני שומע וקורא דברים שלא מתיישבים עם טענות מסויימות, לכן אני רואה לנכון לדון בהם.

 

אספר גם משהו מעברי. עבדתי באיזשהו מקום כמפתח תוכנה ("מהנדס תוכנה" זה נקרא. אני קצת מסתייג מהתואר "מהנדס" בתיאור התפקיד הנ"ל כי התואר שלי הוא בוגר במדעים B.Sc (במתמטיקה ומדעי המחשב) ולא תואר בהנדסה. יש קצת "אינפלציה" בתארים... זה מזכיר לי מושג אחר ששמעתי פעם: "מהנדס מכירות" כשלא ברור (לפחות לי) אם בכלל מהנדס מאייש את התפקיד). עבדה איתי באותו צוות פיתוח אישה שעשתה עבודה דומה לשלי. לא נהוג להשוות שכר, אבל איכשהו נודע לי כמה היא מרוויחה וזה היה פחות ממני (עם ותק דומה). ייתכן שבגלל היותה עולה חדשה, היא לא היתה אסרטיבית מספיק(?). כשזה נודע לי, פניתי ביוזמתי למנכ"ל והעניין תוקן, קרי שכרה הועלה לזה שאני מקבל.

 

אני מספר את זה כדי להדגיש שמעבר לזה שהנושא מחוייב בחוק, לדעתי אם גבר או אישה עושים עבודה זהה (אבל לגמרי זהה) בוודאי שמגיע להם שכר זהה. עבורי זה מובן מאליו.

 

יש מי שטוענות (אלו בעיקר נשים) למשל כאן שנשים מרוויחות פחות מגברים. העובדה הזו כנראה נכונה (לא בדקתי, אבל אין לי סיבה לפקפק בנתון ואני בהחלט מקבל אותו. זו נקודת הפתיחה לדיון כאן). הויכוח הוא על הסיבות.

 

אינני פמיניסט, אבל כאמור אני נגד חוסר צדק, ככל שזה קיים, אם הוא באמת כזה(!). אם נניח X (גבר או אישה) עובד/ת חצי מישרה, מן הסתם, סביר שת/יקבל בממוצע שכר נמוך יותר מ-Y שעובד/ת במישרה מלאה.

 

מה שגרם לי לכתוב על הנושא הזה הוא הנתון שפורסם לא מזמן על שכר של גברים ונשים עצמאיים. כאן לא מדובר במעסיקים שמפלים, לכאורה, בין גברים לנשים (כאמור, ככל שקיימת אפליה כזו, היא גם לא חוקית), אלא העצמאי קובע בפועלו/ה את שכרו/ה. לפי זה למשל גברים עצמאיים מרוויחים 42% יותר מנשים עצמאיות. פער די משמעותי.

 

אני יכול לשער מהן הסיבות לזה ואת ההסבר שלי (שלא אפרוש את כולו כאן ועכשיו) אפשר לתמצת בארבע מילים: גברים בממוצע שונים מנשים (גם אם יש מיעוט של נשים (או גברים) שלא חושב כך). זה שוני שהוא סטטיסטי באופיו (ע"ע למשל הספר "ההבדל המהותי" שהזכרתי כאן פעמים רבות... שמסביר, בצורה ששיכנעה אותי לפחות, את ההבדלים). האם זה מצדיק פערי שכר בכל מקרה? כאמור בוודאי שלא בכל מקרה (ראו הדוגמא שפעלתי בה לתיקון), אבל לדעתי ההשוואה צריכה להעשות בהקשרים המתאימים ולא במנותק מהעובדות, על משקל האימרה "להשוות תפוחים לתפוחים" וכו' וכו'...

 

 

"כפי שאת", בילי ג'ואל:


 

לילה טוב לכם/ן קוראי וקוראותי החביבים והחביבות.

נכתב על ידי , 28/3/2018 21:44   בקטגוריות אהבה ויחסים, עבודה  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



Avatarכינוי: 

בן: 62




הבלוג משוייך לקטגוריות: יחסים ואהבה , דייטינג
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לעוד לא נשוי אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על עוד לא נשוי ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)