לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


גבר ירושלמי,מאד מיני,שמעריץ את הנקביות והמיניות.
Avatarכינוי:  Feminine-admirer

בן: 58

תמונה



מצב רוח כרגע:



מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

קטעים בקטגוריה: `. לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

הגישה לסקס על פי הצ'אקרות


מערכת הצ'קרות וההנאה המינית

 

מאת: מערכת Life Energy 

 

איך את מעדיפה את הסקס שלך ? חפוז,אגרסיבי ועם מישהו זר ? רך איטי וקשור ביחסי אהבה?
החשק נעלם בכלל ושכחת מתי נהנית בפעם האחרונה ?
כך או כך, הכול קשור למערכת האנרגטית שלנו - מערכת הצ'אקרות .
החדשות הטובות - אפשר לשפר את חיים המין באמצעות שיפור זרימת האנרגיה במערכת הצ'אקרות
בעזרת תמציות התדרים לייף אנרג'י .

 

שבעת מרכזי האנרגיה הראשיים קשורים בתפקוד הפיזי, המנטלי, הפסיכולוגי והרוחני שלנו . לרמות וטיב האנרגיה בכל אחד ממרכזים אלו קשר ישיר גם להתפתחות האישית ומצב המודעות. מאחר וכמו לכל שאר פעילויותנו גם לביטויים ואופיים של יחסי המין קשר לצ'אקרות מהם מגיעה עיקר האנרגיה , הסימפטומים או  הבעיות עליהן מתלונן המטופל  מהווים אינדיקציה גם  לאופן תפקודן של הצ'אקרות השונות  .

התשאול או האבחון הטיפולי יתרכזו  באיתור המרכזים אשר תדירות הרטט שלהם אינה במהירות הרצויה  ויאפשר טיפול ומתן התמציות בהתאם .

הנה סקירה קצרה אשר תדגים כיצד יבוא לידי ביטוי חוסר איזון בכל אחת מן הצ'אקרות המרכזיות:

 

הצ'אקרה הראשונה :

מרכז אנרגטי זה קשור בהישרדותנו ובאינסטינקטים מאד ראשוניים . המין יהיה מאד פיזי , יתכן אלים,

רווי בהתרגשות מתפרצת . "יחסי המין" יהיו נעדרי יחסים . האורגאזמה תופשת חשיבות עליונה וההנאה האישית ללא התחשבות בבן /בת הזוג הנה דומיננטית. נטייה למין מזדמן או הכרויות לטווחים קצרים.

הצ'אקרה השניה :

האנרגיה הזורמת מצ'קרה זו מעודדת זוגיות וקשרים כמו גם יחסי מין יצירתיים וחווייתיים . יחסי המין מלווים בהתחשבות בצרכים באופן הדדי , רצון לקשר ממושך ובחינת האפשרות למיסוד קשרים . הרצון לתרגל את הקמא סוטרה מרמז על מעורבותו של מרכז אנרגטי זה .

הצ'קרה השלישית :

תורמת את תחושת השחרור והרוגע בעת קיום יחסי מין . העדר רגשי אשמה או בושה ביחס למין . יחסים אשר בעיקרם ניזונים מצ'אקרה זו ייטו לעבר התנהגות מינית המוגדרת "סטיה"

ואשר התפתחה על רקע של מצוקות רגשיות הקשורות באשמה, בושה, דימוי עצמי נמוך ועוד .

 

הצ'אקרה הרביעית:

צ'אקרת הלב - אהבה ומקורה של שמחת החיים . יחסי מין המונעים בעיקר מאנרגיית צ'אקרה זו מאופיינים בנתינה בלתי שוויונית או בהתנהגות בלתי מאוזנת "בשם האהבה" . כשצ'אקרה זו פועלת

באיזון עם הצ'אקרות האחרות הרי שאז אנו יכולים לחוות אהבה מלאה , אמיתית הממלאת את ישותנו

בהתרוממות רוח ובתחושה נפלאה .

צ'אקרה חמישית : המתחזים ל "מלכי הסקס" לוקים בעודף אנרגיה בצ'אקרה זו . יחסי המין יתחלקו בין פרשיות וסיפורים שלא היו ולא נבראו וכאלו שהיו אך נעדרו יחסי אמת.

 

צ'אקרה שישית:

הפנטזיה יכולה לספק את אלו הממקדים את האנרגיה שלהם במרכז זה . חיי הרוח נראים להם אטרקטיבים פי כמה מ"גלגולים במיטה".

צ'קרה שביעית: אנרגית מרכז זה דוחפת את האדם לחיפוש אחר "האורגזמה הנשגבת".

 

והיכן נמצאת האורגזמה המושלמת?

סודה של עוצמת חווית המין טמון בפעילות הסינרגטית של הצ'אקרות כולן .כבתזמורת בה כל כלי תורם את צלילו וגווניו הייחודיים ליצירת הסימפוניה רבת העוצמה כך פעילותן המשותפת של הצ'אקרות כולן מאפשרת הפעלת כל החושים וכניסתם   של ריחות, טעמים, צלילים, צבעים , תחושות , רגשות  ומראות מן הריטוט העדין ביותר ועד לאקסטזה שמימית .

 

תרומתן הייחודית של הצ'קרות השונות:

הצ'אקרה הראשונה : ויטליות ואנרגיה חזקה .
השניה : התחברות, הדדיות ויצירתיות .
השלישית: רגישות ופתיחות .
הרביעית : עדנה, רוך ואהבה .
החמישית: ביטוי וכנות .
השישית: העדר דעות קדומות וביטוי רוחני .
השביעית : החיבור בין כל המרכזים לקבלת אורגאזמה שמימית .

 

הטיפול בתמציות לייף אנרג'י  בצ'אקרות חסרות  האנרגיה

הטיפול במערכת הצ'אקרות מתבצע  באמצעות סט  תמציות ספציפיות  הכולל שבע תמציות המיועדות לאיזון תדרי הצ'אקרות הראשיות (תמצית לכל צ'אקרה).

 

תמציות אלו ניתנות   בפרוצדורות טיפוליות שונות המותאמות באופן אישי ע"י המטפלים המתמחים בטיפולים בשיטת לייף אנרג'י .

מטפלים המשלבים בין תרפיות ידניות לתרפיית לייף אנרג'י משתמשים גם בתמציות הצ'אקרות  בעיסוי, ברפלקסולוגיה,ארומתרפיה ועוד .

 

לקבלת שמות מטפלים בשיטה ומידע אודות הכשרת מטפלים בקרו באתר לייף אנרג'י

 

לייף אנרג'י: http://www.bestlifeenergy.com/

 

נכתב על ידי Feminine-admirer , 27/1/2009 15:53   בקטגוריות פתיחות מינית, צ'אקרות, סקס, סקסולוגיה, אנרגיות  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



פרחי באך לצ'אקרת המין


צ'אקרת המין ופרחי הבאך המתאימים לה

 

מאת:אסתי שפר

 

הצאקרה השניה נקראת גם צ'אקרת הטבור או צ'אקרת הבטן.היא ממוקמת מעל איברי המין,מעט מתחת לטבור,בין עצם המפשעה לטבור.היא קשורה עם איברי המין ועם בלוטת המין. ממונה יחד עם צאקרת השורש על הישרדות הגזע.הצבע-כתום,יסוד המים.אחראית על משק הנוזלים בגוף ,כמו שתן וזרע. שולטת בתשוקות המיניות,באינסטינקטים,ברגשות וביצירתיות.מרכז העוצמה שלנו ,רגשותינו והאינטואיציה שלנו.מאפשרת לנו להתקדם מעבר לביטחון שמקנה השבט ולמגבלות שהוא מציב,ולקשירת קשרים מעבר למשפחתונו.
מקבלים מהצאקרה הדרכה רגשית בצורת תחושות בטן.מרכז העונג שלנו,קשורה ברושם החושים-מגע,ריח ,קול,ראיה וטעם.
כשהצאקרה מאוזנת ומתפקדת כהלכה-היצרים והיצריות של האדם מבוטאים באופן מלא ומאוזן, והאדם חי בתחושה של סיפוק עצמי,יוצר קשרים אינטימיים ללא עכבות ומיישם את הזרימה הספונטאנית של נתינה וקבלה.
הצרכים המתקשרים אליו הם מיניות,הערכה עצמית,כוח אישי וכוח בעולם.מעורר בנו התרגשות ומרץ,הנאה מהחיים.אנחנו נהנים מהחיים ומוקירים אותם ומבטאים את עצמנו ביצירתיות ובמיניות.כל הוויברציות האלה מושכות אלינו אחרים.זוהי זריקת חיוניות לחיי החברה שלנו ואנחנו מתקשרים בקלות עם הסביבה שלנו .מספקת את הכוח לממש את מה שאנחנו משתוקקים אליו.האדם הוא ידידותי,אכפתי,יצירתי,אינטואיטיבי,אופטימי,מחובר לרגשותיו.כאדם נאור האינטואיציה שלו תדריך אותו לעולם -לבחירות נכונות.
כאשר הצאקרה לא מאוזנת או חסומה-התפקוד המיני משתבש.רגשי אשמה בגלל תשוקות מיניות ואי יעילות בעבודה.
כאשר היא בתת פעילות-יש עכבות מיניות וירידה בחשק המיני.
כאשר היא בפעילות יתר-הדבר עלול להתבטא בהתהוללות מינית שיכולה לגרום לחוסר איזון בכל המערכת.ניצול האנרגיה המינית למניפולציות על הזולת וכעס אם המאמץ מסוכל.
שחרור רגשי- פותח את טראומות העבר,התמונות העצורות במרכז זה עולות לתודעה.עוצרת בתוכה את אנרגיית הגוף הרגשי אסטלי.מקום משכנו של הילד שלא נרפא.
בילדות,כשהצאקרות שלנו רגישות,אנחנו קולטים את האנרגיות הסמויות ביותר,במיוחד האנרגיות הקשורות ביצירתיות שלנו,במיניותנו.כשמעודדים במשפחה מקוריות וספונטאניות ומקבלים את החושניות-אנחנו חווים תחושת חופש בעירום שלנו וחופש מעכבות.כשלהורים עמדות שליליות-נוצרות חסימות מיניות המועברות מדור לדור וקיים צורך בוער לבקר בצאקרת המין כדי להחיות מחדש את יצר החיות.

פרחי הבאך המתאימים לצאקרה:

*mimulus-פרח הקוץ-מימולוס
*wild rose-ורד הבר-ווילד רוז
*elm-בוקיצה-אלם
*crab apple-תפוח בר-קראב אפל
*vervain-ורבנה-וורווין

 

אסתי-מאסטר רייקי מדריכה ומטפלת.
מוסמכת לפרחי באך ומלחי שוסלר
קוראת בקלפי טארוט,אושו,קבלה ועוד

 

מקור המאמר: www.Articles.co.il - מאמרים לשימוש חופשי


 

נכתב על ידי Feminine-admirer , 6/1/2009 05:41   בקטגוריות פרחי באך, אנרגיות, סקס, מין, מיניות, צ'אקרות, צ'אקרת המין  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



מדיטציה לצ'אקרת המין


מדיטציה לצ'אקרת המין

 

מאת:גלית שראל

 

הרפיה.

 

כעת, שימי לב לכדור כתום חזק, פורה וחושני, הנמצא במרכז החדר והוא שולח אלייך קרן אור כתומה, חמה, ממריצה ומלאת אנרגיה.

הקרן מגיעה אל בסיס עמוד השדרה שלך, אל הבטן התחתונה מתחת לטבור אל הצ'קרה השנייה ומתחילה להציף את המקום בחום נעים.

האור הכתום מתפשט מלפנים ומאחור.

הרגישי איך הוא ממלא את חלל הבטן ואת הגב התחתון בחום, בזרימה, בהתעוררות מחודשת מבפנים – בתוך אברי המין... בתוך אברי הרבייה – הרחם, השחלות... הנרתיק, שלפוחית השתן, שרירי הגב התחתון, שריר הבטן...

 

כעת הוא מציף את האזור גם מבחוץ.

תני לעצמך שהות להרגיש וליהנות מתחושת התעוררות זו.

 

כעת שימי לב, כיצד הקרן הכתומה מתחילה להסתובב סביב אזור הבטן התחתונה – היא מקיפה אותך בתנועות מעגליות, ההולכות וגדלות, הולכות ומתרחבות מרגע לרגע...

התנועה הסיבובית נעשית מהירה יותר ואחידה יותר, את חשה את האזור כולו רוטט ונע בסיבוביות.

אפשרי לעצמך לראות כאילו המקום הוא כמו עלי כותרת ההולכים ונפתחים וגדלים ונעשים כתומים בוהקים מרגע לרגע.

כעת את מאפשרת לתחושות של אשמה, בלבול, כעס וכאב לצוף ולעלות, את מבחינה בהם עולים ועולים, מתרחקים, מתמוססים ונעלמים...

את מקומם תופסים כעת תחושות של תשוקה, עונג, אהבה וקבלה עצמית... ראי אותם קרבים אלייך, נכנסים לתוכך ומתפשטים בכל הגוף...

 

מרגע לרגע את חשה כי המקום נעשה גמיש יותר, משוחרר יותר, קל יותר את חשה זרימה איתנה...

צפה ועולה בך תחושה חדשה, אמיתית, פנימית כי את חשה בטחון בעצמך, במראך, בגוף – את אוהבת את עצמך ואת גופך על כל חלקיו, את חשה יכולת לבטא את תחושותיך, לבקש אין עוד אחת כמוך בעולם את יצירה יחידה ומיוחדת.

 

את רואה כעת כי כולך מוצפת באור כתוך, המקיף אותך מבפנים ויוצא ממך הלאה ומציף את כל החדר הזה בו את יושבת ואף גולש ממנו החוצה בתנועות סיבוביות חיות ונמרצות.

 

תוכלי כעת לשמר עמך את תחושות הפתיחה באזור הצ'קרה ה- 2, הנמרצות, החמימות, הנעימות, החושניות, הביטחון והאהבה העצמית ולחזור עמה אל החדר הזה, אל הנשים הישובות סביבך, אל המוסיקה המתנגנת ברקע כשאת יודעת שתמיד תוכלי לחזור ולהרגיש כשאספור עד 3 תפקחי את העיניים 1...2...3...

 

באדיבות האתר למאמרים עסקיים ומקצועיים: http://articles.portal-asakim.com

נכתב על ידי Feminine-admirer , 5/1/2009 21:23   בקטגוריות אנרגיות, אנרגיה מינית, דמיון מודרך, מדיטציות, מדיטציה, צ'אקרות, מיניות  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



טיפוסי הצ'אקרות-הצ'אקרה החמישית


NRG ניו אייג': http://www.nrg.co.il/online/HP_15.html

 

האלמנט החמישי: צ'אקרת הגרון

 

אנשים שצ'אקרת הגרון שלהם פתוחה אוכלים רק אוכל טהור ובריא, הסביבה שלהם תמיד תהיה אסתטית ונקייה, הם יתרחקו מפעילויות המוניות והם בעלי אינטואיציה לדעת מה צופן העתיד. אצל אימהות אחרי לידה היא נפתחת באופן אוטומטי. אורי יריב על הצ'אקרה הכי מיסתורית מבין השבע

 

 

מה משותף לאלברט איינשטיין, מריה הקדושה, נוסטרדמוס והפסל ברנקוש? לארבעתם יש צ'אקרת גרון פתוחה, הצ'אקרה שהיא ככל הנראה המסתורית ביותר מבין כל שבע הצ'אקרות והידע אודותיה בימינו הוא הנדיר ביותר.

צ'אקרה זו, הממוקמת מול בסיס הצוואר, קרוב לגרוגרת, יוצרת הרמוניה ואיזון בין כל שאר חלקי ההוויה. פתיחה בריאה של הצ'אקרה הזו מעניקה לאדם חוש אינטואיטיבי בהיר שמאפשר לו לבחור ולקבל את הטהור וההרמוני. כשהצ'אקרה הזו חסומה האדם תופס את המציאות בצורה גסה, ואינו מסוגל לראות את היופי העדין החבוי בה. 

בסנסקריט נקראת הצ'אקרה הזו "וישודה", מקום ההיטהרות, משום שכאן, בצ'אקרת הגרון, הכל מתנקה. כאשר התודעה מגיעה לצ'אקרה הזו, נעשה האדם מודע למה שטוב לו בכל הרמות. הוא אוכל רק אוכל טהור וטרי בפרופורציה הנכונה, הסביבה שהוא יוצר היא נקייה, מסודרת ואסתטית. הקול שלו צלול ועיניו רואות את הסדר החבוי בכל סיטואציה. העולם הרגשי של אדם כזה הוא אצילי והוא כמעט ואינו מתעסק בעצמו אלא בהרמוניה שסביבו. הוא חי את היופי בכל מצב. הוא לעולם לא יחשוב אפילו לבצע מעשה לא מוסרי, הוא מביט תמיד למעלה, אל האידיאל, והוא אינו מתפתה יותר להביט למטה ולהיכנע לטבע הנמוך והיצרי.

 

לרבי שמעון בר יוחאי היתה צ'אקרת גרון פתוחה

הרבה מהמיסטיקנים שהתבודדו בטבע וניזונו רק ממעט מאכלים טבעיים וטהורים ועסקו רק בלימודי קודש ובתרגול רוחני משמשים דוגמא לחיים שיש בהם נוכחות חזקה של צ'אקרת הגרון. נציין כאן את רבי שמעון בר יוחאי ובנו שחיו שנים רבות במערה כשהם שותים רק מי מעיין צלולים וניזונים רק מחרובים, ואת היוגי הטיבטי מילרפה שחי בהימליה לבד במשך שנים רבות שבהן אכל אך ורק את צמח הסרפד.  

אנשים כאלה הם כמובן נדירים מאוד בעולמנו. המקרים הפחות נדירים הם של אנשים בעלי פתיחה חלקית

של צ'אקרת הגרון. אנשים אלה הם בדרך כלל בעלי גישה לאמנות ואסתטיקה.

גם אנשים בעלי פתיחה חלקית של צ'אקרה זו הם בעלי רגישות מיוחדת ולרוב יתרחקו ממקומות לא נקיים ומחברה גסה. הם יעדיפו ללכת לטייל לבד בטבע מאשר להיות חשופים לסביבה לא הרמונית. צ'אקרת הגרון מעניקה כוח מילולי יוצא דופן אותו ניתן לראות אצל דוברים ומשוררים עם יכולות ביטוי חודרות ויצירתיות; זמרים עם קול עדין וצלול ונשים שיש להן עור שנהב חלק וגופן ופניהן בנויים בפרופורציה מושלמת.

>

היסוד האלכימי הקשור לצ'אקרת הגרון הוא יסוד החלל הנקרא בסנסקריט "אקשה" . יסוד זה, הנקרא גם אתר, הוא המצע שעליו משחקים ארבעת היסודות האחרים, המים, האדמה, האש והאוויר. יסוד האתר מכיל את ארבעתם ונותן להם מרחב להביע את עצמם, הוא אינו מושפע מהם ונמצא תמיד מעליהם. ארבעת היסודות נוצרים מן החלל, מן האתר, ואליו הם נספגים בחזרה. התייחסות ליסוד זה ניתן למצוא גם במסורת היהודית. הנה מילותיו של המקובל רבי אברהם בן דוד, בפירושו לספר היצירה:

"...יש חומר מצוי והוא נושא לכוח ד' יסודות והוא הנקרא בלשון יוון, היולי (יסוד האתר)... עתידים הם לצאת מן הכוח הזה אל הפועל... והוא התחלה וראשית כל הנמצאים... ונקרא בלשון הנביאים גולם... כי הוא כעין גולם בלי צורה אך הוא מוכן לקבל] את] כל הצורות".

ככל שיסוד זה יותר נוכח כך ישנה יותר הרמוניה בין היסודות בטבע וככל שיסוד זה יותר נוכח באדם כך החלקים השונים שבו מסתדרים בפרופורציה טובה יותר. יסוד החלל מתפשט לכל עבר ולאחר מכן מתכווץ חזרה לנקודה. צבעו של יסוד החלל הוא כמו צבע שמי הלילה, כחול אינדיגו כהה מאוד וצורתו הסמלית היא צורת אליפסה מושלמת. בשביל לחוש מהו טבעו של היסוד העדין הזה ניתן להתבונן זמן ממושך בשמי הלילה ולצפות בתחושות העולות מהתבוננות זו ובהשפעה שלהן על צ'אקרת הגרון.

 

עישון סוגר את צ'אקרת הגרון

אוויר הרים נקי פותח את צ'אקרת הגרון, עשן הסיגריות סוגר אותה. שלווה נפשית ויופי פנימי מאזנים את הצ'אקרה הזו בעוד שאגואיזם עצבני מפר את האיזון שלה. דבש, מרווה ופירות טריים פותחים את הצ'אקרה הזו, בעוד שאכילת בשר וחומרים משמרים, שתיית אלכוהול וצריכת סמים מכסים אותה ב"בוץ". תמימות, אמירת האמת ופשטות מנקים את צ'אקרת הגרון. שקרים, ציניות ומניפולטיביות יוצרים בה משקעים. הקשבה לאינטואיציה ופיתוחה מעדנים את הצ'אקרה הזו בעוד שגישה שכלתנית, ספקנית וצרה הופכים אותה לגסה. אחד התרגילים הפשוטים לנקות ולחזק את צ'אקרת הגרון הוא לא אחר מעמידת הנר המפורסמת
(Sarvangasana), שבה מתהפך הגוף ורק הצוואר והראש נשארים על הרצפה. תנוחה הפוכה זו מזרימה הרבה דם ואנרגיה לצוואר. שהייה דוממות ומתמשכת מאוד בתנוחה זו, תוך התרכזות חדה בצ'אקרת הגרון בבסיס הצוואר מפעילה בצורה חזקה מאוד את צ'אקרת הגרון, ומאזנת את בלוטת התריס ואת הספקת ההורמונים מבלוטה זו.

ברמה הנפשית תרגיל זה משפר את היצירתיות, את האינטואיציה ואת הרגישות למה שטהור ומה שלא. בין היתר, זהו תרגיל טוב למי שרוצה להפסיק לעשן.

עמידת נר

עמידת נר 

 

כרטיס כניסה לאינטרנט של היקום

האינטואיציה היא כאמור אחד המאפיינים הבולטים של צ'אקרת הגרון אבל היא קיימת במידה מסוימת גם בצ'אקרה השנייה, צ'אקרת המין; אלא שברמה של צ'אקרת המין האינטואיציה נשלטת ע"י האינסטינקטים והדמיון והיא לא תמיד מדויקת. לעומתה, האינטואיציה ברמה של צ'אקרת הגרון היא לא רק מעבר לאינסטינקטים והדמיון אלא מעבר לכל תהליך החשיבה הליניארי הרגיל.

בטקסטים היוגיים נאמר כי באמצעות צ'אקרת הגרון ניתן להגיע אל "
הכתבים האקאשיים", מאגרי האינפורמציה הקוסמיים.

ברמה של צ'אקרת הגרון האינטואיציה מופיעה מתוך השקט הפנימי והיא מדויקת וחדה. על מנת לפתח את האינטואיציה הזו יש ללמוד לזהות אותה; כשהטלפון מצלצל לדוגמא, אפשר לנסות לנחש מי זה ולהגיד בקול רם את שמו ואחר כך לבדוק את עצמנו. תרגול חוזר יגלה בהדרגה שלל של קולות פנימיים שמנחשים ומנחשים, אבל רק אחד מבין הקולות הללו מופיע מהשקט ומנחש בצורה נכונה כל פעם, קול זה, שניתן כאמור לזהותו בהדרגה, הוא קולה של האינטואיציה המדויקת של צ'אקרת הגרון.

טיהור באמצעות שתיקה

במסורת הטנטרית, התיאור הסימבולי של הצ'אקרה הזו הוא כפרח לוטוס בעל שש עשרה עלי כותרת בצבע אינדיגו. החיה הסמלית של הצ'אקרה הזו היא הפיל הלבן, שהוא סמל ליופי נדיר. האלוהות ברמה הזו נתפסת דרך דמותו של "סאדהה שיווא", המורה העליון, המורה של כל המורים; סמל זה מעיד על רוחניות אינטואיטיבית וישירה, מעבר של ידע בין מורה לתלמיד בעזרת מעט מאוד מילים, לעתים אפילו ללא מילים.

תרבויות שניתן למצוא אצלן מעט מהטעם של צ'אקרת הגרון הן התרבות היפנית לפני הכיבוש התרבותי האמריקאי. האומנות והבישול המינימליסטיים בתרבות זו, טקסי התה המיוחדים וחג פריחת הדובדבן שבו יוצאים כולם להעריץ ימים שלמים את היופי של הטבע באביב כל אלו הם סממנים ברורים לפתיחה של הצ'אקרה הזאת. גם בחברה הבריטית שלפני המאה העשרים, המאופיינת בכושר ביטוי מעודן ובנימוס מורכב, ניתן למצוא משהו מהעידון של צ'אקרת הגרון.

הרוחניות ברמה של צ'אקרת הגרון היא כאמור רוחניות טהורה ואינטואיטיבית. תענית הדיבור ושמירה ממושכת על שתיקה שומרים את כוח הדיבור בצ'אקרת הגרון, שמתחזקת ומיטהרת מתוך הדממה.
טקסי הטיהור המסורתיים כמו הטבילה במקווה או הרחצה בגנגס  ושמירה על ימי צום מקודשים כל אלו פותחים ומנקים את צ'אקרת הגרון. כוח הנבואה וראיית חזיונות מן העתיד כפי שהיא מתוארת  גם במקרא, כמו גם אצל השאמנים האינדיאניים ואצל נוסטרדמוס והנביא ההודי
סונדר סינג, ובאופן כללי כל הנבואות האותנטיות שאכן התגשמו, מתגלות דרך פתיחה חזקה מאוד של צ'אקרת הגרון, שאחראית לא רק על תובנות של החלל, כפי שהוזכר קודם, אלא גם על תובנות של הזמן.

הפיזיקאים התאורתיים המתעמקים בשאלות החלל והזמן מפעילים בצורה זו את צ'אקרת הגרון. ה
תובנהשל איינשטיין  בנוגע לטבע המורכב היחסי של החלל והזמן מתארת בצורה נהדרת את הגאונות האופיינית לצ'אקרה זו. "אנחנו הפיזיקאים מאמינים שההפרדה בין העבר, ההווה והעתיד היא רק אשליה, אם כי אשליה משכנעת", אמר איינשטיין.
וישודה צ'אקרה

וישודה צ'אקרה 

>

 

הצ'אקרה של האימהות

היחסים הבין-אישיים ברמה של צ'אקרת הגרון הם של מטפל ומטופל, את הדוגמא הברורה ביותר ליחסים כאלו ניתן למצוא באימא ותינוק. לאחר הלידה מתעוררת באם בצורה ספונטנית הצ'אקרה הזו. היא אוהבת ללא תנאי, האינטואיציה שלה מתעוררת והיא יודעת מה התינוק צריך לפני שהוא יודע לדבר או להגיב.

לאחר השנים הראשונות צ'אקרת הגרון חוזרת חזרה לרמה שבה היא הייתה לפני הלידה אולם משהו בה נותר פתוח. מן הידועות היא שלאימהות יש בדרך כלל אינטואיציה וחמלה מפותחות יותר משל האבות.

נותר רק לחשוב מה היה קורה אילו רמת התודעה של האנושות כולה היתה ברמה של צ'אקרת הגרון וכל אחד היה מרגיש כלפי רעהו כפי שמרגישה אם כלפי תינוקה.

 

לחלקים הקודמים בסדרה

*  מרותקים לבסיס: אנשי הצ'אקרה הראשונה

* החרמנים: אנשי הצ'אקרה השנייה

*  העוצמתיים: אנשי הצ'אקרה השלישית

*  האוהבים: אנשי הצ'אקרה הרביעית

*  ה"רואים": אנשי העין השלישית

* המוארים: אנשי צ'אקרת הכתר

נכתב על ידי Feminine-admirer , 20/7/2008 22:27   בקטגוריות יוגה, צ'אקרות, תרגילים  
5 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של Feminine-admirer ב-26/7/2008 23:01
 



טיפוסי הצ'אקרות-הצ'אקרה השביעית


NRG ניו אייג': http://www.nrg.co.il/online/HP_15.html

 

כשתפגשו אדם עם צ'אקרת כתר פתוחה לא תוכלו לפספס אותו

 

הפתיחה של צ'אקרת הכתר היא ללא ספק אחד השיאים של ההתפתחות הרוחנית. אדם שצ'אקרת הכתר שלו פתוחה קשוב כל כולו לתבונה האוניברסלית. הוא ניזון מהשפע של המציאות העליונה ולכן הוא אינו תלוי במציאות הארצית. הוא שמח, צלול ולא עוטה על עצמו שום מסכה

 

בודהא.

בודהא. Anna Conti , cc-by

 

תורת היוגה מלמדת שבכל אדם קיים ניצוץ קדושה ושלכל אדם יש אפשרות להגיע לשיא הקיום הרוחני. הדלת לקיום נעלה זה היא צ'אקרת הכתר.

צ'אקרת הכתר ממוקמת בדיוק שלושה ס"מ מעל אזור הפונטנלה בקדמת קודקוד הראש, וכפי ששמה מרמז היא כמו נחה על הראש ככתר. היא אחראית על תפקוד המודעות ועל יצירת הקשר עם המודעות האוניברסלית האלוהית. הפתיחה של הצ'אקרה הזאת נחשבת לאחד השיאים של ההתפתחות הרוחנית והיא מלווה בתחושת עירות, צלילות ושמחה עמוקה הנובעת מקשר ישיר עם האלוהי.

בסנסקריט נקראת הצ'אקרה הזאת '
סהשררה', בתרגום מילולי הלוטוס בעל אלף עלי הכותרת. שם זה בא לתאר את המבנה המורכב של הצ'אקרה הזאת שיש לה 972 ערוצי אנרגיה.

בתוך המבנה המורכב של ערוצי האנרגיה הללו משתקפים כל שאר הצ'אקרות, מה שהופך את צ'אקרת הכתר למין מבנה כולל של הצ'אקרות; כאשר כל חוסר איזון בצ'אקרה מסוימת משפיע על צ'אקרת הכתר וכל פתיחה של צ'אקרת הכתר מאזנת מחדש את המבנה של כל שאר הצ'אקרות.

הוויברציה של צ'אקרת הכתר היא החזקה והדומיננטית ביותר ויחד עם זאת היא עדינה מאוד עד שהיא כמעט בלתי מורגשת למי שהתפיסה שלו עודנה קהה ובלתי מעודנת. בעוד ששאר הצ'אקרות פונות קדימה או למטה, צ'אקרת הכתר פונה תמיד למעלה. צ'אקרת הכתר היא כמו מגנט שמושך למעלה את כל האנרגיה מכל הצ'אקרות האחרות.

תפילה ותרגול רוחני כנה ואינטנסיבי פותחים את צ'אקרת הכתר, התעלמות מהפן הרוחני של החיים סוגר אותה. תרגול של מודעות מלאה בהווה פותח אותה, הסחות דעת ומחשבות על העבר והעתיד סוגרים אותה. הצמחים בזיליקום, גוטו-קולה ולם-דומנסק מעוררים אותה ואילו אכילה של בשר, שתיית אלכוהול וצריכת סמים סוגרים אותה. ענווה, אמונה ותום פותחים אותה אבל שחצנות וספקנות שכלתנית סוגרים אותה. היקשרות למציאות החומרית, החברתית והרגשית סוגרים את צ'אקרת הכתר, אי-היקשרות לשלושת הרבדים הללו פותחים בצורה טבעית את הצ'אקרה הזו.
>

סומך על הטוב הטהור האלוהי

אדם שצ'אקרת הכתר שלו פתוחה הוא אדם עם אמונה בלתי מעורערת במציאות הרוחנית. הוא חווה ומרגיש את הקרבה לאלוהי בכל תפילה ובכל מדיטציה ואף בתוך חיי היום יום. יש לו אינטואיציה ברורה לגבי הגודל העצום, האין-סופי של המציאות הרוחנית ולכן הוא מרגיש עצמו תמיד קטן ועניו. הוא כל כולו קשוב לתבונה האוניברסלית ולכן

מחשבותיו ודיבורו שקטים ומלאי תשומת לב. הוא ניזון מהשפע של המציאות העליונה ולכן הוא אינו קשור לעושר של המציאות הארצית. הוא רואה את הטוב הטהור של האלוהי והוא סומך עליו לגמרי, ולכן נותן לו שוב ושוב את כל כולו, בלא כל תנאי.

דוגמא לנתינה הטוטאלית ברמה של הצ'אקרה הזו ניתן למצוא בסיפור חייו של
רבי עקיבא, ובמיוחד במותו, שבו חרף הכאב והעינויים הרבים שעבר הוא לא הפסיק להלל את אלוהים ולקרוא תפילת שמע. סיפור חייו של באלא-יוגי שישב במדיטציה 23 שעות ביממה במשך שנים רבות, מתארים עוד דרך של נתינה עצמית יוצאת דופן, האופיינית לפתיחה של צ'אקרת הכתר.

>
אור לבן בוהק
צ'אקרת הכתר
צ'אקרת הכתר 
 

צ'אקרת הכתר מאופיינת בתבונה ואי-היקשרות. ברמה הזו עולה ההבנה השלמה שרואה שכל תשוקה אנוכית מובילה להיקשרות לנסיבות חולפות, היקשרות שתוביל בצורה בלתי נמנעת לסבל. הבהירות של ההבנה הזאת פורמת את כבלי התשוקה ויוצרת תחושת חירות נעלה וקלה כנשר. התנאים החיצוניים אחרי שצ'אקרה זו מתעוררת לא בהכרח משתנים, רק התפיסה שלהם משתנה, כמו שמדגים הסיפור המפורסם על מורה הזן שנשאל על ידי תלמידיו: "מה עשית לפני שהגעת להארה?". "אספתי עצים וסחבתי מים", ענה המורה. "ועכשיו, אחרי שהגעת להארה מה מעשייך?". "עכשיו  אני אוסף עצים וסוחב מים, כמה זה נפלא!".

במסורת המזרח קשה למצוא תיאור ישיר של צ'אקרת הכתר. אין יסוד המיוחס לה, גם לא סמל שמתאר אותה, רק האור הבוהק של אלפי שמשות הזוהרות יחדיו עשוי לתאר בקירוב את המציאות של הצ'אקרה הזו. לא במקרה הצבע הלבן הזוהר מיוחס לצ'אקרת הכתר, שהרי מתוך האור הלבן יוצאים דרך המנסרה כל צבעי הקשת של כל שאר הצ'אקרות.

 

ברמה האוניברסלית, השבירה של האור האחד יוצרת את כל הצבעים והגוונים שמרכיבים את הבריאה כולה. ובכיוון השני, האיזון של שש הצ'אקרות התחתונות מוביל מחדש לפתיחה של צ'אקרת הכתר בדיוק כמו שעיגול הצבוע בששת הצבעים ומסתובב מהר יוצר מחדש את הצבע הלבן.

האור הלבן מיוחס לצ'אקרת הכתר גם מחוץ לתרבות המזרח. באייקונים הנוצריים למשל ניתן לראות ספירה של אור לבן המכסה את ראשי הקדושים ומציין את הפתיחה של צ'אקרת הכתר. בנצרות ניתן למצוא גם מסדרים שונים שנהגו לגלח בדיוק את האזור שמתחת לצ'אקרת הכתר. ביהדות, יש מי שאומר, שאחת מהכוונות של חבישת הכיפה היא לציין את מיקומה של צ'אקרת הכתר ולהפנות לשם תשומת לב ואנרגיה. במסורת האינדיאנית של שבט ההופי מתואר המיקום של צ'אקרת הכתר בגולגולת, בצורה כזאת: "כאן, כשהוא נולד, היתה נקודה רכה, 'הדלת הפתוחה' שדרכה הוא קיבל חיים וקשר עם הבורא".

הפתיחה של צ'אקרת הכתר היא מורכבת והדרגתית והיא מתחילה לרוב פשוט בהתרכזות באזור זה, כאמור שלושה סנטימטרים מעל הקודקוד. ההתרכזות באזור זה, בין אם היא נעשית בתנוחת מדיטציה או בעמידת ראש או אפילו במהלך היום, מפנה עוד ועוד אנרגיה שמעירה בהדרגה את צ'אקרת הכתר.

>
התמזגות עם הריק שאין לו שם ולא צורה

הסימן הראשון לכך שצ'אקרת הכתר מתחילה להתעורר הוא תחושה של רטט עדין מעל הראש. בשלב הבא הוויברציה הזאת נעשית מאוד אינטנסיבית כמעט כמו כאב מתוק היוצר תחושה של געגוע וכמיהה רוחנית.

בשלב מתקדם יותר הרטט בצ'אקרת הכתר יוצר התעוררות שקטה של התודעה, המלווה ביכולת להיות מודע לטווח רחב יותר של אובייקטים בסביבה החיצונית כמו גם בעולם הפנימי. המודעות חודרת עכשיו למעמקים והיא מאירה את הרבדים העמוקים של התת-מודע המשתחררים עכשיו לפני השטח ומוצאים בצורה טבעית את מקומם הנכון. שנים של טיפול פסיכולוגי לא יגלו ויסדרו את מה שהפתיחה של צ'אקרת הכתר יכולה לעשות בזמן קצר מאוד. כתוצאה מהחדירה המודעת אל התת-מודע מתחילה להופיע בצורה ספונטנית גם תופעה של
חלימה מודעת.
 
בשלבים המתקדמים יותר של התעוררות התודעה מופיעה תחושה כנה של אי-היקשרות לדברי העולם הזה. הרצונות נספגים בתוך חוויה עמוקה של סיפוק ושלווה שאינם מותנים בדבר. ההעמקה של חוויית אי-ההיקשרות מובילה לתחושה של שיבה הביתה ולהבנה של טבע האני המהותי, שהוא אינו הגוף, אינו הרגש ואינו המחשבה; ההבנה הזאת אינה מתרחשת בצורה שכלית אלא כחוויה פנימית צלולה הנוגעת בעומק האני ומעניקה חירות מכל צורך ומכל זהות בדויה.

השלילה של כל הזהויות השקריות וכל הצרכים האנוכיים שמלווים אותן, מנטרלת את התנועות המיותרת של המחשבה ויוצרת מרחב פתוח בתודעה. מרחב שפתוח לקבל את החסד האלוהי ולהפוך לערוץ של החסד הזה. הקבלה של החסד מלווה בשמחה שאינה דומה לשום שמחה אחרת, זוהי השמחה של האוסמוזה, של המיזוג עם האלוהי. מיזוג המלווה תמיד בתחושה של התבטלות עצמית אל מול הבורא האהוב.

החוויה של צ'אקרת הכתר עשויה לבוא לידי ביטוי לא רק כמגע עם הפן האישי של האלוהי אלא גם דרך המגע עם הפן הבלתי אישי שלו. מגע זה נתפס על פי רוב כהתמזגות עם הריק שאין לו שם ולא צורה; בהתמזגות זו אין מחשבה, אין יחסיות ואין אני. זוהי חוויה עמוקה של חירות ושמחה אקסטטית.

הדוקטרינה הבודהיסטית מבוססת ברובה בדיוק על התפיסה הזאת, שבה המציאות הגבוהה ביותר היא היעדר של האני, והיהספגות בריק , ב'שוניה'. הנירוונה המפורסמת משמעותה המילולית היא למעשה ההתכלות. התכלות הדואליות והחדירה לריק המוחלט נעשים גם הם, כאמור, דרך הדלת של צ'אקרת הכתר.

יש מי שכל התיאורים הללו יישמעו לו חסרי שימוש, בלתי מובנים ואפילו בדיוניים, אבל למעשה לצ'אקרה זו יש תפקיד חשוב במציאות האנושית; כמו שכותב סואמי ראמה: "אפילו שהיא (צ'אקרת הכתר)  נמצאת מעבר למציאות התפקוד המנטלי, היא מספקת את המפתח... [שדרכו...]  כל האספקטים של החוויה יכולים להשתלב לתוך תיאוריה מאוחדת". כלומר למרות שהפתיחה של צ'אקרת הכתר הינה מחוץ לכל הגדרה שכלית, בכל זאת היא מספקת מעין 'נקודת ארכימדס' שדרכה ניתן להבין ולסדר את כל שאר האספקטים של החיים.

>
 
לחלקים הקודמים בסדרה

 

מרותקים לבסיס: אנשי הצ'אקרה הראשונה
החרמנים: אנשי הצ'אקרה השנייה
העוצמתיים:
אנשי הצ'אקרה השלישית
האוהבים: אנשי הצ'אקרה הרביעית
ה"רואים": אנשי העין השלישית


 

נכתב על ידי Feminine-admirer , 2/7/2008 21:58   בקטגוריות יוגה, צ'אקרות, תרגילים  
4 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של Feminine-admirer ב-3/7/2008 18:13
 



טיפוסי הצ'אקרות-הצ'אקרה השישית


NRG ניו אייג': http://www.nrg.co.il/online/HP_15.html

 

פיקוד מרכז

 

זהירות: קפאין, מריחואנה, סוכר לבן וצפייה מתמשכת בטלוויזיה סוגרים את העין השלישית. אורי יריב מלמד שני תרגילים פשוטים ואפקטיביים לפתיחת הצ'אקרה השישית. התוצאות המובטחות: זיכרון פנומנלי, עצירת שטף המחשבות, ראיית הנסתר והבנה עצמית בהירה ועמוקה

 

העין השלישית שלי.

העין השלישית שלי. MegElizabeth, cc-by

 

אם יש צ'אקרה אחת ששמה יצא למרחוק הרי שזו העין השלישית, אותה צ'אקרה מפורסמת שממוקמת באמצע המצח, בין שתי העיניים.

העין השלישית ממוקמת מול מרכז המצח והיא אחראית על תפקודי המוח והחשיבה. אנשים שזכו לפתוח את הצ'אקרה הזו הם בעלי כושר ריכוז וזיכרון יוצאי דופן, כמו גם יכולות על-טבעיות. חסימה של הצ'אקרה הזאת מתבטאת בעצבנות, בציניות, בטיפשות או באינטליגנציה אנוכית.

בסנסקריט נקראת העין השלישית
אג'נה (ajna),  שזה בעברית מילולית "צ'אקרת מרכז הפיקוד"; ואכן, בדיוק כפי שהמוח מנהל את כל תפקודי הגוף, כך גם הצ'אקרה הזו מנהלת את כל שאר הרמות של ההוויה.

אדם שיש לו פתיחה חזקה של העין השלישית נמצא כמעט כל הזמן במצב של ערות צלולה ותשומת לב חריפה, העיניים שלו פקוחות והראייה שלו מדויקת, חודרת ועמוקה. הנפש שלו שקטה ומאוזנת, והריכוז שלו כמו גם הזיכרון ויכולות הניתוח יוצאים מן הכלל; הוא מסוג האנשים היכולים ללמוד למבחן בזמן קצר ולקבל בקלות ציון מעולה. הכושר המילולי שלו חזק וקשה מאוד לנצח אותו בוויכוח, העיניים שלו ערות ויש בהן ניצוץ של גאונות. העוצמה המנטלית שלו מעניקה לו כריזמה שיכולה לשנות באופן מהותי את דעותיהם של אנשים אחרים.

מצב של הרפיה ערה פותח את העין השלישית, בעוד שמתח וחרדה אובססיבית מדלדלים את הכוח שלה. עבודה רוחנית ולימוד המעירים את תשומת הלב מעירים גם את העין השלישית, בעוד שעיסוקים משעממים הופכים אותה לקהה.

הצמחים מנטה, בזיליקום וגינקו-בילובה מחזקים ומאזנים את העין השלישית בעוד שקפאין, מריחואנה וסוכר לבן מוציאים אותה מאיזון ואף סוגרים אותה. תרגול יוגה ומדיטציה שמכנס פנימה את החושים מחדש את האנרגיה של העין השלישית, בעוד שצפייה מתמשכת בטלוויזיה ו/או במחשב שוחקים אותה, במיוחד אם הם מלווים בזפזופים רבים.

 

תרגיל הכפית

תרגיל הכפית. פשוט ואפקטיבי

תרגיל הכפית. פשוט ואפקטיבי Gabu-chan, cc-by

 

כשהעין השלישית חסומה, תשומת הלב מקפצת כמו טלוויזיה שמחליפה ערוץ כל כמה שניות; במצב הזה, המחשבה איננה כלי שימושי הנשלט על ידי הרצון אלא מכשיר להגברת הנאה ושיכוך כאב הנשלט בידי הדמיון.

מחקרים מדעיים טוענים כי אדם ממוצע יכול להתרכז לחלוטין בדבר אחד מקסימום שש שניות, שאחריהן דעתו מוסחת בצורה לא רצונית למקום אחר.

חוסר היכולת להתרכז ולתת תשומת לב מלאה ומתמשכת לדבר אחד, חוסמת אצל רוב האנשים את היכולת להעמיק את עולמם. על מנת לפתח את יכולת הריכוז ולפתוח את הראייה של העין השלישית מציעה היוגה תרגיל פשוט ויעיל.

בשלב הראשון יש לקחת

חפץ קטן, ניקח לדוגמא כפית, להציב אותה 30-50 ס"מ אל מול המצח, להביט בה וללמוד את צורתה בפירוט. בשלב השני עוצמים את העיניים ומדמיינים בדיוק מירבי את צורת החפץ שראינו בשלב הראשון. כלומר עוצמים עיניים ומדמיינים כפית. כאמור, ניתן לעשות את התרגיל הזה עם כל חפץ. מומלץ תחילה לבחור אובייקט פשוט, עם מעט פרטים, ולעבור אט אט לחפצים יותר מורכבים. תרגול יומיומי בן כעשרים דקות עד חצי שעה של הטכניקה הפשוטה הזו, יפתח את העין השלישית ויגביר את טווח הריכוז בצורה משמעותית מאוד ויהפוך את כל משימות הלמידה, הזיכרון וניתוח הנתונים ליעילים ומדויקים.

 

לעצור את השידור החוזר של המחשבות

ינטרה למדיטציה על העין השלישית

ינטרה למדיטציה על העין השלישית 

 

פסיכולוגים גילו לאחרונה כי יותר מ-95 אחוז מתהליך החשיבה שלנו הוא חזרתי, כך שלמעשה כמעט כל המחשבות הן שידור חוזר של מחשבות ישנות המופיעות שוב ושוב. החזרתיות הזאת מבזבזת הרבה מכוח העיבוד המנטלי שלנו. הפתיחה של העין השלישית עוצרת את החזרתיות של המחשבה ומפנה את האנרגיה שנחסכת לשיפור כוח העיבוד המנטלי והאינטליגנציה בכלל. 

החזרתיות הבלתי נשלטת יוצרת גם חוסר שקט פנימי שלא מאפשר לעצור את המחשבה אפילו לדקה אחת. כאשר נצברת מספיק אנרגיה בעין השלישית והיא מתעוררת, ניתן בהדרגה לעצור את המחשבה ולראות את העולם ללא פרשנות מגבילה, ללא רעש ברקע.

החוויה של מחשבה שלא ניתנת לעצירה דומה לצפייה בסרט מעניין ביחד עם כיתת ילדים מופרעים המעירים כל הזמן הערות בקול רם ואף קופצים מול המסך; עם ההשתתקות של המחשבה כיתת הילדים נעלמת והסרט המרתק נוגע בליבו של הצופה בלי שום מתווכים. 
 
כשהעין השלישית נפתחת, החיפוש אחר האושר לא מוגבל יותר לחיפוש בסביבה החיצונית אלא מתפשט גם אל העולם הפנימי. כאן, בתוך החלל המקודש שבעומק הווייתו, מוצא האדם אושר שאינו תלוי בדבר. כשמחשבתו עוצרת מלכת הוא מגלה בהדרגה כי כל מה שחיפש אי פעם נמצא בו זה מכבר. התודעה שעד עכשיו יצאה לדוג את האושר בחוץ מגלה שהיא בעצמה האוקיינוס ושיש בה אינסוף מזון.
ההכרה, שעד עכשיו ראתה רק את הפן הסופי, המוגדר והיחסי של העולם, פוגשת מציאות אחרת. ובמילותיו של המשורר וויליאם בלייק: "כשדלתות התפיסה מתנקות העולם נראה כמו שהוא, אינסופי".

>

 

קודם כל AUM

הייצוג הסימבולי של העין השלישית במסורת הטנטרית הוא כלוטוס בעל תשעים ושישה עלי כותרת, ארבעים ושמונה בכל צד. במרכז הלוטוס נמצאת המנטרה המפורסמת  AUM , הנחשבת במזרח כצליל שממנו נוצר העולם, הוויברציה האלוהית הראשונה, שיצרה מתוכה את כל התדרים והיא עודנה הציר המרכזי של הבריאה כולה.

חזרה מנטלית על המנטרה הזו מפעילה בהדרגה את העין השלישית ומכווננת את האדם לאנרגיה האדירה של המנטרה האוניברסלית הזו.

הפתיחה של העין השלישית משנה גם בצורה מהותית את כל המבנה של מערכות היחסים. ברמה של העין השלישית מופיעה לראשונה חמלה אמיתית שמכילה את הסבל של האחר, מרפאת אותו ומעניקה לו כלים לרפא את עצמו.

תרבות שמושפעת מתפיסת העולם ברמה של העין השלישית מבוססת על עקרונות החמלה והרצון לשחרר את כל היצורים החיים מן הסבל. בבודהיזם הצפוני בכלל והטיבטי בפרט יש הרבה מההשפעה של צ'אקרה זו; כפי שניתן לראות בנדר הבודהיסטוואה, שבו נשבעים הבודהיסטים שלא לעזוב את העולם הזה אל הנירוונה השלמה עד שלא יגיעו כל היצורים לשחרור מהסבל.

שמבאבי מודרה: תרגיל אפקטיבי להפעלת העין

העין השלישית. עטיפת ספרו של לובסנג ראמפה

העין השלישית. עטיפת ספרו של לובסנג ראמפה 

 

ההודים נוהגים לקשט את מרכז המצח בדיוק במקום מושבה של העין השלישית, על מנת לחזק את המודעות לאזור זה. ביהדות הנחת התפילין על הראש מסמלת בין היתר את העליונות של הראש על הלב. בצורה זו או אחרת הפתיחה של העין השלישית קיימת כמעט בכל מסורת רוחנית, היא מאפשרת את הריכוז בתפילה, במדיטציה ובלימוד כתבי הקודש. היא זו שפותחת את העיניים ונותנת כוח לחדור ולראות את האמת הרוחנית החבויה מעבר לכל מסכי האשליה.

הנשק העדין שיכול לנפץ את מסכי האשליה הללו הוא האינטרוספקציה, ההתבוננות פנימה. האינטרוספקציה מדליקה את האור בעולם הנפש ומאפשרת לאדם להתחיל לסדר את הבית שבתוכו, לנקות את האבק מהחלונות של הכרתו.

בכדי לתת לתהליך זה את תוספת האנרגיה הנחוצה, היוגה מציעה תרגיל הנקרא
שמבאבי-מודרה, ובו פוזלות העיניים העצומות כלפי מעלה והן מתבוננות אל מרכז המצח, אל העין השלישית.

הרבה מכוחה של תשומת הלב נמצא בעיניים וכאשר אלו מביטות אל מרכז המצח הכוח של תשומת הלב מופנה פנימה ומפעיל את העין השלישית. אחרי שהעיניים נרגעות במצב זה, מופיעה תחושה של הישאבות שקטה אל תוך מרכז המצח, הישאבות המסדרת ומנקה בצורה ספונטנית את המחשבה. מתוך השלווה עולה הבנה עצמית בהירה ועמוקה, שנותנת לאדם תחושה שהוא לחלוטין בלתי פגיע, שיש בו משהו קבוע, בלתי מושמד, עתיק ונצחי.

בונוס למתקדמים: כוחות על-טבעיים

נפאלית הינדואיסטית עם בינדי במצח

נפאלית הינדואיסטית עם בינדי במצח Steve Evans, cc-by

 

העין השלישית היא גם מרכז על-טבעי. מי שמפנה עוד ועוד אנרגיה ותשומת לב לאזור העין השלישית יתקל בשלב מסוים בתופעות על-טבעיות, בין אם הוא מעוניין בכך ובין אם לא.

תופעות אלו מתחילות לרוב ברמות שונות של טלפתיה ובראיית הנסתר, מה שנקרא בעגה הפראפסיכולוגית clear-voiance.

כאן המקום לציין כי כוחות על-טבעיים עלולים להיות סכנה גדולה לכל מי שמחפש להתפתח בדרך הרוחנית מאחר והם יוצרים גאווה והתנשאות שמגבירים את האנוכיות וסוגרים את הלב. השימוש הנכון בכוחות אלו הוא מתוך מקום של ספונטניות, ענווה ואלטרואיזם.

בעוד שאצל אדם שצ'אקרת הלב שלו נפתחה נראה העולם כולו כסימפוניה של אהבה, אדם שהעין השלישית שלו התעוררה רואה את העולם כמו מתוך צילום רנטגן; הרבדים הנסיבתיים הנסתרים מתגלים, יכולת הראייה נוסקת כנשר ומאחה את שברי המציאות המעורפלת לכדי אחדות שלמה ובהירה. מהמקום הזה העולם כולו נחשף כהרמוניה מורכבת, כהולוגרמה ענקית שבה הכל קשור לכל בצורה מושלמת ויפה המעוררות שוב ושוב פליאה וההערצה למעשה הבריאה.

ספר היצירה המיוחס לאברהם אבינו ובו הוא מתאר את השלבים של יצירת העולם מציג את ההשקפה הגבוהה הזו; כמו גם האופנשידות אצל ההודים והטאו דה צ'ינג הסיני. הטקסטים הללו מתארים מציאות נסתרת שהיא השורש של המציאות הגלויה.

המסע מהגלוי אל הנסתר הוא המסע לפתיחת העין השלישית. המסע הזה לא משעמם לרגע, מפני שככל שהנסתר הופך לגלוי כך המסתורין הולך וגדל.

נכתב על ידי Feminine-admirer , 19/6/2008 03:58   בקטגוריות יוגה, צ'אקרות, תרגילים  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של -_-ErotiCa-_- ב-19/6/2008 22:07
 



היום היה לי יום ירוק


מזה תקופה שאני מרגיש אני מלא באנרגיה מדהימה ומלא הערצה ואהבה למין הנשי ולאנרגיה הנקבית וכן המון נשים מביטות בי במבטי אהבה. היום ביקרתי בתערוכת אלטרנטבע ועשיתי צילום הילה. מתברר שההילה שלי מאד גדולה וצבועה בירוק שזה צבע של צאקרת הלב וכחול קצת למעלה בצדדים. אני בתקופה של שינויים מבורכים והייעוד שלי זה לעזור לאנשים :)
אז שיהיו לכם חיים שכולם אהבה וזרימה,ותודה לכן מלכותיי!
נכתב על ידי Feminine-admirer , 27/5/2008 22:31   בקטגוריות אהבה, אהבה שווה לכל, זרימה, צ'אקרות  
14 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של Feminine-admirer ב-30/5/2008 18:02
 



טיפוסי הצ'אקרות-הצ'אקרה הרביעית


NRG ניו אייג': http://www.nrg.co.il/online/HP_15.html

 

 

במסורת המזרח האהבה נתפסת ככוח נצחי שבוער ואינו כלה ולכן צ'אקרת הלב, שדרכה זורם הכוח הזה, קיבלה את השם "אנהטה" שמשמעו "הבלתי ניתן להשמדה".

צ'אקרת הלב ממוקמת במרכז החזה והיא המנהלת את חייו הרגשיים של האדם, ומאפשרת לו לאהוב. הפעלה אינטנסיבית של הצ'אקרה הזאת נותנת לאדם כוח אהבה שלא ניתן לעוצרו המופנה לא רק לאנשים הקרובים אליו אלא לכל הסובב אותו. כאשר הצ'אקרה הזאת חסומה, וזהו המקרה הנפוץ יותר, האהבה הופכת לכאב.

תחושות החיבה והחום האנושי מזינות ומפתחות את הצ'אקרה הזאת, בעוד ששנאה, אדישות וציניות סוגרות ומחלישות אותה. אושר אמיתי מתחיל ברמה של הצ'אקרה הזאת.

אדם עם צ'אקרת לב פתוחה וחזקה הוא בעל ביטחון עצמי, הוא שלם עם עצמו והוא אינו מחפש אישור חיצוני לזהותו. ברמה הזאת הגאווה והבושה שאפיינו את הרמות הקודמות (צ'אקרת הבסיס, צ'אקרת המין וצ'אקרת הטבור) נעלמות ומחליפה אותן ענווה עמוקה שלא מתעניינת בהיררכיה החברתית. הנוכחות של אדם כזה היא שובת לב, הוא חי בספונטניות במצב של אהבה מתמשכת שמזכיר שוב ושוב לאנשים סביבו את המתיקות של מצב זה. האנשים סביב אדם שכזה נעשים נוסטלגיים. העיניים שלו רכות ושובות ועוצמה שלא ניתן לעמוד בפניה חבויה בהן. בזכות האמפתיה העמוקה שהוא חש לסביבה הוא רואה במהירות מה חבוי בלבו של כל אדם והוא יכול בכמה מילים פשוטות להעיר באנשים סביבו את המחוזות הגנוזים של נשמתם. דוגמא לאדם כזה היא המורה הרוחנית גנגהג'י שבמהלך שיחה שהיא ניהלה עם אנשים בכלא, האסירים החסונים והקשוחים נשברו ופרצו בבכי כשהיא הזכירה להם את היופי של נשמתם.

גנגהג'י. פותחת לבבות

 

"האושר האמיתי טמון בעשיית אחרים מאושרים"

ואכן, השינוי המשמעותי שמתרחש ברמה הזאת של צ'אקרת הלב הוא המעבר בין האגו לנשמה. עד הרמה הזאת, המרכז של העולם היה האגו שזיהה את עצמו עם הישרדות בצ'אקרה הראשונה, עם מיניות בצ'אקרה השנייה ועם כבוד בצ'אקרה השלישית.

האגו נטה בכל אחת מהרמות הללו לסדר את כל העולם סביבו ולראות את הסביבה ככלי שבעזרתה הוא יכול להגשים את מטרותיו האנוכיות. בשלוש הרמות הללו, מה שאין לו שימוש אנוכי לא קיים. העיוורון הזה נפסק בצ'אקרה של הלב. כשהצ'אקרה הזאת נפתחת המסתורין של החיים מתחיל להיחשף, החיפוש אחרי האושר האנוכי שהיה עד עכשיו כל כך מתסכל ובלתי מתגמל, מקבל עכשיו כיוון שונה. ברמה הזאת מתחילה עשייה שלא מחפשת גמול אנוכי, עשייה מתוך אהבה ספונטנית ומתוך דאגה טבעית לסביבה. בצורה פרדוקסלית, דווקא שם מוצא האדם אושר, כשהוא מפנה את גבו לצרכיו ומביט אל צורכיהם של הסובבים אותו; דווקא שם מתגלה אליו האושר המשכר שהוא חיפש כל חייו. ולא לחינם מצהיר המורה הרוחני מהאר בבא: "האושר האמיתי טמון בעשיית אחרים מאושרים".

 

הקרבה עצמית ספונטנית

היסוד האלכימי שקשור בצ'אקרת הלב הוא יסוד האוויר, שהוא הקל ביותר מבין ארבעת היסודות, אולם למרות היותו קל ועדין תנועותיו מגלפות הרים ורוחותיו מנפצות סלעים. האוויר, כמו האהבה, נמצא בעולמנו בכל מקום. האהבה, כמו האוויר, היא בלתי נראית אבל היא מזינה בכל נשימה את כל מה שחי. בעוד שהמים (צ'אקרת המין) נעים למטה והאש (צ'אקרת הטבור) שואפת תמיד למעלה, האוויר נע בחופשיות לכל הכיוונים. הצבע הסימבולי של יסוד האוויר הוא כחול שמים, שזהו גם הצבע הדומיננטי של צ'אקרת הלב ושל הצורות הטהורות של אהבה. כאשר האוויר לא זז הוא יוצר תחושת חנק, כך גם אדם שלא נותן חופש לרגשותיו יוצר סביבו תחושה מחניקה ועצורה. כאשר האוויר נע בהפרשי לחץ גדולים הוא יוצר סערות הרסניות; כך גם האדם שיש בו חוסר איזון רגשי גדול, מתפרץ כסערה ופוגע בסביבתו. כפי שיסוד האוויר בטבע מתאזן ויוצר רוחות אביב נעימות, כך גם האדם יכול לאזן את רגשותיו ולמצוא מזג טוב בכל חלקי נפשו בכל עונות השנה.

במצב שבו שני בני זוג נמצאים ברמת המודעות של צ'אקרת הלב ניתן לומר שקיימת ביניהם אהבת אמת. אהבה ששונה לחלוטין מהאהבה המתגלה בצ'אקרת המין, שם בני הזוג ממלאים את פיהם בהצהרות אהבה חולמניות אבל לא מוכנים לצאת מהאגו ולתת, להעניק ולהקריב למען האחר. האהבה מתוך צ'אקרת המין הנמוכה היא תמיד מתחשבנת, קטנונית, צרכנית; "אהבה" שרוצה לקחת כמה שיותר מזון רגשי ומשאבים מבן הזוג ולתת בחזרה את המינימום האפשרי, אהבה עסקית ותחמנית ניתן לקרוא לה.

לעומתה, האהבה בצ'אקרת הלב יש בה הקרבה עצמית ספונטנית; לאנשים ברמה הזאת אין חשבון של נתינה, הם בעצמם נתינה, כמו שפרח לא מתנה את נתינת יופיו וניחוחו, אנשים ברמה הזאת נותנים אהבה לכל מי שסובב אותם. ובשל העובדה שהם לא עושים חשבון הם גם לא נפגעים ולא נסגרים אם מישהו דוחה את אהבתם. הם מחוץ למשחק העסקים של האהבה ובזכות זה שהם לא משחקים יש להם בכיס, תמיד, שפע של אהבה. אפילו אם רק בן זוג אחד חי ברמת התודעה של צ'אקרת הלב, אהבתו תנצח בסופו של דבר ותמיס את ליבו של בן הזוג השני שייכנע לבסוף לאהבה ולנתינה. האהבה בצ'אקרה הזאת היא כוח שיש לו מומנטום משלו שלא ניתן לנצחו.

"אני אינני, רק אהובי (אלוהים) קיים"

הרצון בבן זוג מקורו בלב גם אם הוא מתפשט בדרך כלל גם לאזורים המיניים, החברתיים ואפילו הכלכליים; הלב הוא מה שנותן לחיפוש אחר בן הזוג את האינטנסיביות שלו. כשצ'אקרת הלב חלשה החיפוש אחר האהבה הוא כואב מאוד והוא מלא חרדות ופחדים; חיפוש הנמצא תמיד בסימן של חסך, חיפוש של קבצן רגשי קמצן, שמבקש ולא מוכן לתת. כשצ'אקרת הלב חזקה החיפוש אחר בן הזוג הוא חיפוש המלווה בתחושת סיפוק, מלאות ושלווה, זהו חיפוש של מלך  המבקש לחלוק את עושרו עם עוד מישהו.

בכדי להפוך מקבצן למלך מציעים מורי הטנטרה שיטה פשוטה העוזרת לאנשים שלא יודעים עדיין לתת אהבה, ללמוד איך לאהוב. בשלב הראשון יש להביא הביתה פרח בעציץ, להשקות אותו, להניח אותו באור השמש ולתת לו עוד ועוד אהבה. אחרי שהלב נפתח טיפ טיפה אפשר לעבור לחיית מחמד. תמימותן של החיות הופכת אותן למושאי אהבה קלים ובטוחים יותר מבני אדם שעלולים להיות בלתי צפויים. אחרי ששריר האהבה התאמן בשני השלבים הראשונים ניתן להפנות את תרגול האהבה לחברים אפלטוניים ואז לבן זוג ולבסוף לרוח, לבורא עולם, שהוא מושא האהבה המהותי והממלא ביותר. אהבה אמיתית לבורא עולם היא סימן ברור שהרבדים העמוקים של הצ'אקרה הזאת התעוררו ושהנשמה מתחילה להבשיל לכדי בגרות רוחנית.

הדרכים הרוחניות שמאמצות את דרך הלב מתבססות בדיוק על אהבה זו. בין אם מושא האהבה נקרא אלוהים או ישוע או שיווה. המשורר הסופי רומי כותב  על התפילה של הלב: " שכח את האדם הקורא, שכח למי אתה קורא (לאלוהים) תאבד את עצמך בקריאה...".

המהות של כל הדרכים הרוחניות ברמה הזאת היא בדיוק זו: "אני אינני, רק אהובי (אלוהים) קיים". בין אם הדרך היא יוגה או קבלה יהודית או טנטרה בודהיסטית, הדרך היא אותה הדרך - התבטלות האני אל מול האהוב הנצחי, התבטלות האדם אל מול האהבה עצמה. ככל שהאדם מתקדם בדרך זו, כך הוא נעשה קטן יותר וליבו שבור יותר מגעגוע, חבריו אולי יפנו לו עורף, אבל בתוך תוכו הוא נעשה חופשי כמו הרוח.

נמסטה.

 

יצירות שמעוררות צמא רוחני

האמנות ברמה של צ'אקרת הלב היא כנה, מלאת השראה ונוגעת. היא עושה משהו לצופה, היא משנה בו משהו. השירה של רומי ושל חליל ג'ובראן, שיר השירים, הבשורה על ההר של ישוע והשירה הקצרה של חנה סנש - אם קוראים אותם עם לב שיש בו טיפה אחת ערה הם פותחים משהו, מזיזים, נותנים תקווה או יוצרים חרטה או מעוררים צמא רוחני. אלו יצירות שנכתבו מצ'אקרת הלב ונועדו להעיר לבבות.

חברה שחיה ברמת התודעה של צ'אקרת הלב היא חברה כמעט אידיאלית שבה הנתינה לכלל באה לפני הדרישה לקבל. מעטות הן הקהילות שניתן לומר עליהן שהגיעו לרמה כזאת של אהבה. נציין כאן דווקא את הקהילות הנוצריות הקטנות של אבות המדבר שחיו במדבריות מצרים וישראל במאות הרביעית והחמישית לספירה. קהילות אלו חיו חיי סגפנות והתבטלות עצמית אל מול האל, ואל מול חבריהם, והענווה העמוקה שלהם אפשרה להם להגיע לאחווה אמיתית. דוגמא נוספת לקהילות כאלו ניתן למצוא במסורת הטנטרית, במיוחד זו של קשמיר במאה העשירית והאחת עשרה. קהילות אלו נקראו "קאולה" והן לא חיו בסגפנות אלא באקסטזה של אהבה ובשכרות של התעוררות רוחנית מדיטטיבית; הם שאפו להרחיב את האהבה ואת התודעה אל מעבר לגבולות האישיים וליצור אחדות של לב ונשמה בין כל חברי הקהילה.

תנוחת הקוברה

 

תרגיל יוגה לפתיחת צ'אקרת הלב

לפתיחת צ'אקרת הלב מציעה היוגה את תנוחת הקוברה המפורסמת. בשביל לבצע את התנוחה הזאת צריך קודם כל לשכב על הבטן ואחר כך להרים את הראש והחזה וליישר קדימה את הידיים ואז לפתוח את בית החזה החוצה, לאפשר לצוואר להתארך ולראש לנוח על העורף. מה שחשוב להדגיש כאן הוא שהטבור נשאר על הרצפה והפתיחה של עמוד השדרה נעשית בדיוק בחוליות שמאחורי הלב. יש לשים לב שכאשר הכיפוף של הגב נעשה בנקודה אחרת (נמוך יותר או גבוה יותר) - התנוחה הזאת אינה מפעילה את צ'אקרת הלב. אחרי הכניסה לתנוחה יש לאפשר לגוף להירגע ולמקד את תשומת הלב בצ'אקרת הלב מספר סנטימטרים מחוץ לגוף בדיוק מול הלב. תרגול מתמשך של התנוחה הזאת יגלה בהדרגה רטט עדין באזור זה, רטט שההתמקדות בו תוביל לפתיחה וחיזוק צ'אקרת הלב. תרגיל זה מסדיר את תפקוד הריאות, הלב ובלוטת התימוס ומזין את הלב באהבה שאינה תלויה בדבר.

לסיום חשוב לציין שמעבר לכל תרגיל שניתן לתאר כאן, אימוץ הלך החשיבה של צ'אקרת הלב הוא המהותי, והוא החתיכה המרכזית בפאזל של הקיום האנושי; כשהלב נמצא במקומו הטבעי, כלומר במרכז החיים, הוא יגרום לכך שכל שאר החלקים של החיים ימצאו בצורה ספונטנית את מקומם הנכון.


נכתב על ידי Feminine-admirer , 5/4/2008 11:45   בקטגוריות יוגה, צ'אקרות, תרגילים  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של Feminine-admirer ב-5/4/2008 12:41
 




דפים:  
472,069
הבלוג משוייך לקטגוריות: יחסים ואהבה , פילוסופיית חיים , סקס ויצרים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לFeminine-admirer אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על Feminine-admirer ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)