לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


גבר ירושלמי,מאד מיני,שמעריץ את הנקביות והמיניות.
Avatarכינוי:  Feminine-admirer

בן: 58

תמונה



מצב רוח כרגע:



מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

7/2008

טיפוסי הצ'אקרות-הצ'אקרה החמישית


NRG ניו אייג': http://www.nrg.co.il/online/HP_15.html

 

האלמנט החמישי: צ'אקרת הגרון

 

אנשים שצ'אקרת הגרון שלהם פתוחה אוכלים רק אוכל טהור ובריא, הסביבה שלהם תמיד תהיה אסתטית ונקייה, הם יתרחקו מפעילויות המוניות והם בעלי אינטואיציה לדעת מה צופן העתיד. אצל אימהות אחרי לידה היא נפתחת באופן אוטומטי. אורי יריב על הצ'אקרה הכי מיסתורית מבין השבע

 

 

מה משותף לאלברט איינשטיין, מריה הקדושה, נוסטרדמוס והפסל ברנקוש? לארבעתם יש צ'אקרת גרון פתוחה, הצ'אקרה שהיא ככל הנראה המסתורית ביותר מבין כל שבע הצ'אקרות והידע אודותיה בימינו הוא הנדיר ביותר.

צ'אקרה זו, הממוקמת מול בסיס הצוואר, קרוב לגרוגרת, יוצרת הרמוניה ואיזון בין כל שאר חלקי ההוויה. פתיחה בריאה של הצ'אקרה הזו מעניקה לאדם חוש אינטואיטיבי בהיר שמאפשר לו לבחור ולקבל את הטהור וההרמוני. כשהצ'אקרה הזו חסומה האדם תופס את המציאות בצורה גסה, ואינו מסוגל לראות את היופי העדין החבוי בה. 

בסנסקריט נקראת הצ'אקרה הזו "וישודה", מקום ההיטהרות, משום שכאן, בצ'אקרת הגרון, הכל מתנקה. כאשר התודעה מגיעה לצ'אקרה הזו, נעשה האדם מודע למה שטוב לו בכל הרמות. הוא אוכל רק אוכל טהור וטרי בפרופורציה הנכונה, הסביבה שהוא יוצר היא נקייה, מסודרת ואסתטית. הקול שלו צלול ועיניו רואות את הסדר החבוי בכל סיטואציה. העולם הרגשי של אדם כזה הוא אצילי והוא כמעט ואינו מתעסק בעצמו אלא בהרמוניה שסביבו. הוא חי את היופי בכל מצב. הוא לעולם לא יחשוב אפילו לבצע מעשה לא מוסרי, הוא מביט תמיד למעלה, אל האידיאל, והוא אינו מתפתה יותר להביט למטה ולהיכנע לטבע הנמוך והיצרי.

 

לרבי שמעון בר יוחאי היתה צ'אקרת גרון פתוחה

הרבה מהמיסטיקנים שהתבודדו בטבע וניזונו רק ממעט מאכלים טבעיים וטהורים ועסקו רק בלימודי קודש ובתרגול רוחני משמשים דוגמא לחיים שיש בהם נוכחות חזקה של צ'אקרת הגרון. נציין כאן את רבי שמעון בר יוחאי ובנו שחיו שנים רבות במערה כשהם שותים רק מי מעיין צלולים וניזונים רק מחרובים, ואת היוגי הטיבטי מילרפה שחי בהימליה לבד במשך שנים רבות שבהן אכל אך ורק את צמח הסרפד.  

אנשים כאלה הם כמובן נדירים מאוד בעולמנו. המקרים הפחות נדירים הם של אנשים בעלי פתיחה חלקית

של צ'אקרת הגרון. אנשים אלה הם בדרך כלל בעלי גישה לאמנות ואסתטיקה.

גם אנשים בעלי פתיחה חלקית של צ'אקרה זו הם בעלי רגישות מיוחדת ולרוב יתרחקו ממקומות לא נקיים ומחברה גסה. הם יעדיפו ללכת לטייל לבד בטבע מאשר להיות חשופים לסביבה לא הרמונית. צ'אקרת הגרון מעניקה כוח מילולי יוצא דופן אותו ניתן לראות אצל דוברים ומשוררים עם יכולות ביטוי חודרות ויצירתיות; זמרים עם קול עדין וצלול ונשים שיש להן עור שנהב חלק וגופן ופניהן בנויים בפרופורציה מושלמת.

>

היסוד האלכימי הקשור לצ'אקרת הגרון הוא יסוד החלל הנקרא בסנסקריט "אקשה" . יסוד זה, הנקרא גם אתר, הוא המצע שעליו משחקים ארבעת היסודות האחרים, המים, האדמה, האש והאוויר. יסוד האתר מכיל את ארבעתם ונותן להם מרחב להביע את עצמם, הוא אינו מושפע מהם ונמצא תמיד מעליהם. ארבעת היסודות נוצרים מן החלל, מן האתר, ואליו הם נספגים בחזרה. התייחסות ליסוד זה ניתן למצוא גם במסורת היהודית. הנה מילותיו של המקובל רבי אברהם בן דוד, בפירושו לספר היצירה:

"...יש חומר מצוי והוא נושא לכוח ד' יסודות והוא הנקרא בלשון יוון, היולי (יסוד האתר)... עתידים הם לצאת מן הכוח הזה אל הפועל... והוא התחלה וראשית כל הנמצאים... ונקרא בלשון הנביאים גולם... כי הוא כעין גולם בלי צורה אך הוא מוכן לקבל] את] כל הצורות".

ככל שיסוד זה יותר נוכח כך ישנה יותר הרמוניה בין היסודות בטבע וככל שיסוד זה יותר נוכח באדם כך החלקים השונים שבו מסתדרים בפרופורציה טובה יותר. יסוד החלל מתפשט לכל עבר ולאחר מכן מתכווץ חזרה לנקודה. צבעו של יסוד החלל הוא כמו צבע שמי הלילה, כחול אינדיגו כהה מאוד וצורתו הסמלית היא צורת אליפסה מושלמת. בשביל לחוש מהו טבעו של היסוד העדין הזה ניתן להתבונן זמן ממושך בשמי הלילה ולצפות בתחושות העולות מהתבוננות זו ובהשפעה שלהן על צ'אקרת הגרון.

 

עישון סוגר את צ'אקרת הגרון

אוויר הרים נקי פותח את צ'אקרת הגרון, עשן הסיגריות סוגר אותה. שלווה נפשית ויופי פנימי מאזנים את הצ'אקרה הזו בעוד שאגואיזם עצבני מפר את האיזון שלה. דבש, מרווה ופירות טריים פותחים את הצ'אקרה הזו, בעוד שאכילת בשר וחומרים משמרים, שתיית אלכוהול וצריכת סמים מכסים אותה ב"בוץ". תמימות, אמירת האמת ופשטות מנקים את צ'אקרת הגרון. שקרים, ציניות ומניפולטיביות יוצרים בה משקעים. הקשבה לאינטואיציה ופיתוחה מעדנים את הצ'אקרה הזו בעוד שגישה שכלתנית, ספקנית וצרה הופכים אותה לגסה. אחד התרגילים הפשוטים לנקות ולחזק את צ'אקרת הגרון הוא לא אחר מעמידת הנר המפורסמת
(Sarvangasana), שבה מתהפך הגוף ורק הצוואר והראש נשארים על הרצפה. תנוחה הפוכה זו מזרימה הרבה דם ואנרגיה לצוואר. שהייה דוממות ומתמשכת מאוד בתנוחה זו, תוך התרכזות חדה בצ'אקרת הגרון בבסיס הצוואר מפעילה בצורה חזקה מאוד את צ'אקרת הגרון, ומאזנת את בלוטת התריס ואת הספקת ההורמונים מבלוטה זו.

ברמה הנפשית תרגיל זה משפר את היצירתיות, את האינטואיציה ואת הרגישות למה שטהור ומה שלא. בין היתר, זהו תרגיל טוב למי שרוצה להפסיק לעשן.

עמידת נר

עמידת נר 

 

כרטיס כניסה לאינטרנט של היקום

האינטואיציה היא כאמור אחד המאפיינים הבולטים של צ'אקרת הגרון אבל היא קיימת במידה מסוימת גם בצ'אקרה השנייה, צ'אקרת המין; אלא שברמה של צ'אקרת המין האינטואיציה נשלטת ע"י האינסטינקטים והדמיון והיא לא תמיד מדויקת. לעומתה, האינטואיציה ברמה של צ'אקרת הגרון היא לא רק מעבר לאינסטינקטים והדמיון אלא מעבר לכל תהליך החשיבה הליניארי הרגיל.

בטקסטים היוגיים נאמר כי באמצעות צ'אקרת הגרון ניתן להגיע אל "
הכתבים האקאשיים", מאגרי האינפורמציה הקוסמיים.

ברמה של צ'אקרת הגרון האינטואיציה מופיעה מתוך השקט הפנימי והיא מדויקת וחדה. על מנת לפתח את האינטואיציה הזו יש ללמוד לזהות אותה; כשהטלפון מצלצל לדוגמא, אפשר לנסות לנחש מי זה ולהגיד בקול רם את שמו ואחר כך לבדוק את עצמנו. תרגול חוזר יגלה בהדרגה שלל של קולות פנימיים שמנחשים ומנחשים, אבל רק אחד מבין הקולות הללו מופיע מהשקט ומנחש בצורה נכונה כל פעם, קול זה, שניתן כאמור לזהותו בהדרגה, הוא קולה של האינטואיציה המדויקת של צ'אקרת הגרון.

טיהור באמצעות שתיקה

במסורת הטנטרית, התיאור הסימבולי של הצ'אקרה הזו הוא כפרח לוטוס בעל שש עשרה עלי כותרת בצבע אינדיגו. החיה הסמלית של הצ'אקרה הזו היא הפיל הלבן, שהוא סמל ליופי נדיר. האלוהות ברמה הזו נתפסת דרך דמותו של "סאדהה שיווא", המורה העליון, המורה של כל המורים; סמל זה מעיד על רוחניות אינטואיטיבית וישירה, מעבר של ידע בין מורה לתלמיד בעזרת מעט מאוד מילים, לעתים אפילו ללא מילים.

תרבויות שניתן למצוא אצלן מעט מהטעם של צ'אקרת הגרון הן התרבות היפנית לפני הכיבוש התרבותי האמריקאי. האומנות והבישול המינימליסטיים בתרבות זו, טקסי התה המיוחדים וחג פריחת הדובדבן שבו יוצאים כולם להעריץ ימים שלמים את היופי של הטבע באביב כל אלו הם סממנים ברורים לפתיחה של הצ'אקרה הזאת. גם בחברה הבריטית שלפני המאה העשרים, המאופיינת בכושר ביטוי מעודן ובנימוס מורכב, ניתן למצוא משהו מהעידון של צ'אקרת הגרון.

הרוחניות ברמה של צ'אקרת הגרון היא כאמור רוחניות טהורה ואינטואיטיבית. תענית הדיבור ושמירה ממושכת על שתיקה שומרים את כוח הדיבור בצ'אקרת הגרון, שמתחזקת ומיטהרת מתוך הדממה.
טקסי הטיהור המסורתיים כמו הטבילה במקווה או הרחצה בגנגס  ושמירה על ימי צום מקודשים כל אלו פותחים ומנקים את צ'אקרת הגרון. כוח הנבואה וראיית חזיונות מן העתיד כפי שהיא מתוארת  גם במקרא, כמו גם אצל השאמנים האינדיאניים ואצל נוסטרדמוס והנביא ההודי
סונדר סינג, ובאופן כללי כל הנבואות האותנטיות שאכן התגשמו, מתגלות דרך פתיחה חזקה מאוד של צ'אקרת הגרון, שאחראית לא רק על תובנות של החלל, כפי שהוזכר קודם, אלא גם על תובנות של הזמן.

הפיזיקאים התאורתיים המתעמקים בשאלות החלל והזמן מפעילים בצורה זו את צ'אקרת הגרון. ה
תובנהשל איינשטיין  בנוגע לטבע המורכב היחסי של החלל והזמן מתארת בצורה נהדרת את הגאונות האופיינית לצ'אקרה זו. "אנחנו הפיזיקאים מאמינים שההפרדה בין העבר, ההווה והעתיד היא רק אשליה, אם כי אשליה משכנעת", אמר איינשטיין.
וישודה צ'אקרה

וישודה צ'אקרה 

>

 

הצ'אקרה של האימהות

היחסים הבין-אישיים ברמה של צ'אקרת הגרון הם של מטפל ומטופל, את הדוגמא הברורה ביותר ליחסים כאלו ניתן למצוא באימא ותינוק. לאחר הלידה מתעוררת באם בצורה ספונטנית הצ'אקרה הזו. היא אוהבת ללא תנאי, האינטואיציה שלה מתעוררת והיא יודעת מה התינוק צריך לפני שהוא יודע לדבר או להגיב.

לאחר השנים הראשונות צ'אקרת הגרון חוזרת חזרה לרמה שבה היא הייתה לפני הלידה אולם משהו בה נותר פתוח. מן הידועות היא שלאימהות יש בדרך כלל אינטואיציה וחמלה מפותחות יותר משל האבות.

נותר רק לחשוב מה היה קורה אילו רמת התודעה של האנושות כולה היתה ברמה של צ'אקרת הגרון וכל אחד היה מרגיש כלפי רעהו כפי שמרגישה אם כלפי תינוקה.

 

לחלקים הקודמים בסדרה

*  מרותקים לבסיס: אנשי הצ'אקרה הראשונה

* החרמנים: אנשי הצ'אקרה השנייה

*  העוצמתיים: אנשי הצ'אקרה השלישית

*  האוהבים: אנשי הצ'אקרה הרביעית

*  ה"רואים": אנשי העין השלישית

* המוארים: אנשי צ'אקרת הכתר

נכתב על ידי Feminine-admirer , 20/7/2008 22:27   בקטגוריות יוגה, צ'אקרות, תרגילים  
5 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של Feminine-admirer ב-26/7/2008 23:01



472,069
הבלוג משוייך לקטגוריות: יחסים ואהבה , פילוסופיית חיים , סקס ויצרים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לFeminine-admirer אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על Feminine-admirer ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)