לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


גבר ירושלמי,מאד מיני,שמעריץ את הנקביות והמיניות.
Avatarכינוי:  Feminine-admirer

בן: 58

תמונה



מצב רוח כרגע:



מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

7/2008

טיפוסי הצ'אקרות-הצ'אקרה השביעית


NRG ניו אייג': http://www.nrg.co.il/online/HP_15.html

 

כשתפגשו אדם עם צ'אקרת כתר פתוחה לא תוכלו לפספס אותו

 

הפתיחה של צ'אקרת הכתר היא ללא ספק אחד השיאים של ההתפתחות הרוחנית. אדם שצ'אקרת הכתר שלו פתוחה קשוב כל כולו לתבונה האוניברסלית. הוא ניזון מהשפע של המציאות העליונה ולכן הוא אינו תלוי במציאות הארצית. הוא שמח, צלול ולא עוטה על עצמו שום מסכה

 

בודהא.

בודהא. Anna Conti , cc-by

 

תורת היוגה מלמדת שבכל אדם קיים ניצוץ קדושה ושלכל אדם יש אפשרות להגיע לשיא הקיום הרוחני. הדלת לקיום נעלה זה היא צ'אקרת הכתר.

צ'אקרת הכתר ממוקמת בדיוק שלושה ס"מ מעל אזור הפונטנלה בקדמת קודקוד הראש, וכפי ששמה מרמז היא כמו נחה על הראש ככתר. היא אחראית על תפקוד המודעות ועל יצירת הקשר עם המודעות האוניברסלית האלוהית. הפתיחה של הצ'אקרה הזאת נחשבת לאחד השיאים של ההתפתחות הרוחנית והיא מלווה בתחושת עירות, צלילות ושמחה עמוקה הנובעת מקשר ישיר עם האלוהי.

בסנסקריט נקראת הצ'אקרה הזאת '
סהשררה', בתרגום מילולי הלוטוס בעל אלף עלי הכותרת. שם זה בא לתאר את המבנה המורכב של הצ'אקרה הזאת שיש לה 972 ערוצי אנרגיה.

בתוך המבנה המורכב של ערוצי האנרגיה הללו משתקפים כל שאר הצ'אקרות, מה שהופך את צ'אקרת הכתר למין מבנה כולל של הצ'אקרות; כאשר כל חוסר איזון בצ'אקרה מסוימת משפיע על צ'אקרת הכתר וכל פתיחה של צ'אקרת הכתר מאזנת מחדש את המבנה של כל שאר הצ'אקרות.

הוויברציה של צ'אקרת הכתר היא החזקה והדומיננטית ביותר ויחד עם זאת היא עדינה מאוד עד שהיא כמעט בלתי מורגשת למי שהתפיסה שלו עודנה קהה ובלתי מעודנת. בעוד ששאר הצ'אקרות פונות קדימה או למטה, צ'אקרת הכתר פונה תמיד למעלה. צ'אקרת הכתר היא כמו מגנט שמושך למעלה את כל האנרגיה מכל הצ'אקרות האחרות.

תפילה ותרגול רוחני כנה ואינטנסיבי פותחים את צ'אקרת הכתר, התעלמות מהפן הרוחני של החיים סוגר אותה. תרגול של מודעות מלאה בהווה פותח אותה, הסחות דעת ומחשבות על העבר והעתיד סוגרים אותה. הצמחים בזיליקום, גוטו-קולה ולם-דומנסק מעוררים אותה ואילו אכילה של בשר, שתיית אלכוהול וצריכת סמים סוגרים אותה. ענווה, אמונה ותום פותחים אותה אבל שחצנות וספקנות שכלתנית סוגרים אותה. היקשרות למציאות החומרית, החברתית והרגשית סוגרים את צ'אקרת הכתר, אי-היקשרות לשלושת הרבדים הללו פותחים בצורה טבעית את הצ'אקרה הזו.
>

סומך על הטוב הטהור האלוהי

אדם שצ'אקרת הכתר שלו פתוחה הוא אדם עם אמונה בלתי מעורערת במציאות הרוחנית. הוא חווה ומרגיש את הקרבה לאלוהי בכל תפילה ובכל מדיטציה ואף בתוך חיי היום יום. יש לו אינטואיציה ברורה לגבי הגודל העצום, האין-סופי של המציאות הרוחנית ולכן הוא מרגיש עצמו תמיד קטן ועניו. הוא כל כולו קשוב לתבונה האוניברסלית ולכן

מחשבותיו ודיבורו שקטים ומלאי תשומת לב. הוא ניזון מהשפע של המציאות העליונה ולכן הוא אינו קשור לעושר של המציאות הארצית. הוא רואה את הטוב הטהור של האלוהי והוא סומך עליו לגמרי, ולכן נותן לו שוב ושוב את כל כולו, בלא כל תנאי.

דוגמא לנתינה הטוטאלית ברמה של הצ'אקרה הזו ניתן למצוא בסיפור חייו של
רבי עקיבא, ובמיוחד במותו, שבו חרף הכאב והעינויים הרבים שעבר הוא לא הפסיק להלל את אלוהים ולקרוא תפילת שמע. סיפור חייו של באלא-יוגי שישב במדיטציה 23 שעות ביממה במשך שנים רבות, מתארים עוד דרך של נתינה עצמית יוצאת דופן, האופיינית לפתיחה של צ'אקרת הכתר.

>
אור לבן בוהק
צ'אקרת הכתר
צ'אקרת הכתר 
 

צ'אקרת הכתר מאופיינת בתבונה ואי-היקשרות. ברמה הזו עולה ההבנה השלמה שרואה שכל תשוקה אנוכית מובילה להיקשרות לנסיבות חולפות, היקשרות שתוביל בצורה בלתי נמנעת לסבל. הבהירות של ההבנה הזאת פורמת את כבלי התשוקה ויוצרת תחושת חירות נעלה וקלה כנשר. התנאים החיצוניים אחרי שצ'אקרה זו מתעוררת לא בהכרח משתנים, רק התפיסה שלהם משתנה, כמו שמדגים הסיפור המפורסם על מורה הזן שנשאל על ידי תלמידיו: "מה עשית לפני שהגעת להארה?". "אספתי עצים וסחבתי מים", ענה המורה. "ועכשיו, אחרי שהגעת להארה מה מעשייך?". "עכשיו  אני אוסף עצים וסוחב מים, כמה זה נפלא!".

במסורת המזרח קשה למצוא תיאור ישיר של צ'אקרת הכתר. אין יסוד המיוחס לה, גם לא סמל שמתאר אותה, רק האור הבוהק של אלפי שמשות הזוהרות יחדיו עשוי לתאר בקירוב את המציאות של הצ'אקרה הזו. לא במקרה הצבע הלבן הזוהר מיוחס לצ'אקרת הכתר, שהרי מתוך האור הלבן יוצאים דרך המנסרה כל צבעי הקשת של כל שאר הצ'אקרות.

 

ברמה האוניברסלית, השבירה של האור האחד יוצרת את כל הצבעים והגוונים שמרכיבים את הבריאה כולה. ובכיוון השני, האיזון של שש הצ'אקרות התחתונות מוביל מחדש לפתיחה של צ'אקרת הכתר בדיוק כמו שעיגול הצבוע בששת הצבעים ומסתובב מהר יוצר מחדש את הצבע הלבן.

האור הלבן מיוחס לצ'אקרת הכתר גם מחוץ לתרבות המזרח. באייקונים הנוצריים למשל ניתן לראות ספירה של אור לבן המכסה את ראשי הקדושים ומציין את הפתיחה של צ'אקרת הכתר. בנצרות ניתן למצוא גם מסדרים שונים שנהגו לגלח בדיוק את האזור שמתחת לצ'אקרת הכתר. ביהדות, יש מי שאומר, שאחת מהכוונות של חבישת הכיפה היא לציין את מיקומה של צ'אקרת הכתר ולהפנות לשם תשומת לב ואנרגיה. במסורת האינדיאנית של שבט ההופי מתואר המיקום של צ'אקרת הכתר בגולגולת, בצורה כזאת: "כאן, כשהוא נולד, היתה נקודה רכה, 'הדלת הפתוחה' שדרכה הוא קיבל חיים וקשר עם הבורא".

הפתיחה של צ'אקרת הכתר היא מורכבת והדרגתית והיא מתחילה לרוב פשוט בהתרכזות באזור זה, כאמור שלושה סנטימטרים מעל הקודקוד. ההתרכזות באזור זה, בין אם היא נעשית בתנוחת מדיטציה או בעמידת ראש או אפילו במהלך היום, מפנה עוד ועוד אנרגיה שמעירה בהדרגה את צ'אקרת הכתר.

>
התמזגות עם הריק שאין לו שם ולא צורה

הסימן הראשון לכך שצ'אקרת הכתר מתחילה להתעורר הוא תחושה של רטט עדין מעל הראש. בשלב הבא הוויברציה הזאת נעשית מאוד אינטנסיבית כמעט כמו כאב מתוק היוצר תחושה של געגוע וכמיהה רוחנית.

בשלב מתקדם יותר הרטט בצ'אקרת הכתר יוצר התעוררות שקטה של התודעה, המלווה ביכולת להיות מודע לטווח רחב יותר של אובייקטים בסביבה החיצונית כמו גם בעולם הפנימי. המודעות חודרת עכשיו למעמקים והיא מאירה את הרבדים העמוקים של התת-מודע המשתחררים עכשיו לפני השטח ומוצאים בצורה טבעית את מקומם הנכון. שנים של טיפול פסיכולוגי לא יגלו ויסדרו את מה שהפתיחה של צ'אקרת הכתר יכולה לעשות בזמן קצר מאוד. כתוצאה מהחדירה המודעת אל התת-מודע מתחילה להופיע בצורה ספונטנית גם תופעה של
חלימה מודעת.
 
בשלבים המתקדמים יותר של התעוררות התודעה מופיעה תחושה כנה של אי-היקשרות לדברי העולם הזה. הרצונות נספגים בתוך חוויה עמוקה של סיפוק ושלווה שאינם מותנים בדבר. ההעמקה של חוויית אי-ההיקשרות מובילה לתחושה של שיבה הביתה ולהבנה של טבע האני המהותי, שהוא אינו הגוף, אינו הרגש ואינו המחשבה; ההבנה הזאת אינה מתרחשת בצורה שכלית אלא כחוויה פנימית צלולה הנוגעת בעומק האני ומעניקה חירות מכל צורך ומכל זהות בדויה.

השלילה של כל הזהויות השקריות וכל הצרכים האנוכיים שמלווים אותן, מנטרלת את התנועות המיותרת של המחשבה ויוצרת מרחב פתוח בתודעה. מרחב שפתוח לקבל את החסד האלוהי ולהפוך לערוץ של החסד הזה. הקבלה של החסד מלווה בשמחה שאינה דומה לשום שמחה אחרת, זוהי השמחה של האוסמוזה, של המיזוג עם האלוהי. מיזוג המלווה תמיד בתחושה של התבטלות עצמית אל מול הבורא האהוב.

החוויה של צ'אקרת הכתר עשויה לבוא לידי ביטוי לא רק כמגע עם הפן האישי של האלוהי אלא גם דרך המגע עם הפן הבלתי אישי שלו. מגע זה נתפס על פי רוב כהתמזגות עם הריק שאין לו שם ולא צורה; בהתמזגות זו אין מחשבה, אין יחסיות ואין אני. זוהי חוויה עמוקה של חירות ושמחה אקסטטית.

הדוקטרינה הבודהיסטית מבוססת ברובה בדיוק על התפיסה הזאת, שבה המציאות הגבוהה ביותר היא היעדר של האני, והיהספגות בריק , ב'שוניה'. הנירוונה המפורסמת משמעותה המילולית היא למעשה ההתכלות. התכלות הדואליות והחדירה לריק המוחלט נעשים גם הם, כאמור, דרך הדלת של צ'אקרת הכתר.

יש מי שכל התיאורים הללו יישמעו לו חסרי שימוש, בלתי מובנים ואפילו בדיוניים, אבל למעשה לצ'אקרה זו יש תפקיד חשוב במציאות האנושית; כמו שכותב סואמי ראמה: "אפילו שהיא (צ'אקרת הכתר)  נמצאת מעבר למציאות התפקוד המנטלי, היא מספקת את המפתח... [שדרכו...]  כל האספקטים של החוויה יכולים להשתלב לתוך תיאוריה מאוחדת". כלומר למרות שהפתיחה של צ'אקרת הכתר הינה מחוץ לכל הגדרה שכלית, בכל זאת היא מספקת מעין 'נקודת ארכימדס' שדרכה ניתן להבין ולסדר את כל שאר האספקטים של החיים.

>
 
לחלקים הקודמים בסדרה

 

מרותקים לבסיס: אנשי הצ'אקרה הראשונה
החרמנים: אנשי הצ'אקרה השנייה
העוצמתיים:
אנשי הצ'אקרה השלישית
האוהבים: אנשי הצ'אקרה הרביעית
ה"רואים": אנשי העין השלישית


 

נכתב על ידי Feminine-admirer , 2/7/2008 21:58   בקטגוריות יוגה, צ'אקרות, תרגילים  
4 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של Feminine-admirer ב-3/7/2008 18:13



472,069
הבלוג משוייך לקטגוריות: יחסים ואהבה , פילוסופיית חיים , סקס ויצרים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לFeminine-admirer אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על Feminine-admirer ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)