לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


גבר ירושלמי,מאד מיני,שמעריץ את הנקביות והמיניות.
Avatarכינוי:  Feminine-admirer

בן: 58

תמונה



מצב רוח כרגע:



מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

6/2008

טיפוסי הצ'אקרות-הצ'אקרה השישית


NRG ניו אייג': http://www.nrg.co.il/online/HP_15.html

 

פיקוד מרכז

 

זהירות: קפאין, מריחואנה, סוכר לבן וצפייה מתמשכת בטלוויזיה סוגרים את העין השלישית. אורי יריב מלמד שני תרגילים פשוטים ואפקטיביים לפתיחת הצ'אקרה השישית. התוצאות המובטחות: זיכרון פנומנלי, עצירת שטף המחשבות, ראיית הנסתר והבנה עצמית בהירה ועמוקה

 

העין השלישית שלי.

העין השלישית שלי. MegElizabeth, cc-by

 

אם יש צ'אקרה אחת ששמה יצא למרחוק הרי שזו העין השלישית, אותה צ'אקרה מפורסמת שממוקמת באמצע המצח, בין שתי העיניים.

העין השלישית ממוקמת מול מרכז המצח והיא אחראית על תפקודי המוח והחשיבה. אנשים שזכו לפתוח את הצ'אקרה הזו הם בעלי כושר ריכוז וזיכרון יוצאי דופן, כמו גם יכולות על-טבעיות. חסימה של הצ'אקרה הזאת מתבטאת בעצבנות, בציניות, בטיפשות או באינטליגנציה אנוכית.

בסנסקריט נקראת העין השלישית
אג'נה (ajna),  שזה בעברית מילולית "צ'אקרת מרכז הפיקוד"; ואכן, בדיוק כפי שהמוח מנהל את כל תפקודי הגוף, כך גם הצ'אקרה הזו מנהלת את כל שאר הרמות של ההוויה.

אדם שיש לו פתיחה חזקה של העין השלישית נמצא כמעט כל הזמן במצב של ערות צלולה ותשומת לב חריפה, העיניים שלו פקוחות והראייה שלו מדויקת, חודרת ועמוקה. הנפש שלו שקטה ומאוזנת, והריכוז שלו כמו גם הזיכרון ויכולות הניתוח יוצאים מן הכלל; הוא מסוג האנשים היכולים ללמוד למבחן בזמן קצר ולקבל בקלות ציון מעולה. הכושר המילולי שלו חזק וקשה מאוד לנצח אותו בוויכוח, העיניים שלו ערות ויש בהן ניצוץ של גאונות. העוצמה המנטלית שלו מעניקה לו כריזמה שיכולה לשנות באופן מהותי את דעותיהם של אנשים אחרים.

מצב של הרפיה ערה פותח את העין השלישית, בעוד שמתח וחרדה אובססיבית מדלדלים את הכוח שלה. עבודה רוחנית ולימוד המעירים את תשומת הלב מעירים גם את העין השלישית, בעוד שעיסוקים משעממים הופכים אותה לקהה.

הצמחים מנטה, בזיליקום וגינקו-בילובה מחזקים ומאזנים את העין השלישית בעוד שקפאין, מריחואנה וסוכר לבן מוציאים אותה מאיזון ואף סוגרים אותה. תרגול יוגה ומדיטציה שמכנס פנימה את החושים מחדש את האנרגיה של העין השלישית, בעוד שצפייה מתמשכת בטלוויזיה ו/או במחשב שוחקים אותה, במיוחד אם הם מלווים בזפזופים רבים.

 

תרגיל הכפית

תרגיל הכפית. פשוט ואפקטיבי

תרגיל הכפית. פשוט ואפקטיבי Gabu-chan, cc-by

 

כשהעין השלישית חסומה, תשומת הלב מקפצת כמו טלוויזיה שמחליפה ערוץ כל כמה שניות; במצב הזה, המחשבה איננה כלי שימושי הנשלט על ידי הרצון אלא מכשיר להגברת הנאה ושיכוך כאב הנשלט בידי הדמיון.

מחקרים מדעיים טוענים כי אדם ממוצע יכול להתרכז לחלוטין בדבר אחד מקסימום שש שניות, שאחריהן דעתו מוסחת בצורה לא רצונית למקום אחר.

חוסר היכולת להתרכז ולתת תשומת לב מלאה ומתמשכת לדבר אחד, חוסמת אצל רוב האנשים את היכולת להעמיק את עולמם. על מנת לפתח את יכולת הריכוז ולפתוח את הראייה של העין השלישית מציעה היוגה תרגיל פשוט ויעיל.

בשלב הראשון יש לקחת

חפץ קטן, ניקח לדוגמא כפית, להציב אותה 30-50 ס"מ אל מול המצח, להביט בה וללמוד את צורתה בפירוט. בשלב השני עוצמים את העיניים ומדמיינים בדיוק מירבי את צורת החפץ שראינו בשלב הראשון. כלומר עוצמים עיניים ומדמיינים כפית. כאמור, ניתן לעשות את התרגיל הזה עם כל חפץ. מומלץ תחילה לבחור אובייקט פשוט, עם מעט פרטים, ולעבור אט אט לחפצים יותר מורכבים. תרגול יומיומי בן כעשרים דקות עד חצי שעה של הטכניקה הפשוטה הזו, יפתח את העין השלישית ויגביר את טווח הריכוז בצורה משמעותית מאוד ויהפוך את כל משימות הלמידה, הזיכרון וניתוח הנתונים ליעילים ומדויקים.

 

לעצור את השידור החוזר של המחשבות

ינטרה למדיטציה על העין השלישית

ינטרה למדיטציה על העין השלישית 

 

פסיכולוגים גילו לאחרונה כי יותר מ-95 אחוז מתהליך החשיבה שלנו הוא חזרתי, כך שלמעשה כמעט כל המחשבות הן שידור חוזר של מחשבות ישנות המופיעות שוב ושוב. החזרתיות הזאת מבזבזת הרבה מכוח העיבוד המנטלי שלנו. הפתיחה של העין השלישית עוצרת את החזרתיות של המחשבה ומפנה את האנרגיה שנחסכת לשיפור כוח העיבוד המנטלי והאינטליגנציה בכלל. 

החזרתיות הבלתי נשלטת יוצרת גם חוסר שקט פנימי שלא מאפשר לעצור את המחשבה אפילו לדקה אחת. כאשר נצברת מספיק אנרגיה בעין השלישית והיא מתעוררת, ניתן בהדרגה לעצור את המחשבה ולראות את העולם ללא פרשנות מגבילה, ללא רעש ברקע.

החוויה של מחשבה שלא ניתנת לעצירה דומה לצפייה בסרט מעניין ביחד עם כיתת ילדים מופרעים המעירים כל הזמן הערות בקול רם ואף קופצים מול המסך; עם ההשתתקות של המחשבה כיתת הילדים נעלמת והסרט המרתק נוגע בליבו של הצופה בלי שום מתווכים. 
 
כשהעין השלישית נפתחת, החיפוש אחר האושר לא מוגבל יותר לחיפוש בסביבה החיצונית אלא מתפשט גם אל העולם הפנימי. כאן, בתוך החלל המקודש שבעומק הווייתו, מוצא האדם אושר שאינו תלוי בדבר. כשמחשבתו עוצרת מלכת הוא מגלה בהדרגה כי כל מה שחיפש אי פעם נמצא בו זה מכבר. התודעה שעד עכשיו יצאה לדוג את האושר בחוץ מגלה שהיא בעצמה האוקיינוס ושיש בה אינסוף מזון.
ההכרה, שעד עכשיו ראתה רק את הפן הסופי, המוגדר והיחסי של העולם, פוגשת מציאות אחרת. ובמילותיו של המשורר וויליאם בלייק: "כשדלתות התפיסה מתנקות העולם נראה כמו שהוא, אינסופי".

>

 

קודם כל AUM

הייצוג הסימבולי של העין השלישית במסורת הטנטרית הוא כלוטוס בעל תשעים ושישה עלי כותרת, ארבעים ושמונה בכל צד. במרכז הלוטוס נמצאת המנטרה המפורסמת  AUM , הנחשבת במזרח כצליל שממנו נוצר העולם, הוויברציה האלוהית הראשונה, שיצרה מתוכה את כל התדרים והיא עודנה הציר המרכזי של הבריאה כולה.

חזרה מנטלית על המנטרה הזו מפעילה בהדרגה את העין השלישית ומכווננת את האדם לאנרגיה האדירה של המנטרה האוניברסלית הזו.

הפתיחה של העין השלישית משנה גם בצורה מהותית את כל המבנה של מערכות היחסים. ברמה של העין השלישית מופיעה לראשונה חמלה אמיתית שמכילה את הסבל של האחר, מרפאת אותו ומעניקה לו כלים לרפא את עצמו.

תרבות שמושפעת מתפיסת העולם ברמה של העין השלישית מבוססת על עקרונות החמלה והרצון לשחרר את כל היצורים החיים מן הסבל. בבודהיזם הצפוני בכלל והטיבטי בפרט יש הרבה מההשפעה של צ'אקרה זו; כפי שניתן לראות בנדר הבודהיסטוואה, שבו נשבעים הבודהיסטים שלא לעזוב את העולם הזה אל הנירוונה השלמה עד שלא יגיעו כל היצורים לשחרור מהסבל.

שמבאבי מודרה: תרגיל אפקטיבי להפעלת העין

העין השלישית. עטיפת ספרו של לובסנג ראמפה

העין השלישית. עטיפת ספרו של לובסנג ראמפה 

 

ההודים נוהגים לקשט את מרכז המצח בדיוק במקום מושבה של העין השלישית, על מנת לחזק את המודעות לאזור זה. ביהדות הנחת התפילין על הראש מסמלת בין היתר את העליונות של הראש על הלב. בצורה זו או אחרת הפתיחה של העין השלישית קיימת כמעט בכל מסורת רוחנית, היא מאפשרת את הריכוז בתפילה, במדיטציה ובלימוד כתבי הקודש. היא זו שפותחת את העיניים ונותנת כוח לחדור ולראות את האמת הרוחנית החבויה מעבר לכל מסכי האשליה.

הנשק העדין שיכול לנפץ את מסכי האשליה הללו הוא האינטרוספקציה, ההתבוננות פנימה. האינטרוספקציה מדליקה את האור בעולם הנפש ומאפשרת לאדם להתחיל לסדר את הבית שבתוכו, לנקות את האבק מהחלונות של הכרתו.

בכדי לתת לתהליך זה את תוספת האנרגיה הנחוצה, היוגה מציעה תרגיל הנקרא
שמבאבי-מודרה, ובו פוזלות העיניים העצומות כלפי מעלה והן מתבוננות אל מרכז המצח, אל העין השלישית.

הרבה מכוחה של תשומת הלב נמצא בעיניים וכאשר אלו מביטות אל מרכז המצח הכוח של תשומת הלב מופנה פנימה ומפעיל את העין השלישית. אחרי שהעיניים נרגעות במצב זה, מופיעה תחושה של הישאבות שקטה אל תוך מרכז המצח, הישאבות המסדרת ומנקה בצורה ספונטנית את המחשבה. מתוך השלווה עולה הבנה עצמית בהירה ועמוקה, שנותנת לאדם תחושה שהוא לחלוטין בלתי פגיע, שיש בו משהו קבוע, בלתי מושמד, עתיק ונצחי.

בונוס למתקדמים: כוחות על-טבעיים

נפאלית הינדואיסטית עם בינדי במצח

נפאלית הינדואיסטית עם בינדי במצח Steve Evans, cc-by

 

העין השלישית היא גם מרכז על-טבעי. מי שמפנה עוד ועוד אנרגיה ותשומת לב לאזור העין השלישית יתקל בשלב מסוים בתופעות על-טבעיות, בין אם הוא מעוניין בכך ובין אם לא.

תופעות אלו מתחילות לרוב ברמות שונות של טלפתיה ובראיית הנסתר, מה שנקרא בעגה הפראפסיכולוגית clear-voiance.

כאן המקום לציין כי כוחות על-טבעיים עלולים להיות סכנה גדולה לכל מי שמחפש להתפתח בדרך הרוחנית מאחר והם יוצרים גאווה והתנשאות שמגבירים את האנוכיות וסוגרים את הלב. השימוש הנכון בכוחות אלו הוא מתוך מקום של ספונטניות, ענווה ואלטרואיזם.

בעוד שאצל אדם שצ'אקרת הלב שלו נפתחה נראה העולם כולו כסימפוניה של אהבה, אדם שהעין השלישית שלו התעוררה רואה את העולם כמו מתוך צילום רנטגן; הרבדים הנסיבתיים הנסתרים מתגלים, יכולת הראייה נוסקת כנשר ומאחה את שברי המציאות המעורפלת לכדי אחדות שלמה ובהירה. מהמקום הזה העולם כולו נחשף כהרמוניה מורכבת, כהולוגרמה ענקית שבה הכל קשור לכל בצורה מושלמת ויפה המעוררות שוב ושוב פליאה וההערצה למעשה הבריאה.

ספר היצירה המיוחס לאברהם אבינו ובו הוא מתאר את השלבים של יצירת העולם מציג את ההשקפה הגבוהה הזו; כמו גם האופנשידות אצל ההודים והטאו דה צ'ינג הסיני. הטקסטים הללו מתארים מציאות נסתרת שהיא השורש של המציאות הגלויה.

המסע מהגלוי אל הנסתר הוא המסע לפתיחת העין השלישית. המסע הזה לא משעמם לרגע, מפני שככל שהנסתר הופך לגלוי כך המסתורין הולך וגדל.

נכתב על ידי Feminine-admirer , 19/6/2008 03:58   בקטגוריות יוגה, צ'אקרות, תרגילים  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של -_-ErotiCa-_- ב-19/6/2008 22:07



472,069
הבלוג משוייך לקטגוריות: יחסים ואהבה , פילוסופיית חיים , סקס ויצרים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לFeminine-admirer אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על Feminine-admirer ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)