לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


גבר ירושלמי,מאד מיני,שמעריץ את הנקביות והמיניות.
Avatarכינוי:  Feminine-admirer

בן: 58

תמונה



מצב רוח כרגע:



מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

4/2008

טיפוסי הצ'אקרות-הצ'אקרה הראשונה


NRG ניו אייג': http://www.nrg.co.il/online/HP_15.html

 

 

אחד המודלים המעניינים והשימושיים ביותר להבנת האדם, על כל רבדיו, הוא מודל הצ'אקרות של פילוסופיית היוגה.

צ'אקרה היא מרכז אנרגטי. שבע הצ'אקרות ממוקמות מספר סנטימטרים מקדמת הגוף ומחוצה לו וכדי לגשת אליהן ולהפעיל אותן צריך קודם ללמוד לחוש אותן. המפתח לפיתוח רגישות מיוחדת זו הוא תשומת לב ותודעה שקטה וצלולה שבעזרתה ניתן בהדרגה להתחיל לקבל רשמים ישירים על הצ'אקרות.

האגודה התיאוסופית היתה הראשונה (לפני כמאה שנה) במערב לתת פרסום נרחב לידע הסודי על הצ'אקרות והפכה אותו לזמין גם עבור הציבור הרחב. אלא שמאז הידלדלה מאוד איכות הידע וחלק ניכר מהידע שמפורסם היום על צ'אקרות הוא לא מדיוק, דמיוני ולעתים אף מגוחך. כך שבהרבה מובנים הכוח הטמון בצ'אקרות נשאר ברובו חתום כשהיה.

סדרת הכתבות הזאת מכוונת להעניק בסיס של ידע שיאפשר להבין ולקבל את התחושה של כל צ'אקרה ולזהות את ההשפעה הקונקרטית שלה על החיים של כל אחד מאתנו.

שבע הצ'אקרות

 

תיאבון חייתי ותלותי באוכל ובמין

הצ'אקרה הראשונה, צ'אקרת השורש (או הבסיס, "מולהדרה" בסנסקריט) ממוקמת ברצפת האגן והיא האחראית על ניהול האנרגיה החיונית של האדם ומשמשת כמעין "מצבר" של הגוף והנפש. הפעלה נכונה של צ'אקרה זו נותנת לאדם כוח בלתי נדלה ואפשרות כמעט בלתי מוגבלת לפעול בעולם. כשצ'אקרה זו נמצאת בחוסר איזון האדם נותר חסר אנרגיה ונטול כוח חיים, במצב של עייפות מתמשכת וחוסר נחת.

צ'אקרת הבסיס היא השורש של כל ההוויה. תפקידה לאפשר לאדם להיות ניזון מן האדמה ולהעניק לו מוצקות, יציבות וכוח. במצבים של חולשה ועייפות, עבודה אנרגטית על הצ'אקרה הזאת תמלא מחדש את המצברים.

כשהצ'אקרה הראשונה מאוזנת יופיעו ברמה הגופנית כוח פיזי, שרירים חזקים לגברים, גוף עגלגל אבל מוצק לנשים, תיאבון גדול, חוש ריח מפותח, מבנה גוף מרובע מעט, עור קשה, מבט יציב בעיניים, דיבור איטי בקול רם וצלול ותנועות גוף איטיות. כשהצ'אקרה הזאת נמצאת בחוסר איזון אותו אדם יהיה בדרך כלל רזה, עייף באופן תמידי, חסר תיאבון לאוכל ולמין, תנועות הגוף תהיינה חסרות מנוחה, העיניים תזזיתיות וחוש הריח לא מפותח. לעומת זאת, כשצ'אקרת השורש נמצאת בחוסר איזון במצב של עודף תופיע השמנה, עצלות, כבדות פיזית ומנטלית ותיאבון חייתי ותלותי באוכל ובמין.

 

נוטים לחסוך כדי לשכך את החרדה הקיומית

צ'אקרה השורש אחראית על הקשר עם היסוד האלכימי של האדמה, שמתואר במטאפיזיקה ההודית, כמו גם בזו הסינית והיוונית, כאחראי על כל מה שמוצק, פיזי וגשמי. האדמה אחראית על כוח הכבידה שמייצב את העולם אבל גם מגביל אותו. האדמה מושכת אותנו אליה ולא מאפשרת לנו להתרומם אבל גם מונעת מאתנו להתפזר. האדמה מסתובבת על צירה וכך גם אדם שצ'אקרת הבסיס שלו דומיננטית – הוא מסתובב על צירו, יש לו מרכז יציב בחיים והמרכז הזה הוא הסיפוק הגופני הגשמי שלו.

ואכן אדם שצ'אקרה זו דומיננטית אצלו מרכז את חייו סביב צירו, כלומר סביב סיפוק צרכיו הבסיסיים לביטחון ומזון. כשאלה מסופקים הוא לא יחפש הרפתקאות אחרות. אדם המצוי ברמה של צ'אקרת השורש יתרצה מסיפוק צרכיו הבסיסיים ויבלה את זמנו החופשי במנוחה או בתחביבים פשוטים ולא מסוכנים כגננות, נגרות, בישול או בהייה בטלוויזיה.

צ'אקרת השורש יוצרת בעולם הנפשי סבלנות, נחישות, חומרנות ותכנון זהיר לעתיד. בצ'אקרה זו גם חבויים פחדי ההישרדות הקמאיים של האדם. אדם המצוי ברמה של צ'אקרת השורש מצוי בחרדה מתמדת לביטחון ובצורך מתמשך להיות על המשמר ולהתגונן לא רק מתקיפות גופניות אלא גם מהסיכון להישאר ללא משאבים. אנשים עם צ'אקרת בסיס גדולה וחזקה נוטים לחסוך לקראת העתיד, וזאת כדי לשכך במעט את החרדה הבסיסית המקננת בהם ולהקנות תחושה מסוימת של ביטחון לעתיד.

כשצ'אקרת השורש נמצאת באיזון היא מעניקה סוג של אומץ שליו. במישור המנטלי הפעלה של בריאה של הצ'אקרה הזו מעניקה קונקרטיות למחשבה ומאפשרת מציאת פתרונות יעילים לבעיות פיזיות פשוטות. צ'אקרת השורש, מאחר וביכולתה לייצב את המחשבה, מעניקה את היכולת להתרכז זמן רב בדבר אחד.

כשצ'אקרת השורש לא מאוזנת אין לאדם ציר פנימי קבוע וניתן לומר עליו שהוא קצת מרחף ונמצא לא רק במצב של חוסר סיפוק אלא גם במצב שהוא לא יודע מה הוא רוצה מעצמו ומן העולם. במצב כזה הנפש הופכת קופצנית, חסרת סבלנות ונטולת מבנה.

חיים פשוטים, שהייה בחיק הטבע ועבודה פיזית עשויים בהחלט לחדש את הקשר עם יסוד האדמה ולאזן את צ'אקרת הבסיס.

הנה מישהו עם צ'אקרת בסיס חזקה

 

אנשים שאפשר לסמוך עליהם
במישור החברתי אנשים שאצלם הצ'אקרה הזאת פעילה בצורה בריאה וחזקה הם אנשים שאפשר לסמוך עליהם שיסיימו בהצלחה את מה שהתחילו ושיתגברו בנחישותם על כל מכשול שיצוץ בדרך.

הם אנשים אחראיים אולם בלי יותר מדי יוזמה ויצירתיות. הם טובים בלקבל פקודות ולמלאן אבל ראשם אינו מלא בחידושים וברעיונות גדולים. הגמדים המזוקנים מעולם האגדות, העובדים במכרות ברינה, מהווים דמות ארכיטיפית טובה לטיפוס שחי את העולם מתוך צ'אקרת השורש.

מערכות היחסים ברמה הזאת הן מערכות של צייד וניצוד, תוקף ונתקף. האחר נתפס דרך עדשת ההישרדות ומסווג במהרה כאויב, כבעל ברית או כאובייקט מיני. מערכות היחסים ברמה הזו מבוססות על כוח פיזי וכלכלי. בני זוג שכאלה שואפים למערכת יחסים קבועה, פשוטה שמספקת את צרכיהם הגופניים. אנשים עם צ'אקרת בסיס חזקה הם לרוב נאמנים לבן זוגם והצורך הרגשי המרכזי שלהם הוא בהמשכיותה של מערכת היחסים, כאשר הביטחון הוא העיקר. אדם שהצ'אקרה הזאת דומיננטית אצלו יעדיף מערכת יחסים יציבה ומונוטונית על פני יחסים מסעירים ומלאי תשוקה. השגרה שבמערכת היחסים הקבועה מסייעת להם לשכך את החרדה משינוי ויוצרת תחושה שהחיים צפויים ולא מאיימים.

כלואים בבשר

התודעה של אנשים ברמה הזאת כלואה מאוד בבשר והם מזהים את כל צורכיהם הרגשיים עם הגוף והמשכיותו. אין מה לדבר איתם על פילוסופיה מורכבת או אמנות מופשטת. התחביבים שלהם הם חומריים במהותם; ארוחה טובה, כדורגל, קניות, פיסול, ארכיטקטורה. כל מה שאין לו קיום מוצק המעוגן בקרקע לא קיים מבחינתם.

התרבות האבוריג'ינית מאוסטרליה היא דוגמא לחברה שצ'אקרת הבסיס שלה היא מפותחת. הצליל העמוק והמונוטוני של הדיג'רידו מקביל מאוד לוויברציה האנרגטית של הצ'אקרה הזו. הרוחניות ברמה הזו היא כאמור פגאנית במהותה; טקסים של כישוף שחור ולבן, משא ומתן עם אלילים, התחברות לכוחות הטבע ותפילה לאלים מקומיים על מנת לזכות בהצלחה חומרית ובהגנה. הרוחניות ברמה הזו משרתת את הצד החומרי של החיים. בצ'אקרות הגבוהות יותר מצב זה מתהפך והצד חומרי של החיים משרת את הצד הרוחני.

מבחינה איזוטרית הצ'אקרה הזו מתוארת כגלגל בעל ארבע זרועות המקבילים לארבעת כיווני הרוח וארבע עונות השנה. הצבע הדומיננטי של הצ'אקרה הזו הוא צהוב חימר, צהוב אדמה. אדום הוא הצבע המשני של הצ'אקרה הזו (אדום בגוון הלא בוהק שלו, כמו צבע הדם. האדום הבוהק קשור יותר ליסוד האש ולצ'אקרה השלישית). החיה שמסמלת את צ'אקרת הבסיס היא פיל שעוצמתו, גודלו, סבלנותו ונחישותו מסמלים הרבה מהתכונות של צ'אקרה זו. הישות האלוהית שמקושרת לצ'אקרה זו היא גאנש, אל הפיל שמעניק שפע ומסיר את המכשולים בדרך להצלחה.

צ'אקרת בסיס מפותחת

 

תרגיל לחיזוק צ'אקרת השורש

לטיפול בחסך אנרגטי בצ'אקרה הזו מומלץ לתרגל את תנוחת היוגה שנקראת פדהסטה אסנה. עומדים ברגליים ישרות ומקבילות ומתחילים להתכופף מטה אל עבר הרגליים, כשאצבעות הידיים אוחזות באצבעות הרגליים. מי שלא מגיע עד כפות הרגליים נשאר עד היכן שגמישותו מאפשרת. מה שחשוב זה ההטיה קדימה של פלג הגוף העליון וההרפיה העמוקה אל תוך התנוחה. אחרי שהגוף נרגע ניתן לאסוף פנימה אנרגיה מן האדמה דרך הרגליים אל הצ'אקרה הראשונה הממוקמת כאמור ברצפת האגן בין פי הטבעת לאברי המין. תרגול יומיומי בן מספר דקות של התנוחה הזו במצב הרפיה וריכוז בצורה שהוצגה לעיל יוביל להרמוניזציה וחיזוק של הצ'אקרה הזו, ויגביר את כוח החיים, הסבלנות והאומץ. גם בגדים בצבע צהוב חימר או אדום דם יכולים לסייע במשימה.

פדהסטה אסנה


 

נכתב על ידי Feminine-admirer , 5/4/2008 11:20   בקטגוריות יוגה, תרגילים, צ'אקרות  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



472,069
הבלוג משוייך לקטגוריות: יחסים ואהבה , פילוסופיית חיים , סקס ויצרים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לFeminine-admirer אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על Feminine-admirer ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)