לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

My Rant


"מי שמזדיין בשירותים, סופו שיעשה פיפי במיטה" - ע' דוט-קום, אינטלקטואל והוגה דעות.

Avatarכינוי: 

בן: 37

MSN: 



פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יולי 2008    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
7/2008

מילון העיר נתניה (מילונתניה) - חלק ב'


ל'

 

לניאדו - בית החולים המפורסם של נתניה. לשם מגיעים כשנדקרים, נפגעים מטיל לאו או כל דבר בסגנון. ממוקם בצפון העיר ליד שכונה דתית בשם קרית צאנז, וכנראה בגלל זה גם האופי של בית החולים מזוהה קצת יותר מדי עם דת. מכירים את זה ש"נתניה" היא בעצם ראשי-תיבות של נשמה תזמיני ניידת, יש הרוגים? אז הניידת *הזאת* אולי לא נוסעת ללניאדו, אבל אם יש שם גם פצועים, לשם האמבולנס יפנה אותם.

 

 

 

מ'

 

מכבי נתניה - קבוצת הכדורגל המהוללת של העיר. בשנה האחרונה ביססה את מקומה בצמרת ליגת העל, הרבה בזכות כספו של הבעלים דניאל יאמר. משחקת באצטדיון "הקופסה", שאני גר מרחק הליכה קצרה ממנו אבל כדורגל ישראלי מעולם לא עניין אותי מספיק כדי ממש ללכת למשחק. מדובר באצטדיון גרוע ומיושן שבקרוב הקבוצה תעזוב לטובת אצטדיון חדש שנבנה בימים אלה ממש. ביום בו זה יקרה, מחירי הנדל"ן באזור של "הקופסה" ירדו בצורה קיצונית, שכן הבתים באזור לא יוכלו לשמש עוד לצפייה במשחקים מהמרפסת.

 

מלון "כרמל" - כנראה הבניין הכי גבוה בנתניה, או לפחות ככה זה נראה כי הוא יחסית מבודד ולכן קל מאוד להבחין בו מרחוק. אני לא ממש יודע אם המלון הזה מסמל משהו עבור הנתנייתי הממוצע, אבל בתת-מודע, כל נתנייתי תמיד יודע שהוא ניצב לו שם, ושאם יהיה צורך לכוון מישהו לאיזשהו מקום, הוא יקווה שהוא יוכל להשתמש ב"מלון כרמל" כנקודת ציון.

 

מעלית לים - עוד אחת מהסוכריות הקטנות שמיוחסות לגב' מרים (אותה תזכו להכיר מיד אחרי הערך הזה). כן, זו אשכרה מעלית גדולה ושקופה שמורידה אתכם מהטיילת אל חוף הים, ומעלה אתכם בחזרה במידת הצורך. בהתחלה היו דיבורים על זה שהשימוש בה יהיה בתשלום (הזוי, רק בתל אביב הם היו מסוגלים לעשות משהו כזה), ואני כל הזמן טענתי שבהתחלה הם עדיין מפעילים אותה בחינם כי הם רק עושים לה בטא-טסטינג (כשתושבי נתניה הם כמובן שפני הניסויים) עד שיבינו שהיא מספיק בטוחה ל"שימוש מלא". היא נמצאת שם כבר כמה שנים והשימוש בה עדיין לא עולה כסף, אז אני מניח שזה היה מיתוס בלבד.

 

מרים פיירברג - הבוס הגדול, האישה שבראש הפירמידה, או בלשון העם - ראש העיר. אישה סופר-מעצבנת שלא תפספס אף הזדמנות לקצת יחסי ציבור, גם אם זה כרוך בצילום לעיתון עם איזו ילדה מחוננת מבית ספר נידח שזכתה בתחרות כלשהי, בטענה שאותה ילדה היא תוצר אופייני של מערכת החינוך הנתנייתית, ושאר טענות מגוחכות מסוג זה.

יחד עם העובדה שהאישה הזאת מביאה לנתנייתי הממוצע את הקריזה, אי אפשר להתעלם מהעובדה שבמהלך הקדנציה שלה נתניה מאוד התפתחה. אני לא יודע עד כמה זה בזכותה, אבל אין ספק שהרבה דברים טובים קרו בעיר בתקופתה, ואין לי בעיה לתת קרדיט איפה שזה מתבקש.

 

משפחות פשע - אני לא בטוח כמה מהאבוטבולים\רוזנשטיינים המפורסמים מהחדשות - מקורם בנתניה, אבל בטוח שיש כמה, אחרת לא היינו שומעים על מכוניות שמתפוצצות מדי פעם או טילי לאו שעפים להנאתם ברמת פולג.

 

 

 

נ'

 

נשק קר - פה זה לא ניו יורק. סתם אנשים לא מסתובבים עם אקדחים. סכין היא האקדח הנתנייתי. ואם אין לכם? לא כדאי שתסתובבו בדורה יותר מדי.

 

 

 

ס'

 

סמים - אמנם אני לא בקיא בעניין, אבל אם עשיתי ערך עבור זונות אז גם לסמים מגיע.

 

 

 

ע'

 

ערסים - תמיד אמרתי שאם נתעלם לרגע מהאוכלוסייה, נתניה היא אחלה עיר. הערסים נמצאים בכל מקום. באוטובוסים, בבתי ספר, בכיכר העצמאות... החלק הטוב הוא שבערבי שישי הרבה מהם נוסעים להרצליה. החלק הרע הוא שבנתניה אין כמעט מקומות בילוי טובים, והרבה פעמים גם אני נאלץ לנסוע להרצליה

 

 

 

פ'

 

פיצוציות - כשזה מגיע לפיצוציות, אני יכול לחשוב על שתי אוכלוסיות שמפחידות אותי. הראשונה היא אוכלוסיית בעלי הפיצוציות, השנייה היא אוכלוסיית האנשים ששוהים באזור הפיצוציה יותר מחמש דקות. אתם יודעים, יש את רוב האנשים הרגילים שאם הם נכנסים לפיצוצייה זה כדי לקנות משהו ספציפי ולהמשיך עם התוכניות שלהם, ויש את אלה שהפיצוציה *היא* התוכניות שלהם. הם יכולים פשוט לשבת שם עם החבר'ה שלהם על כמה בירות, וזה לא שיש בזה משהו פסול, פשוט זה סוג של כלל אצבע כזה - אם אתה שוהה בשטח של פיצוצייה יותר מחמש דקות, אתה כנראה ערס.

 

פשע - שימו לב שהבדלתי את הערך הזה ממשפחות פשע, כי ביננו, שמות כמו רוזנשטיין ואלפרון יש כמה בודדים, אבל רוב העבריינים שבאמת מפריעים לכולנו הם אלה שלא מדברים עליהם בטלויזיה ואין להם עורכי דין כרישים חסרי עקרונות ומצפון. הם אלה שאתם קוראים עליהם לפעמים באיזו כותרת קטנטנה באמצע העיתון כי הם הכו מנהלת של בית ספר, דקרו איזה סלקטור, פרצו לדירות בצורה סידרתית ולשם שינוי אשכרה תפסו אותם, אתם יודעים... כל אותן חלאות אדם שברוב המקרים המשטרה בכלל לא תופסת, וכשהיא כבר תופסת במקרה, אז מערכת המשפט הבזיונית דואגת שהם ישוחררו לחופשי במהרה.

 

 

 

צ'

 

צרפוקאים - כך אנו מכנים את הצרפתים הקולניים שהחלו בשנים האחרונות לפקוד את נתניה בהמוניהם. אז כאמור הם קולניים, הם חסרי תרבות, אבל איכשהו הם גם טחונים בכסף אז הם מייקרים את מחירי הנדל"ן בעיר, ובסה"כ הם גורמים לנתניה להיות סוג של עיר-תיירות-וואנאבי, והם בטח לא יותר גרועים מהערסים המקומיים, אז אני אומר שנהיה נחמדים אליהם.

 

 

ק'

 

קניון הדרים - הקניון היחיד שאני מכיר שהוא יותר מעפן מקניון הדרים הוא הקניון של עפולה. בקניון הדרים אין שום דבר, פרט לקולנוע, סופרמרקט, סניף של משרד הרישוי וכמה חנויות שלא מעניינות אף אחד. לא רק שאין בקניון הדרים שום דבר מעניין, הוא גם תקוע בחור. בניגוד לקניון השרון שנמצא בכניסה לעיר, קניון הדרים ממוקם בלב אזור התעשייה הישן. לא החדש - זה שכולם מכירים ויש בו כמה וכמה דברים מעניינים. הישן! הפעמים היחידות בהן קניון הדרים מלא באנשים הן בבקרים האלה שיש מבחן תאוריה במשרד הרישוי, ואז כמובן יש תור ארוך של אנשים, צעירים בעיקר, שמחכים לגשת למבחן. פרט לבקרים אלה, קניון הדרים יהיה שומם כמו החדר שבו נמצאים כל הצרפוקאים המתורבתים.

 

קניון השרון - הקניון האמיתי של נתניה. הוא ממוקם טוב, מכיל הרבה חנויות, וקולנוע משלו. שזה תכלס, מה שאמור לאפיין קניון סטנדרטי, ולכתוב על קניון סטנדרטי זה משעמם.

 

קרייזי טוסט - ממוקם לא הרחק מקניון השרון. מדובר במקום שמתמחה בטוסטים, כפי שודאי הבנתם מהשם. מקום נחמד לעצור בו אחרי בילוי כי כידוע אין רופא שלא ימליץ על טוסט עסיסי באמצע הלילה.

 

קרית צאנז - שכונה של דתיים. ממוקמת בצפון העיר, באזור של לניאדו. אני לא ממש ביקרתי שם מתישהו אבל השמועה אומרת שיש להם שם חוף, איך לא - מופרד לאזור של גברים ואזור של נשים. שזה אולי מסביר למה לא ממש ביקרתי שם מתישהו.

 

קרית נורדאו - ממוקמת בדרום נתניה. עוד שכונה בה בעיקר אתיופים ורוסים חיים יחדיו בהרמוניה. אני בעצמי גרתי שם לפני די הרבה שנים, לפני שעברתי ל"עיר" (תרגיל לקוראים: נחשו לאיזו משתי הקבוצות האתניות השתייכתי).

 

 

 

ר'

 

רמת פולג - השכונה הכי דרומית בנתניה. נחשבת לשכונה יחסית יוקרתית, אבל הבאסה לאלה שגרים שם זה שלמשפחות פשע יש הרבה כסף, ולכן הרבה פעמים הן מתגוררות ברמת פולג. חשוב לזכור שחוף פולג נמצא ברמת פולג ושם יש את כדורגל החופים, מה שאוטומטית הופך את פולג לאחלה שכונה בעיניי.

 

 

 

ש'

 

שער הגיא - רחוב סמוך לתחנה המרכזית. מפורסם בשל שלל השווארמיות הפרושות לאורכו. מסיבה לא ברורה עסקים בנתניה נוטים להתקבץ לפי נושאים. חנויות למשקפיים ברחוב אחד, פיצוציות ברחוב שני, וכו'... שער הגיא זה הרחוב של דוכני השווארמה. עצה שלי: תאכלו איפה שהתור הכי ארוך.

 

 

 

ת'

 

תחנה מרכזית - התחנה המרכזית היא מעוז ה- weirdos  של נתניה. תמצאו שם אנשים מוזרים בשלל דרכים וצורות. החל מהמוזרים של תחנות הטוטו, ועד להומלס השיכור שמסתובב עם טייפ על בטריות שמשמיע מוזיקה מוזרה בקול רם. זהו הערך המוסף של התחנה המרכזית של נתניה. על הייעוד הקלאסי שלה אין טעם לפרט.

 


 

הטבעת הכי חשובה בחיים שלכם אחרי זאת של החתונה: עתודאי זה הטייס החדש! הצטרפו כעת!

נכתב על ידי , 1/7/2008 20:50  
39 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



107,604
הבלוג משוייך לקטגוריות: סטודנטים , אקטואליה ופוליטיקה , 20 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לעתודאי.קום אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על עתודאי.קום ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)