לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

My Rant


"מי שמזדיין בשירותים, סופו שיעשה פיפי במיטה" - ע' דוט-קום, אינטלקטואל והוגה דעות.

Avatarכינוי: 

בן: 37

MSN: 



פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אפריל 2008    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930   

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
4/2008

על אקטואליה וסדרי עדיפויות (וגם קצת על אוהדי בית"ר)


אקטואליה היא אוסף התהליכים והאירועים שמתרחשים בזמן הנוכחי. בזמן הנוכחי אני לועס קוביית שוקולד. האם זו אקטואליה? לפי ההגדרה היבשה הזו נראה שכן, אבל ברור לחלוטין שאין מדובר באירוע חשוב שנמצא על סדר היום הציבורי. לכן לא מדווחים עליו בחדשות.

 

בתקופה האחרונה כלי התקשורת הוצפו בידיעות אודות איזו אישה הזויה מבית שמש שנחשף כי התעללה בצורה מזעזעת בשנים עשר ילדיה. בימים הראשונים שלאחר חשיפת המקרה הייתה זו הכותרת הראשית במרבית כלי התקשורת. לא כותרת פנימית במדור הפלילים, כותרת ראשית של *כל* העיתון\אתר האינטרנט.

 

אין ספק שזו ידיעה חשובה בהרבה מידיעה שעוסקת בלעיסת קוביית שוקולד. אין ספק שהסיפור עצמו הוא מזעזע ומחריד, כואב לחשוב על אותם ילדים מסכנים שסבלו מנחת ידה של האישה המטורפת הזו, וכמובן שהכרחי שכל הגופים המתבקשים (המשטרה, בתי המשפט, גופי הרווחה) יעסקו במקרה הזה במלוא הרצינות והמקצועיות. ועדיין, אני לא חושב שיש מקום לפרסם ידיעה ספציפית ופרטית כל כך ככותרת ראשית, ועוד לחזור ולדוש בה גם בכותרות של הימים הבאים.

 



האם המתעללת. סיפור מזעזע, אבל לא מספיק חשוב כדי להיות כותרת ראשית, מצטער.

 

מקרים מסוג זה גורמים להרבה מאוד אנשים להגיב בצורה מתלהמת ומנותקת מהמציאות, ואפשר לראות זאת בטוקבקים. אפשר גם להבין זאת נוכח הזעזוע הטבעי שכל אדם חש למשמע סיפור שכזה. "לאן מידרדר העולם?", "מדינת חלם", "הכל בגלל החינוך הדתי" - תגובות מסוג זה צצות כמו פטריות אחרי הגשם לאחר כתבות כאלה באתרי אינטרנט. ואני שואל, לאן באמת מידרדר העולם? מה כבר קרה שמשפיע על העולם? מה המדינה אשמה הפעם? אף אחד לא מחנך לדברים כאלה. המקרה הוא קיצוני לכל הדעות ולא מייצג שום דבר. אין לו כל חשיבות ברמה הלאומית ולדעתי כל פגישה שולית שהייתה לאולמרט באותו יום, כל התבטאות סתמית של חבר כנסת כלשהו, כל צעד בו נקט נגיד בנק ישראל - היו ראויים להופיע לפני הידיעה הזאת בכל עיתון או אתר אינטרנט.

 

מה שהיה מעניין אותי לראות יותר בחדשות, אלה סטטיסטיקות. כמה מקרי אלימות קרו השנה בהשוואה לשנה האחרונה? דברים כאלה. בקושי מפרסמים סטטיסטיקות בחדשות, וגם אם כן, אז אחרי קצת התעמקות מגלים ברוב המקרים שהן נעשו בצורה עקומה ומעוותת וכל מה שהן עושות זה "מספקות כותרת". אי אפשר ללמוד מהן כלום באמת.

אולי מקרי האלימות פחתו ב-20% בשנה האחרונה, ואז כולנו צריכים להרגיש מצויין. במקום זה, דעת הקהל הציבורית מושפעת מסיפורים אנקדוטליים בודדים ולא מייצגים. פסיכית התעללה בילדיה? וואו, כנראה שהמצב במדינה על הפנים.

 


 

ובלי קשר, דעתי על הסיפור עם אוהדי בית"ר - למי ש"בקטע" (זה הולך להיות די חריף):

 

רבים מאוהדי הכדורגל בארץ הם תת-רמה. זה מסתדר טוב עם זה שהכדורגל הישראלי עצמו הוא תת-רמה.

בפרט, רבים מאוהדי בית"ר הם תת רמה. מה שהם עשו היה ביזיון. אין ספק שמדובר בעדר בבונים, ואני אשמח לראות כל אחד מאותם בבונים שפרצו למגרש מאחורי סורג ובריח.

 

עם זאת, רבים מתפתים להיטפל ספציפית לאוהדי בית"ר. אסור לשכוח שגם אוהדי שאר הקבוצות לא שונים בהרבה.

אני זוכר היטב איך אוהדי מכבי תל-אביב עשו את אותו הדבר בדיוק לאחר הזכייה שלהם באליפות, כולל הקטע של פיצוץ המשחק לפני סופו.

אוהד של מכבי חיפה נמצא בתרדמת כבר כמה שנים בעקבות "חגיגות האליפות" של חבריו.

אוהדי הפועל תל-אביב, הם אמנם לא זוכים לחגוג הרבה אליפויות, אבל גם להם לא חסר (מישהו זוכר את החזיזים בבוסניה?).

 

כל מי שחושב שהבעיה העיקרית עם מה שקרה באצטדיון טדי זה שהאוהדים פרצו למגרש לפני סוף המשחק, מפספס את הנקודה בגדול. הבעיה הייתה קיימת גם אם הם היו מחכים לסיום המשחק כדי להתנהג כמו חיות.

הבעיה היא שבכלל ישנם אוהדים ששוקלים לפרוץ למגרש כמו קופים ברברים, ולפני כל משחק אליפות ישנו דיון שלם בתקשורת בנושא הזה. המשטרה נערכת, ההנהלה מבקשת להתנהג יפה, חלק מהאוהדים מאיימים, חלק מתפייסים, וכו'.

באנגליה זו אפילו לא אופציה. איש לא מעלה בדעתו את האפשרות הזו בכלל, היא לא קיימת. היא לא צריכה להיות קיימת במקום מתורבת שהציבור בו ירד מזמן מהעצים. ובאנגליה, בניגוד לישראל דווקא יש ממה להתרגש בכל הנוגע לכדורגל עצמו.

נכתב על ידי , 15/4/2008 17:11   בקטגוריות אקטואליה, שחרור קיטור  
13 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



107,604
הבלוג משוייך לקטגוריות: סטודנטים , אקטואליה ופוליטיקה , 20 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לעתודאי.קום אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על עתודאי.קום ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)