לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


,I am the master of my fate I am the captain of my soul
Avatarכינוי:  kuksta

מין: נקבה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    דצמבר 2017    >>
אבגדהוש
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
12/2017

ישרא-בלוג כמשל


בשעה שפוסט זה יתפרסם לא אשא יותר בשום תואר רשמי בישרא-בלוג. איזה כיף!

 

בינתיים הסגירה הסופית נדחתה ב - אף אחד לא באמת יודע כמה זמן - עד שישרא ימצא אכסניה אחרת. בשורות טובות בהחלט אבל לא באמת חדשות. המסירה הזאת הייתה על הפרק מזמן. אז למה זה לא קרה עד עכשיו באמת?

 

במהלך שלוש השנים האחרונות שאלו אותי לא מעט בלוגרים שאלות דומות: אז למה אי אפשר פשוט לאכסן את ישרא על שרת וירטואלי או בענן או כמה זה כבר יכול לעלות ולמה שלא נתארגן, נתאגד, נאסוף כסף ונעשה את זה ביחד? שאלות שקשה לענות עליהן על רגל אחת ובהינתן שלשואלים יש רקע טכנולוגי שונה, לא מצאתי איך אפשר לענות עליהן בצורה שנותנת לשואל תמונה מלאה

 

היום חשבתי על מטאפורה מתאימה ואני יותר מנלהבת לחלוק אותה.

 

נגיד שישרא-בלוג היא בעצם כמו הקולוסיאום. המבנה העגול הזה ברומא ששרד כמעט 2000 שנה והיה בעבר זירת גלדיאטורים מפוארת והמקום הזה של השעשועים מהביטוי "לחם ושעשועים". הבנתם את הרעיון.


נגיד שערוץ 10 הוא עיריית רומא. בעיריית רומא החליטו שהקולוסיאום סתם מבזבז להם מקום ולא מבקרים בו מספיק והתחזוקה לא משתלמת. נגיד שמנגד עומדת לה עיריית פירנצה והיא מבינה איזה עוול הולך להיות אם יהרסו את הקולוסיאום ומבקשת להעביר אליה את המונומנט. היא מבטיחה לדאוג ולטפל בו כמו שמגיע לו, להפעיל בו מופעים כמו פעם, שיבואו מלא אנשים, והמקום יחזור להיות שוקק.

 

עריית רומא אומרת סבבה לעיריית פירנצה, שזה בעצם מה שקרה היום לישרא-בלוג. מה שהיא בעצם אומרת זה לא נהרוס עכשיו את הקולוסיאום, ניתן לכם קצת זמן כדי שתוכלו לחשוב איך לוקחים אותו לפירנצה. בכל מקרה אנחנו לא שומרים אותו אצלינו אז תזדרזו.

 

בעיריית פירנצה יושבים להם אנשים טובים ומוכשרים, אנשי רנסאנס שעכשיו צריכים לחשוב מה עושים עם הקולוסיאום.
לדעתי ומנסיוני יש להם לפחות 3 אופציות להעבירו לפירנצה.

 

1. בתסריט הראשון חופרים מהיסודות, מרימים את המונומנט על משטח ענק המחובר לגלגלים ונוסעים כך את כל הדרך לפירנצה. בהגיע החבילה ישתלו אותו על יסודות מודרניים, ישמרו את המראה המחוספס אבל יוסיפו מושבים וגג שיהיה נוח ונעים וכיף וקל לראות שם מופעים ולהתקבץ ביחד.

 

2. בתסריט ביניים צריך לפרק את הקולוסיאום לבנה לבנה, בלוק בלוק ולקחת את כל הערימות לפירנצה. יכול להיות שתהיה בעיה להרכיב הכל בחזרה וחלק מהלבנים לא יתאימו לשום מקום ולא ברור איך זה יתחבר ביחד. תהיה הרבה עבודה אבל בסופו של דבר יכול להיות שהקולוסיאום יעמוד קרוב ככל האפשר למקור, רק בפירנצה.

 

3. להעתיק את המבנה של הקולוסיאום לדגם, להתאים אותו לגודל של כיכר סיניוריה, לבנות אותו מחומרים חדשים ולהפוך אותו לאטרקציה מקומית עם אופי עתיק אבל שימוש עדכני.

 

זה פחות או יותר מקביל למה שאפשר לעשות עם הקוד הישן של ישרא עם מורכבות ההעברה, השימור והשיקום הנדרש.
בכל מקרה, מה שלא יהיה, אפילו תסריט שלא נופל לאחת מהאופציות הללו, זה לא יהיה ישרא-בלוג, זה יהיה משהו אחר. מקווה שקהילתי וטוב אבל משהו אחר. ישרא-בלוג כבר לא יהיה.

נכתב על ידי kuksta , 31/12/2017 23:37  
25 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של God is a Woman ב-16/2/2018 03:39
 





הבלוג משוייך לקטגוריות: 30 פלוס , האופטימיים , עכברי עיר
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לkuksta אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על kuksta ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)