לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


תרבות אלטרנטיבית: קומיקס, מוזיקה, מחאה. לא יומן אישי. אבל אולי אני אגלוש לניו ג'ורנליזם.

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוגוסט 2019    >>
אבגדהוש
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

על הסרט עג'מי ועוד עניינים


בסופשבוע אני בפסטיבל אינדינגב בדרום, בדוכן בסטרבות להפצת תרבות אלטרנטיבית יחד עם אסנת. אסנת גרה בעג'מי, והיא סיפקה לי את התובנה לגבי הבעייתיות של עג'מי. השבוע ראיתי את הסרט, ואני די מסכים איתה.


קודם כל, כסרט הוא מצויין - מצולם נהדר, ערוך נהדר, משוחק נהדר, הכל.


כמו מקורות ההשראה שלו בהוליווד, עג'מי מספק דרמת פשע מרגשת וקורעת לב, אבל מציג את המצב הכלכלי חברתי שבו כמצב נתון, הדמויות תקועות במצבן ללא יכולת לצאת.


כביכול זה לא סרט פוליטי, אלא סרט אקשן כמו בהוליווד.


אבל מה שהסרט מסתיר בהצלחה הוא שמצבם העגום של מי שחיים בשכונות עוני שורצות פשע איננו גזירת גורל - זהו מצב שהמדינה אחראית לו באופן ישיר ומכוון. כך שבמסר הפוליטי שלו - שהעוני והפשע הם גזירה משמים - הסרט בעצם משרת את השלטון - השלטון של בעלי ההון והאליטות הפוליטיות.


וזה נכון לא רק לעג'מי כשכונה ערבית שסובלת מאפליה על בסיס גזעני, אלא גם לעניים יהודים בשכונה ד' בבאר שבע או בעיירות הפיתוח.



ובנושא אחר - שירות הגוגל ששולח לי לינקים שבהם מופיע שמי שלח לי השבוע כתבה מהג'ואיש כרוניקל המסקרת הרצאה של הקריקטוריסט הוותיק יעקב קירשן (Dry Bones בג'רוזלם פוסט), בפני יהודים אמריקאים. הסיפור בתמצית: קירשן מספר לקהל בדיחות על סטריאוטיפים של יהודים (אוהבים כסף, למשל), אבל אחר כך תוקף בחריפות קריקטוריסטים יהודים אחרים שמציירים קריקטורות שצוחקות על סטריאוטיפים יהודיים. בין השאר, הוא תוקף את אלי ואלי, קומיקסאי יהודי אמריקאי, על הקריקטורה ששלח לתחרות הקריקטורות האנטישמיות הישראלית, בלי לספר על ההקשר הנ"ל לקהל. קירשן מאשים את ואלי בשנאה עצמית וכו'.


עכשיו יש לי שאלה למר קירשן, ובעצם גם לכם הקוראים - אנא התבוננו היטב בקריקטורה של אלי ואלי - האם מישהו מכם יכול לטעון ברצינות שמישהו בעולם, מוסלמי, יהודי, נוצרי או בודהיסטי - ייקח את הקריקטורה הזאת ברצינות?




ואחרון בינתיים: גל מור חושב שזה חילול קודש לפתוח לאושוויץ דף בפייסבוק. אני חושב ההיפך, והתגובה שלי שם מבוססת על המאמר שכתבתי נגד קדושת השואה בעקבות תחרות הקריקטורות.

נכתב על ידי , 15/10/2009 19:05   בקטגוריות ביקורת, חברה וכלכלה, קולנוע ישראלי, קולנוע, קפיטליזם, תחרות הקריקטורות האנטישמית הישראלית, שואה, תרבות  
15 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של גלנדון ב-19/10/2009 22:06
 



הרשקו, זיינת אותם.


עשית אותי גאה.

הרשקו עשתה סרט.
סרט שאני אהבתי.
היא גמרה את סם שפיגל, והגיעה מקום שני בתחרות שלהם, והבצפר אוהב את הסרט שלה והולך לשלוח אותה לפסטיבלים.

אין לרובכם מושג כמה קשה לעשות סרט.
לא סתם סרט, סרט שיעביר משהו אישי ובמקביל אוניברסאלי על בני אדם ובנות אדם וכל זה.
אין לכם מושג כמה אני גאה בה, וגם לה אין כנראה.

מיכל (הרשקו), מבחינתי הוכחת את עצמך ואת יכולה למות עכשיו.

הסרט בנזונה.

בנזונה, אמרתי.

ריסטפק.
נכתב על ידי , 4/4/2009 01:51   בקטגוריות קולנוע, קולנוע ישראלי, רדיו  
34 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אמיתי סנדי ב-5/4/2009 19:37
 



חטאירחנאעהןלכהטכגדג!!!



"מגיע לו האוסקר על האיורים, מגיע לו אות הקלון על המסר. לא בכדי סכר פולמן את פיו בטקס קבלת "גלובוס הזהב": אף מלה על המלחמה בעזה, שהשתוללה בשמו, בזמן שעמד על הבימה וקיבל את הפרס".

כן כן, אני יודע שזה גידונלוי והוא חמאסניק מסוכן וצריך להרוס את ביתו. אבל היי - לו זה לא יהיה אכפת, כי הוא יבלה באותו הזמן בוילת "האח הגדול - סלבס!". ליהוק מבריק, אולי אפילו אתפתה להוריד איזה פרק.
אולי אפילו רחלי תראיין אותו לרייטינג.




טור פרידה: הקומיקסאית והקריקטוריסטית דניאלה לונדון-דקל עוברת מהארץ לידיעות. דניאלה השתתפה ברוטציה של הקריקטורה היומית של הארץ יחד עם בידרמן ווולקובסקי. במשך השנים ניתן היה לראות את ההשפעה של שני אלה על הסגנון והטכניקה שלה, בייחוד בקריקטורה היומית, אבל עדיין יש לה קו משלה.

אני ממש אוהב את טורי הקומיקס האישיים שלה, בה היא חושפת גם את בני דמותם המצויירים של בני משפחתה ודוקרת את כולם, אבל הכי הרבה את עצמה.


בזמן האחרון אין לי הרבה מה להגיד לעולם, אז אני בעיקר מלנקק. מדי פעם אני מתחיל איזה פוסט או מדריך, אבל לא ממש מעניין אותי לגמור אותו. אני זוכר שהתכוונתי לכתוב פה על ההתדרדרות של הארץ, ולקשר לסדרת המאמרים של אורן פרסיקו בעין השביעית על השינויים בעיתון הארץ\דהמרקר. כבר קישרתי? לא זוכר. טוב לא נורא, קצת ישן אבל עדיין רלוונטי, הנה בכל מקרה:

חלק ראשון: סיפורים מאפריקה (או: הארץ, לא מה שהיה פעם)
עוד בטרם קיצר את קומתו והפך לטבלואיד, עובר "הארץ" תהליך טבלואידיזציה. בחדר החדשות מדברים על "'הארץ' החדש" ו"'הארץ' הישן", ושורה של מינויים והוראות מערכתיות חדשים מעידה על הכיוון: פנייה לקהל אחר על-ידי בחירת נושאים פופוליסטיים והשוואת הסיקור לזה של "מעריב" ו"ידיעות אחרונות", פזילה למרכז הפוליטי והגברת השימוש בתמונות במקום במלים. "הארץ", לא מה שהיה. חלק ראשון.

חלק שני: לצמצם את הפער האיכותי
התמורה שעובר "הארץ" אינה מצטמצמת למחלקת החדשות, אלא משנה גם את פניו של אתר האינטרנט, נוגסת בתדמית האינטלקטואלית של העיתון ומטמיעה מהלכים שיווקיים בתכנים. גם המשבר הכלכלי נכנס לתמונה: גל פיטורים שוטף את העיתון, והמעמסה על העובדים הנותרים הולכת וגדלה. הוועד, שטוען כי העיתון דווקא רווחי, נערך לשביתה. "הארץ", לא מה שהיה. חלק שני

חלק שלישי: ארץ גזירה
השינויים בעיתון "הארץ" הולכים ותופסים תאוצה, והסגל העיתונאי משנה את פניו. שדרת העורכים הבכירה הוחלפה כמעט כולה, והעיתון מוותר על הכתבים המומחים שלו. יש בבניין "הארץ" מי שמגדירים את המהלכים הללו "טיהור".

ויש בעין השביעית עוד מאמרים על תקשורת וכמה היא מחורבנת למי שמתעניין.

אה, נזכרתי מה רציתי, יש את הפוסטרים האלה שעשיתי פרו-בונו (יעני בהתנדבות) לאנרכיסטים נגד הגדר, שעושים מופע פאנק בברלין שיתרים גרמנים רדופי אשמה לתרום כסף ליהודים שנאבקים למען פלסטינים מסכנים!
עשיתי שתי גרסאות, הראשונה לקחה לי כמה ימים והשנייה בערך שעה. הן די הפוכות בגישה העיצובית שלהן. הראשונה לא כל כך מהודקת טיפוגראפית, אבל מלאה בפרטים ומלאה באווירה. השנייה מינימאליסטית ואייקונית ונקייה, אבל אולי קצת משעממת. אולי הייתי צריך לשלב איכשהו. הממ.


הפוסטר מבוסס על צילומים של קולקטיב צלמי העיתונות העצמאי אקטיבסטילז: אורן זיו, קרן מנור ועוד רבים רבים.



נכתב על ידי , 21/2/2009 13:19   בקטגוריות אמנות פוליטית, בידור, הופעות פאנק, חברה וכלכלה, מוסר, נגד הכיבוש שתיים בחמש, עיצוב גרפי, פאנק, עיתונות, קומיקס ישראלי, קולנוע ישראלי, קריקטורות, תקשורת, תרבות נגד, אקטואליה, ביקורת  
43 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אמיתי סנדי ב-23/2/2009 19:34
 



ואלס עם באשיר הופך מאנימציה לקומיקס+הלינק שאינו נגמר




נירית אנדרמן מביאה בהארץ את סיפור הפיכתו של סרט האנימציה "ואלס עם באשיר" לרומן גרפי (ספר קומיקס).

הכתבה מעניינת ומרובת מידע, ובמהלכה מפרט פולונסקי את ההבדלים בין המדיומים, עליהם למד במהלך הכנת הספר, הפעם הראשונה שממש התנסה ביצירת סיפור קומיקס. כמי שמנסה לגרום לסטודנטים לאנימציה ליצור קומיקס, אני יודע בדיוק על מה הוא מדבר, וההתלבטויות שהוא מעלה היו חלק מהעבודה שלי עם הסטודנטים לאורך הסמסטר.

אני לא טורח לפרסם פה הרבה חדשות על ואלס עם באשיר, פשוט כי עיתונות המיינסטרים מפמפמת אתכם במספיק ארי פולמן, לא צריך אותי, אבל זה לא שאני מנסה להמעיט בערכו. ברור שזהו סרט חשוב והישג ענק.

יוני גודמן היה איתי בכיתה. כשנכנסנו לבצלאל, הוא אייר לעיתונים, בעיקר מעריב עסקים אם אני זוכר נכון. בבצלאל הוא גילה את האנימציה. כבר אז היה ברור שמדובר בבחור שקם מוקדם מאוד בבוקר כדי לעשות אנימציה, כמו שנוהג לומר מורה האנימציה חנן קמינסקי, והולך לישון מאוחר, אם בכלל.

חריצותו המופלאה מעוררת הערכה. כשרון לא מספיק, צריך לעבוד ממש קשה.
אני לא הייתי מסוגל לעבוד כל כך קשה במשך שנים.


ועוד בקומיקס הישראלי:
גלעד וגלית סליקטר עשו עמוד קומיקס במהלך המבצע בעזה עבור עיתון צרפתי. התוצאה (באנגלית) בפליקר של גלעד:
גלעד מסביר: קומיקס שנעשה בזמן המלחמה לעיתון הצרפתי Les Inrockuptibles.
אחותי גלית גרה בניו יורק ואני בישראל ובטקסט השתמשנו בכותרות מהתקשורת מהארץ ומהעולם כנקודות המבט השונות של כל אחד מאיתנו.


(לחצו על התמונה לגודל קריא)

הנה מה שהגבתי שם בפליקר:
עשוי מעולה.
סיום חזק, למרות הקלישאה, פשוט כי האיור מחזיק אותו.

אם הייתי מקבל את התסריט, לא הייתי רוצה לעשות את הקומיקס, כי לבד התסריט לא היה מרשים אותי מספיק.

אז כבוד.

וגם: גלעד מכחיש שהוא ניסה לצייר את עצמו דומה לארי פולמן.
מה יהיה עם כל הגברברים המזוקנים האלה שמסתובבים פה, חלקם אף מסרבים בעקשנות להסתפר?
מה יש להם להסתיר?

סיני גז פצח בשרשרת פוסטים בלתי נגמרת תחת השם "הלינק שאינו נגמר". קיבלתי את הלפיד מאיריס יער אדלבאום ואני מעביר אותו ל....דורה ק!!!! מזלטוב דורהק!.
נכתב על ידי , 16/2/2009 11:05   בקטגוריות אנימציה, אנימציה ישראלית, אקדמיה, המדריך ליוצר קומיקס, הסכסוך הישראלי-פלסטיני, מלחמת עזה 2008, קולנוע, קולנוע ישראלי, קומיקס, קומיקס ישראלי, תרבות  
25 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של צוף ב-7/5/2010 13:12
 



"קשר חשמלי" - סרטון גיבורי על ישראלי




את הסרט יצר סם לביא, בן 22 ממושב משמר השבעה, סטודנט לקולנוע באוניברסיטת תל אביב, כמבחן קבלה לשנה ב`. את התסריט כתב יחד עם יערה כהן, אתי סורוז`ון הפיקה, ומשתתפים אסי כהן, אייל לוי ואפרת וכטל.

עידוק מביא ראיון עם סם לביא.

תסריט מעולה. השאר קצת חובבני אבל התסריט עובד יופי.
נכתב על ידי , 22/12/2008 11:14   בקטגוריות הומור, קולנוע, קולנוע ישראלי, תרבות אלטרנטיבית, אינטרנט  
4 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אמיתי סנדי ב-22/12/2008 18:19
 



היום בשדרות, הקרנה בחינם: הסרט "קפיץ קפוץ"!


הבלוג הזה מדווח בדרך כלל על אירועי תרבות אלטרנטיבית בתל-אביב, אך כפי שוודאי לא שמתם לב לא מקפח ערי פיתוח נידחות כמו ירושלים.

ובכן, היום נדרים אל העיר המותקפת שדרות, בה מתרחש במלוא עוזו פסטיבל קולנוע דרום.
בפסטיבל מוקרנים עשרות סרטים מענינים, וביניהם גם סרטי הגמר של בוגרי המכללה לקולנוע ספיר שבעיר, אותה מכללה שמשעריה יצא גם רונן עמר, הזכור לכם מ"פיצה משפחתית".

היום (רביעי) בשני מועדים, 16:00 וחצות, יוקרן סרטו הדוקומנטרי של רותם "המגמר" מלנקי, "קפיץ קפוץ" (חבל שלא התייעצת איתי לפני שבחרת שם).
מלנקי עקב במשך שנתיים ארוכות אחרי חברי להקת ההיפ-הופ "הפרברים רפיוג'יז", ותיעד בוידאו את גילגוליהם השונים עם חיות המשק וכלי המטבח השונים. הופעות חיות, מאחורי הקלעים, משברים אישיים, מעריצות קטינות ופשיטות משטרתיות, מי היה מאמין שכל זה יימצא בסרט על חבורת סטלנים ממכבים-רעות.

אז בואו לצפות - זה בחינם!




בתמונה: כמה מחברי הלהקה בפוזה אופיינית.

תוספת: רותם למה לא עשית פוסטר לסרט?
ואם עשית למה לא שלחת?
ובכלל, למה שלא תעלה את הסרט ליו-טיוב?
אתה חושב שתצליח למכור אותו לשידור איפהשהו?
אז אולי תעלה לפחות איזה פרומו?
נכתב על ידי , 14/6/2006 10:07   בקטגוריות אקדמיה, מוזיקה, קולנוע, קולנוע ישראלי, תרבות אלטרנטיבית  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 




דפים:  
Avatarכינוי: 

בן: 47

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , אקטואליה ופוליטיקה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאמיתי סנדי אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אמיתי סנדי ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)