לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים


ני!

כינוי:  אן האריס

בת: 35

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
11/2005

אלימות נגד נשים


שלשום נכחתי בפאנל בנושא, במסגרת מגמת מגדר. וזה היה קשה, להקשיב לאמרות הקשות הללו, המחלחלות תחת לשכבות רבות של דעות ליברליות והתנשאות על רקע מעמדי. כן, למפלצות הללו לא אכפת שאת נערה חמודה ויפה ועם אישיות ושכל חייך נתונים לפנייך כדי למצוא מישהו טוב יותר, כי הם יעשו הכול לשמר את האגו שלהם. אנשים חלשים מאוד, כמובן, שמעדיפים את כוח הזרוע ע"פ הביטחון שברגש רומנטי פשוט. אינני טיפוס המשתפך בקלות- כשדיברו כל מיני דוברות, מנהלות המקלט לנשים וכו', נותרתי אדישה למדי. ואז שומעים את המונולוג האותנטי, אישה שחוותה זאת על בשרה, צעירה להפליא, יפה מאוד, קולה חלוש וחנוק אך רגשותיה חזקים ודבריה קשים וכואבים מדי.

המורה ביקשה ממני להכין שאלה מראש (סוג של הכנת קרקע לשאר הבנות) וברגליים רועדות ניגשתי לדוכן ונאלמתי דום. היא הביטה בי, מפעם לפעם, תוך שהיא מתעסקת בציפורניה. והיו לי שאלות, על ניכור חברתי תרבותי, תוכניות הממסד והשקפות אידיאולוגיות שהתשובות להן היו ידועות מראש.

עמדתי מולה והרגשתי כל כך טיפשה, אפסית. למה, מי אני בכלל? הפעם האחרונה שהרימו עליי יד הייתה ביסודי, וגם אז המורה שלחה מיד את הילד לריתוק. אני לא חיה במקלט, אני לא צריכה לתכנן מחדש את החיים שלי ולא הייתי צריכה לגלות את הצד האפל באנשים שאני מכירה, לפחות בצורה כל כך הרסנית. דיברתי בשקט מאוד לא אופייני, בקול מהוסס ורועד, על תופעות חברתיות- זונות, נשים למכירה, אנוסות מהמגזר הבדווי- אך לא יכולתי להביט כל העת בקהל ישירות, כי היא הביטה עליי משם והמבט שלה שב אליה עם הדמעות שלי בחיקו.

זה לא שנהייתי רגשנית לפתע, זה עדיין לא שינה אותי מהקצה אל הקצה. אבל לא הייתי מהבנות שצחקו או שפטפטו, ולא גיניתי בתוקף כשהתברר כשצילמו אותי כמה וכמה פעמים (אני מאוד לא פוטוגנית, ולא כי אני נראית רע)- פשוט מצאתי למשך שעתיים משהו שהוא מעבר להוויה שלי כתלמידת תיכון בטוחה, וזו הייתה נורת אזהרה שאני בטוח לעולם לא אשכח. 

נכתב על ידי אן האריס , 24/11/2005 23:17   בקטגוריות אקטואליה  
5 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 





הבלוג משוייך לקטגוריות: יצירתיות , פילוסופיית חיים , מתוסבכים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאן האריס אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אן האריס ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)