לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


החיים בשטוקהולם, שבדיה. הגיגים, הזיות וסתם תהיות.
Avatarכינוי:  Ford Prefect

בן: 45

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ינואר 2016    >>
אבגדהוש
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
1/2016

תמיד שמח בביצה שלנו


בפרפאזה על שיר תוכנית הילדים המופרעת ביותר שהופקה אי פעם ב"חינוכית" (באמת, צפו בה פעם בשידור חוזר מינוס הנוסטלגיה)..


 


הפוליטיקה השבדית ממשיכה להכות גלים (ואף הצליחה לעורר מרבצם את נתניהו ושות' שסוף סוף מצאו "פאבליק אנאמי נאמבר 1" חדש לתלות בו את חדלות האישים שלהם), הפוליטיקה הישראלית ממשיכה לדכא בחוסר יכולתה לעשות משהו בכל נושא שהוא שלא קשור ישירות להשרדות פוליטית והעולם.. נו, שויין. כנראה שבאמת צודקים הזקנים - Det var bättre förr.


 


על מרגוט וולסטרום והפטיש שלה בכל הקשור לפלסטינאים אין מה להרבות במילים. גם אני, שאי אפשר לחשוד בי בימניות (פוליטית), מתחיל לזוע באי נוחות בכסאי כששוב מצליחים "לא להבין את דבריה" ותוהה האם בן אדם צריך לשמש כשר חוץ כשפעם אחר פעם הוא אומר דברים שכולם מצליחים לא להבין. סטפן לופבן הוא עדיין רכיכה חסרת כריזמה ונסיון וכמעט כל הממשלה (מלבד שר אחד בודד שבולט במיוחד לאור חדלות האישים של השאר) כאן מרגישה כמו קטסטרופה שרק מחכה להתרחש.


 


נקודת האור היחידה, אולי, היא בכל הנוגע לדיון הפליטים - מ"פתחו אל לבבותיכם" של ריינפלדט בקיץ 2014 ועד "שבדיה יכולה להתמודד עם כל מספר של מבקשי מקלט" של ממשלת שבדיה באמצע 2015 סוף סוף הגענו לכל שגם המיין סטרים הבין, בפאניקה מסויימת, שלהקים מחנות אוהלים בלב השממה השבדית בעלות שגבוהה באלפי אחוזים מהקמת אוהלים דומים לאותם פליטים/מהגרים/מחפשי עבודה בטורקיה (תוך ריקון מאגר הכסף שמיועד לטיפול באלו שנשארו קרוב לאיזורי הסכסוך) זה טירוף מערכות טוטאלי. זה גם טירוף מערכות טוטאלי כשמגיעים לשבדיה אלפי קטינים (רובם אפגנים) בשבוע (!) כשעלות הטיפול הממוצעת באחד כזה היא מיליון קרונות בשנה. אלו רק דוגמאות למה שהתחולל כאן בסוף השנה שעברה, עד שסוף סוף התעוררו והבינו, כמעט מאוחר מדי, שחייבים לעשות מעשה לפני שכל המערכת הציבורית בשבדיה תקרוס לחלוטין מכמות מהגרי העולם השלישית המטורפת שהגיעה לכאן (בשיא הגיעו לכאן כ-10,000 איש בשבוע, במדינה של קצת יותר מתשעה מיליון).


 


אז הגבולות נסגרו, הוחמרו הדרישות לאפשרות להגשת מקלט (חייבים להזדהות עם תעודה רשמית, משהו שלא פשוט כשרוב המהגרים הם לא מבקשי מקלט אלא "תופסי טרמפ" ש"איבדו את התעודות בדרך") ושינוי הכללים כך שמבקשי מקלט חדשים מקבלים רק אשרות שהייה זמניות ולא קבועות, כמו שהיה עד לפני חודשים אחדים.


 


החורף כמו גם אפקט הדומינו באירופה גם עוזר כך שמפחות מגיעים לגבול הדני/שבדי או הפיני/שבדי, והמספרים חוזרים לרמות שאפשר להתמודד איתן.


 


לאור המשבר הזה, קשה עוד יותר להבין את הפוקוס של וולסטרום על עניין הפלסטינאים. אפשר גם לצחוק על הכפילות המוסרית של ממשלת שבדיה שהכריזה ביום הקמתה על הכרה בפלסטין כמדינה אך החליטה, אחרי עיכוב של שנה וחצי, שלא להכיר במערב סהרה כמדינה עצמאית (למרות שהסוציאל דמוקרטים עצמם העבירו לפני שנתיים, בניגוד לעמדת הממשלה דאז, החלטה שקוראת להכיר במערב סהרה כמדינה נפרדת ממרוקו). יום לאחר ההחלטה שלא להכיר בה כמדינה התבררה גם הסיבה לכך - מאות "ילדי רחוב" מרוקאים שהגיעו לשבדיה והפכו לקבצנים/גנבים בשנתיים שלוש האחרונות ומרוקו מסרבת לקבלם בחזרה בטענה ש"אין הוכחות שהם ממרוקו". יום לאחר ההכרזה על אי ההכרה במערב סהרה, הודיעו שבדיה ומרוקו שמתקיימים מגעים להחזרת הילדים הללו למרוקו.


 


נו, אז יש למישהו כמה מאות טראבל מייקרז אקסטרא מישראל שאפשר לשלוח לכאן לכמה חודשים? נראה שזה יכול לעשות ניסים ונפלאות ליחסי ישראל-שבדיה, לפחות בטווח הקצר.

נכתב על ידי Ford Prefect , 20/1/2016 09:51   בקטגוריות ענייני היום  
18 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של הבוחן העליון ב-13/11/2022 18:16
 





267,451
הבלוג משוייך לקטגוריות: פילוסופיית חיים , החיים מעבר לים , מסעות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לFord Prefect אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על Ford Prefect ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)