לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים

מילים וקווים


בפעם האחרונה שכתבתי בלוג הייתי בת 16. מאז עברו כמה שנים, צברתי טראומות ואסימונים ירדו. עדיין אוהבת לצייר, עדיין אוהבת לכתוב. הפעם בדף חדש וחלק


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוגוסט 2021    >>
אבגדהוש
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031    




הוסף מסר

8/2021

מכתב


היום גיליתי שהתאבדת. האמת שהייתי בעיצומן של חגיגות יום הולדת. אתה בטח גם היית לקראת זה כי היום הולדת שלך הוא יום לפני שלי. שיכורה ובטוב, גוללת לי באינסטגרם ונתקלת בתמונה שלך מהבית ספר. 

 

אני זוכרת אותך בתור הנער הזה, הפנימיסט, שחשבתי שהוא די מגניב. אני הייתי די סגורה בתוך עצמי בתקופה ההיא ובקושי טרחתי להגיע לבית ספר. אבל אני זוכרת איך באחד הטיולים השנתיים ישבתי עם כספי והגיטרה, ואתה הצטרפת ועשית ראפ. פעם ראשונה ששמעתי מישהו עושה ראפ. אמרת לי להשתחרר ולשיר קצת, ממה את מתביישת, לא יודעת. התביישתי. רציתי לשיר איתך, לעשות איתך מוזיקה, אולי לכתוב משהו יחד.

 

אולי עשיתי לך אז פולואו באינסטגרם בשביל שתשים לב אליי, זה אופייני לי לאותה התקופה. נשארת שם, מכר ישן מהתיכון, ראיתי שהתגייסת לנח״ל במחזור גיוס שלי. אתה ראית את העיצובים שלי.

אני זוכרת שפנית אליי, החמאת לי על העיצובים, ואני כזה מה הוא נזכר? אני כבר לא בצורך שישים לב אליי. אבל שמת. ביקשת שאעצב בשבילך.

 

ואני שמחתי, כי תמיד הייתה בי התחושה שאתה מסוגל לראות אותי. יש בך משהו אותנטי, לא כמו החוצניקים מהמגמת מוזיקה. כשדיברנו אמרת לי שחבל שלא יצא לנו לדבר בבית ספר יותר מדי, אמרתי לך שלכל דבר יש את הזמן שלו. דיברנו קצת על השירים שלך, ושאלתי מה הם מספרים, קצת לחדד את המסר. הצעתי לך רעיונות ושלחתי לך הקלטה על איך אני רואה את הדברים. ולפני שהתייחסת לזה, אמרת לי שיש לי קול מלטף כזה, ושאלת אם אני שרה. בדוק שכן, אתה לא זוכר את הטיול שנתי ההוא?

 

לא זכרת. אבל זה היה קצת יותר מגניב שפשוט זיהית עליי. ואחר כך ביקשת שאקליט לך קטע שאהבתי מהשיר שלך, ושרתי אותו, ועפת על זה והשמעת למפיק ולמורה לפיתוח קול שגם אהבו. 

 

זה היה מיוחד בשבילי. אני לא מרבה לשיר כשזה לא בחדר שלי וזו תמיד הייתה תשוקה ששמרתי בתוך מסגרת, כי זה לא פרקטי ואני לא מספיק טובה. ואולי אני מיוחדת אבל כמוני יש מיליון. הפעם הראשונה (והיחידה) שהקלטתי באולפן הייתה איתך. והדרכת אותי, היית פדנט כהרגלך (הזהרתי אותך שאני חובבנית) ועדיין סבלני ומפרגן. אני יודעת שבסוף לא הסתדר לך, ולקחת מישהי אחרת, אבל החוויה הספיקה לי.

 

אני זוכרת גם שישבנו בבית קפה, והראתי לך את הסטיקר שהכנתי לחבר שמת בתאונת אופנוע על דלת הכניסה. דיברנו גם על זה, על כמה הוא היה מלא חיים ואיך הם נגמרו כל כך מהר. דיברנו גם עליך, על הילדות, על הצבא וכמה שהוא דפק חזק את שנינו. על איזה כיף שאתה משתחרר ועושה את השיט שלך סוף סוף. ואיזה כיף שאני חלק. הסעתי אותך לתחנת האוטובוס וחזרתי הביתה מלאה מעשייה, מסתכלת על התמונות שלך שצילמנו ומתחילה כבר לעבוד על העיצוב.

 

אחר כך חזרה הקורונה וכל אחד היה בשלו, רציתי לשמוע מה עם השיר אבל עד שזה לא מושלם אתה לא שולח. עדיין הייתי רואה דברים מגניבים שאתה משתף באינסטגרם.

 

הבוקר הייתי בבית קפה עם חברה מהתיכון, ודיברתי עליך, סיפרתי לה שלפני כמה חודשים הקלטתי איתך ושעשיתי לך עיצובים. ניגשתי להראות לה וראיתי שאין לך תמונה בוואטסאפ. מוזר, אולי חסמת אותי? אולי מחקת מאנשי הקשר? אולי סתם החלפת טלפון.

 

בערב נתקלתי בתמונה שלך. 1998-2021. בסטורי של מישהי מהפנימייה. 

 

מה קרה???

וואלה היה בדיכאון תקופה. 

הרבה זמן ניסינו אבל הוא העדיף לוותר. 

היה במילואים ושם עשה את המעשה. 

מצאו אותו ליד רמת הגולן.

 

אני פשוט כואבת את הכאב שלך. אני מצטערת שהיה לך ככה קשה. אני מכירה את התחושה של דיכאון ארוך וכבד על הבשר שלי. וזה עוד יותר דופק לי את המוח. כואב לי שככה סבלת. תודה על שראית אותי. תודה ששיתפת אותי ביצירה שלך. תודה על הזמן הזה שתמיד רציתי שיהיה לנו. מסתבר שלכל דבר יש את הזמן שלו.

נכתב על ידי , 9/8/2021 02:01  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



אוסף השירים היפים של ברזיל


ליום ההולדת ה16 שלה קיבלה בירושה מדוד שלה מערכת רמקולים עם מקום לדיסקים. הוא חיפש להיפטר מזה, והיא חיפשה מערכת שיש בה מקום לדיסקים. האוסף שלה כבר לא קטן, היא השיגה את כל הדיסקים של רדיוהד, את האוסף של ברזיל לקחה מהקופסה שאבא השאיר כאן, וזוהר ארגוב ואואזיס לקחה מהמגירה של הדברים הישנים של אמא. היה קצת מטאל מהתקופה שניסתה להרשים את יואב ובפסטיבל האחרון שהייתה בו קנתה כמה דיסקים של אינדי ישראלי. 

 

כשהיא רצתה להירגע היא הכניסה למערכת את הדיסק של מאחורי הצלילים וכשהיא רצתה לכעוס הכניסה את הדיסק של רדיו בלה בלה. כשהיא רצתה להתגעגע למקום שלא הייתה בו היא הכניסה את אוסף השירים היפים של ברזיל.

 

באחד הלילות, נחושה, החליטה להפוך את כל הבית ולמצוא דיסקים חדשים. בטח נשארו דברים שהיא בטיפשותה לא לקחה פעם קודמת, חשבה שהם מעפנים, מוזרים. היא ירדה למטה במדרגות וקיוותה למצוא את אמא שלה מדברת בטלפון במרפסת, אבל הבית היה ריק. ״טוב, לפחות אני לא ארעיש לאף אחד״ אמרה בקול משום מה. היא התחילה להוציא את כל הקופסאות מהכוננית, ולחפש אוצרות.

היא מצאה עוד דיסק של דילן ודיסק של קצת אחרת. היו גם הדיסקים שאבא שלה צרב עם כל הסרטים שצילם במצלמת הוידאו שלו. הכל מסודר בניירות, לפעמים כתובה השנה, לפעמים לא. זה ריגש אותה.

 

היא עלתה לחדר, ניסתה לחבר את המערכת לטלוויזיה, הסתבכה עם הכבלים, ירדה למטה שוב ועלתה בחזרה, הביאה כבל חדש, חיברה אותו בהצלחה. היא התיישבה על הכיסא והכניסה את הדיסק הראשון. 

 

״2000״

הקול המלטף של אמא שלה מספר למצלמה ״הם בתוך האוהל! בואו ניכנס דרך הדלת…״ היא יושבת באוהל על הברך של אבא, האוהל חשוך. מזל שהמצלמה משוכללת ויש צילום לילה. העיניים שלה בורקות לתוך המצלמה והיא מחייכת, שמחה, סקרנית, בטוחה. אבא שלה מנשק אותה בשיער והם יוצאים מהאוהל ומשחקים בקוביות. היא מרוכזת במשימה. ״מה אתם עושים?״ אמא שלה שואלת. ״מגדל!״ תמר הקטנה עונה. היא מראה בהתרגשות את המגדל שבנתה לאבא שלה. אבא שלה מסביר לה שאי אפשר לשים צהוב מעל אדום, ושצהוב תמיד מתחת. צהוב זה איכס. ״צהוב איכס!״ היא צועקת. ״תמר, לאן אבא נוסע?״ אמא שלה שואלת אותה. ״לבר…״ היא מדובבת אותה, ״זיל!״ תמר עונה. 

 

היא הוציאה את הדיסק מהמערכת ומכניסה אותו בזהירות למעטפת הנייר. דיסק נוסף נשלף.

 

״2004״

פברואר, קצת לפני הקרנבל. הם בחדר הישן שלה בבלפור. היא מקולחת ובפיג׳מה, אבא בחליפה של העבודה. ״את רוצה לספר לאבא מה היה לך היום בגן?״ אמא שלה שואלת. היא עושה פרצוף. ״הרביצו לי״. אבא שלה מכווץ את הגבות ״מה עשית?״, הוא שואל. ״שומדבר״ היא מחייכת. ״לא החזרת להם?״ 

״החזרתי! אמרתי אותם לאורלי. היא שמה אותם בעונש.״

״תמר, את מתגעגעת לאבא?״ אמא שלה שואלת. היא מהנהנת. ״את שמחה שאבא נוסע לברזיל?״ 

״לא״ היא שוב עושה פרצוף. אבא שלה מרים אותה, ״כל לילה לפני שתלכי לישון תיזכרי איך אבא מחבק אותך חזק חזק״. 

במעבר חד של וידאו של פעם, אבא שלה מקליט לה קלטת פרידה שתוכל לצפות בה כשהוא נוסע. הוא מבקש שתהיה ילדה טובה ולא תעשה בעיות לאמא, שהוא יחזור עם מתנות בשבילה מברזיל. היא עדיין לא שמחה שהוא נוסע.

 

היא הוציאה את הדיסק והכניסה למעטפת הנייר, שלפה דיסק נוסף וחוזר חלילה. מתנחמת, בוכה, צוחקת, תחושת הזמן אבדה. 

 

האמת שהוא נסע די הרבה כשהייתה ילדה. למילואים, למשחקי כדוריד, סתם לפאב עם חברים, לברזיל. לא בכל פעם השאיר קלטת מיוחדת בשבילה שהיא תוכל להפעיל לפני השינה ולהיזכר איך זה היה כשהוא היה שם כל ערב לחבק אותה. כשההורים שלה התגרשו והוא עבר לעמק חפר הוא בטח לא השאיר קלטת. היא ילדה גדולה, היא בוגרת. היא ממש לא עושה בעיות לאמא שלה, להפך. היא עוזרת לה ומכינה אוכל לאחים הקטנים שלה, היא מנקה את הבית ויושבת איתה במרפסת כשאמא שלה מעשנת ומספרת לה על הבן זוג החדש שלה.

 

אבא כבר לא בבית הרבה זמן, זה לא חדש לה כל המצב הזה. האחים שלה נוסעים אליו פעמיים בשבוע אבל לה זה לא מרגיש בית שם. אז היא נשארה בבית, לבד. וכשהיא רצתה להרגיש, היא צפתה בדיסקים הצרובים בריפיט, מהופנטת מהביטחון העצמי שהיה לה בתור ילדה, נדהמת לגלות שהם באמת היו משפחה פעם. שהוא היה שם כל ערב, נגיש, בספה או בחדר של אמא והיא יכלה פשוט לבוא ולתת לו חיבוק. זה לא דרש ממנה לנסוע שעה. זה לא דרש ממנה להרגיש זרה. מטורף. אחר כך לרוב היא קינחה באוסף השירים היפים של ברזיל, בשביל להתגעגע. 

 

מאז ועד היום, היא מציצה בדיסקים מפעם לפעם. פעם בשביל להיזכר איך זה מרגיש כשעוטפים אותה, ופעם סתם להיזכר שהייתה ילדה.

 

-

 

נכתב על ידי , 8/8/2021 15:30  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



בראש המשורר


הוא יושב ומחשב את השעות
אין לו תוכניות
הוא יוריד עוד שוט של קוניאק
כן, עושה לו טוב
 
חום כבד יורד על הרחוב
שתי רגליו על השולחן בהתרסה
כמו אחרי תבוסה
נובלס חפיסה שלישית
נו בטח, הוא אומן
חוץ מזה זה מעביר ת'זמן
נכתב על ידי , 5/8/2021 14:58  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



לדף הבא
דפים:  

Avatarכינוי: 

בת: 24

תמונה




הבלוגים הקבועים שלי
קוראים אותי
177
הבלוג משוייך לקטגוריות: סיפורים , ציורים ואיורים , מוזיקאים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לdawnph אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על dawnph ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)