לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

Choose Vegan


earth’ling: n. One who inhabits of the earth. Since we all inhabit the earth, all of us are considered earthlings.

Avatarכינוי: 

בת: 31

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
4/2015

בן ארץ | Earthling


earth'ling: n. One who inhabits of the earth.


Since we all inhabit the earth, all of us are considered earthlings. There is no sexism, no racism or speciesism in the term earthling. It encompasses each and every one of us: warm or cold blooded, mammal, vertebrate or invertebrate, bird, reptile, amphibian, fish, and human alike.


 


בן ארץ : יצור המאכלס את כדור הארץ.


מאחר שכולנו מאכלסים את כדור הארץ, כולנו נחשבים בני ארץ. אין שום מינניות, גזענות, או סוגנות*, במונח ''בן ארץ''. המונח הזה כולל כל אחד ואחת מאיתנו: בעלי דם חם או קר, יונקים, חסרי ובעלי חוליות, ציפורים, זוחלים, דו-חיים, דגים, ובני האדם כאחד.


 


מתוך "ארת'לינגס", סרט שכל אדם חייב לראות. 


www.earthlings.co.il


 


*סוגנות - מושג מתחום זב"ח, ''סוגנים מאפשרים לתועלת האישית של בני המין הביולוגי שלהם לרמוס את הצרכים החשובים יותר של בני מין ביולוגי אחר'' - ארת'לינגס.


 


 




 


ארת'לינגס. בהחלט סרט חובה לכל אדם. הוא מכיל המון חומרים קשים לצפייה, אבל זו המציאות. והיא קשה לצפייה.


עד דקה 9:54 הסרט מסביר באופן כללי, ועם מעט תמונות קשות לצפייה, את המושגים בן ארץ, וסוגנות. ובמה הם דומים לגזענות, ומינניות. מסביר על השוני ועל הדימיון בנינו לבין בעלי החיים. העשר דק' הראשונות של הסרט הן חובה לכולם לדעתי. לטבעונים, ולקרניסטים. גם אם אינכם מתכוונים לעבור לטבעונות, גם אם אתם מהססים עדיין, ואם אתם כבר טבעונים. הדקות האלו מסכמות באופן מושלם את נק' המבט של בני האדם על בעלי החיים, ואת העובדה שאנו צריכים, או אפשר לומר אפילו מוכרחים, לסגל לעצמנו נק' מבט אחרת, ואולי "מיסטית" (צוטט מתוך הסרט) לגבי היצורים האלו, שאנו יודעים כל כך הרבה, אבל כל כך מעט עלייהם. על היצורים שאנחנו קבענו שאנו נעלים מהם, רק כי נולדו שונים מאיתנו (ומה זה בעצם שונה מגזענות, או מינניות?).


אני נדהמת ומתרגשת כל פעם מחדש כשאני צופה בהתחלה של ארת'לינגס.


לאחר מכן הסרט מתמקד בחמשת נק' הניצול של בעלי החיים בעולם בני האדם.


חיות מחמד, מזון, הלבשה, בידור ומדע. 


החלק הזה כבר יותר קשה לצפייה, אבל עשיר במידע. באחת מהפעמים שישבתי לצפות בסרט עם חברה (שאיננה טבעונית) היא מלמלה בין הקטעים "אני לא יכולה לראות את זה", 


וכמובן שהיה לי מה להגיד על זה, אבל כל מה שאמרתי לה זה "תעצמי עיינים ותקשיבי", וזו עצה שאני יכולה לתת רק על הסרט הזה, מכל סרטוני ההסברה/תיעודים שראיתי עד היום. כי בשאר הסרטונים כשאתה עוצם את העיינים כל מה שתשמע זה זקעות של בעלי חיים שנאנקים. זעקה של פרה שקרעו ממנה את העגל. זעקה של בעל חיים שגרונו שוסף והוא מבועת ומבוהל. זעקות של אפרוחים שנייה לפני גריסה. 


כל אלה - יותר מזעזעים מהצפייה עצמה. לשמוע אותם. הופך אותם ל"אמיתיים". אפילו אחטא ואומר "אנושיים". הם זועקים. הם קוראים לעזרה. גם אם בשפה שהיא זרה לנו. וזה מחלחל יותר עמוק מהתמונות עצמן.


בארת'לינגס, אתה יכול לעצום את העיינים, ולהתנתק מהרגש. אתה יכול להקשיב לעובדות עצמן, ולהפעיל שיקול דעת.


להפעיל שיקול דעת. משהו שכל אדם צריך לעשות once in a life time. מה למדתי עד היום?, על מה גדלתי? האם זה בכלל נכון עבורי? האם זה בכלל נכון? לערער על הדברים שאתה מכיר זה לא דבר רע. אין זה אומר גם שתבחר לשנות אותם. אלא רק שהטלת ספק, שבדקת, שהחכמת, ושעכשיו אתה מוכן לעשות את הבחירה שלך. תהיה אשר תהיה.


וזה נכון לגבי כל דבר. לווא דווקא אכילת בשר, או בילוי בקרקס או בגן חיות. אלא באמת, לגבי כ-ל דבר.


 


ממליצה. (גם על ארת'לינגס ;) ) 


 


 





נכתב על ידי , 8/4/2015 06:02  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 





87
הבלוג משוייך לקטגוריות: פילוסופיית חיים , ירוקים , בעלי חיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לHilarityVe אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על HilarityVe ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)