לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים

Rivendell



Avatarכינוי:  Orne

מין: נקבה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    נובמבר 2016    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930   

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

11/2016

קריסטל


בבתי חולים כולם תמיד חמורי סבר. גם הרצפות, התקרות והמנורות עכורות תחת ברק חומרי הניקוי. הצוות נדיב, אך לא מחייך. המילים שחוקות, אך לא מנחמות. ובכלל, זהו אחד מהאיזורים העצובים עלי אדמות.

בלילה לא הצלחתי לישון, והתעוררתי בעל כורחי לפנות בוקר. נכפה עלי להגיע לבית החולים מסיבות שונות ומשונות, והנסיעה ארוכה מנשוא בשעות הפקקים הסואנות. השמיים היו אפרוריים והריחו מניחוח שריפות, ונהג האוטובוס ממורמר ועצבני. ואני, ספוג כמו כל בני האדם-מכילה בתוכי את כל עוצמות הרגש הללו.

בהגיעי הפקידה הרובוטית שלחה אותי באדיבות מזויפת לחדר 2. סביבי המתינו תריסר חולים במיטותיהם, המכשירים אליהם חוברו צפצפו ללא הרף. הרוח מתקצרת, מתקצרת. והרוחות בחוץ נושבות כמו רוח האדם. חשבתי לעצמי כמה עצוב זה וודאי לעבוד במקום מעין זה בכל יום, ועל המלחמות אשר עוברים אינספור אנשים רק בכדי להגיע למשרות אלו. אולי, אולי בכל זאת יש פה משהו שאיני יכולה לראות.

זווית אחת, ועוד אחת, סיבוב, כיפוף וחוזר חלילה. עוד המתנה של שעה לעותק, עוד מחצית השעה להרשאה לצפיה בתוצאות. גם הקפה פה, אפרורי ומר מהרגיל. אישה בחולצת תכלת בוהקת נעמדה מול הפקידה שלצידי, "מה שלומך?" שאלה אותה בחדגוניות המוכרת, "הכל מעולה!" אמרה בחיוך גדול, "הכל מעולה!". הבטתי אליה וחייכתי, האנרגיה שלה הייתה כמו קריסטל בוהר באמצע חדר אפל. אפילו פקידות הקבלה חייכו. "אל תשכחי את המסמכים, שלא נראה אותך שוב" הן אמרו, והיא הלכה כמו מרחפת, מאירה את המסדרונות.

"הביופסיה שלה יצאה סוף סוף נקיה" לחשה פקידה אחת לשניה, "שלוש שנים, וסוף סוף היא יכולה ללכת בלי לשוב". ואז הבנתי, כיצד אנשים בוחרים להמתין לאורות קטנים-גדולים מהחיים, בכוחים האפלוליים של החיים. 
נכתב על ידי Orne , 23/11/2016 17:57  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



הכביסה המלוכלכת


ניסיתי לכבס
ביד
את הכביסה
המלוכלכת
לבד
של שני
אנשים

אך לכביסה
מסוג זה
אין מכונה
אין מחסה
מהשמש
היוקדת
של החיים

ניסיתי
לכבס לבד
כתמי נפש
של שני אנשים
קיוויתי לריח
מסונתז
של מרכך
כימי

קיבלתי
כתמי מחזור
החיים
על לבנים
אינטימיים
אודמים מגרד
פצעים מוסתרים

אילו רק
האהיל
היה מפסיק
להסתובב
סביב ראשי
אולי הייתי
מפסיקה לפנטז
על מכונה
חלומית

שתיקח
את כל הכתמים
הרחק
הרחק
ותשאיר אותנו
נקיים
לשבוע חדש
נכתב על ידי Orne , 20/11/2016 10:30  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



שכנים


 הדבר שהפריע לי במידה הגדולה ביותר בשכונה בה גדלתי, היה רעש הבלתי פוסק. לא מדובר על רעש רגיל, או המיות עיר סואנת. היו ערבים בהם לא היה נשמע צליל ברחובות, אך רעש הפשיעה בבתים היה הולם על אפרכסות נפשי עד שחלונותיה היו ניתצים ופוצעים אותי בשבריהם. אחד החסרונות הגדולים בלהביט (והשוני הגדול בינו לבין לראות) הוא לראות את אותם הפשעים בעיני הסובבים. בתחנת האוטובוס, בכניסה למכולת, בנסיעתם לצידי על אופניים חשמליות. זגוגיות עיניהם יכלו להשבר אל מול עיני, ונפשם הגוועת הייתה זועקת מבעד לבגדי המעצבים. פניהם המעוותות היו רודפים אותי בחלומות, בייחוד חיוכם המתגלגל בכל פעם שצפו במבטי החודר. פעם, כשישבתי בדינאמיקה קבוצתית- אדם אחד אמר שהדבר שהוא אוהב בי ביותר הוא המבט שמבטיח לאיש שאינו לבד. היום, אני חשה כאילו מבטי הולך ומתרוקן, כפי שמילותיי הולכות ומתרוקנות. עוד מילה, עוד טיפה, עד אשר הנוזל הששחור והסמיך שחוסם את אוזניי מלשמוע את העולם יחסום גם את אברי נפשי. אני כאילו מתנוונת, הופכת למכשיר בידי הבירוקרטיה העולמית בכדי שלא אקרוס מחוסר הצדק. אני לא זוכרת את רצונותיי, דעותיי, חלומותיי. רק לשרוד עוד יום, עוד מטלה. ימים שלמים בהם הייתי חולמת על מילים שיבואו להכתב, בהבנה מעיקה עד אין קץ שהנוזל השחור והסמיך לא הותיר להן מקום. ואז אין הצלחה מקצועית, לא נפשית, לא אישית, לא יצירתית. וכולם מקנאים, כי יש סטטוס חסר טעם שמשתנה כל כמה זמן.

 

יש ימים שבהם אני מרגישה כאילו העליתי לפייסבוק אלבום מטיול גדול עבור הלייקים, ולאלבום הזה קוראים חיי. והרפש מאחורי התמונות לא נחשף לאף אחד.

 

הלוואי ויום אחד אעז לכתוב בשמי האמיתי.

נכתב על ידי Orne , 12/11/2016 20:41  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 





הבלוג משוייך לקטגוריות: יצירתיות , ירוקים , בעלי חיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לOrne אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על Orne ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)