לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

דברי ימי השואה כפי שמצטיירים מחלוני הקט

Avatarכינוי:  yadva shem

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ספטמבר 2012    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30      

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
9/2012

חנות לממכר ריחות


חנות לממכר ריחות. לא בשמים, ריחות. חנויות בשמים יש עשרה בלירה, ובדיוטי-פרי יש אפילו יותר, אבל ריחות זה קצת יותר קשה. ולא, אין דרך מסוימת שבה אנחנו מאחסנים את הריחות. כל ריח והכלי שלו. כל ריח ומה שמתאים לו. ואל תתחילו אפילו לדמיין מדפים עם בקבוקים קטנים ותוויות שעל כל אחת מהן כתוב איזה ריח נמצא בפנים. יש ריחות שהם עצלנים, נגיד ריח של פחד, או ריח של גשם ראשון, תן להם לשכב בשקט באיזה פינה והם לא יזוזו משם בעצמם בחיים. יש ריחות שאתה חייב לקשור אותם שלא יברחו, בעיקר את המסריחים ביותר, הם אוהבים להפתיע אנשים ולברוח, להפתיע מישהו נוסף.  ויש ריחות שאנחנו מעדיפים אפילו שלא לאכסן אותם ונותנים להם להסתובב בחנות חופשי. זה עוזר. עושה שקט מסביב. חנות לריחות. אם יש לך איזה ריח שאתה רוצה להפטר ממנו, תבוא, נעשה לך מחיר.

 

ותיקה החנות שלנו. ותיקה מאוד. פתח אותה איזה סבא עתיק שלי ב 1702. הוא היה מאנשי החצר של לואי ה 14 כשזה התלונן בפניו שלמרות כל הבשמים שהוא משתמש, הוא לא מצליח להתגבר על הסירחון. סבא שלי המציא לוכד ריחות, שאגב אנחנו משתמשים בו עד היום. בתמורה לואי נתן לו מקום בארמון ורסיי, וסבא שלי השתמש בריחות על מנת לפתות את כל האריסטוקרטים לעבור לשם. בזמן המהפכה הצרפתית, סבא אחר שלי, נאלץ לברוח. הוא טשטש את עקבותיו על ידי פיזור ריחות של עלמות צעירות מחורמנות, דבר שגרם לחיילי הרפובליקה הצרפתית הצעירה להתבלבל. הוא עבר לברלין ושם במשך מאה וארבעים שנה הייתה לו ולאלו שבאו אחריו חנות קטנה, לא רחוק מאלכסנדר פלאץ. ב1939, סבא שלי האמיתי, נאלץ לארוז את החנות בארגזים ארגזים, ולשלוח אותם למקום בו יישמרו עד לסוף המלחמה. חלק מהריחות לא אהבו את הארגזים שלהם אבל לא הייתה ברירה והארגזים הוסעו ברכבת עד לבית הדואר באיסטנבול ושם הם חיכו בדואר שמור עד לסוף המלחמה.

 

במלחמה סבא שלא שקט על שמריו. הוא עבד. בהתחלה ברחובות ברלין, אחר כך בגטאות ובמחנות. הגטאות היו בשבילו סיוט. הוא אסף כל כך הרבה ריחות למרות שאף אחד לא שילם לו על כך, ונאלץ לשחרר אותם מפאת קשיי אכסנה. אחר כך הוא המציא פטנט שגרם לריחות ללכת אחריו בלי שהוא יאלץ לארוז אותם. הוא עבר איתם למחנות  והיה בטריזנשטאט, בדכאו, ובסוף באושוויץ. הוא היה באושויץ ביום השחרור. הוא תמיד סיפר סבא שלי שכשהרוסים שחררו אותם הם לא האמינו לו שהוא אסיר במחנה. הוא היה כל כך מלא בריח עד שלא נראה רזה כמו שאר האסירים.

 

הוא עלה לארץ, בדרך הוא עבר באיסטנבול ולקח משם את הארגזים ופגש את סבתא. וכשאבא שלי נולד הם פתחו את החנות מחדש בדרך נגבה ברמת גן ואחרי שאבא שלי נפטר ב2002, החנות עברה אלי. חלק מהריחות שיש לי כאן באו עם סבא מהמחנות. ויש לי סוד קטן להראות לך. אתה רואה את שני הארגזים שעומדים שם בפינה של החנות? זה שני הארגזים האחרונים מברלין, שסבא שלי ארז בתוכם ריחות של פעם. באינוונטר סבא רשם שיש שם כמה ריחות עוד מימי וילהלם השני קיסר גרמניה, מאחת הפעמים שסבא של סבא ראה אותו עובר בתהלוכה בלב ברלין.למה אני לא פותח אותם? מחכה. מחכה לרגע המתאים. אז אתה קונה או מוכר? כי אני מריח אותך ואין לך משהו מיוחד להציע...

 

 

נכתב על ידי yadva shem , 18/9/2012 17:18   בקטגוריות אושוויץ, ברלין, גטו, מחנות השמדה, סקס, ריח  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של שירה ספקטור ב-18/9/2012 17:25




3,528
הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , זכרון והנצחה , סקס ויצרים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לyadva shem אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על yadva shem ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)