לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים

"פנימי גובלן" הוא מונח שלקוח ממערכון של הגשש החיוור המדבר על סוג של תפירה עילית.ככה הייתי רוצה שיחשבו על הכתיבה שלי,סוג של כתיבה עילית .
כינוי:  טליק

הבלוג חבר בטבעות:

10/2020

שום דבר על קורונה ופוליטיקה

אני חוזר לעבוד ביום ראשון ה1 לנובמבר.

בערב ראש השנה התקשר המנהל הישיר שלי לשעבר והציע לי לחזור לחצי משרה,מאוד הוחמאתי וכמובן שמחתי,ימים אחדים אחכ,נסעתי למקום העבודה מילאתי טפסים ונאמר לי שעכשיו צריך להמתין לאישור מאגף כח האדם בארגון ושלשום הגיע האישור.

זה ממש לא מובן מאליו שאדם שיצא לפנסיה חוזר לאותו מקום עבודה.לפני הקורונה הייתי אמור לעבוד בעיר אחרת בתפקיד דומה וזה לא הסתייע בגלל הקורונה והסגר  הראשון ,אבל אני לא מכיר תקדים לאדם שחזר אחרי שיצא לפנסיה לאותו מקום.

חברים  סיפרו לי שהמנהל הישיר שלי לשעבר מאוד לא מרוצה מהבחורה שהחליפה אותי ולדעתם אני חוזר להחליף אותה,המנהל לא אמר לי שום דבר על התפקיד הספציפי שהוא מייעד לי ואני לא שאלתי,אני מניח שאגיע ביום ראשון יגידו לי,אני סבלני ומוכן לכל עבודה.

עברתי די הרבה בשנה הזאת.

הייתי אוהד הפועל קטמון ירושלים,חבר עמותה נלהב אבל קרו דברים בעמותה שהרחיקו אותי ממנה,לא חידשתי חברות בעמותה בעונה הזאת,בכל מקרה אין משחקים עם קהל ,כרגע אין בכלל משחקים כך שהגמילה לא קשה.

בגדול היה תהליך איחוד עם הקבוצה האחות הפועל ירושלים,לא התנגדתי לאיחוד אבל הדרך בה נקט ועד העמותה בדרך לאיחוד הייתה רצופה שקרים ומניפולציות,הסתרה של הסכמים ועבירות על התקנון שאני לא יכולתי להשלים איתה ולא הסכמתי להיות חלק מהעמותה החדשה והתרחקתי  ומצאתי עיסוקים אחרים.

נגמלתי מקריאת עיתון,אנחנו מנויים שנים רבות על עיתון יומי,השנה כמעט ולא פתחתי עיתון,התעדכנתי בחדשות דרך אפליקציות החדשות,עיתון הפסיק לאט לאט לעניין אותי ובשבוע שעבר אחרי הרבה מאוד שנים,ביטלנו את המנוי על עיתון יומי ונשארנו רק על עיתון לסוף שבוע מבחינת גמילה בהדרגה.

בכלל אני ממעט לצפות בטלויזיה,ערוצי החדשות לטעמי מסלפות ומשקרות לדעתי באשר למחאה,הם משרתים אג'נדה לא ברורה לגמרי באשר לנושאים פוליטים כאלה ואחרים אבל בנוגע למחאה הם משתדלים להקטין ,לגמד,למסור דיווחים לא אמינים ולי נמאס מהדיווחים האלה,אני ניזון מאמצעי תקשורת לא ממסדיים כשמדובר במחאה ויש הרבה אפשרויות לדעת את האמת,למה שבאמת קורה במחאה.

אני לא רואה סדרות כמו הטימטום המפגר הזה "זמר במסיכה",או תוכניות של חיים אתגר הדרמה קווין,רואה הרבה נטפליקס,הרבה ערוץ 11 ואני מוכרח להתוודות שאני אוהב את הפרשנות של סיון רהב מאיר על פרשת השבוע ולא חשבתי שזה אפשרי כי הבחורה מסיונרית דתית שמטיפה בדרכה המעצבנת ומנסה לחנך את כל העולם ואשתו,אבל הפרשנות שלה לפרשת השבוע ביום שישי לפני הצהריים מרתקת.

אני מאוד עסוק בהפקה ובהכנת התוכן ל2 המפגשים שאני מפיק,בשבוע שעבר הייתה לי חווייה מאוד מרגשת שעשינו סיור לוקיישן והגענו למוצב 111 בדרום רמת הגולן שם חולצו חברים שלי מהגרעין ביום השני למלחמת יום כיפור והשבוע יש לנו ביום חמישי מפגש זום גדול לגדוד התותחנים שלי ובו אני מספר את הגילויים החדשים שגיליתי על התרסקות המטוס בסוללה שלנו.

זהו

אני סיימתי,תיהיו טובים

נכתב על ידי טליק , 27/10/2020 06:54
15 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של לופו ב-14/11/2020 06:25

איך מצאנו את מוצב 111 שנמצא ברמת הגולן ומה היה בדרך

טוב,אני מוכרח לספר לכם איך מצאנו את מוצב 111.
אנחנו עושים ביוני 2021 מפגש גרעין לציון 50 שנה להיווסדנו ולעליית הגרעין לשל"ת מוקדם בקיבוץ מרום גולן.
היו כמובן מפגשים קודמים של הגרעין ובכמה הזדמנויות נפגשנו גם בתל סאקי שם כמה מחברינו שהיו בגדוד 50 היו מעורבים בנסיונות החילוץ מהתל  במלחמת יום הכיפורים. במפגש הזה שאמור להיות כאמור ביוני 21,החלטנו שבמסגרת המפגש שימשך יומיים, אנחנו רוצים לספר את סיפור החילוץ ממוצב 111 באותה מלחמה, שחבר הגרעין שלנו יוסי דולן (אז דלקיאן) היה שותף לו.
במסגרת ההכנות למפגש ומה שמסביב לו נסענו צוות ההפקה בן 3 אנשים לסיור במקומות בהם אנחנו רוצים להיות.נסענו אתמול כי אחכ חורף ואנחנו כבר לא רגילים לקור של רמת הגולן.
חשוב לדעת שאני והבחור השני לא מכירים את הגזרה,אני לחמתי בסיני,הבחור השני לחם בגזרה אחרת ברמת הגולן והבחורה הייתה בשל"ת מאוחר במרום גולן ופונתה עם הנשים והילדים ממרום גולן.
אז כמובן שניסיתי לברר איפה בדיוק יושב המוצב,מאיפה נכנסים לדרך המובילה אל המוצב,קיבלנו מעט אינפורמציה,יוסי לא זכר מאיפה נכנסים,הוא רק זכר שהמוצב בסביבות חושנייה( 47 שנים,מי זוכר) אנשים אחרים שהיו שם לפני שנים,זכרו דרך עפר לא עבירה למכוניות משפחתיות,אמרו לנו שנצטרך ללכת ברגל 300,400 מטר וזה לא ממש אפשרי לכולנו,גם אתמול שהיינו במרום גולן כתחנה ראשונה בסיור,ניסה חבר שפגשנו להסביר איפה יורדים מהכביש הראשי.
נקודת הציון שכולם ידעו שהמוצב נמצא באזור קיבוץ אלוני הבשן שנמצא על כביש 98 וזו הייתה נקודת ציון שאיפשרה לנו להתמקד באזור.
אחרי שהתחרבשנו ונכנסנו ל2 שבילי עפר בסביבה ולא מצאנו,אמר לנו מישהו שעצרנו אותו בשביל השני,די מיואשים וכמעט נוטים כבר לוותר על העניין,שאנחנו באזור הנכון ועלינו לחזור לכביש 98 לנסוע צפונה מהמקום שבו פגשנו אותו,לעבור את אנדרטת האור על שם יוסף שריג ממש בצומת הכבישים 98 ו87 ולהמשיך כ500 מטר צפונה על הכביש.
אחרי 500 מטר לא הייתה פנייה ימינה אבל אחרי קמ' הייתה,היה שם שלט של חברת מקורות שעליו כתוב מאגר רמתניה,צומת כודנה,לא אוזכר בשלט שום מוצב.
התקשרנו ליוסי אמרנו לו איפה אנחנו נמצאים והוא אמר שזה שם,אז נסענו.דילגנו על מחסום בקר ונכנסנו לכביש שהיה מלא מהמורות ,בשני הצדדים שדות מוקשים,הבחורה שאיתנו מתחילה להכנס להיסטריה ,מבחינת הסורים על הגדר,ולהזהר לא לרדת לשוליים בגלל המוקשים..נוסעים ונוסעים,עוברים שער שעשוי מבולדרים ומתחיל להיות קצת מלחיץ,היללות של הבחורה,המוקשים בצדדים ,אין נפש חיה בדרך וגדר הגבול החדשה נראית בצורה ברורה במרחק לא גדול.
מימין הר עם אנטנה סוללרית בולטת,משמאל הר שיש שם מין מתקנים של הצבא וקו הגבול עובר לא רחוק ממנה ואנחנו מחליטים להמשיך לנסוע לא מוותרים לבחורה המייללת שצועקת מוקשים מוקשים😅
ואז לא רחוק מגדר הגבול אנחנו רואים שלט קטן דמוי חץ בצבע ירוק שמצביע ימינה להר הימני ועל השלט כתוב 111.
באופן פלאי הכביש מהפניה ימינה הופך לכביש נורמלי,ללא מהמורות כשר לגמרי לנסיעה חלקה ותוך דקות ספורות מגיעים למעלה,יוצאים מהאוטו המוצב מוסתר על ידי מתחם האנטנה הסוללרית,עוקפים את האנטנה ומצלמים ליוסי בשידור ישיר בוידיאו של הטלפון את רחבת המוצב,התרגשות מאוד גדולה מצד ארבעתנו,בעיקר אחרי 50 שנה של סיפורים.
אחכ חזרנו לאוטו והכביש ממשיך שמאלה וחשבנו שהוא מתחבר לצד השני של כביש 98,אבל מהר מאוד רואים ככל שיורדים שמאלה עמדה של האו"ם שהוציאה עוד קצת צרחות שנסתובב ונחזור אחרת אנחנו תיכף נופלים בשבי,
אז עשינו לה מערוף הסתובבנו ליד המחסום שמוביל לעמדת האום וחזרנו בדרך שבאנו לכביש הראשי.
ביוני נבוא שוב, עם החבר'ה של הגרעין ועם יוסי שיספר שם את סיפור ההחלצות מהמוצב.אבל דיר באלק מהסורים,הם עדיין על הגדר.
נכתב על ידי טליק , 23/10/2020 10:35
12 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של טליק ב-25/10/2020 08:50

מעגלים נסגרים

כמעט 50 שנה עברו מאז התרסק בסוללת התותחים שלנו מטוס  קרב ישראלי,זו ללא ספק הייתה אחת החוויות הכי חזקות שחוויתי בחיי

עד השנה לא התעסקתי בהתרסקות המטוס,זה היה, מאוכסן אי שם בירכתיים כשהזכרון ככל שעובר הזמן הולך ודוהה באשר לארוע הזה.

אבל השנה חידשנו קשרים אחרי 47 שנים ומן הסתם סיפור התרסקות חזר לחיים.אחזור בקיצור רב על הפרטים לאלה שלא קראו עדיין.

ב7 אוקטובר 73 בשעות הבוקר,התרסק מטוס פנטום כ50 עד 100 מטר מהסוללה שלנו כשהמנוע של המטוס ניתק ממנו ועבר בסוללה בין ארבעת הטנקים בלי לפגוע באף אחד.

חשוב לומר שזה היום השני למלחמה,אין עדיין כוחות מילואים בשטח ואנחנו יורים רצוף משבת בצהריים בלי הפסקה ובעיקר יורים עלינו.

אלה הפרטים היבשים.

במסגרת ההכנות שאנחנו עושים למפגש הגדודי עלתה הצעה שבגלל הקורונה המתמשכת, נעשה מפגש זום גדודי שבו יספרו נציגי 4 סוללות ו3 מחלקות המיפקדה חווייה אחת מהמלחמה שלהם.

במסגרת הזאת ביקשתי מאנשי הסוללה שלי לעלות כל אחד מזוית הראיה שלו את סיפור המטוס

וכך קיבלנו 3 סיפורים שונים לגמרי אחד מהשני וזה די הפתיע אותי.

לא יודע איך אבל פתאום התחילה לנקר בי מחשבה שבעצם עברו 47 שנים ואף אחד מאיתנו לא בדק מעולם מה קרה באמת,כלומר חייל האוויר הוציא גיחה,המטוס נפגע והתרסק אצלנו בסוללה ואין על זה מילה אחת בשום מקום,כלומר משהו מתועד.

אז חלק מהזמן לא היה גישה למידע כי לא היה אינטרנט,אבל עכשיו יש וזו הזדמנות לדעת מה באמת קרה.

התחלתי כמו שהתחלתי את המסע לאיתור אנשים מהגדוד,כתבתי פוסט עם הסיפור המוכר ופרסמתי אותו בדף הפייסבוק של "מלחמת יום כיפור זכרונות וצלקות" ובסופו של הפוסט ביקשתי שיעזרו לי ויכוונו אותי למקומות שאפשר לקבל שם תשובות מדוייקות יותר.

מהתשובות התברר שהיו 2 טייסות פנטום שלחמו בגזרה הדרומית,מצאתי בפייסבוק דף של טייסת 201 שנקראת "האחת",שוב כתבתי פוסט עם השאלות ואז התברר שב7 לאוקטובר במהלך היום לא היו תקיפות של פנטומים בגזרה הדרומית,כל התקיפות רוכזו בצפון במאמץ לעצור את הסורים,קיבלתי מספר טלפון של טייס לשעבר מטייסת אחרת 69, שהטיס פנטום והוא סיפר שהיו גיחות הפצצה של פנטומים באותו יום מוקדם מאוד בבוקר שלמעשה חשוך ואז אם נפל מטוס זה לא היה יכול לקרות אצלנו, כי אנחנו ראינו את הנפילה וההתרסקות הגיחות בדרום חודשו כשהוא עלה לטוס ביום הזה ב4 אחר הצהריים של אותו יום,המטוס נפגע והוא נפלט ממנו ונפל בשבי.

מכיון שכל השנים חשבנו שהמטוס שהתרסק היה מטוס פנטום וכל הפרטים שגיליתי עד לרגע הזה סתרו את האפשרות הזאת פניתי לחבר שהוא חוקר היסטוריה צבאית עם גישה לארכיוני צהל וחיל האוויר וביקשתי שיעזור לי.

שלשום בערב המעגל נסגר.

ב7 לאוקטובר בשעות הבוקר יצא מבסיס תל נוף מטייסת הסקייהוקים 115,מבנה שקיבל משימה ואני מצטט את דברי המומחה:

"קלע על סוללות נ.מ. מצריות,השלב הראשון במבצע תגר 4 להשמדת סוללות טילים"

המבנה בהובלת טייס ושמו פדי שלסגנו קראו שמעון אש יצא לגיחה הזאת בגזרת איסמעיליה טסה.

בין 7ל8 בבוקר מטוס הסקייהוק של שמעון אש נפגע מאש נ.מ.,שמעון פלט את עצמו מן המטוס וצנח,המטוס הפגוע המשיך לטוס ונפל מזרחית לכביש טסה איסמעליה והתרסק ליד סוללת תותחים ישראלית.

גורלו של שמעון אש לא ידוע,הוא כנראה נפל בשבי ושם מת אבל גופתו לא הוחזרה ולימים נפוצה שמועה שנקבר  במדבר על ידי בדואים .

יהי זכרו ברוך.

נכתב על ידי טליק , 13/10/2020 06:16
6 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט