לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים



Avatarכינוי:  YM.

מין: נקבה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ינואר 2013    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
1/2013


אז קודם כל, שלום לקוראים הבודדים שנותרו לבלוג. העדכון האחרון שלי היה ב2011 אבל איכשהו יש לי כוח היום אז החלטתי לכתוב פוסט בנושא שמאוד הרגיז אותי..



 




 



בלא מעט תיכונים בארץ התקיימו פאנלים לתלמידי י"א-י"ב שאליהם הגיעו נציגי המפלגות שמתמודדות בבחירות הקרובות. לכל נציג היו כמה דקות להציג את עמדות המפלגה שלו. המקרה המביך הזה קרה לפני כמה ימים בפאנל בבית ספר אליאנס בתל אביב.


כשהגיע תורו של פאר ויסנר, סגן ראש עיריית תל אביב ונציג מפלגת הירוקים, הוא בחר לפתוח את הנאום המיותר שלו בהשפלת מנהלת בית הספר ובדריכה על סמכותה בכך שטען שהוא לא מוכן להמשיך בפאנל עד שייכנסו שלושת התלמידים אותם היא בחרה לא להכניס כעונש מסיבותיה (מן הסתם, בשל בעיות משמעת). הוא הודיע שזה לא נכלל בזמן שמוקצב לו ובחר לעורר פרובוקציה בניסיון נואש לזכות בחיבת התלמידים ולהגיע אל התקשורת. ויסנר ידע שהפאנל משודר במאקו בשידור חי והוא ניצל את זה כדי לעורר עניין במפלגה שייצג, שלא כל כך ברור למה היא עוברת את אחוז החסימה.


 


לאחר שתי דקות שלמות שבהן צעק "תלמידים צריכים להיות בבית הספר גם אם הם קצת קוקואים!", "אני כאיש חינוך והורה לא מסכים להמשיך עד ששלושת התלמידים יכנסו!" הוא הודיע שהוא עושה זאת בשם היותו איש חינוך (שמעולם לא היה, לטענתו הוא איש חינוך כי חינך את ילדיו) ושהפאנל לא ייתקיים כי כל הנציגים מסכימים איתו, דבר שלא היה נכון.


גם לאחר שהמנהלת הודיעה שההחלטה לא תשתנה המשיך ויסנר בצעקות הקולניות שלו "תלמידים אל תיכנעו! אני כסגן ראש העירייה אומר לך, תפסיקי לחנך את התלמידים חינוך כזה! עבר הזמן הזה! מה את אומרת להם?! תכניסי אותם! גם אבי דגני מנהל הגימנסיה היה מכניס אותם!". גם לאחר חמש דקות שלמות שבהן הוא צעק בצורה ברברית, בריונית וכל כך לא מכבדת הוא סירב להפסיק.


דבר מרגיז נוסף הוא שהיחידה שעמדה מולו היא איילת שקד, נציגת הבית היהודי, כששאר הנציגים נאלמו דום ופשוט שתקו אל מול ההשפלה המכוערת שנעשתה שם. תלמידי בית הספר נעמדו ומחאו כפיים ופאר ויסנר המשיך והעז לנזוף במנהלת מול כל תלמידיה ותוך כדי השידור החי במאקו. רק הבהרה קטנה - מנהלת בית הספר עמדה איתנה אל מול ה"נזיפות" שלו ולא נכנעה לפרובוקציה התקשורתית הפתטית הזו.


אני לא יודעת מה היו הסיבות לענישה ולמען האמת, זה לא משנה. זו ההחלטה שלה בתור מנהלת ביה"ס ואין לו שום סמכות לערער על ההחלטה הזו, ובטח שלא באופן כזה מזלזל. מה גם שדי ברור שהמניע למה שהיה שם אינו האידיאולוגיה וחוש הצדק של מר ויסנר, אלא נסיונו הנואש, הפתטי והמרגיז לתפוס כמה דקות נוספות של זמן מסך ואולי אם הוא מספיק בר מזל, אפילו איזו כותרת.


 


פאר ויסנר, אדם שקורא לעצמו איש חינוך (לא ברור למה), המחיש בשבע הדקות בהן היה על הבמה בדיוק מה לא בסדר במערכת החינוך. לא, אלה לא תמיד המורים או המנהלים. אלה ההורים, התלמידים ומסתבר שגם סגני ראשי הערים המזלזלים במערכת. הורים שמצדדים בילדיהם אוטומטית ומתקקשים להבין שלמרבה הפלא הילדים שלהם לא תמיד מתנהלים באופן מושלם, תלמידים עזי מצח (למרות שלא חסרים כאלה, אני מאמינה שלרובנו יש כבוד בסיסי למורים שלנו) ואנשים כמו פאר ויסנר, שמרשים לעצמם לחנך אנשי חינוך באופן פומבי ומלבין פנים. ויסנר הטיף למנהלת על ה"חינוך המיושן" אותו היא מובילה בבית ספר אליאנס ממרום מעמדו כסגן עיריית תל אביב ולאחר שבילה בדיוק 0 ימים כחלק ממערכת החינוך. החינוך המיושן הזה, לטענתו, הוא חינוך שבו מענישים תלמידים. ברור לכולנו שללא עונשים כל בני הנוער, ללא יוצא מן הכלל, היו ממושמעים, נכון? אדון ויסנר בכבודו ובעצמו יודע כמה זה לא נכון.


  


צפו ושפטו בעצמכם:






נכתב על ידי YM. , 6/1/2013 17:15   בקטגוריות ביקורת, שחרור קיטור, בית ספר, אינטרנט, אקטואליה, תקשורת, פוליטיקה, בחירות  
41 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 





28,966
הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , חטיבה ותיכון , עכברי עיר
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לYM. אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על YM. ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)