לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

בלוג ללא השפעת רייטינג

בעולם בו לתקשורת אין שיניים, יש צורך בבלוג דעתני.

Avatarכינוי: 

בן: 47

Google:  ami.rojkes

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

3/2010

רפורמת הבריאות תמורת ארץ ישראל השלמה



השבוע העביר אובמה נשיא ארה"ב את רפורמת הבריאות עליה עמל מאז נבחר לתפקיד. בימים טרם ההצבעה על התוכנית הדגישו כותרות העיתונים המובילים בארצות הברית כי מדובר במבחן כוח פוליטי מבחינתו של אובמה ותוצאותיו יקבעו את המשך הקריירה שלו. באותו הזמן, מנהיג אחר במדינה רחוקה אי שם במזרח התיכון ניצב גם הוא בפני מבחן כוח משל עצמו, לא פחות קריטי לקריירה שלו. מבחן הכולל את סוגיית הבנייה בירושלים ושטחי יו"ש וכן את שימור המקומות הקדושים ליהדות. שני מנהיגים, שני מבחני יכולת ושתי תוצאות שישפיעו על המזרח התיכון ועל העולם כולו.

 

 איפ"ק מול אמברגו נשק ולובי יהודי בקונגרס מול איסורי התרחבות טרטוריאליים, כל אחד מהמנהיגים מפשיל שרוולים ומתכונן לקרב המנצח. אובמה "מנתב מחדש" משלוח של פצצות חודרות בונקרים בדרכו לישראל ושולח אותו לבסיס אמריקאי בדייגו גארסיה ובמקביל שולח את מיטשל שיכפה על ירושלים, בצורה אלגנטית את חידוש המשא והמתן עם הפלסטינים. הנשיא האמריקאי יוצא בהפגנת כוח שלא הייתה מביישת אף דון במאפיה הסיציליאנית ומאותת לראש הממשלה הישראלי שירגע ויסור לדרך הישר, כי יש שריף בעיר.

 

ביבי לא מתרגש ומודיע כי זכותו של העם היהודי על ירושלים בדיוק כמו על תל אביב. בלי למצמץ הוא מודיע על המשך הבנייה במזרח ירושלים ומפיץ לעיתונות את רשימת המקומות הקדושים ליהודים בהם הממשלה מתכוונת להשקיע את יהבה. ואם זה לא מספיק, הוא מורה לשר לביטחון פנים להפר את הסטטוס קוו בהר הבית ולהכניס שוטרי מג"ב שיתפסו מתפללים זורקי אבנים. אובמה מבין שביבי רציני ושהוא יכול מתי שהוא רוצה להבעיר את המזרח התיכון ולשלוח את ארה"ב בחזרה לתקופת הבדלנות מימי טרום מלחמת העולם הראשונה.  

 

ביבי לא מרפה. ההצבעה על רפורמת הבריאות קרבה והוא מחליט לא לוותר על שעת הכושר הזו ובהתייעצות עם מנהיגים יהודיים בארה"ב הוא מגבש דרך פעולה חדשה – רפורמת הבריאות תמורת ארץ ישראל השלמה. פוליטיקה זו פוליטיקה. בעברית או אנגלית, כוח אלקטורלי נשמע אותו הדבר. לא בכל יום יוצא לראש ממשלה ישראלי לתפוס נשיא אמריקאי בביצים ואובמה נפל בדיוק לבור שהוא חפר לעצמו. עבור שינוי צריך לשלם, בטח אם כל הצד הרפובליקני בקונגרס מצביע נגד הרפורמה.

 

צמרת איפא"ק מתארגנת ומזמינה 300 חברי קונגרס אמריקאיים לכנס בוא ביבי נואם על זכותו המוסרית של העם היהודי על ארץ ישראל, זכות שתוקפה חזק שבעתיים תחת צל עננת הגרעין האיראני.  אומרים שהנאום של ביבי הופסק חמש עשרה פעמים במחיאות כפיים סוערות מצידם של באי הכנס. ביבי, שהגיע לפודיום היישר מארוחת ערב עם סגן הנשיא ביידן שולח מסר סמוי בתקשורת גלויה לאובמה: "רצית מלחמה? נפגש אצלך".

אין לטעות בכותרות העיתונים היומיים בארץ המבשרים על תבוסתו של ביבי, כולם פרט לישראל היום חיים על כסף אמריקאי שמגיע אליהם בדרכים ישירות יותר או פחות. אובמה מצידו חייב להחצין את המומנט שקיבל לאחר שהעביר את רפורמת הבריאות , אבל כסף סופרים במדרגות ולא ליד השולחן. ביבי חופשי לבנות איפה שהוא רוצה והלחץ האמריקאי שישטוף את קוראי ידיעות ומעריב ישאר במציאות הפוליטית תחת ההגדרה "לכאורה". בזכות תמיכת הלובי היהודי ברפורמה קיבל אובמה מעל 50% תמיכה מהציבור האמריקאי ובתמורה הוא ייתן לביבי 100% שטח לבנות עבורם ארץ זבת חלב ודבש במזרח התיכון.

 

מי שרוצה יוכל למצוא כאן פרטים על פעילות AIPAC.

נכתב על ידי , 26/3/2010 21:11  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 





238
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , אקטואליה ופוליטיקה , פילוסופיית חיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לעמי רוחקס דומבה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על עמי רוחקס דומבה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)