לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
 


נוגעת, טועמת, הולכת... הכל מהכל - סיפורים מוזרים, תמונות מצחיקות, אינטרנט, ספורט (בעיקר טניס), הומור עוקצני ככל האפשר, מחשבים, סרטוני וידיאו וכל מה שכיף ומעניין ברשת ואצלי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מרץ 2004    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
3/2004

מנפלאות שיתוף הקבצים


 

פעם היו BBSים - מחשבים תמימים של ילדים תמימים פחות, מחוברים לקו טלפון אנלוגי של בזק, ומספקים תקשורת אחד על אחד (והמשוכללים שביניהם - 4 על אחד), שמתנתקת כל הזמן. היה צריך ללמוד מה זה YMODEM ו-ANSI, זה עבד על DOS (כשזה בכלל עבד) והיה מבחר קטן מאד של (שומו שמים) קבצים! כן, משחקים מפוארים כמו לארי קווסט ובחבריו, בגרסא פרוצה ולא חוקית בככל, עיטרו כל BBS שכיבד את עצמו. וככה, לאט-לאט בקצב של 2.4 KB ביום טוב, הורדנו קבצים וקבצי VOC (ומי שלא יודע מה זה, שלא ישאל).

 

היום - אינטרנט מהיר, פס רחב, אינטרנט, מקורות מידע, אתרים רוסיים וכמובן - תוכנות שיתוף הקבצים. היתה נאפסטר בחינם (ועכשיו היא בכסף), ואחריה צצו כמה וכמה תוכנות שיתוף, כפטריות פיראטיות חמודות אחרי הגשם. יש היום כמה וכמה מובילות. בלי בושה, אני אומר לכם שניסיתי את רובן, בכל מיני וריאציות - החל מחיפוש קבצי MP3 סטנדרטיים לחלוטין, וכלה בהורדת סרטים שלמים, לא משנה מאיזה סוג.

 

יש לנו את Soulseek, תוכנת סנובי המוזיקה, שמכילה בעיקר קבצי מוזיקה ולא יותר, ומלאה באנשים שחושבים שהעולם שייך לאבא שלהם. זו תוכנה שנוהגת, בעיקר, לעצבן אותי ולתקוע את התקשורת. למה? ככה.

 

היה לנו פעם Kazaa, בגרסת Lite הפרוצה (שהיום כבר לא עובדת). מה שהכי איפיין אותה היה האקלקטיות והאנרכיסטיות. היה אפשר למצוא בה הכל, אבל לא בטוח שתצליח להוריד את זה עד הסוף, וגם אם כן, ברוב המקרים היית מגלה שהסרט הארי פוטר 2, הפך במהלך ההורדה באורח פלא לסרט סטודנטים זול של כמה חארות מאוניברסיטת זיבי-ג'אחש בארה"ב, שחשבו שזה נורא מצחיק ומגניב להפיץ ככה את הסחורה העלובה שלהם.

 

היום מככבת eMULE, שכל האליטיסטים ופלצני הורדת הקבצים טוענים שהיא התוכנה הטובה ביותר. למה? כי היא מאלצת אותך לחלוק, כי יש בה הכל וכי תמיד תצליח להוריד את הקבצים באיכות הטובה ביותר. לאלה, יש לי רק דבר אחד להגיד: התוכנה הזו מורידה בקצב כל כך איטי ומעצבן, שאם הייתי אוספת את הביטים ידנית, הייתי מצליחה ליצור קבצים יותר מהר. אם הייתי כותבת את התוכנות הגנובות שם מחדש ב-HEX, הייתי משלימה אותן מהר יותר. עם מודם 33,600 אנלוגי ומחשב של 16MB זכרון הורדתי יותר מהר. בשעות האחרונות היא הורידה עבורי בדיוק 100KB, טבין ותקילין. כבוד.

 

יש גם את iMESH הישראלית, שכשפתחתי אותה היום, גיליתי שיש בדיוק (!) 9 משתמשים און ליין. 9. בבלוג שלי, בכל רגע נתון, יש יותר אנשים.

 

ויש את המעוז האחרון של אנשי המחשבים, המקום בו אולי לא מורידים בקצבי-על (אבל במהירויות מתקבלות על הדעת), המקום בו יש אנשים שאשכרה יודעים להקליד, המקום שבו אם אתה לא יודע איך לכתוב כמה פקודות בסיסיות באנגלית, לא תוכל להוריד שום דבר, ואם אתה מעצבן את בעל ה-Fserve, הוא מטיס אותך לקיבינימט. קוראים לזה IRC. תנסו את זה פעם.

 

ומה זה ישראבלוג לא יהיה זמין בין 3 ל-5 לפנות בוקר? שערוריה! אני רוצה החזר כספי! אלה השעות הכי חמות בבלוג הזה! אני בכלל לא ערה בשעות האלה!

 

נו, לא חשוב.

נכתב על ידי , 28/3/2004 21:29   בקטגוריות מחשבים ואינטרנט  
13 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   2 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



כינוי: 

בת: 46

Yahoo:  one_end_all  

תמונה




990,699
הבלוג משוייך לקטגוריות: אינטרנט , אקטואליה ופוליטיקה , ספורט
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות להאחת, רק האחת אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על האחת, רק האחת ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)