לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

FREEWILL


הבלוג בהקפאה. לפי שעה נמצאה עבודה, ומכאן זה רק יהיה בלוג שיהיה תזכורת לתקופה ארוכה של אבטלה, ותעמוד זמינה עד הפעם הבאה.

כינוי:  freewill

בן: 47





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


6/2006

לפעמים המסיבה נגמרת.....נגמר הפעם במספר 940! עד השיא הבא...


מה לעשות, ניסיתי. באמת ניסיתי להיות מובטל עוד כמה שנים, אבל מה לעשות, החשבון בנק כבר לא מכבד את הצ'ק של 3.99 ש"ח שלי שאני קונה חלב בשביל ה WHITE RUSSIAN. גם, כולם כבר מסתכלים ואומרים נו....מה יהיה....אתה מובטל כבר אינסוף זמן, אולי תמצא עבודה יא בטלן!! האמת זה לא ממש הזיז לי, אבל זה תירוץ טוב לחפש עבודה, ניסיתי לא להתקבל, כמו שרק אני יודע, כמעט לכל עבודה. והנה בסוף יש כמה פרייארים שקיבלו אותי, למרות הניסיונות הרבים שלי לא להתקבל. כך, בראיון של העבודה הזו, כפי שכבר ציינתי בפוסט הקודם, קבעתי עם המראיין ביום שלישי, כשרשמתי ביומן את הפגישה ביום רביעי, כך כשהוא התקשר אלי ב 11.00 בבוקר ושאל איפה אני ביום שלישי, אמרתי לו "מה?" לא קבענו מחר?!, וואלה צודק, טוב קורה לא?!" הוא קיבל את זה בהבנה. הוא גם לימד אותי באוניברסיטה והוצאתי ציון גבוה בקורס שלו, אז זה פחות או יותר סגר את התיק. העבודה נשמעת מעניינת, עם אפשרות ללמוד רבות, לכן לקחתי את העובדה, בטח שלא בגלל הכסף, או העובדה שאני ממש רוצה לקום חמישה ימיים בשבוע בשעה 7.00. בלי שנת צהריים יותר, לפחות עד שאלמד את המערכת....

השיא נעצר, וזה לפי שעה עומד מיום ראשון ב 25/6/2006 על 940 ימים של אבטלה, מעט לימוד, מעט חלטורות והרבה , הרבה בטלה!!. אל דאגה, מי שמכיר אותי, העניין הזה של עבודה , לא ימשך זמן רב, ואני אעשה קמבק. האם אשבור את השיא, וואלה לא יודע. אולי לא אשבור את השיא,( שכבודו במקומו מונח, למרות שרציתי להגיע למספר 1000 עגול, אבל זה לא יקרה הפעם), אבל לפחות אפשר להיות בטוחים שבעוד שנה שנתיים אמצא את עצמי מובטל שוב...וזאת הבטחה. כמה זמן אשאר בעבודה הזאת? וואלה לא יודע.יכול להיות שבוע, יכול להיות שנה או שנתיים. בוא נראה אם אשרוד את השנה, ומשם נמשיך.

בכל אופן היה סבבה ברוב 940 הימים הללו, האמת כול הימים היו סבבה, חוץ מהימים בהם הבנק זיין לי את השכל, נתראה באבטלה הבאה. כאן FREEWILL חותם להתראות עד מכתבי הפיטורין. תענוג!

נכתב על ידי freewill , 23/6/2006 11:56  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



על מבחני (ז)מיון, ראיונות ומה שבניהם


האמת, אני לא ממש חושב שמבחן מיון יכול לחזות את כל מה שאמור להגדיר אדם מוכשר לעומת אדם לא מוכשר. טוב, זה ברור שאני אומר את זה כי אני לא ממש עובר את המבחנים האלו. האם הייתי אומר זאת אם הייתי צולח ללא בעיה את מבחני הזיון האלו? כנראה, לפי הכרותי הקצרה עם הרצון שלי להתלונן על כל דבר, ולהביע ביקורת על כל זחל ובטח על משהו כל כך יהיר כמו במבחני מיון. האמת, זה עוד יותר גרוע, מי שרוצה סיפור אימה לפני השינה שיעלעל באחד הספרים של "ההכנה למבחני מיון". עברתי על זה היום בספרייה והאמת עד עכשיו אני עדיין בטראומה. חושב ללכת לפינה חשוכה להתקפל בצורה עוברית, להכניס אגודל לפה ולמלמל שוב ושוב "think of a happy place..." אולי אני מקצין אבל מה זה משנה. בכל אופן, לאחר שעושים לך מבחנים של 8 שעות הם שולחים ללקוח שמזמין, תקציר של כמה עמודים שבעמוד הראשון יש חוות דעת כתובה שמגיעה למסקנה המועמד מתאים/ לא מתאים לעבודה. בנוסף יש כמה עמודים בהם רשום בצורה של טבלאות עם ציונים אך הלך למועמד בכל מבחן ומבחן מ 1-9 בכישורי הנהגה, אינטלגנציה כללית, יכולת אנילטית, יכולת תקשור , עבודת צוות, אמינות....ליד כל קריטריון יש ציון כדי לתת מרחב שלם יותר של ניתוח אופי אינטלגנציה ואישיות "מקיף" ככל האפשר, ועכשיו מה זה מקיף? טוב הם "בודקים" כל רמ"ח אבריך וחוץ מחוות דעת על ביצועים במיטה, הם מגיעים לחוות דעת כוללת על הנבדק. לדוגמא, בעזרת הדינמיקה הקבוצתית שזה מבחן בין פחות משעה בכיתה עם 10 נבדקים ושתי בוחנות, בעזרת שתיים שלוש הפעלות קבוצתיות עם אנשים זרים מסיקים את היכולת שלך לעבוד בצוות. טוב, זה משול לכך שאני אבצע ניתוח לב פתוח בעזרת הידע שרכשתי מתוכנית טלוויזיה העוסקת בתחום בערוץ 8. טוב, אי אפשר לעשות מבחן אישיותי מקיף, זה גוזל ים כסף, ולא פרקטי. אז הנה הצעה- אל תעשו דבר. יהירות אחת להציע שירות שמצליח לנבא הצלחה במקום עבודה וניתוח אישיותי מקיף, ויהירות שנייה לקבל את אותה חוות דעת. אבל מה לעשות, זו המערכת, אי אפשר לנצח אותה רק לחיות איתה, או במקרה שלי, לחיות מחוצה לה!  . מעניין שהם מצליחים לדעת עלי דברים ב 8  שעות, דברים שאני לא יודע על עצמי כל חיי, האירוני הוא שגם בחיים הם לא יגלו לי. העניין הוא שאם אתה רוצה לדעת מה כתבו עליך, אי אפשר לדעת. אפשר לבקש שיחה של שעה עם המראיינת תמורת 450 ש"ח (ממש תענוג כמו לראות את רוג'ר ווטרס, שעולה רק 350 ש"ח ולמשך שלוש שעות פלוס) ושם נותנים לך הסברים כללים על מה הם חשבו עליך, בלי להיכנס לפרטים, ובלי לתת לך לראות את הדו"ח ששלחו למעבידים הפוטנצייאלים. מעניין שהשטות הזאת קיימת בעיקר במגזרים כמו הבנקאות, ייעוץ וביטוח ולא בהיי טק. אם זה היה גם בהיי טק,  אני חושב שהרבה אנשים מוכשרים לא היו מוצאים את ידיהם ורגלייהם בענף. חפיף, זה היה לפני שבועיים.

 שבוע שעבר, קיבלתי שיחת טלפון- נבחרת!!, אמרתי ,קיבלתי כרטיס טיסה חינם? לא! יש לך מבחן מחר תבוא! רגע, איזו עבודה, איזה תפקיד ? מי אתם? וואלה...אנחנו מפרוקטר וגמבל, משרה שהגשת מועמדות (אני חשוב ששלחתי בטעות למייל שלהם קו"ח לפני חצי שנה). תבוא מחר או מחרותיים אנו עושים בחינות. טוב נו, אמרתי שיהיה, נבוא מחר. הגעתי, כמובן ברבע שעה איחור. הבחורה שאחראית הסתכלה עלי בפליאה, אתה איחרת! אמרתי יאללה, אגש לבחינה בכל זאת, לא נורא הזמן. היא אמרה לי, אתה תראה את המבחן ואז לא תחשוב כך. שיהיה. הוסיפה לתת לי עוד כמה הסברים ריגילים ולבסוף אמרה כי אוכל לגשת לבחינה רק פעם אחת בשנה(?!) ושהמבחן יש לו תוקף לשנה, כך שאם ארצה להגיש מועמדות שוב ולא עברתי את הבחינה אוכל רק עוד שנה (כן בטח, חכו לי שאגיש מועמדות עוד שנה חכו בריש אני אגיע מאחור ונעשה מסיבה). הגעתי, התיישבתי, בחינה פסיכומטרית ב 9.15 בבוקר. מבחן "קצר" של 50 שאולת 65 דקות. הזמן כבר עמד לרעתי. התחלתי להתקדם יפה, פתאום זה נחת עלי באמצע הבחינה.( היה לי עוד חצי שעה ו 35 תרגילים). מה לע ז א ז ל  אני עושה פה????? FUCK THIS SHIT . עוד מבחן פסיכומטרי, עשיתי אחד לפני חמש שנים, יותר מדויק ופחות זמן וכסף לוקח, מה צריך עוד פסיכומטרי....לא צוחק, במשך 10 דקות ישבתי ואמרתי לעצמי לקום וללכת ולקרוע את הדף בחינה או להישאר. טוב, מה לעשות, אני לא איש של פרובוקציות, וחבל שלא, הייתי צריך לקום, אבל לא אוהב לעשות רעש וצילצולים- צריך לשנות את זה- בכל אופן נשארתי עם בערך 15 דקות לפתור עוד 25 שאלות. כבר לא היה אכפת לי הסתכלתי על השאלות ראיתי את השאלות מהילדות האהובות על כולנו : שתי רכבות יוצאות אחת מחיפה והשניה מת"א, אמבטיה מלאה מים ברז אחד מרוקן וברז אחר ממלא....שאלות, שוואלה לילד בגן חובה הייתי מתפדח לשאול, אבל הנה כאן לחברה בינלאומית ולמשרת אנליסט, שואלים כמו גדולים, ובכיתה 15 איש כולם רציניים, רוצים להצליח. הנואשות של אנשים מצחיקה אותי.

בכל אופן, כמובן, קיבלתי אימייל שלא התקבלתי, האמת הייתי מתפלא אם כן הייתי מתקבל.   

 

ובטון קצת יותר נחמד, מה לעשות יש גם ראיונות יותר קליליים, יכול להיות, אבל אני לא רוצה להיות חוגר המתהלל כמפתח, אבל היה לי היום ראיון, שגם אותו דפקתי אותי בכישרון המיוחד שלי, מה לעשות. התקשר אלי אתמול ואמר לי לבוא להיום, ואני ברוב עוונותי, רשמתי שהפגישה היא למחר, כך שלפתע קיבלתי היום שיחת טלפון ב 10.30 בו הוא לא ממש מבין למה לא הגעתי לראיון שניקבע להיום. כישרון@! בכל אופן, הוא קבע איתי להיום לשעה מאוחרת יותר, השיחה הייתה דיי קלילה, בערך 20 דקות ראיון שאל אותי מה אני יודע, כמה קיבלתי בקורסים סטטיסטיים ( הציונים הכי גבוהים שלי, אז השאלה והתשובה הייתה במקום) דיבר על העבודה והחברה במשך 15 דקות דיברתי על עצמי 5 דקות בקושי, אמר לי את השכר (לא משהו) והעבודה (נשמעת דיי מעניינת ) ואמר לי לחשוב על זה. לא יודע אם זה אומר שהתקבלתי אם אני מסכים לזה , אבל זה מצב יותר טוב ממצב שבו היה אומר לי שהוא יחזור אלי. האמת זה כבר קרה לי לפני שולשה שבועות, למשרה של ביטוח, העבודה דיי מעניינת אבל לא קשורה לתחום שלי, מה לעשות, רציתי להתקדם בתחום, אבל גם אז הוא דיי ניסה לשכנע אותי לבוא ולצטרף, ואמר לי (שכר יותר טוב), שאני אחשוב על זה ולהודיע לו בהקדם, נתן כרטיס ביקור, לא חזרתי אליו. סוף סוף אני לא חוזר למישהו למרות שרוצים אותי....בעצם זה לא ממש משנה, הכל משחק....השאלה האם רוצים לשחק בכללים או לאו. הנה יש לי חבר, עמית לספסל הלימודים, בחור מאוד חכם, ומוכשר, והוא על סף קבלה לשתי משרות מאוד בכירות במקומות שונים וזאת לאחר שבמשרה אחת עבר משהו כמו שישה שלבים שאחד מהם זה מכון זיון -עבר בהצלחה- ויש לו עוד שלב אחד לעבור, משרה שנילחמו עליה משהו כמו 2000 מועמדים!!! רק 2-3 צריכים להתקבל. התנאי התחלה טובים משהו כמו 12-15 אלף בחודש, אבל ביחס למה שעבר , אם היה עושה קפיצה לממלכת ההי טק, היה מקבל סכום דומה בלי כל השלבים הרבים הללו.אולם אם הוא לא יתקבל, ויש מצב כזה, בלי לנחס אותו, אז עוד אדם מוכשר לא התקבל בגלל מה? טוב, בגלל הבדלים מאוד מאוד דקים שיש בינו לבין מועמדים אחרים. כי אחרי סינון כזה אם נשארו 8 10 אנשים, אלו אנשים שכל אחד מהם מוכשר להתחיל לעבוד שם. טוב, זה כבר סיפור אחר, אילוצי מערכת. ולבנתיים לכל אלו שאינם רוצים/ יכולים/ לא בא להם/ מעדיפים לשיר עם שרלה שרון את הטיטניק....לעשות מבחני זיון, יצטרכו למצוא פיתרון אחר....אולי במקום אחר...

נכתב על ידי freewill , 13/6/2006 22:56  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 





772
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , יצירתיות , כלכלה וצרכנות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לfreewill אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על freewill ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)