לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

just me - and no one other


אני לא פקאצה, לא פריקית ובטח שלא אימואית ... אני בסה"כ רק אני.

Avatarכינוי:  מורני_:]

מין: נקבה

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
12/2007

תאומות עם מלא בעיות !


למטה ...

בבקשה אל תגיבו להקפצות כי הם ימחקו.

נכתב על ידי מורני_:] , 6/12/2007 01:14  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



תאומות עם הרבה בעיות ! - חלק ב'


החלק הראשון נמצא מתחת לפוסט הזה.

 

כמו סיפרתי לכם בחלק הראשון על התאומות - חברותיי, המסכנות, אני אמשיך את לספר את הסיפור של חייהן. והכל אמיתי לגמרי - לצערי הרב !  את החלק הראשון כתבתי כבר, והינה החלק השני. תאומות מסכנות, שעלו מרוסיה עם אימן בגיל 4 , שנטשה 2 ילדים. התחתנה עם עו"ד שמרוויח הרבה, והולידה שני חצי אחים לבנות, שמטפלות בהם יום וליל בעוד האימא המובטלת מבלה וחייה על חשבון בעלה, שכלל לא אוהב את התאומות.

ולהמשך. כיצד השפיע כל המצב על הבנות? רע מאוד. כל אחת מהן מתנהגת בצורה שמראה את השפעתן הרבה של הבעיות האלה.

האחת אולדה. ילדה שחיה לפעמים בעולם משלה. מבולגנת, לא מכינה כלל וכלל שיעורים (ובמזל עדיין לא העיפו אותה ממופת) ולפעמים עצבנית. בחופש הגדול שעבר, רבה עם אביה החורג ונסעה לסבתא. למרות שהשלימה עם אביה כעבור שבועיים בערך, נשארה שם עד סוף החופש הגדול ! ולאמה כלל לא היה אכפת. כעת, כל חופש אולדה בורחת כמה שיותר מהר מביתה, לסבתה, ובשביתה הארוכה הזאת היא לא היתה יום אחד בביתה. בזמן האחרון גילינו שהיא שקרנית פתלוגית וחולמת דברים לא אפשריים.

 היא גרה אצל סבתא שלה בחולון. כל פעם שאנחנו מדברות (ביוזמתי וחברתי כמובן) היא מספרת על איך טוב לה בחולון, כמה היא מקובלת, איך מתחילים איתה שם כולם ושמושלם שם. ולא - הכל שקר. היא סיפרה לנו איך מחרמנים אותה שם - למרות שהיא אפילו לא יודעת מזה. היא רוצה להיות קולית, ומתנהגת מוזר מאוד. היא הוסיפה וסיפרה להם שקוראים לה נטלי - (כי היא לא אוהבת את שמה) ושיש לה חבר בעיר. אחותה סיפרה לנו שהיא סתם משקרת, וגם לפי שאנחנו מכירות אותה, כל הדברים שהיא מספרת לא הגיוני כלל וכלל. ועוד, היא כל פעם מספרת על תוכניותה לעשות שתגדל. במשך מספר שבועות מעטים היא החליפה את דעותיה במהירות - ואחר כך היא נחרדת מהדברים הקודמים שרצתה. בהתחלה היא סיפרה לנו שהיא רוצה להיות רופאה - ושבטוח במהירות היא תצליח במקצוע זה (למרות שזה אינו אפשרי). לאחר מכן, היא החליפה את דעתה, ורצתה לפתוח חנות עם אחותה, ולהיות המנהלת. ולאחר שבועיים תמימים, החליטה שכאשר תסיים את בית ספר, תיסע ללמוד בחו"ל באוקספורד ושאביה הביולוגי ישלם את הלימודים. כמובן ששני הדברים לא אפשריים, כי נורא קשה להיכנס לאוקספורד ואין זה בטוח שאביה בכלל ישלם לה על הלימודים (היא בכלל לא בקשר איתו). היא חיה באשליות, וכל זה קשור לאמה כמובן. היא לא מתנהגת בצורה נורמלית, ואנחנו פוחדות שיש לה בעיות - אבל הבעיה שהיא לא משתפת אותנו.

ולתאומה השנייה. אליסה. ילדה מסודרת מידי, עצבנית מאוד ורבה עם כולם - (כן אפילו איתי מספר פעמים). אליסה, שמטפלת באחיותיה הרבה יותר מאשר אולדה - יותר קשה ממנה, ומתנהגת אל אחיה כמחקה את אמה. "גברת צעירה, תתנהגי יפה!" דבר שאינו מתאים לבחורה צעירה. היא עצבנית מאוד ורבה כל הזמן אם ילדים מבית הספר, ואפילו עכשיו איתי היא בריב. היא מסתבכת הרבה בבית ספר, ובכלל לא לומדת. בהקבצה ב במתמטיקה ובהקבצה ג באנגלית. היא אינה משקיעה בכלל בלימודים ומטפלת כל הזמן באחיה. היא מתנהגת כמו מבוגרת - חסרת שמחת חיים בכלל. אם קורה משהו רע, היא לוקחת אותו נורא קשה ולוקח לה זמן להתנתק ממנו. היא אוהבת את אימה עד מאוד, ותגן עליה בגופה אם צריך. היא שונאת את אביה הביולגי מאוד, וחשה אליו כעס רב (בהשפעת אימה, אני בטוחה) . כאשר אולדה רבה עם אביה החורג - אליסה רבה איתה גם, מתענה שהיא גורמת לאמה לסבול (שמענו מהן את הסיפור). כנראה האמא משתפת אותה יותר מידי בסבל שאולדה גורמת לה, למרות שהיא אינה צריכה לגרום לזה שהן יריבו. בנוסף, אליסה מסודרת נורא, וכל הזמן מסדרת את הדברים בצורה המדויקת ביותר, היא קשה מאוד ואני חושבת שתגדל תיהיה דומה לאמה מאוד.

התאומות, שאמורות להיות מאוחדות אם כל מה שעובר עליהן - רבות כל הזמן. מכות אחת את השנייה, נושכות, סורטות, ומכניסות אחת לשנייה ידיים לעיניים. ילדות בנות 13 לעזאזל! זה פשוט נורא מה שקורה איתן. הן כל הזמן רבות ובקשר רע אחת עם השנייה. שתי הבנות עם בעיות רבות, שהופעו מהבעיות בביתהן. ובנוסף, ההתנהגות המשונה שלהם גורמת לי לחשוב שהם בעתיד יצטרכו טיפול - בגלל הבעיות הרבות שלהן.

ובכן, ומה קורה אם אחיהם שנמצאים בחו"ל - שאימם נטשה והשאירה אצל אביהם הביולוגי. האח האמצעי, בקשר איתם מאוד קטן, מדבר איתם בטלפון לפעמים רחוקות, ובה לבקרם 3 פעמים בלבד ! (כמעט עשר שנים עברו מאז). האח גאון - התקבל לאוקספורד בגיל 17. האחות, נשואה עם ילד - בת 21, לא בקשר בכלל עם המשפחה - כנראה כועסת על האמא מאוד. ובצדק, האמא שנטשה אותה בגיל 12, ולקחה רק את האחיות הקטנות. פשוט עצוב המצב הזה.

וכמה תקריות שיפתחו לכם את העיניים מרוב זיעזוע. בחופש סוכות - רצו אביהם החורג ואימם לנסוע לאילת, לקחת את שני הילדים הקטנים ועוד בת אחת מהתאומות (!) הוחלט שזאת תיהיה אליסה - ואולדה תיסע לסבתה כמו תמיד. אולדה שיכנעה את אליסה לבוא איתה לסבתה בחולון, ואלינה הסכימה. אביהן החורג רצה לבטל ולהזמין חדר רק להם, אבל לא היה מקום. אבל מה גיליתי אחר כך? שבנסיעה לאילת הם התכוונו שההורים יהיו עם הקטנים בחדר אחד, ואליסה בחדר השני לבד (!!!!) אוי ואבוי, אני פשוט הזדעזעתי. עוד מקרה. כל פעם הבנות לוקחות את אחותן מהגן בסוף היום. גם שלפני שתי דקות נגמר להן הבית ספר. בדרך הביתה מהגן, הן נותנות להן מלפפונים ועגבניות שלקחו מהבית, וכמו שפחות, מנקות את ידיה ואם מגרד לה ברגל - הם מגרדות לה שלא תלכלך את הידים שהיא אוכלת (!). ועוד מקרה, שהוציא אותן מהמשפחה לגמרי. אסתר, האחות הצעירה, ציירה לאביה תמונה שבה כתבה "המשפחה שלך". ומי היה בתמונה המשפחתית? - האבא, האמא אסתר והאח התינוק. כן כן, התאומות לא הופיעו בציור המשפחה. יש לכם עוד סיבה לפקפק בכך שהבנות לא קשורות למשפחה, ומשתמשים בהן בתור שפחות. מפחיד אותי לדמיין מה יקרה שהאחים יגדלו, והאם ההתנשאות הקטנה של אחותם תגדל וגם תיהיה גם אצל האח הקטנטן? למה האב כל כך שונא את התאומות, ולא מנסה לאהוב את הבנות של אשתו ואהובתו ?

 

כואב לי על כך מאוד, ולמרות שאני לא בקשר איתן מיודע מה היום,  ביוזמתן - עצוב לי לראות את הכאב שלהן.

 

נכתב על ידי מורני_:] , 5/12/2007 00:44  
15 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



תאומות עם הרבה בעיות ! - חלק א'


יש לי שתי חברות - שהן תאומות - אולדה ואליסה . שכנות וחברות.

ויש להן בעיות רבות . כאילו הן ירשו את סיפור סינדרלה .

בגיל 4, עלו עם אימן לארץ מרוסיה - שעזבה את שני אחיהן הגדולים בני ה8 וה12 , והשאירה עם אביהם. הם גרו בישוב מסויים - עד גיל 9 שבו אימן התחתנה עם גבר - אביהן החורג, והם עברו לגור כאן - במקום שבו אני והן גרות עכשיו. המצב הנוכחי כרגע - ילדות בנות 13 וחצי - עם שני אחים קטנים בני 2 ו-4. והן המטפלות שלהם.

אמן - שלא עובדת וחיה על חשבון אביהם החורג, מוצאת לה זמן לבלות בקניונים וקונה כמה שהיא רוצה לעצמה , במקום להשאיר את זה לתפקיד בנותיה, ולטפל בילדים. אביהן - שעובד קשה וחוזר מאוחר, כל יום מביא מתנה לשני ילדיו , ומפנק אותם עד מאוד. שתי הבנות, שצריכות ללמוד ולבלות עם חברים בגיל זה, מטפלות בילדים . (אני מוסיפה שהאמא כן מנקה את הבית, ומכינה להן אוכל . ) לא, אבל זה לא מספיק.

הבנות, מטפלות בילדים , בעוד האמא משתעשעת ונהנת. בביתם יש 5 חדרים. סלון, חדר להורים, לאח חדר, לאחות חדר - ולתאומות חדר אחד . מיטה זוגית לשתיהן וחדר שאינו מטופח מיודע מה. ולא, המשפחה הזאת לא חיה במחסור כסף. האבא מרוויח מלא בתור עו"ד - והחדרים של הילדים כל כך יפים ומטופחים, מלאים בבובות ומשחקים. ולא אני לא מגזימה - לילדה בת ה4 יש מחשב משלה, בעוד לשאר הבית ולבנות אין . ( לאב חורג יש מחשב נייד - אבל הוא לא נותן לתאומות ) . בכל עבודה בבית הספר הן מסתבכות - ובעוד שאני מציעה להן להדפיס אצלי , הן מגישות בכתב יד. נערות בנות 13, שאמורות לבלות ולהנות מגיל זה - שומרות מידי יום על שני ילדים מפונקים, שבמקרה במקרה אפשר לקרוא להם אחים. לבנות אין אפילו מפתח לבית O: - ושהן רוצות להיכנס - למשל אחרי בית ספר, הן צריכות לדפוק על הדלת ולחכות שיפתחו להן.

כמו שבוודאי שמתם לב - האב החורג לא אוהב את הבנות. ועצוב לי שכך.  איך אפשר לא לאהוב בנות - ולנסות לאהוב. ולא, זה לא כזה קשה. יש משפחות שמקבלות כל ילד מאומץ - ואיש אחד לא יכול להכניס לליבו עוד שתי בנות חמודות ? זה לא בסדר! והאמא - שלא ממש מתייחסת אליהן - ונותנת לאב להשפילן ככה, ובעצמה משפילה אותן. יוצאת לבלות בעוד הן שומרות על הקטנים. שיוצאים לגן, הם חייבות לבוא כדי לרוץ אחרי הילדים. ולחשוב שהאם נטשה שני ילדים, צעירים - אחד קטן מאוד והשנייה מתחילה את גיל ההתבגרות ! הבת שאינה מכבדת כלל וכלל את אחיותיה החורגות - מאיימת עליהן שתספר לאבא אם לא יעשו מה שהיא אומרת, הוא אם הן לא עושות שיעורים. הילדה הזאת פשוט מפונקת ומתנהגת כמו פקאצה בת 15. ואני לא מגזימה. היא מדברת עם החברות שלה ככה: "היי מאמי שלי, מה קורה נשמה שלי?! הבגדים בעזריאלי פשוט מ-ד-ה-י-מ-י-ם ! ! ! שחבל על הזמן ... אני חייבת ללכת לקנות שם !" ... כן ככה היא מדברת ביום יום, ובטלפון עם חברותיה. ילדה בת 4 ! פשוט לא להאמין !

ונחזור לבנות. אין להן חיי חברה, והן כל היום מטפלות באחייהם. האמא שאומרת להן משפטים כמו : "הוא אוכל רק איתכן" , "היא ישנה רק אם אתן איתה" וכו' וכו' , שנשמעים כל יום. ולא, אחרי כל העבודה שלהן, הם לא מקבלות יחס טוב. אימן והאביהם החורג מתייחסים אליהם רע, והאווירה בבית אף פעם לא נעימה כל כך בשבילהן. זה עצוב נורא, שזה חייהן, פשוט עצוב.

 

ואין, אי אפשר להתלונן לאף אחד על כך. הן אוכלות טוב, מתלבשות יפה, ונראות בריאות ולא מוכות. אף אחד לא יקבל את התלונה שלנו ברצינות, וזה יגרום רק לכעס רק מצד הוריהם - ופשוט נהרוס להם את חייהם יותר.

 

אני וחברתי דואגות מאוד, אבל אין דבר שנוכל לעשות.

 

 

בפוסט הבא, אני אספר לכם כיצד השפיע המצב על שתי התאומות - ומה קורה עם שני הילדים שנטשה אימן ברוסיה, ותקרית קטנה שתחולל בליבכם סערה.

 

נכתב על ידי מורני_:] , 2/12/2007 14:43  
20 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



לדף הבא
דפים:  

833
הבלוג משוייך לקטגוריות: נוער נוער נוער , מגיל 14 עד 18 , מתוסבכים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות למורני_:] אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על מורני_:] ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)