לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

חתולים סיאמיים




מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


11/2007



נכתב על ידי , 27/11/2007 12:23  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



תערוכה


·        SPECIAL SHOW


 


·        יום שבת: גורים- כל הגזעים


 


·        לראשונה! תהלוכה מיוחדת של כל הזוכים !!!!


·        תחרות " חביב הקהל"...


·        ועוד תחרויות שונות...והפתעות...


הנדון: הזמנה לתערוכות הבינלאומיות לחתולים


" חתוליחאדה 2008"


 


חברים יקרים,


 


הננו מתכבדים  להזמינכם לתערוכה הבינלאומית לחתולים שתיערך


ביום שבת 22 לדצמבר !! קיבוץ שפעים


 


 


 


 

נכתב על ידי , 26/11/2007 09:07  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



חתול סיאמי


 מאז ומתמיד זכה החתול הסיאמי היפה לחיות ולהתפנק בבתי מלכים ועשירים. זהו חתול מוצק ושרירי, אתלט מלידה, ללא גרם אחד של שומן מיותר - למרות מראהו השברירי.

 

מראה כללי

סימני ההיכר הבולטים של הסיאמי הם כמובן עיניו הכחולות, פרוותו הבהירה המקושטת בכתמים כהים בפנים ובכפות הרגליים, וגם אוזניו הארוכות שבזכותן הודבק לו הכינוי ''חתול העטלף''. אין ספק שמראהו האצילי של הסיאמי תרם לכך שהוא היה אורח רצוי בקרב האצולה. הוא צנום ושרירי, ארוך וגבוה. אורכו, מקצה החוטם עד קצה הזנב, יכול להגיע כמעט עד מטר. מבנה הראש שלו הוא כשל משולש צר וארוך. כאשר בסיס המשול גורים סיאמיים בני חודשיים ש הוא בין האוזניים, והסנטר מהווה קודקוד מחודד. האוזניים ה''עטלפיות'' יושבות נמוך ורחוק על הקודקוד וביניהן מעין גבעה מעוגלת. הן בעלות בסיס רחב וארוכות מאד יחסית לראש. ככל שהאוזניים ארוכות יותר, כך הסיאמי אופייני יותר. העיניים מלוכסנות ובעלות גוון כחול עמוק. הלסתות דקות וארוכות. גם הזנב ארוך מאד ודק. משקלו של חתול סיאמי אינו עולה על 5 קילו.

 

אופי

 החתול הסיאמי נאמן מאד לאדם אחד והולך אחריו לכל מקום, ממש כמו כלב. הוא מאמץ דמות אחת במשפחה ויילך אחריה באש ובמים. מספיק שתצא לעבודה בבוקר כדי שתגרום לו משבר נטישה. כשאתה חוזר הביתה אחרי כמה שעות הוא יקפוץ עליך כאילו לא ראה אותך  שנה לפחות. לכן, חתול סיאמי מתאים יותר לאנשים מבוגרים שנמצאים הרבה בבית. הסיאמי זקוק לחיבה ומגע כמעט אינסופיים, אבל פעמיים שלוש ביום הוא צריך את הזמן שלו להיות לבד, ואז הוא פשוט נעלם מהעיניים. אין מה לדאוג, הוא חוזר בעצמו. החתול הסיאמי חסר ייצר תוקפנות לחלוטין. אפשר להשאיר אותו בלב שקט עם ילדים. לעומת זאת, בעיה שעלולה להתעורר כשמגדלים סיאמי בתוך משפחה היא שהוא יגרום לקנאת אחים, מכיוון שהוא נקשר בדרך כלל לילד אחד בלבד.

 

טיפול ובריאות

בכל הנוגע לטיפול ובריאות, הסיאמי בעל הפרווה הקצרה משאיר את מרבית החתולים מאחור. אפשר לשבת בנחת, להרים רגליים למעלה ולשכוח שיש חתול בבית. הסיאמי אינו דורש כל טיפול. לא רוחצים אותו, לא מסרקים אותו, רק מנקים אוזניים פעם בחודש ובזה זה נגמר. פעם בשנה הוא צריך לקבל חיסון משולש ואפשר לשכוח את מספר הטלפון של הווטרינר לשנה שלמה. הכי חשוב זה ללטף ולחבק הרבה. אין להם צורך מיוחד לשחק בחצר, למרות שהם אוהבים מאד לטפס על עצים. החתול הסיאמי אינו רגיש לעולם החיצון. הוא פשוט מעדיף להיות בבית, קרוב לבני אדם. הסיאמי אינו אוהב נסיעות. הוא מעדיף את הקרקע יציבה מתחת לרגליו הדקיקות. למרות מוצאו האריסטוקרטי, אי אפשר לומר על הסיאמי שהוא מפונק. הוא אינו בוחל בשום דבר מאכל. הוא אוכל הכל, כל הזמן, וכמה שאפשר, ותמיד נשאר רזה. תוחלת החיים הממוצעת של הסיאמים היא 15-16 שנה. זכרים חיים בדרך כלל יותר מנקבות. הסיאמי קצר השיער מתאים במיוחד לארץ בגלל הדמיון לאקלים בארץ מוצאו: לחות גבוהה, טמפרטורות גבוהות בקיץ וחורף מתון, ללא טמפרטורות קיצוניות. בחורף מעדיפים הסיאמים להתכרבל עמוק עמוק בתוך הפוך. מה שבטוח בטוח.

 

 

הסטוריה      

   למרות שמוצאו של גזע אצילי זה אינו ברור לגמרי - אין ספק שתחילת הגזע לפני כאלף שנה במזרח הרחוק, במשולש סין-בורמה-סיאם. הנזירים הבודהיסטים האמינו שחתול בעל עיניים כחולות הוא קדוש, וכשנולד חתול כזה, נהגו לקחתאותו למקדשיהם. גם למלכי סיאם היה חלק לא מבוטל בפיתוח הגזע. המלכים שמרו בארמונותיהם הסגורים את היפים מבין חתולי הנזירים. מכיוון שהחתולים לא הוצאו אל מחוץ לכותלי האמון הם הזדווגו רק בינם לבין עצמם, וכך נוצרו בארמונות מלכי סיאם שושלות של חתולים בעלי עיניים כחולות, זהים לחלוטין להוריהם.

נכתב על ידי , 26/11/2007 08:22  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 





כינוי: 

בת: 50




23
הבלוג משוייך לקטגוריות: תחביבים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לsvetlana אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על svetlana ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)