לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

הבלוג של אורית - תהליכים אישיים דרך הגוף


אני מטפלת באנשים בתחום הרפואה המשלימה כבר 6 שנים וחשבתי שהגיע הזמן לשתף את העולם בכך ולהיחשף יותר. עם כל קליינט שמגיע מגיעה גם מראה חדשה והזדמנות להסתכל על עצמי ולבחון את עצמי מחדש. אני מברכת על הכלים הניפלאים שרכשתי: שיטת גרינברג, קלפי סגולה, ונטורופתיה.


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


10/2007

למה מגע?


למה מגע?

חשבתם פעם למה מגע מרפא? מה יש במגע שמרפא כל כך? מדוע אנחנו צריכים מגע? האם יש אנשים שלא צריכים מגע? שלא אוהבים מגע?

לפעמים אני חושבת שהגעתי לתחום המגע בגלל שלא קיבלתי מספיק מגע בילדותי. אמא שלי פשוט לא אוהבת לגעת. אין לי ספק שבתור ילדה היא לא הזניחה אותי חלילה אבל גם לא הרעיפה עלי חום ומגע כמו שהייתי צריכה. הבן שלי גדל עכשיו עם מנות נכבדות של חום ומגע. אנחנו לא מפסיקים לחבק ולנשק אותו לקבל גם ממנו בחזרה. אני משתדלת שזה לא יהיה יותר מדי כי הרבה פעמים כשאנחנו מכריזים "אני לא אהיה כמו ההורים שלי" אנחנו הולכים לקיצוניות השנייה. אני רואה איך זה משפיע עליו, עם איזה ביטחון הוא גדל, גבולות ברורים של הגוף, שקט פנימי ורוגע. לפעמים אני קצת מקנאה וחושבת איזה מן בן אדם הייתי אם הייתי מקבלת את כל החום והמגע הזה שכה כמהתי אליו בילדותי.

אבל אז אני חושבת על זה יותר לעומק ויודעת שאילולא הכמיהה למגע יכול להיות שלא הייתי מגיע למקצוע הזה שאני כה מאמינה בו ואוהבת אותו.

גם הנתינה יוצרת אצלי את השקט המיוחל, אני אוהבת לגעת, להרגיש את האדם השני לחוש מבחוץ איך מרגיש הבפנים, לחקור את הגוף ולהגיע לנפש. זהו, מצאתי את עצמי תוהה בנושא אז החלטתי לשתף.

נכתב על ידי , 13/10/2007 22:05  
3 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אורית ט ב-22/10/2007 22:26
 



קערת הפסטה האחרונה


אחרי החגים יתחדש הכל......אחרי החגים זה זמן מצויין לעשות ניקוי, בכלל בעונות מעבר. אחרי כל האוכל שטחנתי ובגלל כאבים שלא עוברים לי בברך, נפלה ההחלטה - מחר אני מתחילה דיאטה לניקוי כבד. למשך שבוע או 10 ימים (עוד לא החלטתי). זו דיאטה שהמורה שלי לרפואה סינית המליץ לנו עליה: הבוקר שלי הולך להתחיל לא בכוס נס קפה שלעיתים אני מפנטזת עליה כבר לפני השינה (אני מאוד אוהבת קפה!) אלא – בכוס מים פושרים עם חצי לימון סחוט ואם אחליט לפנק את עצמי אז גם מעט דבש בפנים.

המזונות שלא נוגעים בהם: מזון שומני (טחינה, שמן זית או אחר, אומגה 3, אגוזים וזרעים....), מזון מעובד, מתועש, צבוע (לחם קנוי, דגני בוקר, משקאות ממותקים, מוצרי חלב.....), חלבונים מהחי, תבלינים – כך שגם מלח ופלפל שחור אסור וכמובן שבלי סוכר.

התזונה שלי הולכת להיות מורכבת מ 40%  ירקות מבושלים, 10% ירקות חיים, 10% פירות, 30% דגנים מלאים, 10% קטניות.

פעם לפני 6 שנים ניסיתי לעשות דיאטת ניקוי של אורז מלא. הדבר היחידי שמותר לך לאכול למשך 10 ימים זה אורז מלא. אפשר כמובן לגוון באורז ארוך או עגול, אבל זה ניגמר בזה. הייתי אמורה לעשות את הדיאטה הזו  שבוע אבל נשברתי אחרי יומיים וחצי. הייתי חלשה ועצבנית, החלטתי שזה לא בשבילי. רציתי לדעת האם מישהו פעם ניסה את הניקוי כבד הרשום מעלה? איך זה השפיע עליך?

אחלו לי בהצלחה אני מקווה שיהיה לי מספיק כוח לשתף בהמשך.....

אני מאוד אוהבת לאכול ואני רוצה שזה לא יהיה לי קשה מדי, עוד יותר רוצה שיהיו תוצאות כדי שבעתיד אוכל להמליץ למטופלים שלי על הניקוי הזה.  

נכתב על ידי , 6/10/2007 22:35  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של זוהר בשמים-שכרון חושים ב-25/10/2007 20:58
 



אומנות המגע על המרפסת


חוזרת עכשיו מטיפול מעולה שנתתי בצימר בצפון. בזמן האחרון הטיפולים קצת אחרים. באים אנשים שמעריכים מגע שיודעים מה טוב ומה לא ומרעיפים שבחים. אני מרגישה שיש לי מה לתת ומישהו בצד השני גם יודע לקבל. תחושה נפלאה. זה היה טיפול בזוג לזוג. כלומר באנו אני ובעלי עם המיטות טיפולים אליהם לצימר, העלנו רעיון לעשות את הטיפול במרפסת הצופה לנוף הכרמל המשגע, עם נרות והשקט הפסטוראלי, היה מקסים! יצאתי מלאה ועם מוטיבציה לעוד טיפולים. למה אני כל כך אוהבת את המקצוע שלי? אני מרגישה שאני נוגעת באנשים. אני מרגישה שדרך המגע, השיחה, האבחון או הקלפים אני מצליחה לגעת במהות של האנשים. אני מצליחה להזכיר להם אפילו אם זה לרגע מי הם באמת מה החלומות והרצונות שלהם, איפה ומתי כל זה הלך לאיבוד. אנשים מגיעים מתוחים, עמוסים ולשעה אחת אני עוזרת להם להסתכל פנימה, לתוך עצמם. גם כשאני נותנת טיפול פינוק זה לרוב עם עומק. לא שאני מדברת בזמן הטיפול, אבל אני מרגישה למה זקוק המטופל, אם הוא צריך העלאת אנרגיה, או הרגעה, התמקדות על הראש העמוס במחשבות או דווקא על הרגליים התפוסות. חשבתי על זה היום, אין טיפול דומה לקודמו, הרי כל אחד צריך משהו אחר, כל אחד בא במצב אחר אחרי שהיה לו יום אחר. לפעמים אני לא מבינה למה אני לא עובדת יותר טכנית, הרי למדתי המון טכניקות של טיפולים, אבל אני מרגישה הכי טוב עם עצמי כשאני עובדת עם הרגש. הרגשתי היום כאילו אני מציירת, מפסלת או רוקדת, הרגשתי בכל רמ"ח איברי את אומנות המגע.    

נכתב על ידי , 4/10/2007 22:50  
4 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של snow שיהי לכולם יום קסום ב-19/10/2007 20:55
 





כינוי: 

בת: 46

ICQ: 1978 

תמונה




137
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , 30 פלוס , 40 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאורית ט אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אורית ט ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)