לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

פלוס-מינוס

נמאס מהמינוס! די! החלטנו לשים קץ לחריגות, למינוס, לחובות, ללחץ ולכל הבלאגן. משפחה אחת עושה סדר סוף סוף בכל הנושא הזה. בלי להתחכם, בלי רקע כלכלי ועם המון אתגרים בדרך.


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
8/2009

מתנה לטו באב? (אולי בשנה הבאה)


נראה לי שבעלי לא שם לב בכלל שיש טו באב, וזה ממש לא מזיז לי. אבל ראיתי היום כתבות של טו באב בנושא הלבשה תחתונה לגברים, וזה הזכיר לי מישהו.

קצת לפני שהתחלנו לצאת מחובות, בעלי התחיל מסלול לימודים חדש. רציתי לקנות לו מתנה שימושית, שייתן לו תחושה טובה של התחדשות, ובנוסף גם משהו שהוא באמת זקוק לו. אז קניתי לו איזה 10 זוגות תחתונים חדשים יוקרתיים ומפוארים בחנות שנקרא מנז בשנקין (מאז החנות נסגרה). הוא באמת היה זקוק לרענון קל בתחום הזה. תחתוניו היו מחוררים ובלויים. אני חושבת שהוא מאוד נהנה מהמתנה הזאת כבר כמה שנים. רק שעכשיו הוא שוב זקוק לרענון. הוא יצא וקנה לעצמו תחתונים מאאוווד מכוערים (אך זולים לדבריו), בצבעי יסוד מאוד דומיננטים, שגם רואים אותם לעיתים קרובות מבצבצים החוצה ממכנסיו, מפני שיש להם גזרה גבוהה במיוחד.

ולעצמי? רק בנחלת בנימין: 2 חזיות בד ב-15 ש"ח, (אינני זקוקה למשהו משוכלל יותר מזה), תחתונים ב-5 ש"ח. גם ככה לרוב מה שקונים ביוקר בחנויות להלבשה תחתונה מתפורר במהרה.
נכתב על ידי plusminus , 5/8/2009 18:16  
3 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



הרגלים שווים


זה אפשרי לעבור ממינוס לפלוס, אבל מי שכבר במינוס התרגל לחיות מאשראי ופיתח הרגלים שמחייבים אותו להשאר חייב. כדי לצאת מהמינוס, חייב לעשות את השינוי בראש, קודם כל. להלן 10-11 הרגלים, שיכולים לעזור לנו לשמור על כספינו לעצמנו ולא לפזר אותו כאילו שאנחנו שרים בכנסת:

1. שותים קפה בבית
אנחנו היינו ממש רציניים עם קפה כשהתחלנו לצאת ממינוס. היו לנו כל מני סוגי מכונות להכנת קפה משובח בבית, וגם היינו לא מעט פעמים שותים קפה בחוץ. כשהתחלנו לעבור לפלוס, הפסקנו לשתות קפה בחוץ, אבל השקענו בקפה משובח לבית, כדי שלא נרגיש מסכנים, ותמיד דאגתי שיהיו עוגות ועוגיות טובות בבית. כרגע, כעבור שנתיים ומשהו, אנחנו הצטמצמנו עוד יותר. אנחנו כבר גרים רחוק מחנויות שמוכרות קפה משובח, והקנייה הזאת הפכה לא פרקטית. עברנו לשתות קפה ג'ייקובס אבל שחור, בלי חלב. היינו קונים קפה ב-150 ש"ח כל חודש, ונגיד עוד 100 ש"ח על חלב (היינו מקציפים אותו כמובן). ג'ייקובס עולה 30-35 ש"ח לחודש ואנחנו חוסכים גם את החלב. סה"כ חיסכון על קפה בסביבות ה-200 ש"ח. זה לא רע. (שלא נדבר על הזמן שהיינו מבזבזים על הקצפת החלב ושטיפת המכונה כל בוקר, צהריים וערב.)

2. אוכלים את מה שיש במקרר או במקפיא.
אנחנו לא מתחילים כל ארוחה מחדש. תמיד מכינים יותר ממה שצריך כדי שיהיה מה לאכול לארוחת צהריים למחרת. אין כזה דבר אצלנו לאכול ארוחת צהריים בחוץ. (בערב לפעמים כן דווקא מדי פעם)

3. פיקניקים
פיקניק בטבע זה בילוי מהנה וזול. השקענו בכמה משחקי חברה. לוקחים קצת אוכל מהבית ויושבים במקום נעים מחוץ לבית כמה שעות. אם אפשר, מזמינים כמה חברים. כל אחד מביא משהו לאכול וזה לא עולה כלום (רק דלק/נסיעות)

4. התעמלות בבית
לא ממש הצלחתי עדיין לנכס את ההרגל הזה, אבל אני מנסה לעבוד עליו.

5. המקפיא מפוצץ באוכל ביתי מוכן: נשאר רק לשלוף ולחמם. כל פעם שמכינים אוכל, מפרישים חלק ממנו (אפילו אם זו רק מנה אחת) למקפיא. בעוד שבוע או שבועיים בשעת רעב, זה יהיה בהישג יד. ככה גם זורקים פחות אוכל. אני יודעת שבהרבה בתים, לא מספיקים לאכול את כל האוכל כשהוא טרי, והרבה אוכל נזרק. הקפאה שומרת על טריות האוכל לאורך זמן ומבטיחה שתמיד יהיה משהו לאכול בבית. זה מונע ארוחות בלתי מתוכננות בחוץ.

6. ארטיקים ונשנושים ביתיים מוכנים בבית. ביתי מאוד אוהבת עוגת גבינה עם פירורים. אני מכינה את הקינוחים והנשנושים שאוהבים לאכול פה. ככה יורד להם הטעם של אוכל בחוץ. האמת היא שמרוב שאנחנו משקיעים באוכל הביתי, יש מעט מאוד דברים שאנחנו אוהבים לאכול בחוץ. (סושי למשל.)

7. אווירה טובה בבית
כשנעים בבית, לא מחפשים לאן לברוח (ולבזבז כסף) כל הזמן. ביתינו מאאאאוווווד קטן. בכל זאת, אנחנו דואגים לפינות ישיבה/מנוחה בתוך הבית, משחקים, סרטים וספרים מעניינים זמינים. כיף להיות בבית.

8. מטבח נקי, כלים שטופים
זו אחריותו של הבעל. הוא ממש טוב בזה ומהיר מאוד. כשהמטבח נקי ומסודר, נכנסים בקלות ומכינים משהו לאכול. כשהמטבח הפוך וכל הכלים בכיור, יותר מתחשק לאכול בחוץ.

9. אוכלים אוכל פשוט
אני מספיק שעות במטבח. אני לא רוצה להסתבך שמה. האוכל שלנו פשוט מאוד: פסטות, אורז, לחם ביתי, מרק, שקשוקה... ואם זה בשר, אז סטייק עשוי על מחבת ללא רטבים או תבלינים. כמה שיותר פשוט.

10. השקעות חכמות
בעיניי השקעה טובה זו השקעה בעצמך. הנסיון שלי כעצמאית עם שוק ההון (פנסיה, קה"ל וכו') לא כל כך מוצלח. ונראה לי שבכלל לא הגעתי לשלב כזה שכדאי לי להמר בצורה כזאת עם כספי. אני כרגע משקיעה את כספי במיזמים עסקיים שיכולים להניב הרבה יותר תשואות משוק ההון. האמת היא שאני לא סובלת את כל חברות הפנסיה וההשקעות למיניהן. הן עושות רושם שהם לא ישרים. התשואות מאוד נמוכות, אם בכלל, והדמי ניהול שלהם גבוהים מדי בשביל מה שהם עושים עם כספימאבדים את זה לרוב. החלטתי להמשיך להשקיע בעצמנו כבני אדם. בחינוך ובעסקים.

11. היינו בחופשה שבוע שעבר. הקמנו אוהל על שפת הים. הילדים היו בגן עדן. ממש נהנו. וגם בשבילנו זה היה כיף. הכי טוב זה להתארגן עם עוד אנשים ולהקים מחנה משותף. ככה העבודה מתחלקת עם יותר אנשים, וכיף שיש עוד אנשים. זה גם יותר ספורטיבי, וחייבים להכניס ספורט איפהשהו אחרי כל האוכל הזה.

מרבית הנושאים הם סביב שהות בבית. מצאתי שבילויים ביתיים הם נחוצים לחיסכון. יציאות עולות הרבה כסף, ואני נוטה להוציא כסף על דברים שלא תכננתי. אפילו יציאות לסופר אני מצמצמת. זאת הדרך הכי יעילה לחיסכון של כסף. לבלות את רוב הזמן מסביב לבית, בצורה מעניינת ומרגיעה.

בקיצור, אפשר ליהנות וללמוד המון מהתהליך הזה. אני מאמינה שאם נדבוק בהרגלים האלה, עוד נגיע רחוק, ויהיה לנו כסף ספייר לכיסוי חובות ולהשקיע בעצמנו.

בהצלחה לכולם!

נכתב על ידי plusminus , 3/8/2009 08:36  
4 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 





כינוי:  plusminus

בת: 49




15,046
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , 30 פלוס , כלכלה וצרכנות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לplusminus אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על plusminus ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)