לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

עוד לא נשוי


מחפש בת-זוג מלאה ומאוד נשית למטרה רצינית בלבד (עוד על הנושא במאמרים שבצד ימין מתחת לכותרת "מומלץ לקרא"). בגלישה מסלולרי נא לבחור בגירסה הלא-סלולרית(!) כדי לראות הבלוג נכון. הדוא"ל שלי לפניות: [email protected]


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
1/2021

אגואיזם + אני מחפש בת-זוג (מלאה ונשית)


אגואיזם מתואר הרבה פעמים כדבר שלילי. אגב, המושג ההפוך נקרא זולתנות (מלשון זולת. אלטרואיזם בלע"ז. התוודעתי למילה זולתנות לראשונה כשקראתי, אי שם בשנות התשעים של המאה הקודמת, את הספר "הגן האנוכיי". ספר שהשפיע עלי רבות).

 

אנוכיות היא לא תמיד דבר רע. היא כוח מניע. כלכלה קפיטליסטית למשל מוּנעת מהרצון האגואיסטי של פרטים לצבור כסף ובכך כנראה כוח והשפעה, אבל בכך היא עשויה גם לתרום לרבים אחרים ואולי אף לחברה בכללותה. כתבתי "עשויה" כי לקפיטליזם עלולים להתלוות תהליכים לא רצויים, כמו זיהום הסביבה ועוד ועוד. על הרצף אנוכיות-זולתנות או קפיטליזם-סוציאליזם, החוכמה היא למצוא איזו נקודת (או נקודות) איזון.

 

לא סתם הזכרתי את הספר "הגן האנוכיי" (שתי ה-י' זו לא טעות). אני חושב שכשאדם מתרבה (ובדרך בוחר/ת בן/ת-זוג) יש בזה משהו מהאנוכיות, אבל אנוכיות לגמרי סבירה. אם אמא למשל (אני מציין אמא, כי, כמדומני, ברוב ממלכת החי(? או לפחות היונקים), כולל האדם, הצד שמטפל מעט יותר בצאצים הוא האם. למשל כי היא זו שנכנסת להריון, אח"כ מניקה ועוד ועוד), אז אם אמא למשל דואגת קודם כל לצאציה ולא עסוקה בלדאוג לצאצאים של אחרים, אז אמנם זה כאילו מעשה "אגואיסטי" אבל הוא די מובן מאליו. אם זה לא היה ככה, ייתכן שבטבע הצאצאים לא היו שורדים.

 

אפרופו הפוסט הקודם בדבר MHC (חלק מה-DNA שקשור למערכת החיסונית) שונה, אגואיזם קיים גם בבחירת בן/ת-זוג. לפי זה למשל (כתבה באנגלית מ-2014) לזוגות נשואים יש דימיון גנטי יותר ממה שאפשר למצוא בין גבר ואישה אקראיים (מי אמר "הגן האנוכיי" ולא קיבל?...קריצה).

 

אם אני נמשך לבחורה עם ציצים מאוד גדולים (וגם אגן רחב ועוד המון דברים), ייתכן שאני נושא גנים לתכונה (/ות) הזו או למשהו קרוב (שלא בא לידי ביטוי בשדיים אצל גבר), כלומר בהחלט ייתכן שיש כאן "רצון" של גנים מסויימים להפיץ את עצמם (לגנים אין כמובן, למיטב הבנתי במדע (לפחות הפופולרי) רצון מודע), כלומר יש אולי יתרון הישרדותי לגנים (שמתבטאים במכלול שהוא האורגניזם השלם) שמחפשים גנים דומים/תואמים להם. אם "אדייק", אני חושב שקיימת מעין פונקציה שמתאימה לDNA (או לפחות לחלק משמעותי בו) של פלוני, DNA (כנ"ל) של פלונית שהיא מתאימה לו ופונקציה דומה מהצד הנשי לגברי ואז נשאלת השאלה האם כשנפעיל את שתי הפונקציות הנ"ל, אחת על השניה, נחזור לאותו מקום?...

 

 

קולדפליי, שעונים, גירסה כלית:

 



אני מחפש בת-זוג (מלאה ונשית)

כדרכי בקודש אני שם כאן את הציור של מה שאני מחפש חיצונית בבת-זוג. אז הנה דוגמא לבחורה (דימיונית) שהיא בערך הטעם שלי, לפחות כללית עם דגש על מבנה גוף:



כאמור זה תיאור כללי (כלומר יש 'דרגות חופש' לטעם שלי ואין מודל אחד ויחיד) של מה שאני מחפש חיצונית בבת-זוג ומה מושך אותי. אני תמיד מדגיש שאני מחפש מישהי אך ורק למטרה רצינית (אז... אני חוזר על זה שוב). על הצדדים האחרים (שלא פחות חשובים) של מה שאני מחפש בבת-זוג כתבתי בקישור *הזה* . עלי כתבתי בקישור *הזה*  (שני הנ"ל מקושרים כאן בבלוג ברשימות מצד ימין). האי-מייל שלי (לבחורות מתאימות, או מי מטעמן) לפניות הוא [email protected].



לילה טוב והמשך סגר נעים לכם/ן קוראי וקוראותי החביבים והחביבות.
נכתב על ידי , 25/1/2021 23:25   בקטגוריות אבולוציה, אהבה ויחסים  
הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



Avatarכינוי: 

בן: 62




הבלוג משוייך לקטגוריות: יחסים ואהבה , דייטינג
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לעוד לא נשוי אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על עוד לא נשוי ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)