לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

עוד לא נשוי


מחפש בת-זוג מלאה ומאוד נשית למטרה רצינית בלבד (עוד על הנושא במאמרים שבצד ימין מתחת לכותרת "מומלץ לקרא"). בגלישה מסלולרי נא לבחור בגירסה הלא-סלולרית(!) כדי לראות הבלוג נכון. הדוא"ל שלי לפניות: [email protected]


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
8/2020

הזכות לאהוב + אני מחפש בת-זוג (מלאה ונשית)


לכבוד ט"ו באב (או כמו שאני נוהג לכתוב: two באב, למרות שעבורי עדיין (מצב "כרוני") בלי love) החלטתי לכתוב כמה מילים על ענייני אהבה וזוגיות (על חלק מהדברים כתבתי בעבר (יותר מ-13 שנה הבלוג הזה קיים, אז ברור שאני חוזר על עצמי מידי פעם...)).

לא למדתי משפטים (אבי ז"ל למד... (אגב למד בגיל מבוגר יחסית, אחרי קריירה צבאית (קרבית, לא כמשפטן))) אבל אני זוכר שבזמנו דובר בתקשורת על "חוק יסוד, כבוד האדם וחירותו" ואח"כ על "הזכות לקיום מינימלי בכבוד". ברוח הדברים הנ"ל אני הייתי מוסיף עוד זכות יסוד: "הזכות לאהוב". לכאורה, במדינה ליבלרית (ולא רק), לכל אדם, גבר או אישה, יש המון אפשרויות למצוא בן/ת-זוג. זה בתיאוריה. בפועל יש אחוז לא מבוטל של רווקים ורווקות שנמצאים בסטטוס הזה לא מרצון.

כמו שהמדינה מתערבת וקובעת למשל שכר מינימום (וקצבאות למי שזקוק ( או "השלמת הכנסה")), כך המדינה יכולה להתערב ולאפשר יותר "צדק חברתי" גם בתחום הזוגיות. כבר בימי קדם התחילו לעשות זאת. הבסיס המוסרי לרוב התרבויות בעולם, אשר נמצא בלב ספר הספרים שלנו (התנ"ך), קרי עשרת הדיברות כולל את הדיבר "לא תנאף" (אגב, זה הדיבר השביעי, כמו היום השביעי (שבת) שמקודש ביהדות ומוזכר 3 דיברות לאחור). כבר כאן יש התערבות. אוסרים על גבר (נשוי או שלא) לקיים יחסי אישות עם אישה נשואה שהוא אינו נשוי לה.

יש מי שיבחר (אני לא) לראות בזה משהו רכושני אבל אפשר לראות בזה השלטת סדר חברתי (זו גם דעתי האישית). אם ניאוף היה מותר ומספיק נפוץ, הסדר החברתי היה כנראה מתערער (עד כמה שידוע לי אין כרגע בחברה שלנו חוק כנגד ניאוף, אבל די ברור שזה דבר בלתי מוסרי בעליל). אני מאמין במונוגמיה ובנאמנות. אני מתנגד לבגידות או יחסים מחוץ לנישואין לאנשים נשואים (או בכלל). אני יודע שבפועל מיעוט של אנשים (לא מיעוט מבוטל) חושב אחרת ואף פועל אחרת (ע"ע מסיבות של החלפת זוגות וכיו"ב). אינני מתכוון בהצעותי כאן בהכרח להציע לכפות את השקפת עולמי השמרנית על כלל הציבור (שכאמור בחלקו חושב אחרת ממני) אבל אני כן חושב שאפשר לעשות יותר כדי שליותר אנשים, שרוצים בזוגיות, תהיה זוגיות.

אם הייתי מקים מדינה אוטופית (אין כאן מבחינתי שום ביקורת פוליטית-מקומית מרומזת, כי זה נכון כמעט בכל מדינות העולם) הייתי מקים בה במשרד הפנים את האגף לשידוכים. מי? מה? ומדוע? - ובכן, למדינה יש יתרון ברור על כל מאגר/משרד שידוכין פרטי בכך שהיא יכולה להחזיק את המידע (איזה מידע רלוונטי שתבחר להחזיק, כפוף לחוק) על כלל התושבים, לאמת (ברמת סבירות מספקת) את הנתונים וגם לאבטח אותם (בד"כ) בצורה מספקת. יתרון נוסף הוא היעדר אינטרסים מנוגדים לכאורה (לבעלי אתר שידוכים יש או עלול להיות, על-פניו, אינטרס כלכלי שהפנויים/ות ישלמו דמי מנוי כמה שיותר זמן ולא בהכרח שימצאו מיד זיווג (וכך יגרעו מהמאגר וממקורות ההכנסה שלו)).

החשיבות של מאגר אחד גדול היא גדולה בהתאם. אם עושים שימוש נכון בנתונים שכאלה (שזה נושא בפני עצמו שיש לי בו אי אלו תובנות שלא כאן המקום לפרטן) אז אפשר לייצר הרבה זוגות. באופן קצת פשטני, כבר הוכח מתמטית שניתן ליצור מה שקרוי שידוכים יציבים (ע"ע).

יש מי שיכול לטעון כנגד זה, משהו כמו: "שמע. אוכלוסית העולם גם ככה סובלת מפיצוץ אוכלוסין. אם תזווג עוד זוגות, אז הריבוי רק יגדל ובעית הצפיפות (ובעקבות זאת אפקט החממה, זיהום הסביבה וכו') רק תגדל בהתאם... אז מה הועילו חכמים בתקנתם?...". טיעון הגיוני, אבל זה נושא אחר, כלומר צריך (שוב, לעניות דעתי) לצאת במסע הסברה ששני ילדים למשפחה (במדינות מספיק צפופות) זה די והותר (אחרת, עלולים להגיע (חלקית כבר הגענו?) לתופעות שנצפו בבע"ח, כמוסבר בפירוט למשל בסירטון הזה).

עוד דבר שמשפיע לרעה על רווקים/ות, בעיקר על רווקים (מין זכר) הוא מה שקרוי "מונוגמיה סידרתית". כדוגמא להמחשה אתן את נשיא ארה"ב טראמפ, שנישא כבר כמה וכמה פעמים והוליד ילדים עם נשים שונות. בד"כ גבר שעושה כך עוזב אישה שהתבגרה לטובת צעירה ממנה (תמיד יש יוצאים מהכלל). ככל שיש יותר גירושין, יש יותר סיכוי למונוגמיה סידרתית ויותר תחרות על רווקות צעירות.

לא בכדי ברוב התרבויות המתקדמות בעולם פוליגמיה אסורה בחוק (ככל שיש יותר פוליגמיה, יש גם יותר אלימות בחברה). מונוגמיה סדרתית עלולה להוביל ל"פוליגמיה" דפקטו (גם אם פורמלית היא לא מוגדרת ככזו. כוונתי שזו "פוליגמיה" במבחן התוצאה האבולוציוני, קרי: צאצאים).

אם הדבר היה תלוי בי, בדומה למה שנעשה, כמדומני בנושא בוררות כספית בין המתכוונים להתגרש, הייתי מחייב זוג שמתכוון להתגרש (למעט מקרים של אלימות פיזית קשה (ומוכחת)) לעבור, בסיבסוד המדינה, ייעוץ זוגי וניסיון להגיע "לשלום בית". זה לא רק היה עושה טוב לחברה, לילדים (אם יש) וכד' (אם אחוז הגירושין היה קטן), אלא גם לשוק הדיור (כל זוג שמתגרש, לכאורה "מייצר" עוד דרישה לדירה).

הנה הדגמתי איך אפשר בכמה צעדים לא ממש מסובכים לעזור לרווקים/ות ולחברה בכלל.


אני מחפש בת-זוג (מלאה ונשית)
כדרכי בקודש אני שם כאן את הציור של מה שאני מחפש חיצונית בבת-זוג. אז הנה דוגמא לבחורה (דימיונית) שהיא בערך הטעם שלי, לפחות כללית עם דגש על מבנה גוף:



כאמור זה תיאור כללי (כלומר יש 'דרגות חופש' לטעם שלי ואין מודל אחד ויחיד) של מה שאני מחפש חיצונית בבת-זוג ומה מושך אותי. אני תמיד מדגיש שאני מחפש מישהי אך ורק למטרה רצינית (אז... אני חוזר על זה שוב). על הצדדים האחרים (שלא פחות חשובים) של מה שאני מחפש בבת-זוג כתבתי בקישור *הזה* . עלי כתבתי בקישור *הזה*  (שני הנ"ל מקושרים כאן בבלוג ברשימות מצד ימין). האי-מייל שלי (לבחורות מתאימות, או מי מטעמן) לפניות הוא [email protected].


אחה"צ טובים וחג אהבה שמח לכם/ן קוראי וקוראותי החביבים והחביבות.
נכתב על ידי , 4/8/2020 14:57   בקטגוריות אהבה ויחסים, פסימי, אופטימי  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



Avatarכינוי: 

בן: 62




הבלוג משוייך לקטגוריות: יחסים ואהבה , דייטינג
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לעוד לא נשוי אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על עוד לא נשוי ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)