לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

ריקודי בטן רקדן בטן


הבלוג שלי יעסוק בריקודי בטן ומוזיקה בערבית וחוויות שלי מטיולים מהעולם .


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


3/2007

חוסאם ראמזי


המאמר מתורגם מהאתר של HOSSAM RAMZY מהכתובת הבאה :
 
 
רקדנים ורקדניות יקרים ,

שוב אני פותח את הפה הגדול שלי .אני חושב להודות לקהל הקוראים אני כותב זאת בשביל הקריאה , יש לי תחושה שזה אולי יהיה לקחת עוד דרכים משאני מאחל לעצמי. אבל בבקשה שערו שאני בחור נחמד מתחת לכל התפאורה הזאת.

אני יכול להיות... אני מבטיח ....

"להיות שם , לעשות זאת , לקרוא ספר , לצפות בסרט ולקבל חולצה ? "

    

בביקוריי בכל מדינות העולם כמעט , ראיתי את כל היבשות ונימשכתי במשך שנים מעטות לעמים ולאומים שונים.כמעט בכל אחד ממדינות אמריקה כל מדינות אירופה , כל מדינות צפון אמריקה , כמעט בכל אוסטרליה ומדינות ערביות ואפריקה.אני הייתי מאוד מוקסם מההתעניינות והאהבה לריקוד שלנו (ריקוד הבטן), ומהמשיכה לתרבות ולמוזיקה שלנו ולמספרם הרב של הרקדנים ורקדניות אשר אך ורק הגיעו בזה הרגע ממדינות המערב או מכל מקום שהוא,  ברוכים הבאים , אני ניתקלתי בהכנסת אורחים ודאגה רבה ונתנו לי הרגשה שיש לי עוד אלף אחיות חדשות לאורך כל העולם ,את מי אני אוהב יקיריי, יש לי כבוד לכולם וברצוני להקדיש את המוזיקה שלי, וחיי ליצור מוזיקה עבורכם ולמענכם .

                        

אני גם מופתע מרמת מעורבותן של הנשים הנהדרות הללו וממשפחותיהן  המתעניינות בריקוד ,במוזיקה ומהתרבות המצרית או המזרח תיכונית. מעטים מהן מקדישות את חייהן לגמרי לריקוד.

       

אני מקווה ומתפלל שיום אחד האנשים במצרים יביטו באומנות המפוארת והמטופחת שלנו בכבוד , ובפועל ,מעטים מאיתנו מהמזרח תיכוניים מקדישים זמן רב לריקוד ולהוציא מן הכלל חתונות,מסיבות ימי הולדת או ארועים שבחסות הממשל כמו הלהקה האזרחית , שיעשו זאת בכדי לעשות רושם ולהוביל מדינות למען רעיון זה.

                    

אז, אני מרגיש דחף , עמוק בתוך ליבי לעזור ולידע את האנשים שאני פוגש ברחוב במסעותיי , בסדנאות , וששולחים לי קלטות וידיאו של קטעי ריקוד שלהם או במסיבות בעיירות שביקרתי. אני מרגיש ורוצה לייעץ לאותם רקדנים בצורה הולמת וכשגריר של מדינתי על תרבותי ואורח חיינו התרבותי , ודרך ההתקרבות אליה לא קלה .

אבל קודם כל יש דבר אחד שברצוני לבקש מאחוז גדול מהרקדנים שאני פגשתי בטיולי :

                              

כשאתם עומדים להתחיל לרקוד לצלילי המוזיקה בבקשה

                         

למדו מעט ,מרקדנים שפגשתי יש שהיו מעוניינים בכוריאוגרפיה האחרונה  מקהיר ? , או מעיצובי התלבושות מצו האופנה האחרון מקהיר , או חלק שחושבות שזה כל כך דבר מיוחד להיות עמוסה באביזרי ריקוד.

                      

אף על פי כן , אני פגשתי בפועל במיעוט קטן מאוד שהיה מעוניין בדבר הבסיסי לריקוד. אני ראיתי הרבה רקדנים ורקדניות עושים כל מיני דברים מוזרים ומשונים שהופיעו בתלבושות יקרות שעשויות ע"י צו האופנה האחרון מקהיר ואחדים שאפילו נוסעים למצרים בכדי שיעצבו להם תלבושת לפי גזרתם .

אבל לעיתים רחוקות מאוד אני רואה את אותן רקדניות רוקדות לפי המוזיקה .

   האם בסדנאות שאתם משתתפות אתם שואלות אותי שאלה לגביי העשייה של תנועה זו או אחרת ?

         

לדעתי ריקוד זה כמו לתופף ולנגן בחליל , או לרצות לנגן בפסנתר , או לחשוק לנגן בכלי העתיק שניקרא עוּד , או קאנון או כל כלי אחר. הגוף של הרקדנית הוא כמו כלי נגינה. הרקדנית היא כחלק בלתי ניפרד מהתזמורת ושותפה לכל תו וצליל היא צריכה לשלוט על תנועותיה ולנגן בגופה בשילוב עם התזמורת.

בתוך כל סגנון מוסיקלי חשוב לדעת את הספירה הנכונה ולמיין בצורה טובה כמוזיקאי וכנגן את הצליל המופק ולהאזין לנגנים האחרים , בעוד שכל אחד מנגן את חלקו ולא פולש לתחום אחר של כלל הנגנים בתזמורת. בתקווה שמנגנים את אותו שיר הנגן חייב להאזין ולהקשיב לאחר תוך כדי ניגון ולדעת להפסיק שהתזמורת מפסיקה ולהגביר את הקצב כשהקצב מוגבר ולהיות קשוב לכל המתרחש בתזמורת.

               

כנגן תוף מצרי כשאני מנגן שיר , אני זוכה לתשומת לב קפדנית מכל אחד ואחד.כמו חברי לקבוצה בתזמורת , אני צריך בהחלט לבטא את המקצב המנוגן ולהיות ער לשינויים שחלים במקצב. אני חייב להאזין לכל אחד ואחד מהנגנים . כאשר התזמורת מלאה יש להיות ער לשינויים ולהיות קשור בחוט לחלק שלך .אבל כשאני מנגן קטע סולו אני מנגן בשקט על מי מנוחות ושומר על העיתוי של המוזיקה והאיאחזות במקצב , אני תמיד מאט את הקצב ומעטר אותו במעט דגשים .

במגעיי עם הרבה אומנים מצליחים בעולם הריקוד שקשור לריקוד האהוב שלנו כמו רקדן ההודי הKATHAKALY נאיד סידיקי של פאקיסטן או הרקדנית הספרדיה מריה פרננדס ממדריד , הם מבלים הרבה שעות בסטודיו בכדי ללמוד ולשנן את המקצב ,ואת הספירה הנכונה והשירה של המקצבים ולימודן של  תנועות הגוף וההתחברות למוזיקה המנוגנת והעברת  המסר לקהל הצופים ולהתחבב עליו .

מדוע כל אחד חושב שבתוך מצרים או במזרח התיכון הריקוד הוא שונה? האם הוא אכן שונה ? כן , אני יודע אם את בתור רקדנית תחשפי את גופך זה ימשוך את תשומת לבם של הרבה מן האנשים ויגרום להם להתעניין בך כשגרירת המזרח התיכון , אבל אני סח על אודות האומנות , התרבות והאסטטיקה כאן.

               

ראיתי הרבה רקדניות ורקדנים שהגיעו מבחוץ עם חליפות , כוריאוגרפיה ,מוזיקה שאמרו : " זו כוריאוגרפיה שתוכננה במיוחד בשבילי ע"י המורים הכי מפורסמים ".

אני חש שנושא הריקוד קרוב לליבי , בגלל שאני רוצה להעניק לכן רקדניות ורקדנים הבנה של הריקוד ושבאמת הריקוד יהיה נכון וטוב.

כך שאילו אתן רוצות לדעת כיצד לרקוד כמו הרקדניות במזרח התיכון ואיך הריקוד שלכן לצלילי המוזיקה יהיה נכון זו הדרך לעשות זאת .זה חינם בשבילכם מתנה ממני , ואני מקווה שתפיקו את המיטב מעצמכם ותנצלו זאת .

 

והנה לכם מחשבותיי    :

אילו אתם בוחרים או לוקחים קטע של מוזיקה חשוב שתעשו את הבחירה הנכונה .

עכשיו נסו לגלות  קצת יותר הבנה מוסיקאלית . על מה השיר מדבר מבחינת מילים ומוזיקה , מה הרכב היצירה ... האם זה שיר קיצבי ושמח ? או שיר עצוב ? האם שיר אהבה לאהובה או לאהוב ? , מהו סגנון המוזיקה המתנגנת ,האם הוא קטע קלאסי , או פולקלורי או בלאדי או אימפרוביזציה של בלאדי או סעידי .

אז מצאו מה המקצב שמנוגן ,כמה תיבות מכיל כל מקצב.

                           

אם יש לכם אוצר תנועתי בסיסי לכו עם כל אחד מהמקצבים ( שניים או שלוש צעדים אשר יכולים להתאים למקצב ), אתם צריכים לעשות עבודת חקר טובה. אחת הרקדניות החביבות עליי ביותר ממצרים היא הרקדנית פיפי עבדו. אני מבטיח לכם שהיא מבצעת שלוש או ארבע צעדים בלבד בתוך רפרטואר שלם. אבל היא עושה את התנועות כהלכה במקום הנכון ובזמן הנכון עם חיוך שובה לב. 

            

  

נכתב על ידי , 7/3/2007 20:47  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



ראמי עייש


שלום לכולם !

RAMY AYACH

הוא זמר לבנוני שנולד ב BAAKLEEN בתאריך 18 באוגוסט בשנת 1979 והוא בן מזל אריה ,שמו המלא הוא RAMY ABU AYACH.

הוא התחיל בגיל צעיר מאוד , הוא בן למשפחה שאוהבת מוזיקה , רמי היה הראשון מבני משפחתו שהתעניין במוזיקה ב BAAKLEEN מקום יפיפה בהרים של לבנון. הוריו תמיד הקיפו אותו בסביבה של כלי נגינה ומוזיקה אם זה בימי הולדת  או בארועים משפחתיים.

      

בשנת 1987 רמי הופיע לראשונה בחייו על במת בית הספר .זה היה לא רגיל בשביל ילד בן 7 לשיר עם כל כך הרבה ביטחון עצמי על הבמה . אישיותו וכישרונו של רמי התפתחו בבית הספר כאשר הוא החל ללמוד מוזיקה. כשהוא שר מאוחר יותר בקונצרט " CELEBRATING LABOR`S " רמי  היה רק בן עשר וכישרונו המדהים הלהיב את כל 10,000 איש שנכחו באירוע והתמיכה והאהבה שקיבל מאותו קהל בקונצרט עודדו אותו להמשיך קדימה.

  

בינואר שנת 1996 כשהיה בן 16 רמי החליט להשתתף בתחרות הערבית הכי פופולארית ומפורסמת  שניקראת "סטודיו איל פנאן " שמשודרת בטלויזיה הלבנונית LBC וניצפת ע"י מליוני אנשים . מאות מתמודדים ועשרה שופטים שמתמחים באומנות המוזיקה נכחו בתחרות. בתחרות הוא הקסים את כולם והרשים מאוד את צוות השופטים , הוא כמובן זכה במדליית זהב באותה תחרות וגם בתעודת השתתפות.

השיר הראשון האישי שלו היה "BAHANNEELA WEBDE`ELLAH" שהיה להיט לפני התחרות וניכתב ע"י מייקל ג`יאה ושהולחן ע"י גוזפין ג`יאה  ונערך ע"י מאסטרו רפיק הוביקה , זה הלהיט שבילה 8 שבועות במצעד הלהיטים הערבי. בשנת 1997 השיר זכה לתואר של השיר הטוב ביותר .

 

ההצלחה באלבומו הראשון " RA`EH" נתנה לרמי סיכוי להופיע ב 50 קונצרטים שהתחילו במולדתו והחלו לגלוש למחוזות אחרים כגון :  אוסטרליה , לונדון, איטליה, צרפת , כווית , ירדן , קטר , מצרים , טוניס ,גרמניה וסוריה .

   

בשנת 1999 רמי המשיך להתפתח מבחינה מוזיקלית ומבחינת הסגנון הידוע שלו. הוא שילב מוזיקה מהמזרח עם להיטים ומנגינות מן המערב , באלבומו השלישי "WEL`AH " עם סגנון ניפלא ועם סינגל רומנטי  שמגרה את כל החושים שניקרא " SHTA`TILAK " שנכתב והולחן על ידי רמי ונערך ע"י מאסטרו אחסאן איל מונזיר . רמי היה טרוד בשני להיטים אחרים שהוציא " SAWAD ELINNY " ו "WEL`AH " . במשך הזמן רמי הוציא וידיאו קליפ שנהפך ללהיט פופולרי בטורקיה שניקרא "SHTA`TILAK" שנוהל ע"י סעיד איל מארוק שניבחר בין 20 השירים הטובים ביותר למשך 3 שבועות בטלויזיה.

בשנת 2000 הוא הוציא אלבום שניקרא " DIWAN AL HOBB" עם השירים      "ARFEENO " שיר מזרחי טהור ממוקסס עם להיטים ולחנים מן המערב ,        "KHAD HAREER "  ו " ALLAH ALEAK ". רמי עייש המשיך בדרכו אל הצלחות שונות כאשר הוידיאו קליפ שיצר "ARFEENO " כיכב בראש הטבלה במשך 4 שבועות רצופים. הוידיאו קליפים האחרים שודרו בתחנת הטלויזיה הגרמנית.

      

רמי אומר : אני חושב על האלבום הבא וזה אתגר בשבילי ,אני רוצה ליצור משהו חדש, לחשוב על אודות המקצבים וקטעי סולו .אני מעוניין ליצור זהות חדשה במוזיקה שאני יוצר .

ב 2002 רמי השלים אלבום נהדר שניקרא "ALBI MAL " באלבום זה ישנם מספר להיטים והם : ALBI MAL , ALLA YKOUN MA`AK ,BEHWAK.רמי אף יצר חידוש לשיר של וואדי איל סאפי שניקרא "ALLAYLO YA LAYLA" בשילוב עם מיקסים מודרניים וקיצביים .רמי הופיע עם להיטים מאלבום זה בקנדה , אמריקה ,טורונטו , מיאמי , לוס אנג`לס , במזרח התיכון .

      

בשנת 2004 הוציא אלבום מאוד מצליח שניקרא "YA MSAHAR EYNI " .וגם הוא זכה להצלחה גדולה ולהופעות רבות ברחבי העולם כמו האלבום "ALBI MAL ".

אלבומים שהוציא מאז ועד היום :

1998 RAE`H

1999  MOUJIZA

2000  WALAAH

2001  DEWAN EL HOBB

2002  ALBI MAL

2004  YA MSAHAR EYNI

תחביבי הזמר הם :

לנגן , לצפות בסרטים ובתוכניות ספורט בטלויזיה ולבלות עם חברים.

זמרים מעודפים : פיירוז , מיחלאם בראקת .

מקום אהוב עליו : דובאי .

        

שירים המומלצים לשיקשוק הם:

1. ALBI MAL

2. YA MSAHAR EYNI

נכתב על ידי , 7/3/2007 20:45  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



פינת היצירה העצמית 3


שלום לכל הבנות והבנים שהתחילו את צעדי הריקוד הראשונים במחול המזרחי.אתם בטח מוקסמים מכל האביזרים הנוצצים היפים שבהחלט תורמים להופעה ולהדגשת התנועה בכלל ובטח ההייתם מעוניינים להצטייד באיזה פריט חמוד שירשרש מידי פעם או איזו תלבושת נוצצת ומלאת אבנים בוהקות.
                         

אז לכן החלטתי להביא בפניכם פינה חדשה אשר תעסוק ביצירה עצמית של אותם אביזרים .ותגרום לכם לא רק להתחבר לאומנות הריקוד המזרחי אלא גם להתחבר לעולם היצירתיות שבכם ומי יודע אולי לעצב איזו תלבושת או אביזר אחר שיהיה בעיצובכם המקורי או מהשראותיכם מעולם הריקוד .

את הפריטים ניצור מדברים שיש לנו בבית ונעזר בחנויות התחביב לעיטור אותם אביזרים .בכך נהיה גם ידידותיים לסביבה ואף נשדרג פריטים ישנים שניקשרנו אליהם ריגשית ונעודד את היצירתיות שבאנו במקום ללכת ולקנות את המוצר המוגמר שיגרום לנו להוצאה כספית גדולה , אנו ניצור את אותו פריט בעלות נמוכה והדבר הכי חשוב זה יהיה מוצר עם מקוריות ותא`ץ משלכם.

       

מאוד אשמח לקבל רעיונות שהיו לכם ושביצעתם על מנת לשתף את כלל הציבור ,גם בכדי לשתף וגם בכדי לעזור לאנשים שאין ביכולתם להוציא סכום רב על תלבושות של מעצבים .גלגל הנתינה סובב לו , פעם אתם נותנים ופעם אתם תהיו אלה שמקבלים .

מאוד חשוב לי הרצון של הנתינה ושהיא תבוא מבפנים ולא תהיה מאולצת , ושהמחשבה לא תהיה נתתי אז אני מוכרח לקבל . 

   

מאחל לכם שתהנו ותיצרו עיצובים מקוריים משלכם ושיהיו לכם הרבה אנרגיות טובות וכמובן שתגלו עניין ותראו נכונות להמשיך אלה עם הרעיון הזה שעלה לי .וכמובן לכל אלה שחושבים שהם לא מוכשרים זאת ההזדמנות שלכם להראות לעצמכם כי אתם כן יכולים והדברים שחשבנו שהם מסובכים ממש פשוטים ואפילו מהנים ( ולא מענים) . אתם מוזמנים לפנות אלי במסר בכל זמן שתחפצו .

האביזר הבא שניצור יפורסם במאמר מ"ס 2 , מאחל לנו בהצלחה ובהמשך שיתוף פעולה .

                          

נכתב על ידי , 7/3/2007 20:44  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



לדף הקודם    לדף הבא
דפים:  

כינוי: 

בן: 41






3,283
הבלוג משוייך לקטגוריות: 20 פלוס , אהבה למוזיקה , תחביבים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לdvd2000 אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על dvd2000 ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)