לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה


אין דבר כזה מזל, יש רצון! לא השגת משהו? סימן שלא רצית מספיק.


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוגוסט 2013    >>
אבגדהוש
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

8/2013


וואו! כמה זמן לא כתבתי שום דבר, יש כאלה שיגידו:"זה כי סוף-סוף מצאת חיים!", לא שאני מסכים עם הטענה הזאת, אבל כן חיי השתנו קצת, בראש ובראשונה: השתחררתי מצה"ל בתחילת השנה, שזה משל עצמו שינוי גדול, שכן חלק גדול מחיי התפנה לדברים אחרים(ביניהם לימודים), נקודות המבט שלי השתנו על דברים כאלה ואחרים, אבל הסיבה העיקרית שבמשך כמעט שנה וחצי לא כתבתי ולו חצי מילה בבלוג, היא, שלא חשבתי שזה רלוונטי, לא באמת חשבתי שמשהו שאני חושב, מיידית חייב לעלות לרשת, כדי שכולם יראו, ישפטו, יגיבו, או מה לא, לא שזה מפריע לי, אבל העדפתי לשמור את המחשבות שלי לעצמי.


 


עכשיו דווקא בחרתי כן לכתוב, כי זה עדיף על לשמור קובץ Word במחשב, או לבזבז עוד דף נייר, זה אומנם לא ממש מעניין אותי, אבל אני מעדיף כמה שפחות להשתמש בנייר, ואני לא רוצה למלא את המחשב שלי בדברים, לכן העדיפות היא לכתוב כאן, מן הסתם שאני יכול לשמור את הפוסט הזה כטיוטה, אבל משהו בי אומר לי לא לעשות זאת אלה פשוט לשמור אותו איך שהוא ולראות מה יקרה. מעניין לדעת האם נשארו שרידים מקהילת ישרא-בלוג שהכרתי כשפתחתי את הבלוג לראשונה, בסוף שנת 2006(אם אני זוכר נכון, ולא אין לי כוח לבדוק את זה).


 


כמה מחשבות שעלו במוחי, החיים במדינה הופכים ליותר ויותר כאוטיים מיום ליום, תסתכלו רגע על החדשות שכל יום כותבים בעיתונים:"העלו מיסים", "גזירות כלכליות", "הדלק עולה", וכו וכו, אם כך, אני רוצה לשאול: לאן אנחנו מתקדמים? כבר במצב הנוכחי, לא כלכלי בכלל, לחיות בישראל, ועוד המדינה אמורה להיחשב כמדינה מתורבתת, מערבית, ועוד שאר לוקשים שמאכילים אותנו בהם, איפה? איך? מתי? המדינה שלנו מערבית, יוקר המחייה במדינה רק עולה מחודש לחודש, לעומתו השכר נשאר אותו הדבר כבר מספר שנים, ואין צפי שיעלו אותו. כיום בישראל, כך ניראה, צריך רק לעבוד, אין שום סיבה כלכלית טובה להיות סטודנט, חייל, או כל אזרח כזה או אחר שאמורים לתת לו העדפות כלכליות כאלה או אחרות, למשל אני סטודנט, ולא! לא חלות עליי העדפות כלכליות של הממשלה, כי אין כאלו, רק חברות תחבורה(וגם לא כולן), עושות לי טובה ומוזילות לי את עלות הנסיעות למכללה ומימנה, אבל חוץ מזה כלום.


 


שמתי לב לעוד פרדוקס במדינה, היום יחצ"ן של מועדון סוג ב' מרוויח כסף רק על ישיבה בבית מול המחשב ומילוי תיבת הדוא"ל, הפייסבוק, טוויטר, וכל שאר השטויות הדומות שלי ושלכם, בדואר זבל וספאם, על מסיבה כזאת או אחרת(כשברור לו שמתוך כל אלה שיראו את מה שהוא שולח, הוא צריך להגיד תודה במקרה ויגעו לפחות עשירית מכל מי שהוא שלח לו), לעומתו היי-טקיסט שבלית ברירה הלך לכל עבודה שהציעו לו בלשכת התעסוקה, מרוויח כמעט פי 2 פחות. ויש לכך סיבה פשוטה(לפחות אני רואה זאת כך, מי שחושב שאני טועה מוזמן להאיר את עיניי):


 


שמתם לב מה הם: המקצועות המבוקשים ביותר במכללות ובאוניברסיטאות בישראל? אז הנה לכן רשימה(הסדר לא משנה)"


- עריכת דין


- היי-טק


- הנדסה(כל הסוגים, הנדסת מכונות, הנדסה תוכנה, הנדסת תעשייה וכו)


- רפואה


- הוראה


אני בטוח שיש עוד כמה, אבל זאת לא הנקודה, הרשימה הזאת באה רק, לתת מושג על קצה המזלג, על כמות המתמודדים בסופו של דבר, למשרה כזאת או אחרת.


לעומת זאת יחצ"נות זה לא כזה מקצוע מבוקש(אולי בגלל שלא מלמדים את במוסדות להשכלה גבוהה), ושמתי לב, שהיחצ"נים וטובים ביותר, זה אלו שלא באמת השקיעו בלימודים בבית-ספר, חטיבה, תיכון, you name it, אם הייתי יודע שאפשר גם ככה, בחיים לא הייתי משקיע בלימודים.


 


מישהו פעם אמר לי:"מחשבה טובה, תמיד באה באיחור", כניארה שהוא צדק.


 


אני צריך ללמוד לסיים פוסטים בצורה נורמאלית, ולא על מצב חצי פתוח.


 


נ.ב.


"וואו" - המילה הגרועה ביותר שאפשר להתחיל איתה פוסט.

נכתב על ידי Sergiores , 5/8/2013 22:51  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 





Avatarכינוי:  Sergiores

בן: 33

Google:  Serg Poloska

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

7,517
הבלוג משוייך לקטגוריות: 20 פלוס , פילוסופיית חיים , תחביבים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לSergiores אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על Sergiores ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)