לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


הסאטירה של ישרא
Avatarכינוי: 

בן: 33



פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    דצמבר 2016    >>
אבגדהוש
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

הפרידה


עיצרו הכל!

הורידו את הדגל לחצי התורן!

קיבעו בחוק יום אבל לאומי!

גייסו את יאיר לפיד למען כתיבת טקסט מרגש בנושא!

יהודה ונינט נפרדו!

כמובן, בכל מה שקשור אליי, הפרידה הזו מעניינת אותי פחות מהתכנית שהביאה לנינט את החשיפה הראשונה שלה (יש לי יותר מדי מטאפורות ודימויים על מנת להדגים עד כמה התכנית הזו לא מעניינת אותי, אז בואו נרד מזה).

אבל התקשורת? זה כבר סיפור אחר. על פי הפרופורציות שהתקשורת נותנת לסיפור הזה, אפשר לחשוב שנפתרו כל בעיות העולם: אסד הפסיק לטבוח באזרחיו (מתי כבר אפשר לקרוא לזה "שואה"?); לבנק ישראל נבחר נגיד; שר האוצר כבר לא טמבל; ערוץ פרטי לא הכין לראש הממשלה את התכנית שצ'אושסקו רצה ליום ההולדת; מרטין לות'ר קינג של המצרים עלה שם לשלטון; החמאס הניח את נשקו; הקצינים בצה"ל משתמשים בשכלם; ערוץ 2 הכריז שזו הייתה העונה האחרונה של "האח הגדול"; לא מפלים פה ערבים, נשים, מזרחים, אתיופים וחרדים; אובמה מפסיק לרגל אחרי אזרחיו; פוטין החליט שחזרה לימי סטלין העליזים זה לא רעיון כזה מוצלח וכהנה וכהנה.

עם כל הכבוד ליהודה ונינט ולכישרון שלהם, נראה שהדבר היחיד שהם עשו שעניין את התקשורת זה לא קריירת המשחק של לוי (מה קורה איתה באמת?) או העשייה של נינט בתחום הרוק (זה בתחום הרוק, נכון?), אלא הדבר הקטן הזה שהם יצאו אחד עם השני. כמעט כל בני האדם הבוגרים יצאו עם מישהו, אבל הם לא מפורסמים, אז זה לא מעניין. וכך, הפרידה של השניים מתקבלת בצער ובכי גדולים יותר ממה שהתקבל המוות של ישראל (פולי) פוליאקוב מ"הגשש החיוור", ואני דיי בטוח שאפילו הרצח של ג'ון לנון לא קיבל כזה סיקור.

עיני לא צרה באלו שעושים ממון מהפרידה הזו, אך ברצוני רק לשאול: למי פונים כדי להחליף את הזבל הזה באופיום אמיתי? אם כבר מסממים לי את הצורה, אני רוצה לעשות את זה כמו שצריך.

סופ"ש נפלא.

נכתב על ידי , 23/8/2013 20:47   בקטגוריות אופנה חולפת, איך שהזמן מתבזבז לו, אנטי ממסדי, אני רק שאלה, הומור, הציבור מטומטם ולכן הציבור ישלם, טפשת נפוצה, ירידות על הטלוויזיה, מעט בושה, פוליטיקה לעניים, קצת תרבות לא הרגה אף אחד..., רק בישראל, רשמים שלי, תשקורת עוינת, אקטואליה, פסימי  
6 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אוריה בר-מאיר ב-24/8/2013 19:37
 



העורף לא מוגן


אתם שם במשטרה הצבאית, מה שלומכם? אני יודע שבפעמים הבודדות בהן הוזכרתם בבלוג זה היה בהקשר לא ממש חיובי שהציג אתכם כחבורה של משועממים שמתעסקים בשטויות, אבל כעת ידי מושטת לשלום עם מידע חשוב. עליכם לדעת כי בכירים בפיקוד העורף נוטלים סמי הזיה. קשים. מאוד. אמנם אין לי מידע פנימי בנושא, אך אני מאמין שיש בידי ראייה שתוכיח כי אמת דיברתי ושעליכם לפעול כנגד אותם בכירים, שסביר להניח שלו היו תופסים חייל פשוט עושה זאת הם היו שולחים אותו על הרכב הכי קרוב שנוסע בכיוון כלא 4.

הראייה שבידי היא שאין סיכוי שאדם פיכח יאשר את קמפיין הג'ינגלים של פיקוד העורף שיצא לאחרונה לאוויר. רק הזיות מאוד קשות יכולות לגרום למישהו להאמין שלא רק שראוי לתת לרעיון האווילי הזה לראות אור, אלא גם ממש להוציא עליו כסף. אמנם, נכון, עכשיו כשהורידו מיליארד ש"ח מהקיצוץ בתקציב הביטחון בצה"ל חייבים להראות שיש לו איזשהו שימוש, מה שמן הסתם יוביל להוצאת כסף בכוח על כל שטות שניתן, אבל סביר להניח שאדם נורמטיבי היה אומר "יש גבול" ומוציא את הכסף על אייפון לכל מתגייס.

אז מה כל כך גרוע בקמפיין הזה? נתחיל בפרסומות (למי שהתמזל מזלו לא לראות את הזוועה, רואים את חברי להקת פיקוד העורף - יש דבר כזה - שרים ג'ינגלים קצרים על הזמן שיש לאדם להגיע למרחב המוגן, כל זה בסיטואציות שאמורות להיות משעשעות): הן ממש מטומטמות. קצינים רלוונטים בצה"ל, שימו לב: אם ללהקת פיקוד העורף (שוב, יש דבר כזה, אני לא ממציא) אין מה לעשות, תדאגו לה להופעות, זה מה שלהקות - צבאיות ואזרחיות - אמורות לעשות. ואם אין טעם שהלהקה תופיע כי יש מספיק אמנים אזרחיים שיופיעו בחינם, אפשר לסגור את הלהקה, ממש לא חייבים בכוח. אבל להתחיל לגרום להם לטפס על עצים ולהטריד אנשים במספרות? ברצינות? מה רע בג'ינגל ברדיו? בנוסף, יש לומר, גם האפקט הקומי בהן מטומטם לחלוטין: בסוף כל פרסומת חייל מסוים (אותו אחד תמיד) מוסיף איזו שורה אידיוטית לחלוטין שגורמת לאזרחים שנקלעו לסיטואציה המביכה ולחברי הלהקה שלו להסתכל עליו במבט מה-אתה-דפוק המפורסם כל כך בקרב הישראלים. הבעיה עם הפאנץ' הזה - מלבד היותו ישן כמו היומן של יהודה המכבי - היא שהוא לא יכול לעבוד כשמי שעשה את המעשה המטומטם והמוגזם חוטף מבטים מאנשים שרק לפני רגע עשו משהו מטומטם בעצמם. זה כמו שנתניהו יגיד ליאיר לפיד על הגזרות "אחי, הגזמת". אז נכון שלגיטימי שאנשי הפרסום יעשנו איזה ג'וינט כדי להיות יצירתיים יותר, אבל בפרסומת הזו מעורב הרבה יותר מג'וינט וגם מישהו בפיקוד העורף היה צריך להגיד להם "לא" נחרץ. זה, כאמור, לא קרה, הוכחה ראשונה שבכירים בפיקוד העורף משתמשים בסמים.

אבל הקטע שבאמת בעייתי זה הרעיון: באמת? ג'ינגלים שיספרו לי כמה זמן יש לי להגיע למרחב המוגן? אתם רוצים לומר לי שאנשים לא יכולים לזכור את המושג "מקום מגורים - זמן הגעה"? אתם חושבים שאנחנו עד כדי כך טיפשים שאנחנו לא מסוגלים אפילו לזה? לא עדיף שתשקיעו בכמה פרסומות שיופיעו באתרי אינטרנט מרכזיים בהם יהיה קישור לאתר שפשוט אומר כמה זמן יש לכל אזור מגורים להגיע למרחב המוגן? כל כך קשה לחשוב על זה? באמת חיוני להוציא כסף על מסע פרסום אידיוטי כזה על מנת שלכמה זמרים תהיה הזדמנות להשתמש בקול שלהם? חוץ מזה, ברצינות? ג'ינגלים? אתם מודעים לזה שהאייטיז מת, נכון? אמנם מדיי פעם מבליח איזה ג'ינגל לא רע כמו ג'ינגל הבחירות של מפלגת עוצמה לישראל מהבחירות האחרונות, אבל רובם נשמעים כמו ג'ינגל הבחירות הנוראי של מרצ. ואל תשלו את עצמכם שם בפיקוד העורף: אתם בהחלט משתייכים לחבורה של מרצ. ומאחר שהצבא כבר שנים מוביל בתרומה אפסית ליצירה הישראלית (למי שלא זוכר, מסע הפרסום הקודם של פיקוד העורף היה עם תיקי דיין והשניצלים), מי בדיוק חושב שעכשיו זה יעבוד?

כמובן, יש את העניין הזה שטוחנים לנו לראש בצורה קאטצ'ית (אני מודה שהג'ינגלים האלו, כמה שהם גרועים, נתפסים בראש) שכל הזמן יש לנו איום מעל הראש? אז נכון שישראל היא לא המקום הבטוח ביותר עלי אדמות (למרות שזה יותר בגלל חמומי מוח עם סכין קפיצית מאשר בגלל טילים בליסטיים, אבל נניח לזה כרגע), אבל כמה אתם רוצים להעלות את מפלס החרדה הלאומי כשאתם גורמים לכך שאדם יפזם שירים על מרחב מוגן במקום שיר של אריק איינשטיין או זוהר ארגוב? גם ככה המדינה הזו צריכה נוגדי דיכאון, אתם באמת רוצים להחמיר את המצב?

לכן, חיילי המשטרה הצבאית, אני קורא לכם לעצור את הבכירים הנוגעים בדבר, לפתוח בחקירה ולבסוף להעמיד אותם לדין בגין שימוש בסמים אסורים במסגרת הצבא ובגין בזבוז כספי ציבור שהיו יכולים להיות מושקעים במקום יותר טוב (דהיינו, מחוץ לתקציב הביטחון). מצפה לתוצאות.

המשך שבוע נפלא לכולם.

נכתב על ידי , 27/5/2013 22:32   בקטגוריות אנטי ממסדי, הומור, הרבה נזק בפחות מאמץ, טפשת נפוצה, למה לי פוליטיקה עכשיו?, ירידות על הטלוויזיה, משרד הביטוח, קצת תרבות לא הרגה אף אחד..., רק בישראל, רשמים שלי, צבא  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



תשדירי הבחירות


ב"ארץ נהדרת", "מצב האומה" ו"בובה של לילה" יכולים לעבוד על תסריטים ובדיחות מהבוקר ועד הלילה ואפילו לגייס את הכותבים של ג'ון סטיוארט וג'יי לנו - הם לא יצליחו להתעלות על הבידור שמספקים תשדירי התעמולה של המפלגות השונות. למעשה, התשדירים האלו היו יכולים להצחיק אותי יותר, אם לא הייתי יודע שהבידור הזה עולה לנו מאה מיליון ש"ח. הנה תקציר של תשדירי הבחירות:

 

הליכוד - ישראל ביתנו:

אני יכול לדבר על התצלומים של הנאומים של נתניהו (כשביבי מדבר, אובמה מעביר ערוץ); על ההסברים שלו על המזרח התיכון ("אתמודד עם אתגרים ואחזק את חמאס"); על זה שנתנו לליברמן לדבר (למה השקופית של המטרה הראשונה מוסתרת?); על החותם שנתניהו קיבל מימי בית כלשהו שהיה שייך לפקיד שקראו לו נתניהו (ידעתי שהוא חי בעבר, לא חשבתי שעד כדי כך); על זה שהמסר של הליכוד לאחמדניג'אד, חאלד משעל ונסראללה זה "ראש ממשלה חזק, ישראל חזקה" (מה הם אמורים לעשות עם זה?); על רשימת ה"הישגים" של הממשלה (לא ידעתי שבגיל 3 כבר לומדים את לוח הכפל); על כחלון (ברצינות? זה הנכס הכי מוצלח שיש למפלגה הזאת?) - אבל בואו נדבר על הקמפיין הנגטיבי.

הקמפיין הנגטיבי של המפלגה מחולק לשניים: לפחות שלושת רבעי קמפיין מוקדשים לקיצוניים של הבית היהודי והשאר מיועד לשלי יחימוביץ' וציפי לבני (ואולי גם ליאיר לפיד ופספסתי). בזמן שהתזכורות לגבי דב ליאור, אורית סטרוק וציפי לבני הן עוד איפשהו בתחום הרלוונטי, הדבר היחידי שיש בליכוד להגיד על שלי יחימוביץ' זה שהיא הצביעה פעם לחד"ש. הנה הודעה לבוחר מספר 500: יובל שטייניץ התחיל את הפעילות הפוליטית שלו בשלום עכשיו. מה שכן, התחברתי לסיסמא "לפני שאתם מצביעים, בידקו למי אתם מצביעים". שקלתי להצביע ליכוד, בדקתי, מצאתי שם את מירי רגב, ויתרתי.

 

קדימה:

אני דיי בטוח שהקריין שלא מפסיק לחפור כמה מופז חזק בביטחון ושהוא אחד משלנו (מי אלה ה"אנחנו" האלו שמופז שלהם?) זה אורי גבריאל, הישראלי ששיחק ב"עלייתו של האביר האפל" (חוץ מאלון אבוטבול). עם כל הדברים הטובים שאומרים על מופז, למה זה נשמע כאילו הוא מאיים עלינו?

ומילה על אלו שמדברים על מופז - רונית תירוש, רוני בר-און ואהוד אולמרט. על תירוש אין טעם להכביר במילים, מאחר והיא ומירי רגב עושות רוטציה עם תא המוח הבודד שהן משתמשות בו. בר-און, אפשר בבקשה לדעת למה אתה משווה את מספרי 500 בערך במפלגות האחרות לשאול מופז? למה אתה לא משווה אליו את יחימוביץ', נתניהו ולבני? ואולמרט, אם מופז הוא כזה שוס, למה הוא היה אצלך רק שר התחבורה?

 

העבודה:

בסך הכל, ייאמר לזכות הקופירייטר, מדובר בתשדירים לא רעים. הם מדברים על זה שיחימוביץ' אשכרה תהיה ראש ממשלה (חס ושלום), ולא על תרחישים בהם נתניהו יהיה ראש ממשלה (למי יש דרכון זר למכירה?). אבל למה, קיבינימט, נותנים ליחימוביץ' לדבר כל כך הרבה? זה שהיא לא לקחה קורס בדיקציה כשהיא הייתה בתקשורת זה מחדל בפני עצמו, אבל באמת חייבים לתת לה לדבר כל כך הרבה גם בתשדירים? אם אני ארצה לצחוק על מישהו שלא יודע לבטא אותיות כמו שצריך אני אשים לי מרתון כתבות של רינה מצליח. ובקשר לתשדיר שכולם מדברים בו, מישהו בבקשה יכול לעשות איזה אפקט כדי שלפחות בתשדירים יתחלף לבוז'י הקול?

 

התנועה:

את התשדירים האלו אפשר לסכם במילים "אני, ציפי לבני, לא מחוברת למציאות ואני מקווה שיש מספיק ישראלים מנותקים כמוני". אבל למה להסתפק בזה? ציפי לבני מדברת על ההישגים שלה כשרת החוץ (בדיוק אחד) ועל זה שנתניהו הרס אותם (לפחות פה היא צודקת). היא מדברת על זה שבבחירות הקודמות הציבור נתן בה אמון ענק ושהיא לא הסירה את האחריות מהכתפיים שלה. ציפי, את לא חושבת שהעובדה שתקבלי מספר מושבים חד ספרתי בבחירות הקרובות מראה שהציבור הסיר את האחריות מהכתפיים שלך? וכמובן, גולת הכותרת - ציפי לבני אומרת שהיא חזרה כדי לעשות משהו (לא קריטי מה). ציפי, אם היית ששה חודשים בבית וחצי מהזמן התלבטת אם את "חוזרת" לפוליטיקה, זה לא נקרא "לחזור", זה נקרא "לסיים את ההפסקה".

 

מרצ:

דיברתי על זה כמה פעמים אבל חייבים לדבר על זה שוב: למרצ יש את אחד הקופירייטרים הכי מחורבנים במדינה, ברמה כזו שלדעתי החוק צריך לאפשר לתלות אותו למען יראו וייראו קופירייטרים גרועים אחרים. התשדיר על החוקים שמרצ העבירו דווקא לא רע, אבל כל התשדירים נגד נתניהו (בעיקר זה עם הפרחה) צריכים להילמד בלימודי תקשורת באוניבסיטאות כדוגמא למה אסור לעשות לעולם. ברצינות? הקול שלך בטוח נגד ביבי? אתם אמיתיים?

 

הבית היהודי:

ראיתי רק תשדיר אחד, בו אנשים מסבירים מה זה בית יהודי בשבילם. מי שרוצה לדעת דברים יותר חשובים, כמו מצע, מתבקש ללכת לחפש את החברים שלו.

 

ש"ס:

עובדיה, עובדיה ועוד עובדיה. לפחות הפרסומאי עשה שם בשכל ורוב הזמן שם אותו על מיוט.

 

יהדות התורה:

אני רוצה להבין, חברים, בישראל יש רק קשישים שצריך לדאוג להם שאתם מפמפמים רק עליהם?

 

חד"ש:

מעניין שהתשדיר היחיד שעברית כולל נאום של דב חנין, ושהתשדירים בערבית כוללים צעירים וצעירות או משחק בבובות אצבע אבל לא כוללים אף אחד מהמועמדים. דב חנין הוא באמת היחיד ששווה לירוק בכיוון שלו?

 

עוצמה לישראל:

צעירה שמדברת שהיא מפחדת לצאת מהבית אחרי חמש בערב בגלל המסתננים (אני מבין שעם הסרסורים והנרקומנים היית בסדר) או אריה אלדד ומיכאל בן-ארי מדברים בערבית על הצורך בשוויון חובות (ואף מילה על מה שהערבים לא מקבלים). מה שכן, הג'ינגל שלהם מעולה וממש קליט. אבל למרות הכל, אני כנראה אצביע פי 1000 יותר עוצמה לישראל.

 

יש עתיד:

ההרצאה של יאיר לפיד עם החיקוי של הפצצה של נתניהו מהנאום באו"ם. הדבר היחידי שאני קלטתי משם זה שליאיר יש בעיה רצינית לשרטט קו אדום ברור וישר. רמז לבאות?

 

רע"ם-תע"ל:

שלא במפתיע, למפלגה של טיבי וצרצור אין רצון למשוך מצביעים יהודיים, אז אין תרגום. מה שכן אפשר להגיד זה שנעימת הפתיחה של התשדירים ממש, אבל ממש גרועה.

 

בל"ד:

מפלגה ערבית אבל נותנת תרגום לעברית. את זחאלקה ואת זועבי הם טרחו להסתיר. ועדיין - מי היהודי שיצביע למפלגה הזו?

 

מפלגת אור:

יושב ראש המפלגה, ירון ידען, מדבר על זה שרוב הילדים מתחנכים כנגד הדמוקרטיה ויש לעצור את התקצוב לבתי הספר האלו. הכל טוב ויפה, אבל יש רק בעיה אחת: ירון ידען. הוא מנסה לנאום כמו מוסוליני על המרפסת אבל יוצא לו יותר קרוב לחתולה חסרת כריזמה שדורכים לה על הזנב.

 

התקווה לשינוי:

התשדיר תוקף את טיבי, זועבי ומוחמד ברכה ככאלו שלא דואגים לאינטרסים של הציבור הערבי. זה נכון וזה גם משודר בצורה טובה, אבל למה להרוס הכל עם ג'ינגל כזה גרוע?

 

ארץ חדשה:

אלדד יניב שולח אנשים לחפש אותו ביוטיוב. הוא באמת חושב שהוא יגרום לישראלי הממוצע לטרוח?

 

ברית עולם:

עופר ליפשיץ בטוח שהוא בא בשליחות אלוהית והוא מדבר אלינו שניתן לו את הקול שלנו כדי שהוא יוכל להשלים את המשימה שאלוהים הטיל עליו. מר ליפשיץ, אם אלוהים איתך, הוא לא יכול כבר לדאוג לזה שתנצח?

 

דע"ם:

שכך יהיה לי טוב, אני לא יודע איך המפלגה הזו נכנסת בכל תשדיר בחירות, אבל אם אני אשמע עוד פעם את העוד המעצבן הזה ברקע של הדיבורים של הגברת על יהודים וערבים אני אשבור את המסך.

 

הישראלים:

רק אני חושב שזה אירוני שמפלגה שנקראת ככה מעלה תשדיר שכולו ברוסית?

 

הפיראטים:

האמת, התשדיר ממש לא רע, לא מצאתי על מה לרדת עליהם פה.

 

כולנו חברים:

אנשי המפלגה הזו מצאו מישהו שיותר הזוי מאורן זריף ואמנון יצחק. קורע.

 

מורשת אבות:

יו"ר המפלגה מספר לנו מה יקרה כשהוא יהיה ראש הממשלה. אני מתאר לעצמי שאת הקטע של החזירים המעופפים חתכו בעריכה.

 

מפלגת כלכלה:

נמצא הקופירייטר שיותר גרוע מזה של מרצ: הביאו חשפנית שתתפשט בתשדיר, בתור מטאפורה לזה שהממשלה מפשיטה אותה. נו טוב, כשליו"ר המפלגה קוראים יוליה שמאלוב-ברקוביץ', אפשר להבין איך החלטות מטומטמות כאלו מתקבלות.

 

עלה ירוק:

מדובר בתשדירים מצוינים. כדאי לאנשים של מרצ להתחיל איתו מגעים, אולי עוד ייצא להם תשדיר אחד טוב לפני הבחירות האלו.

 

עם שלם:

"אם הרמב"ם היה חי היום הוא היה מצביע לאמסלם". אם הרמב"ם היה חי היום הוא היה יורד מהארץ.

 

עתיד אחד:

תשדיר אחד ארוך על מה שפורנוגרפיה עושה לנערים במוח. שתי שאלות:

1. למה נראה לכם שמישהו יבחר בכם בגלל רעיון אחד?

2. מי שלא רוצה שלילד שלו תהיה גישה לפורנוגרפיה יכול לבקש מספקית האינטרנט שלו לחסום את התכנים האלו. ממש אין בכם צורך.

 

צדק חברתי:

נמצא מישהו שיש לו פחות כריזמה מלירון ידען. ווהו!

 

אחים אנחנו:

כי אם מישהו הרגיש שאחרי מפלגות סקטוריאליות לחרדים, לרוסים ולערבים עדיין חסרה מפלגת סקטוריאלית - הירגעו. יש גם מפלגה לאתיופים.

 

ותזכרו את זה בקלפי!

נכתב על ידי , 14/1/2013 19:31   בקטגוריות אנטי ממסדי, הומור, הערה רצינית, הרבה נזק בפחות מאמץ, ח"כ = חולה כוח/כסף/כיסא, טפשת נפוצה, ירידות על הטלוויזיה, ספיישל חגיגי, פוליטיקה לעניים, פרסומים מיותרים, קצת תרבות לא הרגה אף אחד..., רק בישראל, רשמים שלי, אקטואליה  
12 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אוריה בר-מאיר ב-18/1/2013 00:01
 




דפים:  
62,533
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , תקשורת ומדיה , הומור וסאטירה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאוריה בר-מאיר אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אוריה בר-מאיר ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)