לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


הסאטירה של ישרא
Avatarכינוי: 

בן: 33



פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    דצמבר 2016    >>
אבגדהוש
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

הדיבייט (1)


פה זה לא ארה"ב. בארה"ב יש מסורת דמוקרטית מפוארת, במיוחד בימים שלפני הבחירות. בישראל, לעומת זאת, המסורת היחידה שקיימת היא המסורת התאוקרטית. אי לכך, בזמן שהמתמודדים לנשיאות ארה"ב מגיעים גם לדיבייטים (או בלשון האקדמיה ללשון עברית - מעמתים) וצריכים ממש לענות לשאלות ולטענות של היריב, בישראל ראש הממשלה המכהן מתחמק מהעניין וכל שאר המתמודדים טוענים שהם לא יכולים בלעדיו.

למרבה המזל, הדפדפן סופג הכל, ואני יכול להמציא פה עימותים מהיום ועד מחר. אי לכך, עד הבחירות, אני מדיי פעם אביא ראשי מפלגות לדיבייט. למרבה הצער, נתניהו עדיין בוכה לתוך הכרית שלו על מה שקרה עם מחמוד עבאס (אבו מאזן) והאו"ם, ולכן נבצר ממנו להגיע. לכן, החלטתי לתת לשלושה אחרים להתעמת אחד עם השני: ציפי לבני, יאיר לפיד ושאול מופז. בבקשה:

 

מנחה: ערב טוב לכם. אנחנו נמצאים פה בעימות הבחירות הפיקטיבי אך כנראה גם היחידי שיתקיים בישראל במאה השנים הקרובות. היום נמצאים איתנו נציגים של שלוש מפלגות המרכז: יו"ר קדימה שאול מופז, יו"ר יש עתיד יאיר לפיד ויו"ר התנועה ציפי לבני. ערב טוב לכם. גברת לבני, נתחיל איתך: יש שתי מפלגות מרכז אחרות, שההבדלים ביניהן מינוריים. למה להקים מפלגה חדשה?

לבני: תראה, אין ויכוח על זה שאף אחת מהמפלגות שלנו לא מציעה משהו אמיתי. אף אחד לא מבין בדיוק מה יאיר לפיד רוצה חוץ מלהגדיל את מלאי הג'ובניקים בצבא, ואחרי שסיימתי לרוקן את קדימה מתוכן אף אחד לא מבין מה המצע שלה. כך גם התנועה: חוץ מלהגיד שביבי רע לנו, אין לי הרבה מה להגיד. אבל באיזה כלומניק היית בוחר? בכלומניק שלא יעבור את אחוז החסימה? בכלומניק שאין לו ניסיון? לי יש ניסיון גם כחברת כנסת כלומניקית וגם כשרה כלומניקית. וזה, בקיצור, מה שיש לי הלציע כמפלגה עצמאית.

מופז: אני רוצה להדגיש שעדיין יש לי סיכוי לעבור את אחוז החסימה. בקרוב הוועדה המסדרת תסדר לנו רשימה מופתית, לא כמו אצל יאיר שבנה מפלגה לחבר'ה שלו.

לפיד: יכול להיות שהקמתי מפלגה לחברים שלי, אבל שימו לב שלוועדה המסדרת של קדימה כבר לא נשאר את מי לסדר.

מופז: זה היה שנון.

לפיד: אתה חושב?

מופז: כן. תשים את זה בטור שלך.

לפיד: כבר אין לי טור.

מופז: אז באמת שאין לך זכות קיום.

מנחה: מר לפיד, שים לב לנתונים: מפלגת המרכז - נעלמה; שינוי - נעלמה; הגמלאים - נעלמה; קדימה היא כנראה הבאה בתור. עוד לא הייתה בישראל מפלגת מרכז ששרדה לאורך זמן. מה יבטיח שאצלך זה יהיה אחרת.

לפיד: מפלגות המרכז הן צורך חשוב מאוד. העבודה היא שמאל רדיקלי והליכוד הוא ימין לאומני. הדברים האלו קורים לכל אחד שנהיה ימני או שמאלי בתפיסת העולם שלו. לכן יש חשיבות רבה שיהיה מישהו בלי תפיסת עולם שלא יתפתה למקומות הרדיקליים החשוכים.

מנחה: לא ענית לי על השאלה.

לפיד: לא אהבתי אותה אז עניתי על שאלה אחרת.

מנחה: טוב... מר מופז, מה לדעתך הביא את קדימה לכזה שפל?

מופז: קדימה לא נמצאת בשפל. מינה צמח כועסת עליי שלא הסכמתי להצעת החברות שלה בפייסבוק ומאז היא דואגת להתקשר רק לאנשים שלא מצביעים קדימה.

מנחה: כמה אנשים אלו?

מופז: עזוב אותך מספרים.

מנחה: אתה עובר איתם את אחוז החסימה?

מופז: תלוי. אם יבואו מאה אנשים או פחות להצביע בכל המדינה, אז אני אעבור את אחוז החסימה.

לבני: אני חושבת שזה טוב מאוד שמפלגת האופורטוניסטים קדימה שוקעת במצולות ונעלמת מהנוף הפוליטי של ישראל.

מופז: גם את היית חלק מהמפלגה הזאת.

לבני: אני לא מסתכלת על העבר, שאול. אני מסתכלת אל עבר העתיד.

לפיד: אם את מסתכלת אל העתיד, אז את מסתכלת עליי.

לבני: אז אני מסתכלת קדימה.

מופז: זה שלי.

לבני: אז אני מסתכלת.

מנחה: לאן?

לבני: לאן שהעם רוצה שאני אסתכל.

מנחה: אם כן חברים, אין שום חידוש בעימות הזה: למפלגות המרכז אין שום דבר לומר.

 

יום טוב לכם, ותזכרו את זה בקלפי!

נכתב על ידי , 1/12/2012 13:22   בקטגוריות אנטי ממסדי, הומור, ח"כ = חולה כוח/כסף/כיסא, טפשת נפוצה, מעט בושה, סיטואציות, ספיישל, פוליטיקה לעניים, קדימה חושבת אחורה, רק בישראל, אקטואליה  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אוגניה ב-3/12/2012 11:40
 



אי תנועה


ציפי לבני היא ההוכחה שהקפיטליזם, בגישתו הנאו-ליברלית, דופק אותנו.

למה אני מתכוון?

ידוע הרי שבנאו-ליברליזם, ככל שמוצר מבוקש יותר כך יש יותר אנשים שיספקו אותו וינסו ליצור ממנו רווח. ככה, לפי השיטה, יש יותר תחרות והמוצר נמכר יותר בזול. לדוגמא, שוק שיש לו הרבה ביקוש זה המזון המהיר, ולכן יש לא מעט רשתות ענק שמספקות את המוצר הזה.

מוצר שכנראה מאוד מבוקש בפוליטיקה הישראלית הוא מפלגות שלא מציעות שום דבר, או בשמן המוכר יותר, "מפלגות מרכז". אם אין ביקוש, אני לא מבין למה היו ויש כל כך הרבה כאלו: שינוי, מפלגת המרכז, הגמלאים, קדימה, יש עתיד ואני בטוח ששכחתי מישהו (קשה לזכור כלום ושום דבר).

ראתה לבני את גודל הביקוש למפלגות הכלום, והחליטה שהיא רוצה להקים עוד אחת, למרות שהיא בדיוק יצאה מאחרת. כך הקימה ציפי לבני מפלגת כלום חדשה, משל הייתה רשת של מזון מהיר.

ההבדל הוא שלמזון מהיר יש איזשהו ערך מוסף: אוטם שריר הלב, השמנה, סוכרת, פצעונים ועוד כהנה וכהנה. מפלגת מרכז מציעה לבוחרים לבזבז את הקול שלהם ובתמורה לא לזכות אפילו בקידום של המוות.

נכון לעכשיו קדימה (במידה ותעבור את אחוז החסימה), יש עתיד והמפלגה של לבני אמורות לאסוף ביחד משהו כמו 20 מנדטים. מדובר על שישית מהפרלמנט שיורכב ממפלגות שרוצות להיות בשלטון כדי, ובכן, להיות בשלטון. מגניב. אנחנו נביא 20 שרוולי רוח לכנסת, ובתמורה יכניסו לנו עמוק את האלמנט.

לו היה פיקוח על מספר המפלגות שמוכרות לנו את אותו בולשיט, אולי לא היינו מגיעים למצב הזה.

ואני חייב לשאול: "התנועה"? איזו תנועה? הרי מפלגת קדימה שהייתה בראשות לבני הראתה שאיתה לא נעים לשום מקום. אפילו בתור שרה היא לא קידמה שום דבר. נכון שבתור שרת חוץ היא הייתה יותר טובה מליברמן, אבל מצד שני גם לקט נאומים של מולוטוב, ריבנטרופ וסדאם חוסיין לא יעשה לנו נזק כמו מילה אחת של ליברמן, ככה שזו לא חוכמה. בקיצור, "הרשימה" תהיה שם הרבה יותר טוב. גם "המפלגה" הולך.

אבל מה שיילך הכי טוב זו את, ציפי. אז לכי.

סופ"ש נפלא לכם, ותזכרו את זה בקלפי!

נכתב על ידי , 29/11/2012 22:58   בקטגוריות אנטי ממסדי, הומור, הציבור מטומטם ולכן הציבור ישלם, הרבה נזק בפחות מאמץ, ח"כ = חולה כוח/כסף/כיסא, טפשת נפוצה, כי הייתי חייב לכתוב משהו, כלכלה למי שלא מבין, פוליטיקה לעניים, קדימה חושבת אחורה, רק בישראל, רשמים שלי, אקטואליה  
3 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אוריה בר-מאיר ב-1/12/2012 13:15
 



הסרט של יוחנן פלסנר


קדימה זו מפלגה מצחיקה, לא?

כלומר, חבורה של אנשים בלי שום מכנה אידיאולוגי משותף כלשהו, למעט הרצון לאהבת הקונצנזוס, שהופכים למפלגה הגדולה בכנסת, אל תגידו לי שזה לא משעשע. אמנם הבדיחה על חשבוננו, אבל כפי שאמרו הגששים בימיהם הגדולים, "העולם מצחיק אז צוחקים".

ח"כ יוחנן פלסנר (מקדימה, איך ניחשתם?) הוא חבר בוועדת חוק, חוקה ומשפט של הכנסת, ומסיבה זו קיבל ממני מכתב, שכמוהו קיבלו גם שאר חברי הוועדה וגם חברי ועדת הפנים והסביבה, שהציע שיטת בחירות וממשל חלופית לזו הכושלת שקיימת כרגע. פלסנר שב אליי, הודה לי, והבטיח לי שבישיבות של מפלגתו המיותרת בנושא שינוי שיטת הבחירות (שאני בטוח שאף אחד במפלגה הזו לא יודע מה הוא רוצה להשיג מהשינוי) הוא יעלה את רעיונותיי. הוחמאתי, הודיתי לו על תשובתו המהירה והמשכתי בחיי.

מסתבר שכמו ח"כ אורי אורבך, גם פלסנר שולח עלוני מידע (או ניוזלטר בלעז) לכל מי ששלח לו דואר אלקטרוני. גם מפלסנר וגם מאורבך קיבלתי עלון מידע אינטרנטי לקראת הפסח. בניגוד לעלון של אורבך, של פלסנר מעוצב בצורה הרבה יותר מושקעת. פה פחות או יותר נגמרים היתרונות של העלון הפלסנרי על העלון האורבכי.

מהעלון הזה מסתבר שפלסנר חי בסרט, וכמו הסרטים של טים ברטון, גם הסרט שלו מלא בהזיות ודברים הזויים. העניין הוא שפלסנר הוא לא טים ברטון, והוא לא מצליח לעשות מהדברים ההזויים הללו סרט טוב, אלא רק עלון מידע שניתן לקרוא, לצחוק ממנו ולהבין שהוא כבר לא יביא את השינוי לו אני מייחל בשיטת הבחירות והממשל.

לדוגמא, הנה ציטוט: "אני פועל למיצובה של קדימה כאלטרנטיבה שלטונית [...] שיודעת כשצריך, להפוך לאופוזיציה לוחמת".

אפשר לדעת אלטרנטיבה לאיזה שלטון ולוחמת במה? לדוגמא, האם זה לממשלת ימין נכנעת לאמריקאים כמו שיש עכשיו, או שגם אם השמאל יקים קואליציה, בלי קדימה, ויעשה את כל חמשת הדברים שציפי לבני הטיפה להם (מדינה יהודית, מדינה פלסטינית, לא להיות ביבי, משהו עם נשים, האמנה בדרך), האם גם אז קדימה תשמש "אופוזיציה לוחמת"?

והנה ציטוט משעשע בהרבה: "...הקמנו צוות מיוחד של הסיעה שאני עומד בראשו [...] (ש)מוודא שתפיסותיהם של מצביעי קדימה זוכות לייצוג הולם בכנסת ובזירה הציבורית."

יוחנן, תרשה לי לספר לך משהו: לא צריך אותך או את הצוות שלך בשביל זה. שאר המפלגות עושות את זה מספיק טוב: מרצ, העבודה, הליכוד ויכול להיות שגם ישראל ביתנו וש"ס. זה מצב המצביעים שלכם: אנשים שבימים כתיקונם היו מצביעים למרצ הצביעו לקדימה כי הם היו בטוחים שזה מה שיעצור את ביבי וליברמן (מסתבר שהתשדיר של מרצ צדק: הצבעתם ציפי, קיבלתם ביבי), מצביעי העבודה נאלצו להצביע לכם כי ברק גורם למפלגה הזו להיראות כמו ליכוד ג', מצביעי הליכוד הצביעו לכם כי נמאס להם מביבי והיו בטוחים שבתור ליכוד ב' תוכלו לעשות את העבודה שלו, חלק רצו ראש ממשלה אישה (ברור, כי המגדר, זה מה שקובע מנהיגות טובה) ולחלק אין תפיסת עולם אז התאמתם להם בול. אז בשביל תפיסות העולם המגוונות הללו שניתן למצוא ביחדה, בנגדה ובמה שביניהן, בכם אין ממש צורך.

למרות שאני לא מאוהדיו המושבעים של אורי אורבך, לזכותו ייאמר שכשהוא לא לבד ביזימת חוק, הוא יציין זאת וייתן קרדיט וגם ייתן כזה לכל מי שנתן לו קרדיט (או בלשונו, "המפרגן - יפורגן"). לעומת זאת, הנה ציטוט מהעלון של פלסנר: "התקבל 'חוק החסכמים' שיזמתי וקידמתי". אל תחפשו שם קרדיט לניצן הורוביץ שגם דאג לקדם את הנושא ונמצא ברשימת היוזמים, או קרדיט למישהו אחר. מי שקורא את העלון עוד עלול לחשוב שפלסנר לבד בעניין הזה. פלסנר, בעולם התרבות היו כבר תובעים אותך על הפרת זכויות יוצרים.

ולסיום, מהעלון עולה שפלסנר וחבריו רוצים לקדם בעולם את הרעיון המזהיר של שפיטת אחמדניג'אד בבית דין בינלאומי. על מה? "על קריאה לרצח עם..." יוחנן, חמוד, חשבת שרק ישראלים מתעלמים מהצווים הקוראים להם להתייצב בבית הדין הבינלאומי בהאג ולהישפט? אם אתה מתייחס אליהם בביטול, אל תתפלא אם הם יתייחסו אליך באותה צורה, וגם אל תתפלא אם הפרסי ילמד ממך.

בקיצור, אני מתכוון להמשיך ולקבל את עלוניו של פלסנר, ולו בשביל הבידור הרגעי.

עד אז, פלסנר, שלושה דברים שאתה צריך להשיג: תפיסת עולם, הזיות טובות יותר ודרכים לתת קרדיט למי שמגיע לו.

לילה טוב לכם.

נכתב על ידי , 24/3/2010 22:31   בקטגוריות אנטי ממסדי, אצבע משולשת בעין המערכת, הומור בלי טעם, הערה רצינית, הציבור מטומטם ולכן הציבור ישלם, הצעות לעולם טוב יותר, ח"כ = חולה כוח/כסף/כיסא, חוק בלי סדר, טפשת נפוצה, מעט בושה, משרד הביטוח, עוד אחד שחי בסרט, פוליטיקה לעניים, קדימה חושבת אחורה, רק בישראל, רשמים שלי, אקטואליה  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 




דפים:  
62,533
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , תקשורת ומדיה , הומור וסאטירה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאוריה בר-מאיר אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אוריה בר-מאיר ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)