לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


הסאטירה של ישרא
Avatarכינוי: 

בן: 33



פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    דצמבר 2016    >>
אבגדהוש
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

נשתה, נשתה לחיים


שלום לכם.

כידוע לכולם (ובמקרה זה באמת לכולם, כולל אלו שאקטואליה לא מעניינת אותם, ושהדבר היחיד בנוגע לתקיפה באיראן שמעניין אותם זה האם יגייסו אותם למילואים) בחצות יעלו מחירי המשקאות האלכוהוליים הזולים. אז מי שממהר לקנות סטוקים של עראק משוחרר מקריאה, הפוסט הזה מיועד יותר לתומכים ברעיון הזה.

קודם כל, אני מציע להיפטר מהטיעון הנפוץ ביותר כדי להגן על העלאת המס הזו: ככה הנוער ישתה פחות. קודם כל, באוצר בונים על זה שדווקא נמשיך לקנות אלכוהול כרגיל, כי איכשהו צריך למלא את הבור בתקציב. למעשה, אם הילד שלכם לא יקנה אלכוהול, הוא רק פוגע בכלכלה הישראלית ובאפשרות שבעוד שנתיים נוכל לנשום בלי לשלם על זה. חוץ מזה, באמת נראה לכם שזה מה שיגרום לנוער לשתות פחות? יורשה לי לענות: פחחחחחחח. כל יצרני, ספקי ומוכרי האלכוהול המזויף רק מחכים שמחירי האלכוהול יעלו כדי למכור את הרעל המהול בתפוחי אדמה הזה. נכון, אין ספק שהדרך בה נצרך האלכוהול בקרב בני נוער לא ממש מהווה גורם לאושר, אבל חשבתם אולי, לא יודע, סתם רעיון, לחנך את הילד שלכם שלא ישתה? או שיתרחק מילדים שכן שותים? או, עוד רעיון, לגרום לו להבין מה היא הכמות הסבירה של אלכוהול שאפשר לשתות בלי להפוך לרוצח בפוטנציה? רק לי זה נראה צעד יותר סביר מלהעלות לכולם את המחיר על העראק ולגרום לכך שהסיבה שבגללה בני נוער מגיעים לבית חולים תשתנה מדקירה להרעלה?

אחרי שסיימנו להפריך את הטיעון הזה, אפשר להתקדם הלאה: אנשי משרד האוצר, מהשר לפיד ועד ה"נער" הזוטר ביותר, שלום לכם. רציתי לשאול אתכם, מה בדיוק התכנית הכלכלית שלכם? אני יודע שכולכם סיפרתם לנו שאתם לא סוציאליסטים, ובאמת ספק גדול אם קרל מרקס היה חותם על התקציב הגאוני שאתם מכינים, מצד שני גם לא ממש סביר שמילטון פרידמן היה נותן לכם ח"ח על התכנית הכלכלית שלכם. לא יודע אם סיפרו לכם, אבל בדרך כלל כשמחיר של מוצר כלשהו עולה, אנשים צורכים אותו פחות, אלא אם כן לא ניתן לחיות בלעדיו. זה אומר שחלק נכבד מאוד מהכסף שתכננתם להשיג באמצעות העלאת המס על האלכוהול יילך על אותו אלכוהול מזויף שהוזכר לעיל כשזה נוגע לבני נוער לא מאוד אחראיים (שמהם צריך להרחיק את האלכוהול בעיקר) או שהוא לא יגיע אליכם בכלל כי האנשים האחראיים, אלו שיודעים איך להתנהג עם אלכוהול ככה שהוא לא יהפוך לכלי רצח, יקנו ממנו פחות. תכנית כלכלית מעולה, אין ספק.

לכל עניין הוזלת האלכוהול היוקרתי אני לא נכנס, כי צוות יש עתיד טוען שיוטל עליו מס קנייה או משהו, ככה שהוא לא באמת יוזל. הבעיה היא שהצוות לא ממש נותן נתונים (כלומר, כמה יעלה בקבוק ויסקי יוקרתי אחרי הטלת מס הקנייה), ואין לי ממש איך לברר כי יאיר לפיד ברוב טובו טרח לחסום אותי כמה חודשים לפני הבחירות. עוד שאלה שצריך לשאול היא זו: מה ההיגיון בלהוריד מס על האלכוהול במשקאות היוקרתיים ואז להטיל עליהם מס קנייה? לא עדיף כבר, לפחות, להשאיר את המצב הקיים? מצד שני, כששר האוצר כל כך תקוע בשוויון בנטל, זה לא בלתי מתקבל על הדעת שהוא חושב במסגרת ההיגיון הצה"לי.

עכשיו, אחרי שהטענה שמדובר איכשהו ברעיון מוצלח הופרכה מכל הכיוונים, הרי כמה עצות לכל מי שהולך להישאר פיכח בזמן הקרוב:

  • קודם כל אתם יכולים לנשום לרווחה, סוף-סוף אפשר לצאת לבלות בלי לבחור נהג תורן.
  • אם אתה אוהד שרוף של יאיר לפיד, זה בסדר, עכשיו קשה להשיג אלכוהול. אחרי שתתפכח ותתאושש מההאנגאובר תתפנה להבין למי הצבעת ועל מי אתה מגן בחירוף נפש.
  • באותו עניין, חברי כנסת יקרים, אין לכם יותר תירוץ, תפסיקו לדבר שטויות.
  • תפתחו מבשלת בירה.
  • אתם יכולים לנסות קנביס. נכון, זה לא חוקי (ועל פי יאיר לפיד זו סיבה מצוינת לא להפוך את זה לחוקי), אבל קשה להטיל מס על דברים לא חוקיים.
  • סעו לחו"ל, זול יותר להשתכר שם.

שיהיה בהצלחה עם הפיכחון, אתם מוזמנים להציע עוד רעיונות מה לעשות עם הפיכחון.

לסיום, אם עוד לא עשיתם את זה עד עכשיו, אתם מוזמנים להאזין לשיר אל תגעו לנו בעראק של "שממל".

אני הלכתי לפאב.

נכתב על ידי , 30/6/2013 14:19   בקטגוריות אחראי בלי אחריות, אנטי ממסדי, הומור, הצעות לעולם טוב יותר, הרבה נזק בפחות מאמץ, ח"כ = חולה כוח/כסף/כיסא, חוק בלי סדר, טפשת נפוצה, כי הייתי חייב לכתוב משהו, כלכלה למי שלא מבין, פוליטיקה לעניים, קצת תרבות לא הרגה אף אחד..., רק בישראל, רשמים שלי, אקטואליה, פסימי  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של גולדי10 ב-2/7/2013 09:51
 



Show me the money


אני מגדיר את עצמי כאדם אופטימי. אמנם אני נוטה לאבד תקווה בקשר למין האנושי, אבל לא קשה לחדש אותה אצלי. הבעיה היא שגם מאוד קל לי לגרום לאבד אותה עוד פעם. לדוגמא, היום ראיתי מישהו שעצר הכל רק כדי לצלם להקת ציפורים גדולה. זה באמת מחמם לי את הלב לראות שאנשים עוד יכולים לעצור לרגע כדי ליהנות מהיופי שסביבם, וזה מחזיר לי את האמון באנושות. ואז שמתי לב שהוא החליט שהמקום החכם ביותר לצלם בו הוא אמצע הכביש.

אז תארו לעצמכם שהוויכוח על הפרצופים שיופיעו על השטרות החדשים שקול לבחירת המיקום לצילום.

תנו לי להבין: האם כל הבעיות שקשורות לכסף ולכלכלה כבר נפתרו שכל מה שנשאר לעסוק בו זה הפרצופים שמופיעים עליו?

בואו נתחיל עם השאלה הכי חשובה: למה? למה זה טוב? מה עבר לגאון התורן (כמדומני שר האוצר בעבר והשר לענייני דברים שנמצאים באחריות משרדים אחרים בהווה יובל שטייניץ) כשהוא החליט שמה שמדינת ישראל זקוקה לו יותר מכל זה שטרות חדשים? אני האחרון שיתלונן על שינויים, וגם לא מדובר ביותר מדי כסף (התשלום הוא על העיצוב ועל השבלונות, גם ככה כל יום מדפיסים וגורסים כסף), אבל מה הדחיפות? נכון, הרי לפני השקל החדש היה שקל ולפניו הייתה הלירה הישראלית (ל"י) ולפניה הייתה הלירה הארץ-ישראלית (לא"י). כל הזמן אנחנו משנים את המטבע, אבל לכל שינוי כזה הייתה סיבה: הלירה הארץ-ישראלית שינתה פניה מאחר וטענו ש"ארץ ישראל" זה מושג שמדבר על המקום (פלסטינה) ולא על המדינה (ישראל) או איזשוה חרטוט שכזה; השקל בא במקומה של הלירה כי רצו שלמטבע יהיה שם ישראלי ("לירה" זה מ"ליברה", השם העברי ליחידת המשקל "פאונד"); השקל החדש בא כדי להתמודד עם האינפלציה הרצחנית שהייתה פה בשנות השמונים. אבל לשטרות החדשים אין שום פואנטה, זה אותו שקל חדש (מעניין מה יקרה אם שוב נחליף מטבע, זה כבר יהיה שקל ממש חדש?), והשינוי ככל הנראה נובע מאיזשהו שעמום או שמישהו ממש רצה לעשות טובה לאיזה חבר אמן שיש לו.

זה לא שאין מקום לדון בנושא המזרחי שלא מופיע על השטר (למרות שלפעמים זעקות הקיפוח העדתי כל כך מוגזמות, שנראה לי שאם ישימו מזרחי על שטר של עשרים יתלוננו ששמו את המזרחי על השטר הכי זול ואם ישימו אותו על שטר של מאתיים יתלוננו ששמו את המזרחי על שטר שכבר לא מגיע ליותר מדי ידיים), אבל מה עם מגזרים אחרים שאף אחד לא מדבר עליהם? מה, האתיופים, שחדשות לבקרים חוטפים מכות ממעריצי מיכאל בן-ארי שמתבלבלים בינם לבין סודנים, לא תרמו מספיק כדי שיהיה איזה אתיופי על שטר? והדרוזים, שאנחנו כל כך אוהבים לשלוח לצבא ואז לדפוק אותם באזרחות, אין מישהו מהם שראוי להתנוסס על שטר? והצד"לניקים, שכל כך נהנינו להיעזר בהם עד הנסיגה מרצועת הביטחון ואז החלטנו לתת למי שרוצה לחיות פה בלי אזרחות, לא מגיע להם? ובטוח יש איזה ערבי אחד או שניים שמגיע להם להיות על שטר (כן, ד"ר בן-ארי, ערבי על שטר, קראת נכון. ולא, אני לא מתפלל כל בוקר לחיסולה של מדינת ישראל, ולא רק בגלל שאני באופן כללי לא מתפלל). בקיצור, אתם באמת רוצים לפתוח את שאלת הקיפוח? אם מקפחים, אז את כולם, בלי אפליה.

יש גם כאלו שהציעו ללכת בעקבות האיחוד האירופי ולשים על השטרות אתרים במקום אישים. בהתחלה זה נראה לי רעיון נחמד, אבל אז חשבתי לעצמי שבמדינה שלנו גם זה רעיון רע: אלו אתרים נשים? מצדה? בטח, אין כמו לשים על שטר אתר שמנציח חבורה של פנאטים אידיוטים שהחליטו להתאבד בשביל איזו מטרה מטומטמת. הכותל המערבי? ברור לכם שתצטרכו גם לתקוע איפשהו את הר הבית, ולא בטוח שאורי אריאל יהיה מרוצה מכיפת הסלע שם למעלה. הגנים הבהאיים? כן בטח, אני רוצה לראות את מי שישים אתר של לא יהודים על שטר במדינת היהודים לנצח נצחים כפיים. עם נופים זה אולי יכול לעבוד, גם בתנאי שלא שמים נופים מרמת הגולן או מהגדה המערבית (בכל זאת, גם תיירים דנים צריכים לשלם עם השטרות האלו).

אבל כל הוויכוחים האלו ממש מטומטמים, מסיבה פשוטה: לא אכפת לי אם על השטר מופיע משה שרת, לאה גולדברג, יהודה הלוי או קיפי בן קיפוד (אני רוצה לראות מישהו אחד שיותר ראוי להתנוסס על שטר מקיפי!). מה שאכפת לי זה איפה השטר. אם אפשר שהוא יהיה אצלי זה יהיה נחמד, אם אפשר שהוא יושקע בזה שרופא יעבוד קצת פחות מחמש מאות שעות רצוף זה גם יהיה נחמד, אם הוא יהיה אצל הבעלים של גלידה מטודלה כי לביבי עוד פעם התחשק גלידה על חשבון הציבור זה כבר פחות נחמד, אם הוא יילך למפעלי ים המלח שהורסים את האזור זה גם פחות נחמד. אבל היי, הרבה יותר כיף להתלונן (שוב) על קיפוח עדתי.

מי שרוצה מוזמן להמשיך להתווכח בנושא, אני הולך להוריד איזה צלם אידיוט מהכביש.

נכתב על ידי , 29/4/2013 22:14   בקטגוריות אנטי ממסדי, הומור, הרבה נזק בפחות מאמץ, טפשת נפוצה, כלכלה למי שלא מבין, למה לי פוליטיקה עכשיו?, רק בישראל, רשמים שלי, אקטואליה  
4 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אוריה בר-מאיר ב-30/4/2013 23:56
 



אי תנועה


ציפי לבני היא ההוכחה שהקפיטליזם, בגישתו הנאו-ליברלית, דופק אותנו.

למה אני מתכוון?

ידוע הרי שבנאו-ליברליזם, ככל שמוצר מבוקש יותר כך יש יותר אנשים שיספקו אותו וינסו ליצור ממנו רווח. ככה, לפי השיטה, יש יותר תחרות והמוצר נמכר יותר בזול. לדוגמא, שוק שיש לו הרבה ביקוש זה המזון המהיר, ולכן יש לא מעט רשתות ענק שמספקות את המוצר הזה.

מוצר שכנראה מאוד מבוקש בפוליטיקה הישראלית הוא מפלגות שלא מציעות שום דבר, או בשמן המוכר יותר, "מפלגות מרכז". אם אין ביקוש, אני לא מבין למה היו ויש כל כך הרבה כאלו: שינוי, מפלגת המרכז, הגמלאים, קדימה, יש עתיד ואני בטוח ששכחתי מישהו (קשה לזכור כלום ושום דבר).

ראתה לבני את גודל הביקוש למפלגות הכלום, והחליטה שהיא רוצה להקים עוד אחת, למרות שהיא בדיוק יצאה מאחרת. כך הקימה ציפי לבני מפלגת כלום חדשה, משל הייתה רשת של מזון מהיר.

ההבדל הוא שלמזון מהיר יש איזשהו ערך מוסף: אוטם שריר הלב, השמנה, סוכרת, פצעונים ועוד כהנה וכהנה. מפלגת מרכז מציעה לבוחרים לבזבז את הקול שלהם ובתמורה לא לזכות אפילו בקידום של המוות.

נכון לעכשיו קדימה (במידה ותעבור את אחוז החסימה), יש עתיד והמפלגה של לבני אמורות לאסוף ביחד משהו כמו 20 מנדטים. מדובר על שישית מהפרלמנט שיורכב ממפלגות שרוצות להיות בשלטון כדי, ובכן, להיות בשלטון. מגניב. אנחנו נביא 20 שרוולי רוח לכנסת, ובתמורה יכניסו לנו עמוק את האלמנט.

לו היה פיקוח על מספר המפלגות שמוכרות לנו את אותו בולשיט, אולי לא היינו מגיעים למצב הזה.

ואני חייב לשאול: "התנועה"? איזו תנועה? הרי מפלגת קדימה שהייתה בראשות לבני הראתה שאיתה לא נעים לשום מקום. אפילו בתור שרה היא לא קידמה שום דבר. נכון שבתור שרת חוץ היא הייתה יותר טובה מליברמן, אבל מצד שני גם לקט נאומים של מולוטוב, ריבנטרופ וסדאם חוסיין לא יעשה לנו נזק כמו מילה אחת של ליברמן, ככה שזו לא חוכמה. בקיצור, "הרשימה" תהיה שם הרבה יותר טוב. גם "המפלגה" הולך.

אבל מה שיילך הכי טוב זו את, ציפי. אז לכי.

סופ"ש נפלא לכם, ותזכרו את זה בקלפי!

נכתב על ידי , 29/11/2012 22:58   בקטגוריות אנטי ממסדי, הומור, הציבור מטומטם ולכן הציבור ישלם, הרבה נזק בפחות מאמץ, ח"כ = חולה כוח/כסף/כיסא, טפשת נפוצה, כי הייתי חייב לכתוב משהו, כלכלה למי שלא מבין, פוליטיקה לעניים, קדימה חושבת אחורה, רק בישראל, רשמים שלי, אקטואליה  
3 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אוריה בר-מאיר ב-1/12/2012 13:15
 




דפים:  
62,533
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , תקשורת ומדיה , הומור וסאטירה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאוריה בר-מאיר אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אוריה בר-מאיר ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)