לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


הסאטירה של ישרא
Avatarכינוי: 

בן: 33



פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יוני 2013    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30      

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

6/2013

נשתה, נשתה לחיים


שלום לכם.

כידוע לכולם (ובמקרה זה באמת לכולם, כולל אלו שאקטואליה לא מעניינת אותם, ושהדבר היחיד בנוגע לתקיפה באיראן שמעניין אותם זה האם יגייסו אותם למילואים) בחצות יעלו מחירי המשקאות האלכוהוליים הזולים. אז מי שממהר לקנות סטוקים של עראק משוחרר מקריאה, הפוסט הזה מיועד יותר לתומכים ברעיון הזה.

קודם כל, אני מציע להיפטר מהטיעון הנפוץ ביותר כדי להגן על העלאת המס הזו: ככה הנוער ישתה פחות. קודם כל, באוצר בונים על זה שדווקא נמשיך לקנות אלכוהול כרגיל, כי איכשהו צריך למלא את הבור בתקציב. למעשה, אם הילד שלכם לא יקנה אלכוהול, הוא רק פוגע בכלכלה הישראלית ובאפשרות שבעוד שנתיים נוכל לנשום בלי לשלם על זה. חוץ מזה, באמת נראה לכם שזה מה שיגרום לנוער לשתות פחות? יורשה לי לענות: פחחחחחחח. כל יצרני, ספקי ומוכרי האלכוהול המזויף רק מחכים שמחירי האלכוהול יעלו כדי למכור את הרעל המהול בתפוחי אדמה הזה. נכון, אין ספק שהדרך בה נצרך האלכוהול בקרב בני נוער לא ממש מהווה גורם לאושר, אבל חשבתם אולי, לא יודע, סתם רעיון, לחנך את הילד שלכם שלא ישתה? או שיתרחק מילדים שכן שותים? או, עוד רעיון, לגרום לו להבין מה היא הכמות הסבירה של אלכוהול שאפשר לשתות בלי להפוך לרוצח בפוטנציה? רק לי זה נראה צעד יותר סביר מלהעלות לכולם את המחיר על העראק ולגרום לכך שהסיבה שבגללה בני נוער מגיעים לבית חולים תשתנה מדקירה להרעלה?

אחרי שסיימנו להפריך את הטיעון הזה, אפשר להתקדם הלאה: אנשי משרד האוצר, מהשר לפיד ועד ה"נער" הזוטר ביותר, שלום לכם. רציתי לשאול אתכם, מה בדיוק התכנית הכלכלית שלכם? אני יודע שכולכם סיפרתם לנו שאתם לא סוציאליסטים, ובאמת ספק גדול אם קרל מרקס היה חותם על התקציב הגאוני שאתם מכינים, מצד שני גם לא ממש סביר שמילטון פרידמן היה נותן לכם ח"ח על התכנית הכלכלית שלכם. לא יודע אם סיפרו לכם, אבל בדרך כלל כשמחיר של מוצר כלשהו עולה, אנשים צורכים אותו פחות, אלא אם כן לא ניתן לחיות בלעדיו. זה אומר שחלק נכבד מאוד מהכסף שתכננתם להשיג באמצעות העלאת המס על האלכוהול יילך על אותו אלכוהול מזויף שהוזכר לעיל כשזה נוגע לבני נוער לא מאוד אחראיים (שמהם צריך להרחיק את האלכוהול בעיקר) או שהוא לא יגיע אליכם בכלל כי האנשים האחראיים, אלו שיודעים איך להתנהג עם אלכוהול ככה שהוא לא יהפוך לכלי רצח, יקנו ממנו פחות. תכנית כלכלית מעולה, אין ספק.

לכל עניין הוזלת האלכוהול היוקרתי אני לא נכנס, כי צוות יש עתיד טוען שיוטל עליו מס קנייה או משהו, ככה שהוא לא באמת יוזל. הבעיה היא שהצוות לא ממש נותן נתונים (כלומר, כמה יעלה בקבוק ויסקי יוקרתי אחרי הטלת מס הקנייה), ואין לי ממש איך לברר כי יאיר לפיד ברוב טובו טרח לחסום אותי כמה חודשים לפני הבחירות. עוד שאלה שצריך לשאול היא זו: מה ההיגיון בלהוריד מס על האלכוהול במשקאות היוקרתיים ואז להטיל עליהם מס קנייה? לא עדיף כבר, לפחות, להשאיר את המצב הקיים? מצד שני, כששר האוצר כל כך תקוע בשוויון בנטל, זה לא בלתי מתקבל על הדעת שהוא חושב במסגרת ההיגיון הצה"לי.

עכשיו, אחרי שהטענה שמדובר איכשהו ברעיון מוצלח הופרכה מכל הכיוונים, הרי כמה עצות לכל מי שהולך להישאר פיכח בזמן הקרוב:

  • קודם כל אתם יכולים לנשום לרווחה, סוף-סוף אפשר לצאת לבלות בלי לבחור נהג תורן.
  • אם אתה אוהד שרוף של יאיר לפיד, זה בסדר, עכשיו קשה להשיג אלכוהול. אחרי שתתפכח ותתאושש מההאנגאובר תתפנה להבין למי הצבעת ועל מי אתה מגן בחירוף נפש.
  • באותו עניין, חברי כנסת יקרים, אין לכם יותר תירוץ, תפסיקו לדבר שטויות.
  • תפתחו מבשלת בירה.
  • אתם יכולים לנסות קנביס. נכון, זה לא חוקי (ועל פי יאיר לפיד זו סיבה מצוינת לא להפוך את זה לחוקי), אבל קשה להטיל מס על דברים לא חוקיים.
  • סעו לחו"ל, זול יותר להשתכר שם.

שיהיה בהצלחה עם הפיכחון, אתם מוזמנים להציע עוד רעיונות מה לעשות עם הפיכחון.

לסיום, אם עוד לא עשיתם את זה עד עכשיו, אתם מוזמנים להאזין לשיר אל תגעו לנו בעראק של "שממל".

אני הלכתי לפאב.

נכתב על ידי , 30/6/2013 14:19   בקטגוריות אחראי בלי אחריות, אנטי ממסדי, הומור, הצעות לעולם טוב יותר, הרבה נזק בפחות מאמץ, ח"כ = חולה כוח/כסף/כיסא, חוק בלי סדר, טפשת נפוצה, כי הייתי חייב לכתוב משהו, כלכלה למי שלא מבין, פוליטיקה לעניים, קצת תרבות לא הרגה אף אחד..., רק בישראל, רשמים שלי, אקטואליה, פסימי  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של גולדי10 ב-2/7/2013 09:51




62,533
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , תקשורת ומדיה , הומור וסאטירה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאוריה בר-מאיר אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אוריה בר-מאיר ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)