לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


Avatarכינוי:  Skinless

בת: 40

תמונה



מצב רוח כרגע:

פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    דצמבר 2010    >>
אבגדהוש
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

וזהו סופו, סופו של הסיפור...


 

 

כשפתחתי כאן את הבלוג שלי, בתחילת 2006, ידעתי שהציר המרכזי סביבו יסוב הסיפור שלי הוא ההתעללות המינית שעברתי מידי מי שמעז לקרוא לעצמו "אבא" שלי. הפוסט הראשון שלי עסק בהתעללות שעברתי, וכך, במהלך כמעט חמש שנים, עסק הבלוג שלי בהתעללות המינית ובכל מה שסבב אותה, כאשר ה"כוכב הראשי" בסיפורי היה בן הבליעל שהתעלל ומתעלל נפשית גם באמי, וכעת מתעלל פיזית אף בי.

 

הבלוג הזה נפתח מתוך זעקה מחרישת אוזניים שלי, מתוך צורך אלמותי לספר את סיפורי. לספר לכל מי שרק ביקש לקרוא ולשמוע.

 

היום, ביום הזה ממש, שהוא יום מיוחד מאוד עבורי ושאותו אני מאמינה שאנצור למשך כל חיי, אני יכולה לומר שההתעללות פסקה - וזאת משום שהשמוק, סוף כל סוף - בדרכו החוצה מן הבית בו שלט ביד רמה, מן הבית בו הרס את חייהם של שלושה אנשים. בו רמס את תקוותיהם, בו שיחק עם נפשותיהם העדינות, בו חטא וחולל וטימא, וזרע הרס וחורבן בדרכו.

 

היום בבוקר, לראשונה, הבטיחה לי אמא כי תדאג להוציא את בן הבליעל מהבית.

 

 

היום, לראשונה, אני מאמינה לה. מאמינה ויודעת שתקיים את דברייה - היא מעולם לא העזה לחשוב על האפשרות, אך היום בבוקר הבינה אף היא שבכדי שמעגל האלימות יסתיים, הוא חייב להסתלק מהבית.

 

עבורי, היום בו יצא לצמיתות יהיה יום חג. יום עליו חלמתי ופינטזתי במהלך שנים אינספור. יום שלא שיערתי בנפשי שאכן יגיע: אני משתחררת מהתוקף שלי. מהתוקף של אחותי. מהתוקף של אמא.

 

אני משתחררת מהרעל, מההרס, ומתחילה בזאת חיים חדשים נטוליי אלימות מכל סוג כלשהו.

 

 

 

בקרוב, החיים שלי מתחילים מחדש. ואולי, אולי גם לי יהיה סיכוי לאושר.

 

 

 


 

 

 

- סוף -

 

 

 

   

נכתב על ידי Skinless , 20/12/2010 15:10   בקטגוריות אופטימיות זהירה, תקיפה מינית, משפחה בהפרעה  
30 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של רון ב-20/12/2012 12:01
 



הסבת מקצוע




לפני כמה ימים היא הגיעה: ההחלטה. ההחלטה להסב מקצוע.

ידעתי והרגשתי תמיד - יכול להיות שאני מוכשרת בצילום, אבל המקצוע הזה רדוד ושטחי מדי עבורי,  וממילא הוא היה אמור לשמש רק כמקפצה אל השלב הבא - לימוד מקצוע טיפולי. כיום אני עדה לכך שתחום הצילום הוא פשוט תחרותי מדי, ולשם השגת לקוחות אני צריכה לדחוף מרפקים ולרדת לסכומים מגוחכים. זה לא מה שאני רוצה לעשות עם החיים שלי - לבלות ימים כלילות בשביל לתכנן הפקה אחת עלובה עבור כמעט חינם אין כסף. זה פשוט לא בשבילי.

כשחשבתי על מקצוע טיפולי, הכוונה הייתה ללמוד פסיכולוגיה, ומשם - לנסות ולמנף את עצמי אל אחד התחומים השוליים יותר, תוך הבנה ראליסטית שלא אוכל לעמוד בדרישות של תואר שני בפסיכולוגיה קלינית. קצת מצחיק אותי להגיד את זה עכשיו, מפני שהמקצוע שאני מייעדת לעצמי עתה הוא הרבה יותר קשה מבחינה לימודית, נפשית ופיזית הן כאחת, ובשביל להצליח בו תידרש קריעת תחת רצינית במשך ארבע שנים. החלטתי - יכול מאוד להיות שבהשפעת ערוץ הריאליטי שבו אני צופה יותר ויותר בעת האחרונה - שאני רוצה להיות אחות. יש במקצוע הזה את כל מה שאני רוצה - זה מקצוע טיפולי לכל דבר, הוא מרגש, מאתגר, מלא אדרנלין. גם קשה מאוד, אני יודעת. אבל אני מוכנה ומזומנה לקחת את האתגר שאני מציבה לפניי. 

בימים אלו אני עמלה בקפידה על תכנון החיים שלי לשנים הקרובות: ממילא לא אוכל להתחיל ללמוד לפני עוד שנה, שנה וחצי - עד שירדו לי התשלומים על האוטו וישתחררו לי אלף שקלים אל החשבון חודש חודש. עד אז אני רוצה א). להתנדב באחד מבתי החולים בסביבות תל אביב והמרכז, רצוי בחדר מיון - בשביל התעסוקה, בשביל הריגוש אותו חשתי כבר לפני עשר שנים כאשר התנדבתי בחדר המיון בתל השומר, ו-ב). להירשם לקורס פסיכומטרי במכללה הקרובה למקום מגוריי, מכללה בה אני גם מתכוונת ללמוד סיעוד. במידה ויעברו עוד שלוש שנים עד שאתחיל ללמוד - אוכל להירשם ללימודים גם בלי בגרות מלאה (תוכנית 30+), ואם לא - אני תמיד יכולה לקחת קורס מכינה שאורכו כשלושה חודשים. כרגע אני מנסה לברר אם יסכימו לרשום אותי ללימודים גם עם יחידה חסרה במתמטיקה (על הבגרות החסרה בהיסטוריה אנסה לא לספר - נראה איך ואם זה הולך...), מחכה לתשובה. שכר הלימודים, 40,000 ש"ח, מסובסד כולו ע"י בנק הפועלים בריבית נמוכה במיוחד, ומדובר בשלושה ימי לימודים בשבוע - 8 שעות בכל יום לימודים - ואני מרגישה ויודעת שאוכל לעמוד בכך. אך קודם, כמובן, "אבחן" את עצמי ואת יכולותיי להתמיד באמצעות ההתנדבות. אני מקווה שאצליח. זה לא עומד להיות קל - אבל אני נחושה בדעתי להצליח, ואני נחושה בדעתי שדבר לא יעמוד בפני חלומי.

וכן, הרבה דם, מחטים, צנתורים (ואוי, כמה שאני "אוהבת" צינורות שנכנסים לך מכל כיוון אפשרי...!) - אבל די, קטן עליי. הדבר היחיד שמדאיג אותי הוא כל השמות הארוכים שאצטרך ללמוד במסגרת קורסים כמו כימיה, ביופיזיקה, מיקרוביולוגיה וכד'...כאן נכנסת פירלה אהובתי, שלה אני חייבת את תודתי ואת הערכתי העצומה על שלא נתנה לי לוותר גם כשאחרים הקשו עליי, וסיפקה לי, בין היתר, גם מידע על  השכלה אקדמאית נתמכת מטעם סל שיקום (שגם לו אדאג). אין עלייך, יקירתי! 


אני מקווה שתאחלו לי בהצלחה, ושתאמינו בי.









נכתב על ידי Skinless , 26/8/2010 17:51   בקטגוריות קריירה, אופטימיות זהירה  
31 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ג'ול ב-17/11/2010 20:43
 



אני רק רוצה שהסיוט יגמר


 

לשמוק - הלא הוא אבא שלי - לאדם שאנס אותי במשך שנים והטיל טרור על המשפחה כולה במשך כל שנות קיומה - לשמוק יש סרטן. שוב. הפעם הקודמת הייתה לפני קצת יותר מחצי שנה, אז מלנומה, סרטן עור - וממנו נפטר בקלות אחרי ניתוח בהרדמה חלקית בלבד. הפעם זה סרטן בפרוסטטה. בפעם שעברה חלקתי כאן רגשות חמלה ודאגה. היום, היום כל שאני רוצה הוא שהסיוט יגמר. שהוא ילך. שהסרטן יגמור אותו. יגמור אותו - ויציל אותנו.

 

ביום חמישי האחרון הייתה לי "הצגת מטופל" - התעדכנות הצוות כולו במצב החולה וריאיון עימו. הגעתי גוררת רגליים ודומעת, מודעת לצעד חסר תקדים שקשה היה לי להאמין שאני מבצעת - אני מבקשת מהצוות, מהמטפלת שלי, מהפסיכיאטר של המחלקה - לדווח על השמוק לרשויות. למשטרה, לרווחה - למי שלא יהיה, רק שידעו. רק שיוציאו אותו מהבית. מפלס האלימות בבית עלה (עדיין לא פיזית, אבל גם זה רק עניין של זמן אם ישרוד את הסרטן בשנית), אחותי החליטה שהיא בורחת מהבית ועוברת לגור עם חברה, ואמא רק צעקה ובכתה, התחננה שיניח לה. באותו היום התחננתי בפני הצוות שיעזרו לי. שיטלו את ההחלטה ממני, שיקחו אותה, שיסירו את האחריות מעל כתפיי. לא אני עשיתי. לא אני הוצאתי. הם. רק רציתי שהסיוט יגמר.

 

הם סרבו לבקשתי. אמרו שהם "לא המשטרה" ושאמא צריכה להחליט בעצמה שהיא יוצאת מהזוגיות הארורה הזו, או שעליי להגיש תלונה בעצמי. ואני לא מסוגלת. ואמא לא רוצה.

 

ועכשיו הסרטן. הוא נשלח לבדיקת סי.טי. טלי אומרת ששולחים לסי.טי רק אם יש חשש או חשד שהסרטן התפשט ושישנן גרורות נוספות. אמא מספרת שהסי.טי בכלל נקבע לפני שבועיים בעקבות הצרת עורקים, הצרה שמעכבת את זרימת הדם ומביאה אותו לידי התפרצויות שבות ונשנות. אני לא יודעת אם לשמוח או לא. אני רק רוצה שהסיוט יגמר.

 

אם אני טועה, ואכן ישנו אלוהים בשמיים או כל ישות עליונה אחרת - אני מתנצלת בפניה. אני מתנצלת על שרוצה ושמחה במותו של אדם אחר. על שמפנטזת על בגדים עם צבעים עליזים בהלוויה. אני מבקשת סליחה ומבקשת שהוא או היא יבינו, שסבלנו כאן למטה מספיק - אני, אחותי הקטנה ואמא שלי, שיבינו שהגיע זמן לשים קץ לטרור. שיסלחו לי. אני מקווה שגם אתם תמצאו בלבכם את ההבנה והסליחה.

 

ושאולי תקוו בשבילי. שתקוו שזה הסוף.

 

 

 

 

 

 


 

אני מבקשת - דברי לא נועדו - בשום פנים ואופן - לגרום לאחד או אחת מכם לפנות אל המשטרה או אל רשויות הרווחה עבורי. אל. הדבר כבר נעשה, במשטרה מכירים את הסיפור שלי, ובסופו של יום - הם יבקשו ממני או מאמא שלי שנגיש תלונה. ואת זה לא תעשה לא היא ולא אני. כך שכל פנייה תהיה לא רק חסרת טעם, אלא גם מכאיבה עבור אמי ומכאיבה עבורי. תודה.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

נכתב על ידי Skinless , 22/6/2010 12:55   בקטגוריות אופטימיות זהירה, משפחה בהפרעה  
21 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של Skinless ב-2/7/2010 14:27
 



עליי לא דורכים


 

 

"לכבוד                                                                                                                22.3.2010

 

משרד הבריאות

ירושלים

 

 

הנידון: ד"ר לאון קרפ, מנהל אגף מיון בביה"ח גהה

 

 

לכל מאן דבעי,

 

שמי מיכל ר', בת 26, מתגוררת ברמת גן. ברצוני להביא לידיעתכם מקרה מצער שאירע לי אתמול, מקרה המערב את ד"ר לאון קרפ, מנהל חדר המיון בביה"ח הפסיכיאטרי "גהה" שבפתח תקווה.

 

אל חדר המיון הגעתי ובידיי סיכומיי מחלה קודמים וכן הפנייה למחלקת אשפוז יום אשר קיבלתי מהרופאה הפסיכיאטרית המטפלת בי בעקבות הרעה משמעותית במצבי הנפשי.

 

יש לציין, בשלב זה, כי אני לוקה בהפרעה הקרויה הפרעת אישיות גבולית – הפרעה אשר, אם לתאר זאת בלשון המעטה, אינה "חביבה" במיוחד על ציבור המטפלים בארץ ובעולם משום הקושי לטפל בה.

 

בהגיעי לד"ר קרפ, פגישה שלוותה בנוכחותו של סניטר, ביקשתי מיד להראות לד"ר קרפ את ההפניה, אך זה  האחרון, בגילוי חוסר סבלנות בולט, סירב לקבלה ושאל אותי למעשיי בחדר המיון. פתחתי במילים – "ובכן, יש לי הפרעת אישיות גבולית" – וכאן מיד גיחך ד"ר קרפ, ועצר אותי במילים "לא מעניין אותי". הבנתי מיד כי יש לי "עסק" עם פסיכיאטר שלא מעריך במיוחד מטופלים בעלי מודעות עצמית למחלתם. על מנת לרצותו, שיניתי את הניסוח ל – "אובחנתי כסובלת מהפרעת אישיות גבולית" – אבל ד"ר קרפ גיחך לו שוב, ועצר אותי שנית. יש לציין כי בכל עת שהותי במשרדו של ד"ר קרפ – זה  האחרון אפילו לא טרח להביט בי. התנהגותו המזלזלת וחסרת הסבלנות נמשכה ("חטאתי" שוב והשתמשתי במונח "דיכאון מאג'ורי", מה שמאפיין את מצבי כיום – וכאן פרץ ד"ר קרפ בצחוק, כאילו אין לי שמץ של מושג על מה אני מדברת – אני הרי המטופלת, ומן הראוי שלא אבין את מצבי בז'רגון הרפואי!). ד"ר קרפ ביקש ממני לתאר את מצבי, ואת זאת עשיתי כאשר אני מקפידה להישמע "פשוטה" ככל האפשר. כאשר הסברתי לד"ר קרפ כי אשפוז יום הוא-הוא הדבר היחידי אשר יכול להציל את חיי, נתקלתי באוזניים ערלות. ד"ר קרפ ענה בפשטות: "אני לא מסכים" – מבלי להסביר את עמדתו על אף בקשתי. ד"ר קרפ התעקש להפנות אותי לאשפוז מלא. חרף ניסיונותיי להסביר כי אשפוז מלא רק יחמיר את מצבי (וכאן אני מצטטת מתוך מכתב ההפניה שקיבלתי מהפסיכיאטרית המכירה אותי למעלה משש שנים: "לציין כי כרגע אין תכנים אובדניים מידיים, ואין להערכתי צורך במסגרת אשפוז אינטנסיבית יותר, פתוחה או סגורה, אשר תנתק את מיכל לחלוטין מסביבת חייה ותקשה על החזרה לשגרה אחר מכן". ד"ר קרפ אפילו לא הגיע לפסקה הזו, שכן לא טרח לקרוא את ההפניה במלואה) – קרפ עמד על שלו. יחסו המבזה, המזלזל והמתנשא הגיע לשיאו כאשר שאל אותי לרמת ההכנסה שלי בימים אלו, ואילו אני סיפרתי על קצבת הביטוח שאני מקבלת מהביטוח הלאומי. ד"ר קרפ החל לצחוק שוב – הפעם עם הסניטר שישב לצידו, ובמשך עשר דקות תמימות התלוצצו השניים (כאילו לא נכחתי בחדר, כלל) על כיצד בימינו אנו לא ניתן לחיות עם סכום שכזה. בחוסר רגישותו זו פגע בי הד"ר קרפ וערער את מצבי הנפשי עוד יותר.

 

בעת כל שהותי בחדרו של קרפ לא נתקלתי במבט אחד מצדו, ונתקלתי באטימות כמותה לא פגשתי מעולם. אני סבורה כי מקצוע הפסיכיאטריה הוא מן הרגישים בענף הרפואה, וכי על העוסקים בו להפגין כבוד בסיסי לערכיותו של האדם הניצב מולם. בזאת נכשל ד"ר לאון קרפ באופן המחפיר ביותר – הן באופן "טיפולו" הבלתי-מקצועי בעליל בי, והן מבחינת גישתו כלפיי. ד"ר לאון קרפ ראה מולו הפרעת אישיות גבולית – ולא אדם לכל דבר ומקרה. הוא ביטל את אישיותי, את זהותי, את אנושיותי, ועל כך אין בלבי סליחה.

 

 

אני מבקשת להביא לידיעתכם את אופן התנהלותו של ד"ר לאון קרפ בבקשה ובתקווה שתטפלו בעניין, שכן איני רוצה שמטופלים אחרים - צלולי דעת, בעלי בינה ומעל לכל –  בעליי פגיעות אנושית רבה יאלצו לסבול מיחסו המחפיר של קרפ.

 

 

לטיפולכם המהיר אודה"

 

 

 

 

לפוסט באותו הנושא - כאן.

 

 


 

 

אל מחלקת אשפוז היום בתל השומר, לעומת זאת, התקבלתי ללא בעיה (טפו-טפו). האינטייק (ראיון קבלה) שלי הוא בשישי למאי. ועד אז...

 

חושבים.

 

 

 

 

 

נכתב על ידי Skinless , 23/3/2010 17:30   בקטגוריות אופטימיות זהירה  
26 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של Skinless ב-5/4/2010 02:11
 




דפים:  
הבלוג משוייך לקטגוריות: 20 פלוס , משוגעים , מתוסבכים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לSkinless אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על Skinless ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)